מהנעשה והנשמע בחסידות גור

לדעת ולדון על הנעשה והנשמע בציבור החרדי.

מנהלים: אחד, יאיר

חימקה
הודעות: 359
הצטרף: 29 דצמבר 2019, 15:53
נתן תודה: 38 פעמים
קיבל תודה: 38 פעמים

Re: מהנעשה והנשמע בחסידות גור

נושא שלא נקרא על ידי חימקה »


חימקה
הודעות: 359
הצטרף: 29 דצמבר 2019, 15:53
נתן תודה: 38 פעמים
קיבל תודה: 38 פעמים

Re: מהנעשה והנשמע בחסידות גור

נושא שלא נקרא על ידי חימקה »

שאלה
האם זה נפתח???????

קונ.
הודעות: 121
הצטרף: 21 ינואר 2013, 10:28
נתן תודה: 17 פעמים
קיבל תודה: 11 פעמים

Re: מהנעשה והנשמע בחסידות גור

נושא שלא נקרא על ידי קונ. »

אצלי נפתח. ממתי זה. היכן?

חימקה
הודעות: 359
הצטרף: 29 דצמבר 2019, 15:53
נתן תודה: 38 פעמים
קיבל תודה: 38 פעמים

Re: מהנעשה והנשמע בחסידות גור

נושא שלא נקרא על ידי חימקה »

הסרטון מניחום אבלים ביום שני אצל פוסק הדור הרב משה שטרנבוך שליט''א

אילפא
הודעות: 46
הצטרף: 28 אוקטובר 2019, 22:50
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 10 פעמים

Re: מהנעשה והנשמע בחסידות גור

נושא שלא נקרא על ידי אילפא »

איך מעלים תמונה

סמל אישי של משתמש
יאיר
מנהל ראשי
הודעות: 17512
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
נתן תודה: 238 פעמים
קיבל תודה: 352 פעמים
יצירת קשר:

Re: מהנעשה והנשמע בחסידות גור

נושא שלא נקרא על ידי יאיר »

עוד 4 הודעות תוכל להעלות
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!

השכל הטוב
הודעות: 116
הצטרף: 29 דצמבר 2019, 20:44
נתן תודה: 4 פעמים
קיבל תודה: 35 פעמים

Re: מהנעשה והנשמע בחסידות גור

נושא שלא נקרא על ידי השכל הטוב »

*ויגבה לבו*

יום רביעי י"ט בטבת תש"פ



*חלק א' - חלק ב' יופיע בערב אי"ה*





"אין מלים לתאר את מה שהיה", כך נשמע אחד האורחים שהגיעו למבחן ולשבת מארה"ב, כשהוא מנסה לשווא להסביר איכשהו לסובביו בשטיבל בבארא פארק את רגשי הרוממות וההתעלות, הלהט שתורגם לחשק אדיר להיטיב, לקנות קנייני תורה בידיעה רחבה וברורה, "זה היה למעלה מכל הגדרה וצמצום".

בסוף נפלטה לו חצי הגדרה: "אחח, ס'איז גיוועהן ממש גן עדן".

יהודי בן שיבה שישב ולמד בשולחן הסמוך זינק ממקומו עם תובנה חביבה משלו: "למה אתה לא מספר להם, הרי לאו בכל יומא מתרחיש ניסא שמישהו שהיה בגן עדן יוכל לחזור לספר מה שהיה שם, כעת פתח פיך ויאירו דבריך".

זו התחושה המשותפת לכולם, אין מלים לפרוט בהן את עומס התחושות שבלב, את המטען הרוחני האדיר שהמעמד הותיר אצל כל משתתפיו. מה כן? התוצאות. את הפירות רואים וגם מרגישים בכל מקום. חשקת התורה, הרצון העז ללמוד על מנת לדעת, היוזמות שתופסות כעת תאוצה בכל השטיבלך די בכל אתר.

המסקנה הזו לוקחת אותנו כמה שנים טובות לאחור, לימים בהם זכתה ישיבת מאור ישראל להדרכה והשגחה אישית מכ"ק אד"ש. היו אלה הגה"ח אביגדור רובינשטיין והגה"ח אברהם מרדכי רושצקי, שנכנסו ויצאו רבות בבית ברחוב רשב"ם לשמוע דרכי הוראה וחינוך על כל פרט ועל כל עניין.

תחת אחד השיחים נאמרו דברי ההדרכה הבאים: "עטס מיינען וואס איז די פשט שאיפה, עפעס א זאך דארטן, צו קומען צו עפעס ערגעץ דארטן, דאס איז נישט די פשט שאיפה.

"ווען אונז זענען גיוועהן בחורים, האט מען גילערנט א בלאט גמרא רש"י תוספות א טאג, צום סוף טאג האט מען דאס גוט גיקענט, סאיז גיוועהן חשק אויף צו שטייען מארגן און דאס צו טוהן נאך אמאהל".

בתרגום חופשי: אתם חושבים ששאיפה הכוונה לשאוף לאיזה מקום רחוק, ליעד רחוק, זה לא הפשט שאיפה. כשאנחנו היינו בחורים למדנו דף גפ"ת ביום, בסוף היום ידענו היטב את הדף והיה החשק לקום למחרת לעשות זאת שוב, זה הפשט שאיפה".

שאיפה אינה להציק במרירות לעצמך מדוע אינך מגיע ליעד ההוא, להציב חלומות רחוקים על מסלול ההתקדמות, זה אולי טוב לתכנית יעדים כללית, אבל ביומיום, הלחם והמים של ההתקדמות הם הסיפוק ממה שעשית טוב היום, מהלימוד שהשגת וידעת, את זה צריך ואפשר להציב ללב כחשק ושאיפה לשכפל ולעשות זאת שוב, זה הפשט שאיפה.

וטהר לבנו.



*א.*

כאן גם המקום להרחיב מעט מזעיר על ההלוך ילך שמסביב לאירוע ההיסטורי, עפעס על קצה המזלג.

בתחילה, כאשר הזמינו את הגר"י זילברשטיין לערוך את הבחינה, הוא חשב שכ"ק אד"ש ישתתף במעמד. כשהבהירו שהמעמד כולו יתקיים בצל הקודש, נרעש הרב זילברשטיין ואמר: "מה, אני ידבר בפני הגערע רבי, מי שיושב על הבענקל של רבינא ורב אשי, של החידושי הרי"ם, השפ"א והא"א?

הזכירו לו שהבנדינער רוב היה הסנדק של הגר"י זילברשטיין וזו הייתה הברית האחרונה בה השתתף כסנדק. הגר"י הוסיף שהשתתף גם בפדיון הבן שלו ככהן פודה, גם אירוע זה היה פדיון הבן האחרון לחייו של הגה"ק מבנדין, מאז לא היה בעוד אירועי ברית ופדיון הבן.

עם סיום המבחן הפליאו הבוחנים בעיני הרבי את היקף הידיעות, הרבי חייך אך לא הגיב, רק דיבר עם הגר"י זילברשטיין על ה"פלא דיגע רש"י" בעניין מלאכה שאינה צריכה לגופה שכותב ש"ברצותו לא באה לו", והרבי הקשה, הרי בזמן עשיית המלאכה עצמו, הוא כן מעוניין ורוצה בה.

ואם יורשה לציין למובא בשמועסן ל"ג בעומר (ב) ובעוד מקומות, שכ"ק אד"ש מבאר בהם מאמר ר"ש שיכול הוא לפטור את כל העולם מן הדין, ומסביר בדרך רמז שהוא לשיטתו דר"ש שפוטר במלאכה שאינה צריכה לגופה ובדבר שאינו מתכוון, כיון שהוא סובר דאזלינן בתר פנימיות היהודי, שבתוך תוכו ונשמתו רוצה הוא אך טוב, ואילו העבירות באות מהסתרות ומפריעים שמכסים.

ולענייננו, לפי אותו "פלא דיגע' רש"י" שהרבי הזכיר, לימוד הזכות הנ"ל גודל שבעתיים, שכן גם אם מדובר ביהודי שרוצה כביכול במלאכת העבירה, עדיין לשיטת ר"ש הרי הוא אצלו כמלאכה שאינה צריכה לגופה, כי הנשמה שבתוכו רוצה את ההיפך ועל כן יש לפטרו מן הדין.

לכל ישראל האיר, בסוד תורה הבהיר.



*ב.*

לאחר המעמד וגם בימים שלאחר מכן, הראשל"צ הגר"י יוסף לא גמר לדבר על כך. בדרך כלל הוא אינו מדבר בבית על אירועים בהם השתתף, בחמישי בבוקר הוא לא כלא את התרגשותו וסיפר שהיה במבחן והשתומם לגלות שליטה מדהימה כל כך בש"ס. "יש לי עוד כמה סיומי ש"ס להיות בהם, אבל בסיום הזה נהניתי יותר מכל אירוע אחר".

מעדות מפי אחד מנוסעי הרכב שמענו, כי לאחר המבחן התקשר הגר"י זילברשטיין לרב אברהם בנימין זילברברג, בקול נרגש אמר לו: "שאלתי שאלות קשות וכעת אני רואה שיכולתי להוסיף ולהקשות עוד יותר, כזו שליטה ושליפה מהירה, הכנתי את השאלות עם ת"ח גדול במשך כמה ימים, לא האמנתי עד כמה הם מסוגלים, לא יאומן כי יסופר.

"מלבד ידיעת התורה בהיקפים שכאלה שלא האמנתי שקיימים, התפעלתי מהקדושה שרואים עליהם ועל הציבור הקדוש שהשתתף במעמד, תגידו לרבי שישמור על כרם בית ד' הזה, שימשיך הלאה".

אנשי הגר"י נרעשו כששמעו שהאיש מאלקנה מוציא עליהם לעז כיבכול הם חלק מהצגה מכורה מראש, "זה ממש חילול ד', כאב הגר"י באוזני מקורביו, "איך אפשר לומר דבר כזה?" אחד מאנשיו סיפר שנערי האיש מאלקנה לא הרפו מהרב במשך הימים שלפני האירוע, גם בדרך לירושלים התקשר מישהו שהציג עצמו כ"יהודי אכפת לו" והטריד את הרב במשך חצי שעה שלא ישתתף במבחן.

מחריד.

אגב, תחת התרשמותו המופלאה מהמבחן, שוחח על כך הגר"י גם עם גיסו הגר"ח קנייבסקי ואמר לו בהתפעלות ש"הגערע בחורים והגערע יונגעלייט הגיעו על ידי ריבוי חזרות להבנה של העיון". אחד מבני הבית שלף כתבים של הסטייפלר בהם מופיע כי עיקר העיון הוא ריבוי החזרות.

רבים דיברו על כך, הוא יישם, ואנחנו זכינו לציית ולשבוע מכל הטוב.



*ג.*

לאחר הכינוס, כ"ק אד"ש מאיר את הזווית הנוספת ובקורת רוח מרובה: "בחורים ואברכים לומדים ויודעים ונבחנים, ואינם מחפשים כבוד על כך, זיי מאכען נישט פון זיך", וכפי שכבר הזכרנו ב"ויגבה" הקודם שדחה את הרעיון לדרבן באמצעות כבוד, "ביי אונז לערנען וייל ס'איז גישמאק, וייל ס'איז רצון ד'".

בדבריו בניחום אבלים אצל הגר"מ שטרנבוך הושלמה התמונה. "איך האב גיהערט פון א חסיד (יהודה לייב רוזנווסר ז"ל?), לא במותו יקח הכל לא ירד אחריו כבודו, תורה ומעשים טובים, אז ער טוט דאס פאר כבוד גייט נישט מיט".

אגב, לפני הפיהרן אמר זאת גם על תרומות לצדקה וחסד, כאשר היו שרצו להימנע בשל כך מלנסוע לועידות ה'איחוד', הוא ענה: "ס'איז שטייט נישט אין שמועסן".

מבהילים הדברים, קצרה ידנו מהשיג ההבדל בין המובא בשמועסן לנאמר בעל פה, אולם לא מן הנמנע לציין המובא בליקוטי מהר"ן שדברי הצדיק המבואים בספריו סובלים פירושים הרבה, ככל דברי תורה שנדרשים בכמה פנים, ואף אם יבאר הלומד לעצמו כוונה שהצדיק לא כיוון אליה גם זה אמת ונכון, כלך אחד לפי דרכו שמקרבת אותו לבוראו.

ומענין לענין, הואיל ובדברי הרה"ק מברסלב עסקינן נימא בה מילתא ששמענו מיהודי שנכח במקום בשעת מעשה. היה זה בשנות אברכותו של כ"ק אד"ש, כאשר נקלע לקידושא רבא כלשהי ומאן דהוא מהנוכחים הזכיר ווארט וייחסו לרבי נחמן מברסלב. מספר לנו היהודי המבוגר שנכח באותו מעמד: "הרבי, שהיה אז אברך צעיר, נראה היה כמהרהר לרגע שלאחריו חתך קצרות: 'ס'איז שטייט נישט פון ר' נחמן'.

מישהו העז להתפלא ולשאול, מנין ברור לו שהדברים לא מובאים מר' נחמן, והרבי ענה בפשטות, אולי לעמעמם את העובדה שהוא בקי במיוחד בספרי ברסלב: 'אחרי החתונה עברתי על כל החסידישע ספרים, זה לא מובא בשמו'.

כמה פשוט.



*ד.*

וכך כותב לנו אברך חשוב מבוגרי ישיבת 'בית ישראל':

לסיפור הבא עדים 200 תלמידי ישב"ג בית ישראל אשדוד בשלהי תשרי תשס"ב, ועשרות אברכי הכולל באותה עת.

היה זה ביום הראשון שהחל לימוד מגמת בקיאות בלבד בישיבות. ההכרעה נפלה באופן שאינו משתמע לשתי פנים, המסכת הנלמדת כתובות הוחלפה ב'בבא בתרא' דף ב. כשהיעד שהוצב הוא לסיים את המסכת עוד באותה שנה.

לקראת השעה אחת בצהריים הופתעו כולם לראות את הרה"ח רבי מוטל מיירנץ (היה מגיע אחת לשבוע בשעות הערב), עם חבילת עוגיות בידו האחת, וברונפן בידו השניה.

"כל כך הרבה שנים לא זכינו להבין מה רוצים מאיתנו, היום זכינו סוף סוף לדעת ולקיים מה שרוצים, צריך לעשות 'לחיים' ולרקוד על לב השמים".

הבחורים והאברכים שתו לחיים ופצחו בריקוד סוער, כולנו זוכרים את הגה"ח רבי אברהם מרדכי איזבי ישלח לו השי"ת רפו"ש, שהיה כל כולו שקוע בלימוד התורה ביגיעה, איך שרקד ופיזז בכל עוז כמו כל הבחורים הצעירים, גם הגה"ח רבי יצחק מאיר קנובלביץ זצ"ל יצא מחדרו והצטרף לריקוד שהקיף את כל היכל הישיבה.

אנשי דור דעה אלו, בוודאי ראו כבר אז ברוחם הגדולה, את מה שלא יזכו להשתתף בו, ואנו זכינו לכך ביום רביעי שעבר.

אגב, הגרי"מ קנובלביץ זצ"ל הסביר לי אז, שאד"ש שינה את שיטת הלימוד כדי להרבות תורה, בין היתר 'בשל המצב הבטחוני', לדבריו הוא שמע את זה בשמוע'ס, שכן אמר "בכח התורה שיוושעו בני ישראל...".

התקופה הייתה שיא האינתיפאדה השלישית, כמעט מידי שבוע נרצחו יהודים בפיגועים קשים. לא למותר לציין שכעבור תקופה החל המצב הבטחוני בתוככי ארה"ק להשתפר פלאים.

ועד
הודעות: 919
הצטרף: 28 ינואר 2016, 23:10
נתן תודה: 14 פעמים
קיבל תודה: 16 פעמים

Re: מהנעשה והנשמע בחסידות גור

נושא שלא נקרא על ידי ועד »

השכל הטוב כתב:
15 ינואר 2020, 18:34
*ויגבה לבו*

יום רביעי י"ט בטבת תש"פ




מעדות מפי אחד מנוסעי הרכב שמענו, כי לאחר המבחן התקשר הגר"י זילברשטיין לרב אברהם בנימין זילברברג, בקול נרגש אמר לו: "שאלתי שאלות קשות וכעת אני רואה שיכולתי להוסיף ולהקשות עוד יותר, כזו שליטה ושליפה מהירה, הכנתי את השאלות עם ת"ח גדול במשך כמה ימים, לא האמנתי עד כמה הם מסוגלים, לא יאומן כי יסופר.

"מלבד ידיעת התורה בהיקפים שכאלה שלא האמנתי שקיימים, התפעלתי מהקדושה שרואים עליהם ועל הציבור הקדוש שהשתתף במעמד, תגידו לרבי שישמור על כרם בית ד' הזה, שימשיך הלאה".

אנשי הגר"י נרעשו כששמעו שהאיש מאלקנה מוציא עליהם לעז כיבכול הם חלק מהצגה מכורה מראש, "זה ממש חילול ד', כאב הגר"י באוזני מקורביו, "איך אפשר לומר דבר כזה?" אחד מאנשיו סיפר שנערי האיש מאלקנה לא הרפו מהרב במשך הימים שלפני האירוע, גם בדרך לירושלים התקשר מישהו שהציג עצמו כ"יהודי אכפת לו" והטריד את הרב במשך חצי שעה שלא ישתתף במבחן.

מחריד.

אגב, תחת התרשמותו המופלאה מהמבחן, שוחח על כך הגר"י גם עם גיסו הגר"ח קנייבסקי ואמר לו בהתפעלות ש"הגערע בחורים והגערע יונגעלייט הגיעו על ידי ריבוי חזרות להבנה של העיון". אחד מבני הבית שלף כתבים של הסטייפלר בהם מופיע כי עיקר העיון הוא ריבוי החזרות.

ביררתי אצל הקרובים ביותר, ולא היו דברים מעולם. הכל באמת נפלא גם בלי להמציא המצאות על הגר"י זילברשטיין, בפרט מי שמכיר אותו יודע שהוא נזהר מאד ולא מדבר עם אף אחד ולא מגיב בעניני פוליטיקה לא משנה איזה.




ביררתי אצל הקרובים ביותר, ולא היו דברים מעולם. הכל באמת נפלא גם בלי להמציא המצאות על הגר"י זילברשטיין, בפרט מי שמכיר אותו יודע שהוא נזהר מאד ולא מדבר עם אף אחד ולא מגיב בעניני פוליטיקה לא משנה איזה.
מוריי ורבותיי אני מבקש ממכם תכבדו אחד את השני ותאהבו את הקב"ה ותעשו לו נחת רוח

השכל הטוב
הודעות: 116
הצטרף: 29 דצמבר 2019, 20:44
נתן תודה: 4 פעמים
קיבל תודה: 35 פעמים

Re: מהנעשה והנשמע בחסידות גור

נושא שלא נקרא על ידי השכל הטוב »

*ויגבה לבו*

יום רביעי י"ט בטבת תש"פ



*חלק ב'*



*ה.*

מ'מאכט מזומנים.

הגל עובר על כל גער, בארץ ישראל, באירופה ובארה"ב.

במוסדות התורה והחינוך אין מה לדבר, שם המהפכה חיה ונושמת כבר תקופה ארוכה. כעת, עם החיזוק וההתלהבות הציבורית העצומה, הבחורים והאברכים מוסיפים כהנה וכהנה.

רק ביום ראשון השבוע, ערכו בחורי ישיבה גבוהה חצור סיום הש"ס מזומנים. חילקו את המסכתות בינם לבין עצמם, התיישבו יחד למשך שעתיים וחצי וסיימו בחדא מחתא את כל הש"ס בעל פה שקלא וטריא, אשרי עין ראתה.

סיפר לנו מג"ש בישיבת נזר ישראל: כאשר עושים חזרה תקופתית בישיבה, בכל סדר לימוד מייחדים את החצי שעה האחרונה ל'מזומנים' על מה שחזרו באותו יום. זה רעיון של המשגיח ר' דניאל ליברמן ואתה חייב לבוא ולראות את זה בעצמך. הרעש האדיר בבית מדרש בזמן ה'מזומנים', הלהט העצום, זה משהו שאי אפשר לתאר.

בארה"ב יסדו כעת יוזמה חיובית בשם 'מוכן ומזומן', לעודד לימוד מזומנים בשטיבלך. עשרות אברכים כבר התארגנו ללוד יחד 'שטיבל מסכתא' כנהוג בהרבה שטיבלך בארץ, בימים אלה מצטרפים אברכים נוספים. הכיוון כרגע הוא להתחיל עם מסלול הלימוד בר"ח שבט, היום בו הואיל משה באר את התורה.

וכפי שאחד מהם כותב לנו: משה ר"ת ש'יעשו ה'רבה מ'זומנים.



*ו.*

שוחחנו עם שניים מבין הנבחנים, שניים שאנו מכירים אישית, רצינו לשמוע על התחושות. אז ככה: התקן להשתתפות במבחן כזה הוא שליטה בכל הש"ס או ברובו, עבודת פרך של שנים שהושגה בעמל רב אך בסיפוק עצום על הידיעה הברורה. כן, הם היו לחוצים, מאוד לחוצים, גם לפני וגם בשעת מעשה.

"זה כמו הווארט של החיהרי"ם שבניסיון לוחקים לאדם כל המדרגות ונשאר רק היראת שמים הכי פנימית", אומר לנו אחד שדווקא השיב תשובות רהוטות בקול ברור, "לא היה ראש לחשוב בכלל, רק מה שבלוע בדם עמוק זה מה שאפשר לענות, לכן מה ששמעו זה תשובות קצרות ומהירות כאלה", הוא מתנצל במבוכה.

"כמו הווארט על הגמרא שדורשת על הפסוק 'אמור לחכמה אחותי את', שברור לך כאחותך שאסורה לך, שאומרים בדרך צחות שגם אם יעירו אותך באמצע הלילה תדע בעל פה שאסורה לך, רק את זה אפשר לזכור בכזה מבחן בנוכחות קהל עצום כזה, זה מלחיץ נורא ואין הרבה מוח בשעת מעשה, זה לא דומה למבחן שנערך אצל רבנים בחדר, בלי קהל נוכח, שם יכולנו לענות הרבה יותר בהרחבה".

אחד הנבחנים מצטט לי על הלשון את פירוש הרא"ש בנדרים כג, שם מביאה הגמ' התרת נדר באמתלה של עליה לרגל ומציינת תניא נמי הכי ממעשה שהיה בזמן רבי יוסי, וכולם תמהים הרי רבי יוסי היה לאחר החורבן. אלא, מבאר הרא"ש, שהיו מתקבצים לשמוע הדרשה אנשים נשים וטף וליתן כבוד לתורה. "היה פה ממש כמו הקהל", אומר לי הצורבא מרבנן בהתרגשות.

והוא ממשיך: "מה נראה לך שהרבי רצה, שהעוילעם יתחבר לתורה, שתהיה השתוקקות ללמוד על מנת לזכור ולדעת, לא עשו את המבחן בשביל לתת לנו כבוד, אל תדאג, היינו מוותרים על זה מראש, לא קל לנו וגם מאוד מלחיץ, לא גדלנו להופיע והביישנות היא חלק ממני, רק בגלל שאני יודע שהרבי רוצה שייצא מזה חיזוק, רק בגלל זה הסכמתי".

כעת תלכו לשטיבל, תפתחו שמועסן, בכל פרשה שלא תהיה ותלמדו אחרת את השמועסן על תורה מיט ענווה. יש בקרבנו אלפים שכאלה, זקנים עם נערים, יהודים שמושרש בליבם ובמוחם שלימוד התורה וידיעתה הוא כמו לזכות בפיס, בלוטו. אף אחד לא מצפה שיעריכו אותו אישית על זה שזכה בפרס ענק. בעבורם התורה לעולם לא תהיה קרדום לחפור בו כבוד, הרי חבל לבזבז דבר יקר כל כך על סוכריה עלובה כמו כבוד נאלח.

אלף פעמים אשרינו.



*ז.*

שאלנו אותם, את הנבחנים, מה יש לכם להגיב על כך שהאיש מאלקנה טוען שגילו לכם מראש את התשובות? אחד מהם רתח מזעם, אורייתא קא מרתחא ליה, "תמיד הוא חייב לדבר נגד? מה עשינו לו?". השני פכר ידיים בצער :ד' ירחם, עד כמה אפשר לשנוא?".

קשה כשאול קנאה.

אחד מנכבדי העדה, יהודי בגיל 80 פלוס, ששמע על ההקלטות הללו הגיב בסערה: תמיד התקשיתי בגמרא שדרושת את הפסוק "האמנם אלם" מה אומנותו של אדם בעולם ישים עצמו כאילם, ושואלת "יכול אף לדברי תורה", מה ההווא אמינא שאף לדברי תורה.

אמנם רבינו הל"ש זיע"א תירץ בדרך נסתר: "יכול, ווער עס קען", שיש דרגה גבוהה גם בד"ת לא לדבר כפי הרגיל (ועיין שמועסן שמות תשנ"ט על 'לא איש דברים' במעלת השתיקה והיבדלות מהחומר, והדברים בגדר 'הוא היה אומר'), אולם בעקבות ההקלטות חשבתי פירוש פשוט עוד יותר.

הרי האיש הזה עדיף לו שישתוק גם מדברי תורה, חבל שהוא מדבר בכלל. אחרי כזו הסתה והדחה עדיף שלא יאחז עצמו כתלמיד חכם, אני לא רוצה להרחיב יותר, אבל דאס איז נישט קיין תלמיד חכם, אפשר כשרונות, אפשר א גוטע מויל, אבער תלמיד חכם דאס איז נישט, תלמיד חכם זה מי שדבוק בתורה באמת, לא לומד על מנת לקנטר וללגלג על עדה קדושה של רבבות לומדים מופלגים ויראי שמים.

מבול הברברת שנחשפת בהקלטות אלקנה מזכירה לנו סיפור חסידי ועסיסי, שבכוחו לשפוך מעט אור על הסוגיה: מעשה ביהודי תמים שנקלע לבית מדרשו של הרבי מהוסיאטין זצ"ל בעת עריכת השולחן. מימיו לא ידע היהודי חסידות ואדמו"ר מה הם ועל כן מאוד התפלא למראה שנגלה לנגד עיניו.

הרבי כמו קרא את מחשבותיו והחל לישא מדברותיו: יהודים יקרים, האם תדעו מהו "שטאט ראבינער" (הרב הראשי של העיר) ? שאל הרבי וענה: זהו הרב השולט על כל העיר, כולם נתונים תחת סמכותו.

הנהנו כולם לאות הבנה והרבי המשיך: ומהו "קרייז ראבינער" (הרב הראשי של המחוז) ? מי שכל המחוז נתון לשליטתו ההלכתית והציבורית, ענה הרבי.

הוסיף הרבי והקשה: ומהו "לאנד ראבינער" (הרב הראשי של המדינה) ? ושוב ענה בעצמו: האיש שכל המדינה מקצה ועד קצה נתונה למרותו בתחומי הפסיקה וההנהגה.

או אז הרים הרבי מהוסיאטין את עיניו הקדושות אל מיודענו שניצב כנגדו ושאל בקול מלא תביעה עצמית: ומהו "וואנדער ראבינער" (הרב מחולל הפלאות, כינוי לאדמו"ר בימים ההם) ? והרבי ענה בנימה רבת משמעות: רבי זה מי ששולט על עצמו!

כן, קצת שליטה עצמית לא תזיק.



*ח.*

דברים ככתבם, מתוך מכתב קצר ולוהט שרשם יהודי בגיל העמידה לחברו, לאחר שזכה לשהות בשבת שעברה בצל הקודש:

"כל שבת נסיעה יש בה את הייחודיות שלה, אך היה משהו בשבת ויחי תש"פ. משהו שלא רואים או לכה"פ לא ראינו עד כה.

"שבת כזו, הסמוכה לארוע סיום הש"ס שנערך בביהמ"ד אך יומיים קודם לכן, כאשר עדיין בוער בלב האש של הלעכטלעך המרוממים שחווינו זה עתה. מטבע הדברים יש בהם כדי שביעה לכה"פ לכמה שבתות, גם כאשר הגעגועים עולים על גדותיהם יש ענין של הבוחר בשיירי... אך יש שאינם יכולים לעצור בעצמם ושוב הם מוצאים את עצמם מעלין לירושלים את הרמ"ח ושס"ה שלהם.

"השבת יחסית דלילה, אני עומד בתור ל'שלום- נעמען', סמוך אלי עומדים 2 אברכים בשנות השישים. אני שומע את האחד אומר לחבירו: לאחר כזה כינוס מרומם הרגשתי שאני חייב לעשות "חפצא", חבירו מחייך חיוך המסגיר את מחשבתו: כאומר: אף אני, הרגשה זו הביאה אותי הנה.

"יש ממתפללי ביהמ"ד שכבר עשו 'חפצא' מההתעוררות, לא ידוע האם מדובר במשהו רשמי ומאורגן או ביוזמה פרטית, כאשר פנו להרבה ממתפללי ביהמ"ד לברר האם יש להם שיעור תורה "דא און ביהמ"ד" והאם הם זקוקים לחברותא, למבוגרים או המתגוררים רחוק הציעו אף אפשרות של הסעה יום יומית על מנת לחזק את שיעורי התורה בבית המדרש.

"בביהמ"ד בלטה היטב נוכחותם של אחינו שמעבר לים שמסרו את גופם ונפשם ובטווח החלטה קצר הגיעו מעבר הים להשתתף בכינוס סיום הש"ס, נשארו לשבת קודש, ראינו אותם בכל פינה, ראינו על פניהם את ההתרגשות והרוממות.

"במהלך כל הטיש, שלחו שיריים מכל לשולחן שהוקצה במיוחד לבני חו"ל, כאשר איטשע מאיר טאומן יורד מהבמה בכל פעם ודואג שהמשלוח יגיע למקומו וכל אחד ואחד יקבל. למותר לציין כי כל בני חו"ל כובדו ב'סעודה' לרגל השמחה.

"נראה היה כי ה'שמועס' נועד כולו לכבוד בני חו"ל, פתח הרב בדברי רבינו הלב שמחה, כאשר יוסף הביא את מנשה ואפרים להתברך מיעקב אבינו, שאל יעקב אבינו "מי אלה" וברש"י: מי אלה שאינם ראויים לברכה. ומבאר הלב שמחה שבארץ ישראל זה בחי' ברכה ואילו חו"ל זה בחי' הצלחה, ובנים אלו שנולדו בחו"ל אינם ראויים לברכה אלא להצלחה. אולם יוסף הצדיק מתעקש ואומר: למה יגרעו, הלא בני הם אשר נתן לי אלוקים בזה, כאן הם נולדו, ומה חטאם. ויעקב אבינו אומר ליוסף: קחם נא אלי, קרב אותם אלי – לבחי' ארץ ישראל – ואברכם – כך אוכל להשפיע להם ברכה.

"וכאן מוסיף הרבי מילים בעלות משמעות עצומה: *"פון דאנעט זעטמען דער גרוסע כח פון א ברכה פון די אבות".*

"גם אצל נח, לאחר המבול כאשר חם חטא נאמר שם ארור כנען, למרות שחם הוא זה שחטא והיה צריך לומר ארור חם, אך היות שהקב"ה בירך את נח ואת בניו, לא היה שייך לומר ארור חם.

"כך גם כאן, אפרים ומנשה כראובן ושמעון יהיו לי, בך יברך ישראל ישימך אלוקים כאפרים וכמנשה, גם מי שבחו"ל, יוכל לזכות לברכת ה'. עכת"ד – לא מדויק ולא מוגה.

"איטשע מאיר טאומן חזר על השמועס פעמיים באידיש. ופניהם של האורחים מחו"ל קרנו מאושר. יש מבני ארץ ישראל שאמרו להם בדרך צחות: קיבלתם במתנה את הברכה של ארץ ישראל, אל תהיו כפויי טובה ותנו לנו את ה"הצלחה" של חוץ לארץ...".



*ט.*

והחסיד מוסיף לבאר העומק: "המושג 'ברכה', נהפך אצלנו למשהו נדוש, כזה שקונים בשוק בכמה גרושים, מבקשים ברכה מצדיק ולא מבינים בעצם את המשמעות מה אנחנו מבקשים, עוד לפני שמדברים על הענין האם זוכים שהברכה תתקיים או לא, מדברים כאן על עצם המושג ,"ברכה".

"לאחר שכ"כ נדוש אצלנו המושג הזה, מלמדים אותנו שמדובר כאן במשהו עמוק יותר הרבה מעבר לאיזשהו צורך במימוש משאלות. יש משהו בעצם הברכה. יש ענין של "הצלחה" זה משהו כעין מימוש משאלות, הצלחה בעסקים, הצלחה בתורה, זה שייך לחו"ל. ארץ ישראל זו דרגה גבוהה יותר, זה ענין של ברכה.

"בספה"ק מבואר הרבה עפ"י פנימיות שברכה זה לשון "המבריך את שדהו" ענין של "המשכה" מעולמות גבוהים לעולמינו השפל, ואם נתרגם את זה לברכה מצדיק, זה משהו של האצלת רוחניות מהמהות של הצדיק לאיש הפשוט המקבל את הברכה, וכך גם בפי' המילות בכל המאה ברכות שבל יום שזה ברוך אתה ה' - דהיינו "להבריך" כביכול את ה"אתה ה' אלוקינו" אל תוך העולם השפל שלנו, וזה עומק ענין מאה ברכות בכל יום שלמדים זאת מ"מה ה' אלוקיך כו' כי אם ליראה ודו"ק.

"גם חם שהיה חוטא, הוא חטא בחטא נורא, אבל לאחר שקיבל "ברכת ה'" לא ניתן לומר "ארור חם". ברכה זה איזשהו קשר עמוק, קשר חזק עם המברך. צא ולמד מפרעה הרשע, שלאחר שקיבל את ברכת יעקב אבינו הוא זכה להגיע לדבר הכי גדול ששייך "למען ספר שמי בכל הארץ" - לפרסם אלוקות בכל הארציות".

והוא חותם בעיקר: "התבוננתי בתובנה נוספת, הרי זה שנתיים ימים ויותר, שעובדים קשה לרומם את אמריקה, כמה פעמים נשמע הביטוי סדנא דארעא חד הוא (רמז, שאר''י וחו''ל שניהם יחד ראויים לדרגה הגבוהה של ברכה) וידוע שזה לא הולך בקל ורבים המניעות וההתנגדויות וההסתרות. וכאן נוספה אמירה שאולי יש בה כדי להתגבר על כל אלו: קחם נא אלי ואברכם. אלי היינו ליעקב, בחי' יעקב שבדורנו (הכי קרא שמו יעקב) בהתחברות לצדיק זוכים לבחי' הגבוהה של ברכה גם בחו''ל.

קחם נא אלי, ואז ואברכם.

סמל אישי של משתמש
יעבץ
הודעות: 801
הצטרף: 26 אפריל 2017, 16:37
נתן תודה: 136 פעמים
קיבל תודה: 56 פעמים

Re: מהנעשה והנשמע בחסידות גור

נושא שלא נקרא על ידי יעבץ »

אם לא יכולים לכתוב תיאור חיובי מבלי לתקוע בכל הודעה איזה משהו שלילי על 'אלקנה'.
זה מורה על איזה 'בעיה' ...
בלשון המעטה

השכל הטוב
הודעות: 116
הצטרף: 29 דצמבר 2019, 20:44
נתן תודה: 4 פעמים
קיבל תודה: 35 פעמים

Re: מהנעשה והנשמע בחסידות גור

נושא שלא נקרא על ידי השכל הטוב »

תסכים שיש שינוי מהותי. בלערבב השלילי היה העיקר, והפסקתי להביא את זה לפה. כיום השלילי ממש בטל בשישים, למרות שלא חסר להם שלילי לכתוב, והסכנה לא פסחה.
אני מתלבט האם לצנזר את הפוסטים, לבסוף החלטתי שאגיש את זה איך שזה והציבור יחליט.

שלום רב
הודעות: 61
הצטרף: 17 אוקטובר 2018, 23:18
קיבל תודה: 11 פעמים

Re: מהנעשה והנשמע בחסידות גור

נושא שלא נקרא על ידי שלום רב »

כאחד מהציבור אני סבור שזה גועל נפש.
ובעיניי רק מהווה המחשה מדוע נאלצו להקים אלטרנטיבה.

השכל הטוב
הודעות: 116
הצטרף: 29 דצמבר 2019, 20:44
נתן תודה: 4 פעמים
קיבל תודה: 35 פעמים

Re: מהנעשה והנשמע בחסידות גור

נושא שלא נקרא על ידי השכל הטוב »

שלום רב כתב:
15 ינואר 2020, 21:13
כאחד מהציבור אני סבור שזה גועל נפש.
ובעיניי רק מהווה המחשה מדוע נאלצו להקים אלטרנטיבה.
עם דעה כה מנומקת ומעמיקה שכזו קשה לי להווכח.....
איזה אלטרנתיבה..... מוירעדיג...

קונ.
הודעות: 121
הצטרף: 21 ינואר 2013, 10:28
נתן תודה: 17 פעמים
קיבל תודה: 11 פעמים

Re: מהנעשה והנשמע בחסידות גור

נושא שלא נקרא על ידי קונ. »

שלום רב כתב:
15 ינואר 2020, 21:13
כאחד מהציבור אני סבור שזה גועל נפש.
ובעיניי רק מהווה המחשה מדוע נאלצו להקים אלטרנטיבה.
זו דעתך, זכותך. דעתי הקטנה שלהוציא לעז ברבים על בחורים שעמלו ל'דעת' ש"ס, בחורים קדושים וטהורים,זה גועל נפש.

בום
הודעות: 33
הצטרף: 25 אוקטובר 2019, 10:22
נתן תודה: 8 פעמים
קיבל תודה: 14 פעמים

Re: מהנעשה והנשמע בחסידות גור

נושא שלא נקרא על ידי בום »

חבל מאוד שהאשכול הזה שנרגע לשבועיים פלוס עם עדכונים נטו בעלי תוכן,
והנה מגיע בעל 'חסר השכל' המתקרא בשם הניק 'השכל הטוב' ושוב ממשיך לקלקל..
אותנו מעניין עדכונים נטו, אם אתה לא יכול להביא עדכונים בלי גידופים תסתלק מכאן מראש, לא מדובשך ולא מעוקצך.
חיזקת אותנו במעמדים ווארטים מופלאים מהרבי מגור והנה באת במחי פוסט אחד קלקלת, וע''ז נאמר ליצנות אחת דוחה מאה תוכחות.

קונ.
הודעות: 121
הצטרף: 21 ינואר 2013, 10:28
נתן תודה: 17 פעמים
קיבל תודה: 11 פעמים

Re: מהנעשה והנשמע בחסידות גור

נושא שלא נקרא על ידי קונ. »

בום כתב:
16 ינואר 2020, 00:45
חבל מאוד שהאשכול הזה שנרגע לשבועיים פלוס עם עדכונים נטו בעלי תוכן,
והנה מגיע בעל 'חסר השכל' המתקרא בשם הניק 'השכל הטוב' ושוב ממשיך לקלקל..
אותנו מעניין עדכונים נטו, אם אתה לא יכול להביא עדכונים בלי גידופים תסתלק מכאן מראש, לא מדובשך ולא מעוקצך.
חיזקת אותנו במעמדים ווארטים מופלאים מהרבי מגור והנה באת במחי פוסט אחד קלקלת, וע''ז נאמר ליצנות אחת דוחה מאה תוכחות.
עד כמה שאני מבין, אולי הוא עשה העתק הדבק מחומר שמסתובב, ולא ערך את הדברים . באם אני טועה, הוא יתקן אותי.

השכל הטוב
הודעות: 116
הצטרף: 29 דצמבר 2019, 20:44
נתן תודה: 4 פעמים
קיבל תודה: 35 פעמים

Re: מהנעשה והנשמע בחסידות גור

נושא שלא נקרא על ידי השכל הטוב »

:lol::
קונ. כתב:
16 ינואר 2020, 09:55
בום כתב:
16 ינואר 2020, 00:45
חבל מאוד שהאשכול הזה שנרגע לשבועיים פלוס עם עדכונים נטו בעלי תוכן,
והנה מגיע בעל 'חסר השכל' המתקרא בשם הניק 'השכל הטוב' ושוב ממשיך לקלקל..
אותנו מעניין עדכונים נטו, אם אתה לא יכול להביא עדכונים בלי גידופים תסתלק מכאן מראש, לא מדובשך ולא מעוקצך.
חיזקת אותנו במעמדים ווארטים מופלאים מהרבי מגור והנה באת במחי פוסט אחד קלקלת, וע''ז נאמר ליצנות אחת דוחה מאה תוכחות.
עד כמה שאני מבין, אולי הוא עשה העתק הדבק מחומר שמסתובב, ולא ערך את הדברים . באם אני טועה, הוא יתקן אותי.
אכן כך. הרי לא אני כותב את הויגבה ליבו.
תראה, לאחר האירוע המרהיב של מבחני שס בפומבי וכו', נסתמו טענותיהם, ונקהה שינייהם, אז נתפסים כל הקנאים שנשארו עם הלשון בחוץ, לסעיף אחד של התייחסות שלילית ( דברים נכונים, ועל קצה המזלג מחומר שיש לתקוף ) .
להבא אשתדל ב"ה לצנזר אותם ככל שיהיה, בלי נדר, ונראה מה אז יגידו.

אילפא
הודעות: 46
הצטרף: 28 אוקטובר 2019, 22:50
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 10 פעמים

Re: מהנעשה והנשמע בחסידות גור

נושא שלא נקרא על ידי אילפא »

אם תצליח לעמוד בזה ;)

קונ.
הודעות: 121
הצטרף: 21 ינואר 2013, 10:28
נתן תודה: 17 פעמים
קיבל תודה: 11 פעמים

Re: מהנעשה והנשמע בחסידות גור

נושא שלא נקרא על ידי קונ. »

השכל הטוב כתב:
16 ינואר 2020, 10:55
:lol::
קונ. כתב:
16 ינואר 2020, 09:55
בום כתב:
16 ינואר 2020, 00:45
חבל מאוד שהאשכול הזה שנרגע לשבועיים פלוס עם עדכונים נטו בעלי תוכן,
והנה מגיע בעל 'חסר השכל' המתקרא בשם הניק 'השכל הטוב' ושוב ממשיך לקלקל..
אותנו מעניין עדכונים נטו, אם אתה לא יכול להביא עדכונים בלי גידופים תסתלק מכאן מראש, לא מדובשך ולא מעוקצך.
חיזקת אותנו במעמדים ווארטים מופלאים מהרבי מגור והנה באת במחי פוסט אחד קלקלת, וע''ז נאמר ליצנות אחת דוחה מאה תוכחות.
עד כמה שאני מבין, אולי הוא עשה העתק הדבק מחומר שמסתובב, ולא ערך את הדברים . באם אני טועה, הוא יתקן אותי.
אכן כך. הרי לא אני כותב את הויגבה ליבו.
תראה, לאחר האירוע המרהיב של מבחני שס בפומבי וכו', נסתמו טענותיהם, ונקהה שינייהם, אז נתפסים כל הקנאים שנשארו עם הלשון בחוץ, לסעיף אחד של התייחסות שלילית ( דברים נכונים, ועל קצה המזלג מחומר שיש לתקוף ) .
להבא אשתדל ב"ה לצנזר אותם ככל שיהיה, בלי נדר, ונראה מה אז יגידו.
נכון, מערכת היחצנות ששווקו המבוסס על אתרי הטינופת רלב"ח ועוד, כאילו הרבי מגור שליט"א זה גור נדל"ן (ח"ו) לאחר המבחן הפומבי על כל הש"ס, הוכיח לעולם את האמת.
מי שמכיר לא היה צריך הוכחות.

עקיב'לה
הודעות: 820
הצטרף: 21 יוני 2018, 09:06
נתן תודה: 15 פעמים
קיבל תודה: 79 פעמים

Re: מהנעשה והנשמע בחסידות גור

נושא שלא נקרא על ידי עקיב'לה »

באמת לא צריך שום הוכחות, ואנחנו מעולם לא ראינו את אתר רלב"ח וכו', ואצל כולם הרבי מגור הוא צדיק וקדוש המנהיג את העדה הגדולה בישראל באופן שמיימי, ויש שם הרבה תורה ויראת שמיים, ולא נוסף לנו שום מידע מאז הסיום הש"ס, ואיננו צריכים את האישור לא של הרב הגאון ר' זילברשטיין ולא של מרן הרב הראשי, יש בגור ענקי תורה כמו הגר"נ נוסבוים ועוד, ולא חסר להם מאומה, וההרגשה היא שלאחרונה, בגלל שפרשו כמה אנשים מגור, כמה שיהיו וזה ממש לא משנה, הרי יש כמה אנשים שמנסים לשווק את גור ולספר לכולם את גדלם ותפארתם ואת תורתם ויראתם וקדושתם. אני אומר זאת באחריות מלאה: אין איש שמערער בליבו על גדלותו של הרבי מגור וקהל עדתו הענקית והאיכותית בלעה"ר, ואין שום עניין לפרסם כל הזמן דברים ורגשות, וכל הרגשי קודש האלו שמתפרסמים לאחרונה אינם מתאימים לאופי הצנוע של גור שמעולם לא הוציאה דברים החוצה ולא עניין אותם מה אומרים בני אדם, וחבל כי זה היה הרבה יותר יפה בלי זה, מה זה חסר? ואם להוציא מליבם של גולשי ''רלב"ח'', הרי רוב הציבור אינו מהם, רוב רובו, ולדידם זה סתם מוזר.

חימקה
הודעות: 359
הצטרף: 29 דצמבר 2019, 15:53
נתן תודה: 38 פעמים
קיבל תודה: 38 פעמים

Re: מהנעשה והנשמע בחסידות גור

נושא שלא נקרא על ידי חימקה »

עקיבהלה אתה אומר משהו שיש בוט המון מן הצדק
אבל היות והציבור החרדי הרחב לא היה כל כך מודע לכך לכן להוציא מליבן של צדוקים
עושים את מה שעושים
ומפה תיצא הקריאה ישר כח גדול לאלו שבזכותם היה לנו סיום הש''ס בהשתתפות רבינו שהיה נוכח באירוע למעלה משעתים והתענגנו לראותו בכל רגע
תודה

השכל הטוב
הודעות: 116
הצטרף: 29 דצמבר 2019, 20:44
נתן תודה: 4 פעמים
קיבל תודה: 35 פעמים

Re: מהנעשה והנשמע בחסידות גור

נושא שלא נקרא על ידי השכל הטוב »

מצורף בזה :
שיח בין הגר"י יוסף הגר"י זילברשטיין והרבי לפני המבחן,
הוציאו את זה אנשי הרב זילברשטיין.
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.

קונ.
הודעות: 121
הצטרף: 21 ינואר 2013, 10:28
נתן תודה: 17 פעמים
קיבל תודה: 11 פעמים

Re: מהנעשה והנשמע בחסידות גור

נושא שלא נקרא על ידי קונ. »

עקיב'לה כתב:
16 ינואר 2020, 13:48
באמת לא צריך שום הוכחות, ואנחנו מעולם לא ראינו את אתר רלב"ח וכו', ואצל כולם הרבי מגור הוא צדיק וקדוש המנהיג את העדה הגדולה בישראל באופן שמיימי, ויש שם הרבה תורה ויראת שמיים, ולא נוסף לנו שום מידע מאז הסיום הש"ס, ואיננו צריכים את האישור לא של הרב הגאון ר' זילברשטיין ולא של מרן הרב הראשי, יש בגור ענקי תורה כמו הגר"נ נוסבוים ועוד, ולא חסר להם מאומה, וההרגשה היא שלאחרונה, בגלל שפרשו כמה אנשים מגור, כמה שיהיו וזה ממש לא משנה, הרי יש כמה אנשים שמנסים לשווק את גור ולספר לכולם את גדלם ותפארתם ואת תורתם ויראתם וקדושתם. אני אומר זאת באחריות מלאה: אין איש שמערער בליבו על גדלותו של הרבי מגור וקהל עדתו הענקית והאיכותית בלעה"ר, ואין שום עניין לפרסם כל הזמן דברים ורגשות, וכל הרגשי קודש האלו שמתפרסמים לאחרונה אינם מתאימים לאופי הצנוע של גור שמעולם לא הוציאה דברים החוצה ולא עניין אותם מה אומרים בני אדם, וחבל כי זה היה הרבה יותר יפה בלי זה, מה זה חסר? ואם להוציא מליבם של גולשי ''רלב"ח'', הרי רוב הציבור אינו מהם, רוב רובו, ולדידם זה סתם מוזר.
אצל כולם??
אבל מה לעשות שחלק מהציבור מקבל את כל ההשמצות כדברי אמת.
אני ואחרים מקבלים במייל הקלטות שברור שיש חיוב לקרוע 'קריעה',

בום
הודעות: 33
הצטרף: 25 אוקטובר 2019, 10:22
נתן תודה: 8 פעמים
קיבל תודה: 14 פעמים

Re: מהנעשה והנשמע בחסידות גור

נושא שלא נקרא על ידי בום »

וחזרה לעדכונים
כמה נבחנו? ומה שמותיהם? ואולי אף תמונה?
בקובץ המצורף מופיע 'בחינה אברכים ובחורים' האם היו גם בחורים שנבחנו על כל הש''ס?

קונ.
הודעות: 121
הצטרף: 21 ינואר 2013, 10:28
נתן תודה: 17 פעמים
קיבל תודה: 11 פעמים

Re: מהנעשה והנשמע בחסידות גור

נושא שלא נקרא על ידי קונ. »

בום כתב:
17 ינואר 2020, 01:05
וחזרה לעדכונים
כמה נבחנו? ומה שמותיהם? ואולי אף תמונה?
בקובץ המצורף מופיע 'בחינה אברכים ובחורים' האם היו גם בחורים שנבחנו על כל הש''ס?
אתה שדכן?

סמל אישי של משתמש
4000
הודעות: 1008
הצטרף: 26 פברואר 2019, 11:29
נתן תודה: 100 פעמים
קיבל תודה: 36 פעמים

Re: מהנעשה והנשמע בחסידות גור

נושא שלא נקרא על ידי 4000 »

השכל הטוב כתב:
16 ינואר 2020, 17:10
מצורף בזה :
שיח בין הגר"י יוסף הגר"י זילברשטיין והרבי לפני המבחן,
הוציאו את זה אנשי הרב זילברשטיין.
אפשר להביא יותר ברור.

חימקה
הודעות: 359
הצטרף: 29 דצמבר 2019, 15:53
נתן תודה: 38 פעמים
קיבל תודה: 38 פעמים

Re: מהנעשה והנשמע בחסידות גור

נושא שלא נקרא על ידי חימקה »

תוכן שיחה אדש חא.jpg
תוכן שיחה אדש חב.jpg
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.

חימקה
הודעות: 359
הצטרף: 29 דצמבר 2019, 15:53
נתן תודה: 38 פעמים
קיבל תודה: 38 פעמים

Re: מהנעשה והנשמע בחסידות גור

נושא שלא נקרא על ידי חימקה »

נבחנו 30 איש על כל הש''ס
כמה אברכים הגיעו מארצות הברית ואירופה
מתוך הנבחנים היו גם בחורים
שמותהם של הנבחנים איני יודע את כולם לכן אני לא יכתוב
מה שכן ידוע על נבחן אחד ר. שמו שגמר את הש''ס 4 פעמים
על נבחן אחר ג. שמו שגמר את הש''ס 4 פעמים מתוכם אחד עשה את הסיום בנוכחות הרבי שליט''א
שאמר לו אחרי הסיום אז להתחיל ברכות והוא התחיל בעל פה והיו צריכים להפסיק אותו כי הוא פשוט לא גמר
ועוד כהנה וכהנה
דרך אגב זכיתי לעמוד ליד אחד מהאבות המאושרים שזכו שבנם יבחן בנוכחות הרבי הוא ישב כולו מאושר עם דמעות בלחיים
אשרי שזכה

השכל הטוב
הודעות: 116
הצטרף: 29 דצמבר 2019, 20:44
נתן תודה: 4 פעמים
קיבל תודה: 35 פעמים

Re: מהנעשה והנשמע בחסידות גור

נושא שלא נקרא על ידי השכל הטוב »

חימקה כתב:
17 ינואר 2020, 12:06
נבחנו 30 איש על כל הש''ס
כמה אברכים הגיעו מארצות הברית ואירופה
מתוך הנבחנים היו גם בחורים
שמותהם של הנבחנים איני יודע את כולם לכן אני לא יכתוב
מה שכן ידוע על נבחן אחד ר. שמו שגמר את הש''ס 4 פעמים
על נבחן אחר ג. שמו שגמר את הש''ס 4 פעמים מתוכם אחד עשה את הסיום בנוכחות הרבי שליט''א
שאמר לו אחרי הסיום אז להתחיל ברכות והוא התחיל בעל פה והיו צריכים להפסיק אותו כי הוא פשוט לא גמר
ועוד כהנה וכהנה
דרך אגב זכיתי לעמוד ליד אחד מהאבות המאושרים שזכו שבנם יבחן בנוכחות הרבי הוא ישב כולו מאושר עם דמעות בלחיים
אשרי שזכה
שכחת להוסיף, שעמדו מוכנים עוד כמאה אברכים/בחורים !!! להיבחן בנוסף על ה30

חסיד 1
הודעות: 45
הצטרף: 30 נובמבר 2019, 20:15

Re: מהנעשה והנשמע בחסידות גור

נושא שלא נקרא על ידי חסיד 1 »

חימקה כתב:
17 ינואר 2020, 11:55
תוכן שיחה אדש חא.jpgתוכן שיחה אדש חב.jpg
מה שמקל הבאור הלכה לתת לקטן לטלטל סידור הוא דוקא באיסור דרבנן ולא דרך רה"ר ואולי לזה התכון האדמור מגור לצרף את ההתר הנ"ל להתר של החידושי הרי"ם כי גם על פי סברת החידושי הרי"ם מ"מ מדרבנן חיב גם על עקירה או הנחה לבד ולדעת התוס גם אם הוציא מרה"ר לרה"י ולכן רק בצרוף שני הסברות אפשר להקל

נעול