מהנעשה והנשמע בחסידות גור

לדעת ולדון על הנעשה והנשמע בציבור החרדי.

מנהלים: אחד, יאיר

חימקה
הודעות: 370
הצטרף: 29 דצמבר 2019, 15:53
נתן תודה: 43 פעמים
קיבל תודה: 56 פעמים

Re: דברי אלוקים חיים מכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א

נושא שלא נקרא על ידי חימקה »

תמונה

חימקה
הודעות: 370
הצטרף: 29 דצמבר 2019, 15:53
נתן תודה: 43 פעמים
קיבל תודה: 56 פעמים

Re: דברי אלוקים חיים מכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א

נושא שלא נקרא על ידי חימקה »

deebfa6791e98056e41634e07455156d (1).mp4

חימקה
הודעות: 370
הצטרף: 29 דצמבר 2019, 15:53
נתן תודה: 43 פעמים
קיבל תודה: 56 פעמים

Re: דברי אלוקים חיים מכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א

נושא שלא נקרא על ידי חימקה »

לא מצליח לעלות אני צריך עזרה מישהוא יכול לעזור לי תודה

חסיד 1
הודעות: 50
הצטרף: 30 נובמבר 2019, 20:15

Re: דברי אלוקים חיים מכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א

נושא שלא נקרא על ידי חסיד 1 »

חימקה כתב:
30 דצמבר 2019, 00:51
לא מצליח לעלות אני צריך עזרה מישהוא יכול לעזור לי תודה
נראה לי שחימקה הוא שכל טוב לשעבר ולאחר שנחסם פתח ניק חדש

קונ.
הודעות: 135
הצטרף: 21 ינואר 2013, 10:28
נתן תודה: 20 פעמים
קיבל תודה: 15 פעמים

Re: דברי אלוקים חיים מכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א

נושא שלא נקרא על ידי קונ. »

למה נחסם שכל טוב.

עקיב'לה
הודעות: 883
הצטרף: 21 יוני 2018, 09:06
נתן תודה: 28 פעמים
קיבל תודה: 136 פעמים

Re: דברי אלוקים חיים מכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א

נושא שלא נקרא על ידי עקיב'לה »

כנראה כי הוא כותב שלא לפי כללי הפורום. פשוט מאוד, בכלל לא כל כך עמוק. אולי אפשר לצרף את כל ההודעות שלו ליריעה אחת ואז אולי תבין מדוע הוא נחסם, אפילו בלי מה שכותב נגד ר' שאול ווקסלשטיין וכו', הוא הכניס כאן את נושא ה''קדושה וטהרה'' באופן בוטה שאין מקומו כאן, וכנראה דמו רותח יותר מידי ואינו יכול לשמור על מקלדתו וטוב שהוא לא כאן. אני לא מבין את הגערערס השפויים כאן, האם לדעתכם מה שהוא עדכן אותנו שחסידי ר' שאול אינם חיים בקדושה וטהרה וכנ"ל גם אני ורבותיי, משפטים אלו ודומיהם הם משפטים נורמטיביים?

2018
הודעות: 491
הצטרף: 17 אפריל 2018, 15:03
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 56 פעמים

Re: דברי אלוקים חיים מכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א

נושא שלא נקרא על ידי 2018 »

:D
עקיב'לה כתב:
30 דצמבר 2019, 09:28
כנראה כי הוא כותב שלא לפי כללי הפורום. פשוט מאוד, בכלל לא כל כך עמוק. אולי אפשר לצרף את כל ההודעות שלו ליריעה אחת ואז אולי תבין מדוע הוא נחסם, אפילו בלי מה שכותב נגד ר' שאול ווקסלשטיין וכו', הוא הכניס כאן את נושא ה''קדושה וטהרה'' באופן בוטה שאין מקומו כאן, וכנראה דמו רותח יותר מידי ואינו יכול לשמור על מקלדתו וטוב שהוא לא כאן. אני לא מבין את הגערערס השפויים כאן, האם לדעתכם מה שהוא עדכן אותנו שחסידי ר' שאול אינם חיים בקדושה וטהרה וכנ"ל גם אני ורבותיי, משפטים אלו ודומיהם הם משפטים נורמטיביים?
עקיבה, אתה טועה ומתבלבל, דווקא שכל טוב תקף את (קונ. כמדומני) שכתב דברים מנותקים אלו, וכתב שזה הזייה שחוץ מגור אין קדו"ט. נא לדייק.
אם חוסמים את שכל טוב, צריך לחסום לפחות עוד כמה וכמה ניקים מהצד השני שכתבו בהרבה יותר בוטות וחריפות נגד גור.
אני נזכר רק לדוגמה בחבקוק ועלה זית שכתבו דברים הרבה הרבה יותר חמורים. כגון שבגור ביטלו את העיון בכדי 'לרדד את הציבור' וכן הלאה לא רוצה לחזור על הדברים.
האיפה ואיפה כאן בולט ביותר.

עקיב'לה
הודעות: 883
הצטרף: 21 יוני 2018, 09:06
נתן תודה: 28 פעמים
קיבל תודה: 136 פעמים

Re: דברי אלוקים חיים מכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א

נושא שלא נקרא על ידי עקיב'לה »

אני מתנצל בפני שכל טוב.

חימקה
הודעות: 370
הצטרף: 29 דצמבר 2019, 15:53
נתן תודה: 43 פעמים
קיבל תודה: 56 פעמים

Re: דברי אלוקים חיים מכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א

נושא שלא נקרא על ידי חימקה »

חסיד 1 כתב:
30 דצמבר 2019, 02:15
חימקה כתב:
30 דצמבר 2019, 00:51
לא מצליח לעלות אני צריך עזרה מישהוא יכול לעזור לי תודה
נראה לי שחימקה הוא שכל טוב לשעבר ולאחר שנחסם פתח ניק חדש
בדיחה יפה מתאים לפורים כמדומני
בכל אופן אני ישמח אם מישהו יסביר לי איך מעלים סירטונים לאשכול תודה

חימקה
הודעות: 370
הצטרף: 29 דצמבר 2019, 15:53
נתן תודה: 43 פעמים
קיבל תודה: 56 פעמים

Re: דברי אלוקים חיים מכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א

נושא שלא נקרא על ידי חימקה »

קונ. כתב:
30 דצמבר 2019, 07:05
למה נחסם שכל טוב.
הוא נחסם כי הוא חסיד גור ודמו רותח ככל החסידים

moshe chaim
הודעות: 770
הצטרף: 04 ספטמבר 2018, 17:38
קיבל תודה: 27 פעמים

Re: דברי אלוקים חיים מכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א

נושא שלא נקרא על ידי moshe chaim »

קונ. כתב:
30 דצמבר 2019, 07:05
למה נחסם שכל טוב.
למה נחסם שכל טוב?
הוא כתב הרבה פעמים נגד הגר״ש אלתר וחסידיו.

חימקה
הודעות: 370
הצטרף: 29 דצמבר 2019, 15:53
נתן תודה: 43 פעמים
קיבל תודה: 56 פעמים

Re: דברי אלוקים חיים מכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א

נושא שלא נקרא על ידי חימקה »

moshe chaim כתב:
30 דצמבר 2019, 15:21
קונ. כתב:
30 דצמבר 2019, 07:05
למה נחסם שכל טוב.
למה נחסם שכל טוב?
הוא כתב הרבה פעמים נגד הגר״ש אלתר וחסידיו.
נו מה אמרת בזה
והם לא כתבו נגד איזה שטויות

חימקה
הודעות: 370
הצטרף: 29 דצמבר 2019, 15:53
נתן תודה: 43 פעמים
קיבל תודה: 56 פעמים

Re: דברי אלוקים חיים מכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א

נושא שלא נקרא על ידי חימקה »

https://ladaat.co/wp-content/uploads/20 ... .08.26.mp4

הרבי שליט''א בהדלקת נרות ביום הראשון

חימקה
הודעות: 370
הצטרף: 29 דצמבר 2019, 15:53
נתן תודה: 43 פעמים
קיבל תודה: 56 פעמים

Re: דברי אלוקים חיים מכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א

נושא שלא נקרא על ידי חימקה »

https://www.jdn.co.il/wp-content/upload ... 55156d.mp4

וּלְעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל עָשִֹׂיתָ תְּשׁוּעָה גְדוֹלָה: למעלה מעשרת אלפים אברכים ובחורים חסידי גור משתתפים הערב במעמד הדלקת נרות 'זאת חנוכה' של כ"ק מרן האדמו"ר מגור שליט"א בבית המדרש הגדול של החסידות ברחוב ירמיהו בירושלים • תיעוד מיוחד

סמל אישי של משתמש
4000
הודעות: 1094
הצטרף: 26 פברואר 2019, 11:29
נתן תודה: 153 פעמים
קיבל תודה: 53 פעמים

Re: דברי אלוקים חיים מכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א

נושא שלא נקרא על ידי 4000 »

חימקה כתב:
30 דצמבר 2019, 16:11
https://ladaat.co/wp-content/uploads/20 ... .08.26.mp4

הרבי שליט''א בהדלקת נרות ביום הראשון
תעשה טובה ותביא בגוגל דרייב או באין בריריה בגומבו מייל

ועד
הודעות: 973
הצטרף: 28 ינואר 2016, 23:10
נתן תודה: 16 פעמים
קיבל תודה: 48 פעמים

Re: דברי אלוקים חיים מכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א

נושא שלא נקרא על ידי ועד »

חימקה כתב:
29 דצמבר 2019, 23:16
אם אני יעלה פה סרט של האדמו''ר זה יענין מישהו
מעונין בתגובה
כן
מוריי ורבותיי אני מבקש ממכם תכבדו אחד את השני ותאהבו את הקב"ה ותעשו לו נחת רוח

חימקה
הודעות: 370
הצטרף: 29 דצמבר 2019, 15:53
נתן תודה: 43 פעמים
קיבל תודה: 56 פעמים

Re: דברי אלוקים חיים מכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א

נושא שלא נקרא על ידי חימקה »

4000 כתב:
30 דצמבר 2019, 16:56
חימקה כתב:
30 דצמבר 2019, 16:11
https://ladaat.co/wp-content/uploads/20 ... .08.26.mp4

הרבי שליט''א בהדלקת נרות ביום הראשון
תעשה טובה ותביא בגוגל דרייב או באין בריריה בגומבו מייל
אני לא מצליח אבל אתה יכול להוריד את זה ומשם הדרך פתוחה אז מה הבעיה

חימקה
הודעות: 370
הצטרף: 29 דצמבר 2019, 15:53
נתן תודה: 43 פעמים
קיבל תודה: 56 פעמים

Re: דברי אלוקים חיים מכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א

נושא שלא נקרא על ידי חימקה »

שאלה
זה נכון שסיום הש''ס של פרוש זה נגד הרבי

סמל אישי של משתמש
4000
הודעות: 1094
הצטרף: 26 פברואר 2019, 11:29
נתן תודה: 153 פעמים
קיבל תודה: 53 פעמים

Re: דברי אלוקים חיים מכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א

נושא שלא נקרא על ידי 4000 »

חימקה כתב:
30 דצמבר 2019, 18:44
4000 כתב:
30 דצמבר 2019, 16:56
חימקה כתב:
30 דצמבר 2019, 16:11
https://ladaat.co/wp-content/uploads/20 ... .08.26.mp4

הרבי שליט''א בהדלקת נרות ביום הראשון
תעשה טובה ותביא בגוגל דרייב או באין בריריה בגומבו מייל
אני לא מצליח אבל אתה יכול להוריד את זה ומשם הדרך פתוחה אז מה הבעיה
זה חסום לי...

ועד
הודעות: 973
הצטרף: 28 ינואר 2016, 23:10
נתן תודה: 16 פעמים
קיבל תודה: 48 פעמים

Re: דברי אלוקים חיים מכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א

נושא שלא נקרא על ידי ועד »

תבקש שיפתחו, זה פתוח.
מוריי ורבותיי אני מבקש ממכם תכבדו אחד את השני ותאהבו את הקב"ה ותעשו לו נחת רוח

חימקה
הודעות: 370
הצטרף: 29 דצמבר 2019, 15:53
נתן תודה: 43 פעמים
קיבל תודה: 56 פעמים

Re: דברי אלוקים חיים מכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א

נושא שלא נקרא על ידי חימקה »

בקשה למר יאיר
לשנות את שם האשכול
לשם אחר
כמו הנעשה והנשמע בחצר גור
משהו כגון זה

בום
הודעות: 48
הצטרף: 25 אוקטובר 2019, 10:22
נתן תודה: 13 פעמים
קיבל תודה: 22 פעמים

Re: דברי אלוקים חיים מכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א

נושא שלא נקרא על ידי בום »

חימקה כתב:
30 דצמבר 2019, 18:56
שאלה
זה נכון שסיום הש''ס של פרוש זה נגד הרבי
למה? מה פתאום????

קונ.
הודעות: 135
הצטרף: 21 ינואר 2013, 10:28
נתן תודה: 20 פעמים
קיבל תודה: 15 פעמים

Re: דברי אלוקים חיים מכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א

נושא שלא נקרא על ידי קונ. »

חימקה כתב:
30 דצמבר 2019, 16:11
https://ladaat.co/wp-content/uploads/20 ... .08.26.mp4

הרבי שליט''א בהדלקת נרות ביום הראשון
כבודו מלא עולם

moshe chaim
הודעות: 770
הצטרף: 04 ספטמבר 2018, 17:38
קיבל תודה: 27 פעמים

Re: דברי אלוקים חיים מכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א

נושא שלא נקרא על ידי moshe chaim »

חימקה כתב:
30 דצמבר 2019, 22:31
בקשה למר יאיר
לשנות את שם האשכול
לשם אחר
כמו הנעשה והנשמע בחצר גור
משהו כגון זה
או לשנות את שם האשכול ל:
גור: דברי אלוקים חיים מכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א

קונ.
הודעות: 135
הצטרף: 21 ינואר 2013, 10:28
נתן תודה: 20 פעמים
קיבל תודה: 15 פעמים

Re: דברי אלוקים חיים מכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א

נושא שלא נקרא על ידי קונ. »

מעט מזעיר ממה שמאמר בכינוסי גור במוצש"ק וישב מהרבנים הנכבדים,
השמירה מהסכנה הרוחנית
בכל דור ודור מתעוררות סכנות חדשות המאיימות על שלימותה הרוחנית של כלל ישראל. הקב"ה מסר
עולמו לשומרים, פרנסי הדור, שתפקידם להתריע על הסכנות המתחדשות, ולהזהיר את העם מפניהם.
הרוחות הזרות הנושבות לאחרונה בעורף, טומנות בחובם סכנות עצומות, אשר יכולות לקעקע יסודות
קיומיים שהיוו עד היום את הבסיס של עם ישראל בכלל ושל עולם החסידות בפרט.
אמנם הפשוט הוא שצריך להתנתק מהם, כי מי שכותב על קרן השור שאין לו חלק באמונתנו, מה לי ולו,
עם זאת, העין השטחית יכולה לטעות ולחשוב שזה אולי רק ענין של קנאות וכדומה. חובה ללמוד ולהבין
את עומק הסכנה, כדי שכל מי שחרד על עתידו הרוחני של בניו ובנותיו, נכדיו וצאצאיו, יתתרחק מדעות
כוזבות האלו, כבורח מן האש.
וכפי שאבותינו ואבות אבותינו, אשר מפיהם אנו חיים ובזכותם אנו קיימים, שמרו עלינו מכל רוחות זרות
כדי שנחזיק באמונה פשוטה בלי לזוז כי הוא זה מירושת אבותינו, כך כעת מוטל עלינו חובה זו כלפי זרעינו,
כדי למנוע ח"ו התדרדרות חמורה ל"ע.
הסמכות הרוחנית על פי התורה
בדור שלנו, הציבור החרדי ברובו מחולק לקבוצות מאורגנות, עם הנהגה וסמכות רוחנית. גם חסידות גור
היא קהילה עם מוסדות חינוך, מוסדות חסד ועזרה בכל התחומים, רבנים ומורי הוראה, תקנות שונות
בתחומים שונים לטובת הכלל, וכל זה תחת הנשיאות של מנהיג העדה, כ"ק אדמו"ר שליט"א.
עוד לפני ההתייחסות של החסידות לכוחו ומעמדו של מנהיג בישראל, התורה עצמה נותנת משקל עצום
לסמכות של המנהיג. מצוות מפורשות כגון )דברים טו, יח( שופטים ושוטרים תתן לך בכל שעריך )כל קיבוץ
של יהודים ועשית על פי הדבר אשר יגידו לך )דברים יז, י(, על פי התורה אשר יורוך ועל המשפט אשר
יאמרו לך תעשה )שם, יא(, לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך )דברים יז, יא(, נשיא בעמך לא תאור )שמות
כב, כז(. ובו תדבק ]כפירוש חז"ל הדבק בחכמים[ )שמות כב, כז(. וכן פסוקים רבים ומאמרי חז"ל לרוב
המדגישים את חובת הציות למסכות הרוחנית. וכפי שפירשו הראשונים את סיבת חשיבות הענין.
וזה לשון ספר החינוך בענין מינוי השופטים )מצוה תצא( שיש לכל קהל וקהל שבכל מקום למנות ביניהם
קצת מן הטובים שבהם שיהי' להם כח על כולם וכו' ולמנוע מקרבם כל דבר מגונה וכל הדומה לו. ובמצוה
של ועשית על פי הדבר אשר יגידו לך )מצוה תצה( כתב בזה הלשון: ובכלל המצוה גם כן לשמוע ולעשות בכל
זמן וזמן כמצות השופט, כלומר החכם הגדול אשר יהיה בינינו בזמננו וכו' והעובר על זה ואינו שומע לעצת
הגדולים שבדור בחכמת התורה ככל אשר יורו מבטל עשה זה וענשו גדול מאד שזהו העמוד החזק שהתורה
נשענת בו, ידוע הדבר לכל מי שיש בו דעת.
ובענין זקן ממרה )מצוה קצו( כתב: ולא שיעשה כל אחד ואחד כפי דעתו שבזה יהיה חורבן הדת וחילוק לב
העם והפסד האומה לגמרי.
יסוד זה הוא קיומי עבור כלל ישראל, כי רק ציות למנהיג העדה יכול לשמור את הציבור מכל הסכנות
הרוחניות המופיעות חדשים לבקרים בכל דור ודור.
- ב -
סמכות ללא עוררין
מנהיגות, פירושה שהעם מקבל את סמכותו ודעתו של המנהיג, מודע לכך שהגדול בישראל דעתו רחבה
מדעת פשוטי העם, ואינו מתימר להבין את השיקולים של המנהיג. כפי שחז"ל הורו לנו אפילו אומר לך על
שמאל שהוא ימין.
במשך הדורות היו נסיונות מצד תנועות פסולות שניסו להגביל את הסמכות של הגדולים רק לענייני הלכה
ומצוות "שהרבנים לא יתערבו להם בחיים האישיים שלהם" ח"ו עפ"ל.
גדולי ישראל בכל הדורות יצאו חוצץ נגד מגמה זו וראו בזה אסון לכלל ישראל. כי שלטון התורה צריך
להיות בכל התחומים ועל הציבור לקבל את ההוראות של הסמכות הרוחנית ללא עוררים.
כידוע, אצלנו, בעדת חסידי גור, בתקופות של כל האדמורי"ם, היסוד הזה היה ברור ומוצק, וזה יסוד
קיומנו. גם בשעת החלפת המשמרות, ההנהגה הועברה מנשיא לנשיא, כפי שהאמרי אמת מינה אחריו את
הבית ישראל זצ"ל, ואחריו הלב שמחה זצ"ל, הפני מנחם זצ"ל, והוא בצוואתו הפקיד איש על העדה את
יבלח"ט כ"ק אדמו"ר שליט"א.

כל חסיד האמין בכל לבו שהמנהיג הקודם בחר עבורו את הטוב ביותר שיוכל להיות, ולא רימה את עצמו
להתדמות לדורות קודמים לחפש איפוא נמצא "שורש נשמתו", כך ביטל את דעתו וקיבל את המרות של מי
שנתמנה להיות איש על העדה.
ואם כך בשעת החלפת המנהיג, על אחת כמה וכמה כאשר המנהיג כבר ניהל בפועל את העדה, בודאי ובודאי
שהיו כולם בטלים ומבוטלים לדעתו הרחבה, בבחינת אין לנו אלא דברי בן עמרם. ובזכות זה אכן הציבור
שלנו שמר על צביונו הטהור בכל התקופות, וע"ז תפארתנו.
לכן, באם ישנם כאלו שאינם מתבטלים לחלוטין למרות של גדול העדה הם פוגעים ביסוד של הקיום שלנו,
ויש להתרחק מהם כמטחווי קשת. תופעה זו היא תוצאה של רוח הקלוקלת של העולם החופשי, כאשר שם
"הכל שפיט", וכל אחד ואחד חכם בעיניו, ואיש כל הישר בעיניו יעשה, רח"ל, כל מי שאינו מכיר את מקומו
ומנסה "לשפוט" בעיניו הבשריות את הנהגת גדולי הדור "פוסל" את המנהיג, ובוחר לעצמו מנהיג אחר
"לפי הבנתו", סופו של דבר שהוא או הצאצאים שלו לא יאמינו בשום הנהגה, ותוצאותיו מי ישורנו.
מזו הסיבה פשוט וברור שיש להתנתק לחלוטין "מהוגי דיעות" כאלו, כדי שח"ו לא נתדבק בחיידקים
ההרסניים האלו, המכלים כל חלקה טובה, ובכך נשמור עכ"פ על עצמינו ועל המשך הדורות שלנו.
הבדל בין עזיבה למרידה
גם במקרה של "מבין" בודד שבחר מכל סיבה שהיא להתנתק מהמנהיג ובחר לעצמו דרך אחרת, באם הוא
עשה זאת בצורה צנועה, בלי לעורר רעש ומחלוקת, לא ראינו שמישהו בגור עשה רעש כפי שמקובל
במקומות אחרים, התייחסו לזה בסלחנות ולא עשו מזה שום עסק. אולי ושמא ניתן לכלול זאת במה שכתב
האמרי אמת בצוואתו שלא להתקוטט עם מי שירצה לנוסע לרבי אחר ]אם כי כוונת הצוואה היא בזמן
הסתלקות המנהיג, ובשעת פרשת דרכים בוחר מישהוא לא להסתופף אצל ממלא מקומו, וזה כמובן ענין
אחר לגמרי[.
שונה הדבר כאשר יש התארגנות של אנשים, שקוראים תגר על עצם ההנהגה, לועגים בריש גלי על מפעליו
הקדושים של נשיא העדה, מתבטאים בזילזול ובליצנות על כל דבר טוב הנעשה במחנינו ולא בוחלים אפילו
לפגוע במישרים בכבודו של קדוש עליון.
מי שיודע מעט ממה שנעשה, יודע שזה נעשה בכל התחומים, גם בעניינים שאין להם שום שייכות "לדרך"
בעבדות ה', בכל דבר מפיצים דברי ליצנות וקרירות. בכל דבר טוב, הם מחפשים חסרונות, מנפחים אותם
ומוציאים אותם מכל פרופורציה, בשביל לעוות את הדברים,
מערכות חיוניות עבור קדשי ישראל, הם
- ג -
"מחליטים" שזה לא כל כך חשוב, באם לא מצליחים למצוא טעם לפגם, אז פשוט מסלפים את ההיסטוריה
וזוקפים זאת לזכות של גדול אחר, וכהנה רבות.
הם מנסים להדביק על הציבור שלנו תדמית מעוותת של אנשי מלחמה וטרור ומחרחרי ריב. באם לא
נותנים בשטיבל זכויות לאדם שמחזיק בריש גלי מכשירים פסולים שנאסרו ע"י כל גדולי הדור וגדולי
הרבנים, הרי זה ממש "טרור ואלימות"! אם שומרים על צאצאינו שלא יתחברו עם ילדים שיכולים ח"ו
לפגוע ביראת שמים שלהם, זה שוב דרך של "טרור ואלימות"... והכל על זה הדרך.
מי נרדף ומי רודף
כמה מקוממת העובדה שבמחנה ההוא מוזילים דמעות תנין ומשמיעים זעקת "הקוזק הנגזל" כאלו הם
"נרדפים" כביכול, כאשר המציאות המרה היא בדיוק הפוכה, שהקבוצה ההיא מאז ומתמיד, מהתחלת
ההנהגה של כ"ק אדמו"ר שליט"א כבר סרבו לקבל מרות, והפיצו את דיעותיהם וליצנותם בעקיפין
ובמישרים. הם הם הרודפים האמיתיים של ההנהגה שלנו, ואם היה צורך לפעמים להרחיק אותם, זה היה
תוצאה ישירה מהתנהגותם ודיבוריהם, כדי למגר במקצת את הנזק שהם גרמו לנו.
האנשים האלו מסתובבים ביננו ומחלחלים את העוול הזה שנים רבות, והדברים ברורים מאד ומאומתים
לחלוטין. רק בהתאם להנחיה של הרבי שליט"א הונהגה מדיניות של הבלגה לאורך כל השנים, ומפני כבוד
אלוקים הוסתר דבר, לא הגיבו כלום על כל ההסתה השפילה הזו. ואמנם שילמנו מחיר כבד על ההבלגה
הזו, שאיפשרה להם להפיץ את דיעותיהם הכוזבות בתוך המחנה שלנו, הדביקו עוד נפשות והחריבו עוד
משפחות.
גם בנושא שהוא "כביכול" ויכוח ענייני בדרך הלימוד, זה נעשה בצורה נבזית ובלתי נסבלת. גם אם מישהו
סבור שרצוי ללמוד בדרך אחרת, אבל להתבטאות שזה איסור מן התורה ללמוד כפי שהרבי שליט"א מורה
לנו, שזה "עקירת התורה" ל"ע וכדומה, חוץ ממה שזה אוילי ולא ענייני להתבטאות כך על דרך שהיתה
מקובלת בהרבה דורות והרבה חוגים, הרי זה גם חוצפה נוראית ופגיעה אדירה בקדוש עליון, בבחינת והיו
מלעיבים במלאכי אלוקים.
ואם אמנם כ"ק אדמו"ר שליט"א ברוב ענוותנותו בחר להיות מהנעלבים ואינם עולבים ומתעלם לחלוטין
מכל הנאמר, אבל איך אנחנו יכולים לשתוק על הפגיעה הנוראית בקדוש והיקר לנו מכל?!
על ביזוי תלמיד חכם נאמר שגם השומע ואינו מוחה נכלל בחטא הזה ח"ו. והמחאה המינימלית היא
להתנתק מכל וכל ממי ששייך לקבוצה הזו. ואם הם ל"ע לא רועדים ממה שחז"ל אמרו הזהרו בגחלתם,
עכ"פ אנחנו מחוייבים למחות בכל תוקף ולהביע בצורה הברורה ביותר את הסלידה מאלו שפוגעים בכבוד

רבינו הקדוש.
פגיעה בשליטה של גדול העדה
לא רק שהקבוצה הזו מכפישה ולועגת על עבודת הקודש שנעשית בגור, היא גם מחבלת ומגישה תמיכה
לאלו שלוחמים נגד ההנהגה שלנו. דוגמה לכך מה שקרה בקיץ האחרון. פקיד באחד המוסדות של גור
באמריקה השתלט על המוסד שהוא מונה לנהל אותו וסירב לבצע את ההוראות שהוא קיבל. הדברים הגיעו
לכך שרבני אנ"ש בארץ יצאו במחאה עם הוראות לאנ"ש בעניין אותו אדם עבור התחצפותו כלפי מנהיג
העדה.
במצות מינוי השוטרים אומרים חז"ל )פסיקתא, הובא במדרש תנחומא אות ב'( ר' אלעזר בן שמוע אומר
אם יש שוטרים יש שופטים, אם אין שוטרים אין שופטים. כלומר, רק כאשר לשופטים יש את הכח
והיכולת לכפות את הוראותיהם, אז יש משמעות לסמכות, כי אם אין "שיניים לחוק" הרי הסמכות בטילה.
- ד -
התחלת ההתפשטות של ההשכלה היתה כאשר הם הצליחו לבטל מהרבנים את הסמכות לענוש את פורצי
הדת. כעבור מספר שנים החתם סופר זעק זעקה גדולה ומרה על זה שלא השכילו בשעתו להתנגד בכל תוקף
על ביטול הסמכות של הרבנים. כי לאחר המעשה התברר עד כמה זה פגע בשליטה של גדולי הדור ורק
הודות לכך הצליחה ההשכלה להחריב חלקים כ"כ גדולים מעם ישראל.
לענייננו, ההתרסה נגד מכתב הרבנים שהטילו על מחוצף, היא חבלה ישירה בסמכות המנהיג והתמיכה
במעשים של פושעים גורמת התמוטטות של שלטון החכמים. חוץ ממה שיש בזה פגיעה עצומה בכבודו של
הצדיק. זו מציאות בלתי נסבלת שאסור לעבור עליה לסדר היום.
עיר מקלט לעבריינים
קבוצה זו גם מקבלת בזרועות פתוחות ונותנת מעמד של כבוד לאנשים שסולקו מקהילת גור בגלל שהם
עוברים איסורים חמורים בהחזקת מכשירים פסולים. עובדה זו הינה גם היא חבלה חמורה במלחמה
שכ"ק אדמו"ר שליט"א לוחם נגד פגעי הטכנולוגיה.
המשנה במסכת מידות )פ"ב מ"ב( מספרת שמי שהטילו עליו נידוי, היה נכנס בבית המקדש בדרך אחרת מזו
שכולם נכנסו, כדי שיהי' ניכר שהוא מנודה, והיו אומרים לו: השוכן בבית הזה יתן בלבם ויקרבוך )כדברי
רבי מאיר(, הגיב על זה רבי יוסי: עשיתם כאילו עברו עליו את הדין. משפט כזה עלול לתת תחושה למנודה
שלא התנהגו כלפיו כראוי והרחיקו אותו שלא כדין. לכן אומר רבי יוסי שצריך לומר לו בלשון כזה: השוכן
בבית הזה יתן בלבך ותשמע לדברי חבריך ויקרבוך.
המציאות הזו שנותנים מעמד וכבוד לאלו שלא שומעים בהוראות של כל גדולי הדור, ובראשם כ"ק
אדמו"ר שליט"א, היא תמיכה בעוברי עבירה וגורמת להחלשה של השליטה של חכמי הדור.
חסות למוציאי פישקווילים
שלא לדבר על כך, שבקבוצה ההיא נמצאים גם אנשים שפלים אשר במוצהר ובשיטתיות הם מוציאים
פשקווילים נגד גור והעומד בראש, ולא נמנעים מלפגוע ישירות בצדיק הדור בהוצאות שם רע מהסוג הגרוע
ביותר, בכל דרך אפשרית, בכל רשתות הקיימות בעולם. יש ביניהם כאלו ששכרו אנשים בכסף מל אלא
שתפקידם להמציא לפרסם כל דבר גנאי אפשרי והם קבלו משכורת על כך. יש על כך הוכחות ברורות. ולא
רק שזה לא מפריע שם לאף אחד, אלא גם מכבדים אותם, ומתחבקים איתם. וחלק מהם גם נמנים על
אנשי מפתח של הקבוצה.

כח הצדיק בראי של החסידות
עד כאן כתבתי מהסמכות של גדול העדה מצד המבט של חז"ל וההלכה.
בראי של החסידות, המעמד של מנהיג בישראל הינו עוד יותר גבוה והכרחי. כמבואר בכל ספרי תלמידי
הבעש"ט, וכלשונו של התפארת שלמה )וישב דה"מ וילכו אחיו לרעות( דבר זה גילה לנו הבעש"ט זי"ע
שהפיץ אורו על פני תבל כי בלתי דיבוק חכמים שבדור איננו באפשרי להיות קיום לעולם.
התורה היא נצחית ומצוותיה הינם נצחיות וקיימות לעולמי עולמים. אם התורה מצוה אותנו במצוה של
ובו תדבק, וחכמינו ז"ל פירשו לנו שהדרך לכך הוא ע"י הדבק בחכמים )וכי אפשר לידבק בו והרי אש
אוכלה הוא אלא הדבק בחכמים ובתלמידיהם וכו'( א"כ איפוא מוכרח הדבר אשר בכל דור ודור ישנם
צדיקים שיכולים דרכם להיות דבוקים בשכינה.
- ה -
וכפי שהשבת אינה קדושה פחות בדורינו מכפי שהיתה בזמן קבלת התורה, כך גם התפילין והספר תורה,
אלא שהאנשים בדור שלנו הם בדרגה פחותה ואינם משיגים את הקדושה של השבת ושל התפילין כפי
שהיא באמת.
כך הצדיקים בזמנינו כוחם יפה כפי שהקב"ה קבע מראשית הבריאה גם אם האנשים שבדור אינם משיגים
את גודל מדרגתם האמיתית.
על זה נאמר בתורה וגם בך יאמינו לעולם, ופירשו חז"ל שהמילה גם באה לרבות כל הנביאים הבאים
אחריו, ואדרבה, בשם החידושי הרי"ם נאמר, אשר ככל שהחולה במצב קשה יותר כך יש צורך להביא רופא
יותר גדול, ולכן דוקא בדורות חלשים יותר ישנם צדיקים בדרגה גבוהה יותר.
זו תמצית יסוד האמונה בצדיקים והצורך להתדבק בהם.
סילוף של החסידות
שומו שמים והשערות נעמדות ע"ג הראש, כאשר נשמעים מצד הקבוצה הזו מסרים של כפירה בכל היסוד
הזה, כאשר במבט המעוות שלהם לא קיימים בדור שלנו צדיקים הראויים לכך.
שם ישנם מדדים "מדויקים" לחלק "ציונים" לצדיקים על הדרגה שלהם, שעד האמרי אמת היתה "דרגה"
מסוימת, לאחר מכן "הציון" יותר נמוך, וחס וחלילה רח"ל בשנת ה- 2000 הבטריה של "כח הצדיקים"
לגמרי התרוקנה...

בעיניהם, כיום החסידות היא רק "חיי קהילה" לצרכי חברה, מוסדות חינוך וכדומה. והתפקיד של הרבי
כמוהו "כמגיד מישרים" שאמור לשאת דרשות ולהטיף מוסר, כך שאין זה משנה אם אדם שומע דרשה
ממגיד כלשהוא או נוסע לרבי, ומבחינתם היינו הך, חו"ש.
הצמאון להתאבק בעפר רגלי הצדיקים ולהסתופף בצילם, כפי שמובא בכל ספרי החסידות, וכפי שהיתה
נהוגה גם בזמן של הבית ישראל ואצל כל האדמורי"ם אחריו, מבחינתם היא מוגדרת "כפולחן אישיות"
רח"ל.
ההשקפות האלו אינם פרי של השערות בלבד, אלא הם נאמרים בצורה מפורשת ונשמעים לכל מאן דבעי.
אוי לאזנים שכך שומעות, זה זיוף חמור וסילוף מוחלט של כל תורת החסידות. אנחנו מאמינים בני
מאמינים שכח הצדיקים קיים לעד, כי לא יטוש ה' עמו, וכבר העידו חז"ל שאין דור שאין בהם צדיקים
כאברהם יצחק ויעקב, ואין דור שאין בו שלושים צדיקים כאברהם אבינו.
הנועם אלימלך מתיחס בהרחבה על התופעה הזו של המתנגדים לצדיק וז"ל: )הובאו דבריו במכתב של בנו
רבי אלעזר, בסוף הספר( הגם שמביאים להם ראיה מן הצדיקים ומדורות הקדמונים, אומרים בזה הלשון:
אנו מאמינים בחכמים קדמונים שהיה להם מדרגת רוח הקודש אבל עתה בדור הזה בלתי אפשר להיות
זאת. וכן בכל דור ודור אומרים כך, כמו שמצינו בשאול המלך ע"ה כידוע אהובי אחי יהי לבך בטוח כי גם
בימי הקדוש האר"י ז"ל היו גם כן מתקוטטים עמו .
ואי' בגמרא עד שלא שקעה שמשה של עלי זרחה שמשה של שמואל, עד שלא שקעה שמשה של רבי כו', כי
אין הדור ריק מן הצדיקים בכל דור ודור רק שאין מאמינים רק מי שיש לו נשמה קדושה ולא טנפה
בעבירות, עכ"ל.
אנו מאמינים באמונה שלימה אשר בכח הדביקות בצדיק האדם מקבל כוחות להתרומם מעל התאוות
הגופניות, מקבל יראת שמים וקדושה וטהרה. מאמינים במה שכתבו תלמידי הבעש"ט שראיית פני הצדיק
מבטלת מהאדם התאוות רעות ומידות רעות. אנו מאמינים שצדיק גוזר והקב"ה מקיים גם בדורות שלנו
והשכינה מדברת מתוך גרונם. ורחמנות גדולה על מי שאינו מאמין בכך.
- ו -
החזון איש הסביר פעם למה הוא לוחם מלחמת חורמה נגד תנועת "המזרחי" ואינו יוצא חוצץ כ"כ נגד
החילונים אשר בכלל לא שומרים את הדת. וכך אמר: אדם שגונב כסף אמנם מענישים אותו, אבל הרבה
יותר מכך מענישים מי שמדפיס כסף מזויף, כי גניבה אמנם אינה מעשה הגון, אבל זיוף של המטבע של
המלך מסכנת את כל המלוכה! כך החילוני אמנם לא מקיים מצוות התורה, אבל המזרחי שמסלף את הדת
ומפרש אותה כפי רצונו והנאתו זה זיוף של הדת.
לא כל העולם הולך בדרך הבעש"ט ולא כולם חוסים בצל צדיקים, אבל לסלף את החסידות ולרוקן את כל
התוכן של אמונת חכמים, הוא דבר הרבה יותר חמור!
סוף דבר
כל המתבונן בדברים מבין שההשקפות הללו הם סכנה אמיתית ויכולים למוטט כליל את הענין של אמונת
חכמים.
אמונה, מעצם טבעה היא דבר שלא נראה לעין, לכן הענין של אמונה בכלל, ואמונת חכמים בפרט צריכים
חיזוק רב ושמירה יתירה.
ומבואר בספרים הקדושים שזו הסיבה שמשה רבינו ע"ה, על אף היותו סנגורן של ישראל בכל עת ובכל
שעה, אולם במחלוקתו של קורח נגד ההנהגה של משה רבינו הוא שינה מדרכו ולהיפך ביקש "אם בריאה
יברא" ונבלע לנצח כל אשר קשור לקרח, כל רכושו ואפילו מחט אחת לא נשארה. הציווי היה "הבדלו מתוך
העדה הזאת", כי הפקפוקים באמונת חכמים הינם מסוכנים ביותר, ושומר נפשו ירחק מהם, כעין מחלה
מדבקת שיש לעשות הרחקה להרחקות, כדי לא להדבק מחיידקים מסוכנים.
אם תשמע לעצתי, אם הנך חס על נפשך ונפש צאצאיך, דע שצריך שמירה יתירה שלא יהי' שום שיח וסיג
עם אנשים אלו שכבר נגועים בפקפוקים למיניהם, ולא רק אלו שנמצאים במוצהר בקבוצה ההיא, אלא גם
מי כאלו שעדיין מסתובבים בינינו יש להתרחק מהם, ואולי עוד יותר, כי סכנתם פחות גלויה.
צריך להרחיק את הילדים בצורה החלטית, ואין כאן מקום להיות "יפי נפש" כביכול ולהמנע "מלהתערב"
כי בנפשינו הדבר, ועלולים לשלם מחיר כבד על השאננות הזו. כמו אותו אבא שנמנע בבית מלדבר על
הנושא, כי חשב לתומו שאין מן הנכון לערב ילדים בכך. רק כאשר שמע פעם באקראי שבנו הקטן מסביר
לחברו בשטיבל שדעתו של אביו שההתארגנות הזו אינה פסולה, מאחר ולא שמע מאביו שום דבר נגד זה!
או אז תפס אותו אברך את השגיאה שלו ומיהר לגלות דעתו לבנו.
הילדים שלנו חיים בתוך הציבור, בתוך עמי אנוכי יושבת, ובעידן של היום כמעט לא שייך להסתיר כלום
מה ממה שמתרחש בחיים הציבוריים.
כל מי שחס על נפש בניו ובנותיו צריך להזהיר אותם שלא לדבר כלל וכלל עם חברים שדיעותיהם לא
ברורה
. צריך להגיד להם שלא ידברו עם אף אחד בנושא הזה, ואם יש להם שאלות שיפנו אך ורק לאבא ,
ורק הוא יסביר להם את הנושא בהשקפה נכונה וברורה )כמובן כל ילד בהתאם לגיל וההבנה שלו(.
הילדים העשוקים
הוכחה חותכת לגודל הסכנה היא העובדה הנוראית שחלק לא קטן מאלו שהצטרפו לקבוצה ההיא, הם
בנים לבתים שההורים ספוגים באמונת חכמים טהורה, וכל האחים והגיסים כולם הולכים בתום אחרי
הנהגת הצדיק ומחזיקים באמונה יתירה. רק אותו בן, שנחשף בבחרותו לאותם השקפות פסולות, רק אותו
ענף נכרת מהגזע ונתפס ל"ע לרוח אחרת.
- ז -
הורים שבורים ורצוצים, זועקים במר נפשם על העושק הזה, למה נתקו את בניהם ממסורת אבותם! הרי
אותם הורים שלחו בשעתו את בניהם ללמוד במוסדות שנמצאים תחת הנהגת כ"ק אדמו"ר שליט"א,
ורצונם היה שהבנים שלהם יתחנכו בדרך ובשיטה שהרבי שליט"א קובע, מתוך אמונת חכמים ברורה. מי
שלא מזדהה עם המסרים של נשיא העדה, עליו לקום ולומר שאינו יכול לחנך וללמד בדרך שהוא לא מאמין
בו, ולעזוב את משרתו.
כאשר הבנים לומדים אצל מי שלא מזדהה עם הדרך, החושים המחודדים של הנוער קולטים היטב מה
דיעותיו של המלמד, והתוצאה העגומה היא כל אותם צעירים שהתקרר אצלם האמונה פשוטה בצדיקים
ובדרך שהוא מדריך אותנו.
אבות ואמהות מורידים דמעות על אותם בנים שעזבו אותם ובגדו באמונתם, משפחות שלימות נקרעו
לגזרים, אחים וגיסים שצריכים לנתק את ילדיהם מאותו קרוב משפחה כדי לשמור על טוהר ילדיהם,
פירוד לבבות בין איש לאשתו ואישה לבעלה, אלו הם התוצאות האיומות של אותם מסרים פסולים
שחלחלו בלב הנוער התמים.
ואם ברצונינו שלא יפלו קרבנות נוספים חס וחלילה, יש צורך להביע הסתייגות מוחלטת וסלידה מכל
אותם אנשים שכבר נגועים בדעות כוזבות ולהתרחק מהם כמה שיותר.
סוף דבר הכל נשמע, צריך לעמוד על נפשינו...........
נערך לאחרונה על ידי קונ. ב 31 דצמבר 2019, 21:18, נערך 2 פעמים בסך הכל.

moshe chaim
הודעות: 770
הצטרף: 04 ספטמבר 2018, 17:38
קיבל תודה: 27 פעמים

Re: דברי אלוקים חיים מכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א

נושא שלא נקרא על ידי moshe chaim »

קונ. כתב:
31 דצמבר 2019, 13:18
מעט מזעיר ממה שמאמר בכינוסי גור במוצש"ק וישב מהרבנים הנכבדים,
תודה רבה.
למשל 'בירושלים' היה כינוס אחד גדול?
האדמו״ר השתתף שמה? בני האדמו״ר השתתפו שמה? ומי נשא דברים בירושלים?

חימקה
הודעות: 370
הצטרף: 29 דצמבר 2019, 15:53
נתן תודה: 43 פעמים
קיבל תודה: 56 פעמים

Re: דברי אלוקים חיים מכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א

נושא שלא נקרא על ידי חימקה »

moshe chaim כתב:
31 דצמבר 2019, 13:31
קונ. כתב:
31 דצמבר 2019, 13:18
מעט מזעיר ממה שמאמר בכינוסי גור במוצש"ק וישב מהרבנים הנכבדים,
תודה רבה.
למשל 'בירושלים' היה כינוס אחד גדול?
האדמו״ר השתתף שמה? בני האדמו״ר השתתפו שמה? ומי נשא דברים בירושלים?
דבר ראשון לקונ
תודה רבה ממש יפה ומחזק מאוד

דבר שני
היות ועושים את כל זה בשבילו אין מן הראוי שהוא השתתף
בני הרבי נראה לי שהיו

חימקה
הודעות: 370
הצטרף: 29 דצמבר 2019, 15:53
נתן תודה: 43 פעמים
קיבל תודה: 56 פעמים

Re: דברי אלוקים חיים מכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א

נושא שלא נקרא על ידי חימקה »

בום כתב:
31 דצמבר 2019, 00:53
חימקה כתב:
30 דצמבר 2019, 18:56
שאלה
זה נכון שסיום הש''ס של פרוש זה נגד הרבי
למה? מה פתאום????
שמעתי שזיברט נלחם כמו שור שסיום הש''ס הגדול יתקיים בגלל שסיום הש''ס של פרוש נגד הרבי
כי יעני הם רוצים לעשות אירוע בלי הרבי
ושמעתי ממקור מוסמך בחסידות בני ברקית שמשתתף במועצת שהאדמו''ר לא מגיע כי זה נגד הגערע רבי


יהודאי
הודעות: 260
הצטרף: 31 אוגוסט 2014, 11:04
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 16 פעמים

Re: דברי אלוקים חיים מכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א

נושא שלא נקרא על ידי יהודאי »

קונ. כתב:
31 דצמבר 2019, 13:18
מעט מזעיר ממה שמאמר בכינוסי גור במוצש"ק וישב מהרבנים הנכבדים,
השמירה מהסכנה הרוחנית
בכל דור ודור מתעוררות סכנות חדשות המאיימות על שלימותה הרוחנית של כלל ישראל. הקב"ה מסר
עולמו לשומרים, פרנסי הדור, שתפקידם להתריע על הסכנות המתחדשות, ולהזהיר את העם מפניהם.
הרוחות הזרות הנושבות לאחרונה בעורף, טומנות בחובם סכנות עצומות, אשר יכולות לקעקע יסודות
קיומיים שהיוו עד היום את הבסיס של עם ישראל בכלל ושל עולם החסידות בפרט.
אמנם הפשוט הוא שצריך להתנתק מהם, כי מי שכותב על קרן השור שאין לו חלק באמונתנו, מה לי ולו,
עם זאת, העין השטחית יכולה לטעות ולחשוב שזה אולי רק ענין של קנאות וכדומה. חובה ללמוד ולהבין
את עומק הסכנה, כדי שכל מי שחרד על עתידו הרוחני של בניו ובנותיו, נכדיו וצאצאיו, יתתרחק מדעות
כוזבות האלו, כבורח מן האש.
וכפי שאבותינו ואבות אבותינו, אשר מפיהם אנו חיים ובזכותם אנו קיימים, שמרו עלינו מכל רוחות זרות
כדי שנחזיק באמונה פשוטה בלי לזוז כי הוא זה מירושת אבותינו, כך כעת מוטל עלינו חובה זו כלפי זרעינו,
כדי למנוע ח"ו התדרדרות חמורה ל"ע.
הסמכות הרוחנית על פי התורה
בדור שלנו, הציבור החרדי ברובו מחולק לקבוצות מאורגנות, עם הנהגה וסמכות רוחנית. גם חסידות גור
היא קהילה עם מוסדות חינוך, מוסדות חסד ועזרה בכל התחומים, רבנים ומורי הוראה, תקנות שונות
בתחומים שונים לטובת הכלל, וכל זה תחת הנשיאות של מנהיג העדה, כ"ק אדמו"ר שליט"א.
עוד לפני ההתייחסות של החסידות לכוחו ומעמדו של מנהיג בישראל, התורה עצמה נותנת משקל עצום
לסמכות של המנהיג. מצוות מפורשות כגון )דברים טו, יח( שופטים ושוטרים תתן לך בכל שעריך )כל קיבוץ
של יהודים ועשית על פי הדבר אשר יגידו לך )דברים יז, י(, על פי התורה אשר יורוך ועל המשפט אשר
יאמרו לך תעשה )שם, יא(, לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך )דברים יז, יא(, נשיא בעמך לא תאור )שמות
כב, כז(. ובו תדבק ]כפירוש חז"ל הדבק בחכמים[ )שמות כב, כז(. וכן פסוקים רבים ומאמרי חז"ל לרוב
המדגישים את חובת הציות למסכות הרוחנית. וכפי שפירשו הראשונים את סיבת חשיבות הענין.
וזה לשון ספר החינוך בענין מינוי השופטים )מצוה תצא( שיש לכל קהל וקהל שבכל מקום למנות ביניהם
קצת מן הטובים שבהם שיהי' להם כח על כולם וכו' ולמנוע מקרבם כל דבר מגונה וכל הדומה לו. ובמצוה
של ועשית על פי הדבר אשר יגידו לך )מצוה תצה( כתב בזה הלשון: ובכלל המצוה גם כן לשמוע ולעשות בכל
זמן וזמן כמצות השופט, כלומר החכם הגדול אשר יהיה בינינו בזמננו וכו' והעובר על זה ואינו שומע לעצת
הגדולים שבדור בחכמת התורה ככל אשר יורו מבטל עשה זה וענשו גדול מאד שזהו העמוד החזק שהתורה
נשענת בו, ידוע הדבר לכל מי שיש בו דעת.
ובענין זקן ממרה )מצוה קצו( כתב: ולא שיעשה כל אחד ואחד כפי דעתו שבזה יהיה חורבן הדת וחילוק לב
העם והפסד האומה לגמרי.
יסוד זה הוא קיומי עבור כלל ישראל, כי רק ציות למנהיג העדה יכול לשמור את הציבור מכל הסכנות
הרוחניות המופיעות חדשים לבקרים בכל דור ודור.
- ב -
סמכות ללא עוררין
מנהיגות, פירושה שהעם מקבל את סמכותו ודעתו של המנהיג, מודע לכך שהגדול בישראל דעתו רחבה
מדעת פשוטי העם, ואינו מתימר להבין את השיקולים של המנהיג. כפי שחז"ל הורו לנו אפילו אומר לך על
שמאל שהוא ימין.
במשך הדורות היו נסיונות מצד תנועות פסולות שניסו להגביל את הסמכות של הגדולים רק לענייני הלכה
ומצוות "שהרבנים לא יתערבו להם בחיים האישיים שלהם" ח"ו עפ"ל.
גדולי ישראל בכל הדורות יצאו חוצץ נגד מגמה זו וראו בזה אסון לכלל ישראל. כי שלטון התורה צריך
להיות בכל התחומים ועל הציבור לקבל את ההוראות של הסמכות הרוחנית ללא עוררים.
כידוע, אצלנו, בעדת חסידי גור, בתקופות של כל האדמורי"ם, היסוד הזה היה ברור ומוצק, וזה יסוד
קיומנו. גם בשעת החלפת המשמרות, ההנהגה הועברה מנשיא לנשיא, כפי שהאמרי אמת מינה אחריו את
הבית ישראל זצ"ל, ואחריו הלב שמחה זצ"ל, הפני מנחם זצ"ל, והוא בצוואתו הפקיד איש על העדה את
יבלח"ט כ"ק אדמו"ר שליט"א.

כל חסיד האמין בכל לבו שהמנהיג הקודם בחר עבורו את הטוב ביותר שיוכל להיות, ולא רימה את עצמו
להתדמות לדורות קודמים לחפש איפוא נמצא "שורש נשמתו", כך ביטל את דעתו וקיבל את המרות של מי
שנתמנה להיות איש על העדה.
ואם כך בשעת החלפת המנהיג, על אחת כמה וכמה כאשר המנהיג כבר ניהל בפועל את העדה, בודאי ובודאי
שהיו כולם בטלים ומבוטלים לדעתו הרחבה, בבחינת אין לנו אלא דברי בן עמרם. ובזכות זה אכן הציבור
שלנו שמר על צביונו הטהור בכל התקופות, וע"ז תפארתנו.
לכן, באם ישנם כאלו שאינם מתבטלים לחלוטין למרות של גדול העדה הם פוגעים ביסוד של הקיום שלנו,
ויש להתרחק מהם כמטחווי קשת. תופעה זו היא תוצאה של רוח הקלוקלת של העולם החופשי, כאשר שם
"הכל שפיט", וכל אחד ואחד חכם בעיניו, ואיש כל הישר בעיניו יעשה, רח"ל, כל מי שאינו מכיר את מקומו
ומנסה "לשפוט" בעיניו הבשריות את הנהגת גדולי הדור "פוסל" את המנהיג, ובוחר לעצמו מנהיג אחר
"לפי הבנתו", סופו של דבר שהוא או הצאצאים שלו לא יאמינו בשום הנהגה, ותוצאותיו מי ישורנו.
מזו הסיבה פשוט וברור שיש להתנתק לחלוטין "מהוגי דיעות" כאלו, כדי שח"ו לא נתדבק בחיידקים
ההרסניים האלו, המכלים כל חלקה טובה, ובכך נשמור עכ"פ על עצמינו ועל המשך הדורות שלנו.
הבדל בין עזיבה למרידה
גם במקרה של "מבין" בודד שבחר מכל סיבה שהיא להתנתק מהמנהיג ובחר לעצמו דרך אחרת, באם הוא
עשה זאת בצורה צנועה, בלי לעורר רעש ומחלוקת, לא ראינו שמישהו בגור עשה רעש כפי שמקובל
במקומות אחרים, התייחסו לזה בסלחנות ולא עשו מזה שום עסק. אולי ושמא ניתן לכלול זאת במה שכתב
האמרי אמת בצוואתו שלא להתקוטט עם מי שירצה לנוסע לרבי אחר ]אם כי כוונת הצוואה היא בזמן
הסתלקות המנהיג, ובשעת פרשת דרכים בוחר מישהוא לא להסתופף אצל ממלא מקומו, וזה כמובן ענין
אחר לגמרי[.
שונה הדבר כאשר יש התארגנות של אנשים, שקוראים תגר על עצם ההנהגה, לועגים בריש גלי על מפעליו
הקדושים של נשיא העדה, מתבטאים בזילזול ובליצנות על כל דבר טוב הנעשה במחנינו ולא בוחלים אפילו
לפגוע במישרים בכבודו של קדוש עליון.
מי שיודע מעט ממה שנעשה, יודע שזה נעשה בכל התחומים, גם בעניינים שאין להם שום שייכות "לדרך"
בעבדות ה', בכל דבר מפיצים דברי ליצנות וקרירות. בכל דבר טוב, הם מחפשים חסרונות, מנפחים אותם
ומוציאים אותם מכל פרופורציה, בשביל לעוות את הדברים,
מערכות חיוניות עבור קדשי ישראל, הם
- ג -
"מחליטים" שזה לא כל כך חשוב, באם לא מצליחים למצוא טעם לפגם, אז פשוט מסלפים את ההיסטוריה
וזוקפים זאת לזכות של גדול אחר, וכהנה רבות.
הם מנסים להדביק על הציבור שלנו תדמית מעוותת של אנשי מלחמה וטרור ומחרחרי ריב. באם לא
נותנים בשטיבל זכויות לאדם שמחזיק בריש גלי מכשירים פסולים שנאסרו ע"י כל גדולי הדור וגדולי
הרבנים, הרי זה ממש "טרור ואלימות"! אם שומרים על צאצאינו שלא יתחברו עם ילדים שיכולים ח"ו
לפגוע ביראת שמים שלהם, זה שוב דרך של "טרור ואלימות"... והכל על זה הדרך.
מי נרדף ומי רודף
כמה מקוממת העובדה שבמחנה ההוא מוזילים דמעות תנין ומשמיעים זעקת "הקוזק הנגזל" כאלו הם
"נרדפים" כביכול, כאשר המציאות המרה היא בדיוק הפוכה, שהקבוצה ההיא מאז ומתמיד, מהתחלת
ההנהגה של כ"ק אדמו"ר שליט"א כבר סרבו לקבל מרות, והפיצו את דיעותיהם וליצנותם בעקיפין
ובמישרים. הם הם הרודפים האמיתיים של ההנהגה שלנו, ואם היה צורך לפעמים להרחיק אותם, זה היה
תוצאה ישירה מהתנהגותם ודיבוריהם, כדי למגר במקצת את הנזק שהם גרמו לנו.
האנשים האלו מסתובבים ביננו ומחלחלים את העוול הזה שנים רבות, והדברים ברורים מאד ומאומתים
לחלוטין. רק בהתאם להנחיה של הרבי שליט"א הונהגה מדיניות של הבלגה לאורך כל השנים, ומפני כבוד
אלוקים הוסתר דבר, לא הגיבו כלום על כל ההסתה השפילה הזו. ואמנם שילמנו מחיר כבד על ההבלגה
הזו, שאיפשרה להם להפיץ את דיעותיהם הכוזבות בתוך המחנה שלנו, הדביקו עוד נפשות והחריבו עוד
משפחות.
גם בנושא שהוא "כביכול" ויכוח ענייני בדרך הלימוד, זה נעשה בצורה נבזית ובלתי נסבלת. גם אם מישהו
סבור שרצוי ללמוד בדרך אחרת, אבל להתבטאות שזה איסור מן התורה ללמוד כפי שהרבי שליט"א מורה
לנו, שזה "עקירת התורה" ל"ע וכדומה, חוץ ממה שזה אוילי ולא ענייני להתבטאות כך על דרך שהיתה
מקובלת בהרבה דורות והרבה חוגים, הרי זה גם חוצפה נוראית ופגיעה אדירה בקדוש עליון, בבחינת והיו
מלעיבים במלאכי אלוקים.
ואם אמנם כ"ק אדמו"ר שליט"א ברוב ענוותנותו בחר להיות מהנעלבים ואינם עולבים ומתעלם לחלוטין
מכל הנאמר, אבל איך אנחנו יכולים לשתוק על הפגיעה הנוראית בקדוש והיקר לנו מכל?!
על ביזוי תלמיד חכם נאמר שגם השומע ואינו מוחה נכלל בחטא הזה ח"ו. והמחאה המינימלית היא
להתנתק מכל וכל ממי ששייך לקבוצה הזו. ואם הם ל"ע לא רועדים ממה שחז"ל אמרו הזהרו בגחלתם,
עכ"פ אנחנו מחוייבים למחות בכל תוקף ולהביע בצורה הברורה ביותר את הסלידה מאלו שפוגעים בכבוד

רבינו הקדוש.
פגיעה בשליטה של גדול העדה
לא רק שהקבוצה הזו מכפישה ולועגת על עבודת הקודש שנעשית בגור, היא גם מחבלת ומגישה תמיכה
לאלו שלוחמים נגד ההנהגה שלנו. דוגמה לכך מה שקרה בקיץ האחרון. פקיד באחד המוסדות של גור
באמריקה השתלט על המוסד שהוא מונה לנהל אותו וסירב לבצע את ההוראות שהוא קיבל. הדברים הגיעו
לכך שרבני אנ"ש בארץ יצאו במחאה עם הוראות לאנ"ש בעניין אותו אדם עבור התחצפותו כלפי מנהיג
העדה.
במצות מינוי השוטרים אומרים חז"ל )פסיקתא, הובא במדרש תנחומא אות ב'( ר' אלעזר בן שמוע אומר
אם יש שוטרים יש שופטים, אם אין שוטרים אין שופטים. כלומר, רק כאשר לשופטים יש את הכח
והיכולת לכפות את הוראותיהם, אז יש משמעות לסמכות, כי אם אין "שיניים לחוק" הרי הסמכות בטילה.
- ד -
התחלת ההתפשטות של ההשכלה היתה כאשר הם הצליחו לבטל מהרבנים את הסמכות לענוש את פורצי
הדת. כעבור מספר שנים החתם סופר זעק זעקה גדולה ומרה על זה שלא השכילו בשעתו להתנגד בכל תוקף
על ביטול הסמכות של הרבנים. כי לאחר המעשה התברר עד כמה זה פגע בשליטה של גדולי הדור ורק
הודות לכך הצליחה ההשכלה להחריב חלקים כ"כ גדולים מעם ישראל.
לענייננו, ההתרסה נגד מכתב הרבנים שהטילו על מחוצף, היא חבלה ישירה בסמכות המנהיג והתמיכה
במעשים של פושעים גורמת התמוטטות של שלטון החכמים. חוץ ממה שיש בזה פגיעה עצומה בכבודו של
הצדיק. זו מציאות בלתי נסבלת שאסור לעבור עליה לסדר היום.
עיר מקלט לעבריינים
קבוצה זו גם מקבלת בזרועות פתוחות ונותנת מעמד של כבוד לאנשים שסולקו מקהילת גור בגלל שהם
עוברים איסורים חמורים בהחזקת מכשירים פסולים. עובדה זו הינה גם היא חבלה חמורה במלחמה
שכ"ק אדמו"ר שליט"א לוחם נגד פגעי הטכנולוגיה.
המשנה במסכת מידות )פ"ב מ"ב( מספרת שמי שהטילו עליו נידוי, היה נכנס בבית המקדש בדרך אחרת מזו
שכולם נכנסו, כדי שיהי' ניכר שהוא מנודה, והיו אומרים לו: השוכן בבית הזה יתן בלבם ויקרבוך )כדברי
רבי מאיר(, הגיב על זה רבי יוסי: עשיתם כאילו עברו עליו את הדין. משפט כזה עלול לתת תחושה למנודה
שלא התנהגו כלפיו כראוי והרחיקו אותו שלא כדין. לכן אומר רבי יוסי שצריך לומר לו בלשון כזה: השוכן
בבית הזה יתן בלבך ותשמע לדברי חבריך ויקרבוך.
המציאות הזו שנותנים מעמד וכבוד לאלו שלא שומעים בהוראות של כל גדולי הדור, ובראשם כ"ק
אדמו"ר שליט"א, היא תמיכה בעוברי עבירה וגורמת להחלשה של השליטה של חכמי הדור.
חסות למוציאי פישקווילים
שלא לדבר על כך, שבקבוצה ההיא נמצאים גם אנשים שפלים אשר במוצהר ובשיטתיות הם מוציאים
פשקווילים נגד גור והעומד בראש, ולא נמנעים מלפגוע ישירות בצדיק הדור בהוצאות שם רע מהסוג הגרוע
ביותר, בכל דרך אפשרית, בכל רשתות הקיימות בעולם. יש ביניהם כאלו ששכרו אנשים בכסף מל אלא
שתפקידם להמציא לפרסם כל דבר גנאי אפשרי והם קבלו משכורת על כך. יש על כך הוכחות ברורות. ולא
רק שזה לא מפריע שם לאף אחד, אלא גם מכבדים אותם, ומתחבקים איתם. וחלק מהם גם נמנים על
אנשי מפתח של הקבוצה.

כח הצדיק בראי של החסידות
עד כאן כתבתי מהסמכות של גדול העדה מצד המבט של חז"ל וההלכה.
בראי של החסידות, המעמד של מנהיג בישראל הינו עוד יותר גבוה והכרחי. כמבואר בכל ספרי תלמידי
הבעש"ט, וכלשונו של התפארת שלמה )וישב דה"מ וילכו אחיו לרעות( דבר זה גילה לנו הבעש"ט זי"ע
שהפיץ אורו על פני תבל כי בלתי דיבוק חכמים שבדור איננו באפשרי להיות קיום לעולם.
התורה היא נצחית ומצוותיה הינם נצחיות וקיימות לעולמי עולמים. אם התורה מצוה אותנו במצוה של
ובו תדבק, וחכמינו ז"ל פירשו לנו שהדרך לכך הוא ע"י הדבק בחכמים )וכי אפשר לידבק בו והרי אש
אוכלה הוא אלא הדבק בחכמים ובתלמידיהם וכו'( א"כ איפוא מוכרח הדבר אשר בכל דור ודור ישנם
צדיקים שיכולים דרכם להיות דבוקים בשכינה.
- ה -
וכפי שהשבת אינה קדושה פחות בדורינו מכפי שהיתה בזמן קבלת התורה, כך גם התפילין והספר תורה,
אלא שהאנשים בדור שלנו הם בדרגה פחותה ואינם משיגים את הקדושה של השבת ושל התפילין כפי
שהיא באמת.
כך הצדיקים בזמנינו כוחם יפה כפי שהקב"ה קבע מראשית הבריאה גם אם האנשים שבדור אינם משיגים
את גודל מדרגתם האמיתית.
על זה נאמר בתורה וגם בך יאמינו לעולם, ופירשו חז"ל שהמילה גם באה לרבות כל הנביאים הבאים
אחריו, ואדרבה, בשם החידושי הרי"ם נאמר, אשר ככל שהחולה במצב קשה יותר כך יש צורך להביא רופא
יותר גדול, ולכן דוקא בדורות חלשים יותר ישנם צדיקים בדרגה גבוהה יותר.
זו תמצית יסוד האמונה בצדיקים והצורך להתדבק בהם.
סילוף של החסידות
שומו שמים והשערות נעמדות ע"ג הראש, כאשר נשמעים מצד הקבוצה הזו מסרים של כפירה בכל היסוד
הזה, כאשר במבט המעוות שלהם לא קיימים בדור שלנו צדיקים הראויים לכך.
שם ישנם מדדים "מדויקים" לחלק "ציונים" לצדיקים על הדרגה שלהם, שעד האמרי אמת היתה "דרגה"
מסוימת, לאחר מכן "הציון" יותר נמוך, וחס וחלילה רח"ל בשנת ה- 2000 הבטריה של "כח הצדיקים"
לגמרי התרוקנה...

בעיניהם, כיום החסידות היא רק "חיי קהילה" לצרכי חברה, מוסדות חינוך וכדומה. והתפקיד של הרבי
כמוהו "כמגיד מישרים" שאמור לשאת דרשות ולהטיף מוסר, כך שאין זה משנה אם אדם שומע דרשה
ממגיד כלשהוא או נוסע לרבי, ומבחינתם היינו הך, חו"ש.
הצמאון להתאבק בעפר רגלי הצדיקים ולהסתופף בצילם, כפי שמובא בכל ספרי החסידות, וכפי שהיתה
נהוגה גם בזמן של הבית ישראל ואצל כל האדמורי"ם אחריו, מבחינתם היא מוגדרת "כפולחן אישיות"
רח"ל.
ההשקפות האלו אינם פרי של השערות בלבד, אלא הם נאמרים בצורה מפורשת ונשמעים לכל מאן דבעי.
אוי לאזנים שכך שומעות, זה זיוף חמור וסילוף מוחלט של כל תורת החסידות. אנחנו מאמינים בני
מאמינים שכח הצדיקים קיים לעד, כי לא יטוש ה' עמו, וכבר העידו חז"ל שאין דור שאין בהם צדיקים
כאברהם יצחק ויעקב, ואין דור שאין בו שלושים צדיקים כאברהם אבינו.
הנועם אלימלך מתיחס בהרחבה על התופעה הזו של המתנגדים לצדיק וז"ל: )הובאו דבריו במכתב של בנו
רבי אלעזר, בסוף הספר( הגם שמביאים להם ראיה מן הצדיקים ומדורות הקדמונים, אומרים בזה הלשון:
אנו מאמינים בחכמים קדמונים שהיה להם מדרגת רוח הקודש אבל עתה בדור הזה בלתי אפשר להיות
זאת. וכן בכל דור ודור אומרים כך, כמו שמצינו בשאול המלך ע"ה כידוע אהובי אחי יהי לבך בטוח כי גם
בימי הקדוש האר"י ז"ל היו גם כן מתקוטטים עמו .
ואי' בגמרא עד שלא שקעה שמשה של עלי זרחה שמשה של שמואל, עד שלא שקעה שמשה של רבי כו', כי
אין הדור ריק מן הצדיקים בכל דור ודור רק שאין מאמינים רק מי שיש לו נשמה קדושה ולא טנפה
בעבירות, עכ"ל.
אנו מאמינים באמונה שלימה אשר בכח הדביקות בצדיק האדם מקבל כוחות להתרומם מעל התאוות
הגופניות, מקבל יראת שמים וקדושה וטהרה. מאמינים במה שכתבו תלמידי הבעש"ט שראיית פני הצדיק
מבטלת מהאדם התאוות רעות ומידות רעות. אנו מאמינים שצדיק גוזר והקב"ה מקיים גם בדורות שלנו
והשכינה מדברת מתוך גרונם. ורחמנות גדולה על מי שאינו מאמין בכך.
- ו -
החזון איש הסביר פעם למה הוא לוחם מלחמת חורמה נגד תנועת "המזרחי" ואינו יוצא חוצץ כ"כ נגד
החילונים אשר בכלל לא שומרים את הדת. וכך אמר: אדם שגונב כסף אמנם מענישים אותו, אבל הרבה
יותר מכך מענישים מי שמדפיס כסף מזויף, כי גניבה אמנם אינה מעשה הגון, אבל זיוף של המטבע של
המלך מסכנת את כל המלוכה! כך החילוני אמנם לא מקיים מצוות התורה, אבל המזרחי שמסלף את הדת
ומפרש אותה כפי רצונו והנאתו זה זיוף של הדת.
לא כל העולם הולך בדרך הבעש"ט ולא כולם חוסים בצל צדיקים, אבל לסלף את החסידות ולרוקן את כל
התוכן של אמונת חכמים, הוא דבר הרבה יותר חמור!
סוף דבר
כל המתבונן בדברים מבין שההשקפות הללו הם סכנה אמיתית ויכולים למוטט כליל את הענין של אמונת
חכמים.
אמונה, מעצם טבעה היא דבר שלא נראה לעין, לכן הענין של אמונה בכלל, ואמונת חכמים בפרט צריכים
חיזוק רב ושמירה יתירה.
ומבואר בספרים הקדושים שזו הסיבה שמשה רבינו ע"ה, על אף היותו סנגורן של ישראל בכל עת ובכל
שעה, אולם במחלוקתו של קורח נגד ההנהגה של משה רבינו הוא שינה מדרכו ולהיפך ביקש "אם בריאה
יברא" ונבלע לנצח כל אשר קשור לקרח, כל רכושו ואפילו מחט אחת לא נשארה. הציווי היה "הבדלו מתוך
העדה הזאת", כי הפקפוקים באמונת חכמים הינם מסוכנים ביותר, ושומר נפשו ירחק מהם, כעין מחלה
מדבקת שיש לעשות הרחקה להרחקות, כדי לא להדבק מחיידקים מסוכנים.
אם תשמע לעצתי, אם הנך חס על נפשך ונפש צאצאיך, דע שצריך שמירה יתירה שלא יהי' שום שיח וסיג
עם אנשים אלו שכבר נגועים בפקפוקים למיניהם, ולא רק אלו שנמצאים במוצהר בקבוצה ההיא, אלא גם
מי כאלו שעדיין מסתובבים בינינו יש להתרחק מהם, ואולי עוד יותר, כי סכנתם פחות גלויה.
צריך להרחיק את הילדים בצורה החלטית, ואין כאן מקום להיות "יפי נפש" כביכול ולהמנע "מלהתערב"
כי בנפשינו הדבר, ועלולים לשלם מחיר כבד על השאננות הזו. כמו אותו אבא שנמנע בבית מלדבר על
הנושא, כי חשב לתומו שאין מן הנכון לערב ילדים בכך. רק כאשר שמע פעם באקראי שבנו הקטן מסביר
לחברו בשטיבל שדעתו של אביו שההתארגנות הזו אינה פסולה, מאחר ולא שמע מאביו שום דבר נגד זה!
או אז תפס אותו אברך את השגיאה שלו ומיהר לגלות דעתו לבנו.
הילדים שלנו חיים בתוך הציבור, בתוך עמי אנוכי יושבת, ובעידן של היום כמעט לא שייך להסתיר כלום
מה ממה שמתרחש בחיים הציבוריים.
כל מי שחס על נפש בניו ובנותיו צריך להזהיר אותם שלא לדבר כלל וכלל עם חברים שדיעותיהם לא
ברורה
. צריך להגיד להם שלא ידברו עם אף אחד בנושא הזה, ואם יש להם שאלות שיפנו אך ורק לאבא ,
ורק הוא יסביר להם את הנושא בהשקפה נכונה וברורה )כמובן כל ילד בהתאם לגיל וההבנה שלו(.
הילדים העשוקים
הוכחה חותכת לגודל הסכנה היא העובדה הנוראית שחלק לא קטן מאלו שהצטרפו לקבוצה ההיא, הם
בנים לבתים שההורים ספוגים באמונת חכמים טהורה, וכל האחים והגיסים כולם הולכים בתום אחרי
הנהגת הצדיק ומחזיקים באמונה יתירה. רק אותו בן, שנחשף בבחרותו לאותם השקפות פסולות, רק אותו
ענף נכרת מהגזע ונתפס ל"ע לרוח אחרת.
- ז -
הורים שבורים ורצוצים, זועקים במר נפשם על העושק הזה, למה נתקו את בניהם ממסורת אבותם! הרי
אותם הורים שלחו בשעתו את בניהם ללמוד במוסדות שנמצאים תחת הנהגת כ"ק אדמו"ר שליט"א,
ורצונם היה שהבנים שלהם יתחנכו בדרך ובשיטה שהרבי שליט"א קובע, מתוך אמונת חכמים ברורה. מי
שלא מזדהה עם המסרים של נשיא העדה, עליו לקום ולומר שאינו יכול לחנך וללמד בדרך שהוא לא מאמין
בו, ולעזוב את משרתו.
כאשר הבנים לומדים אצל מי שלא מזדהה עם הדרך, החושים המחודדים של הנוער קולטים היטב מה
דיעותיו של המלמד, והתוצאה העגומה היא כל אותם צעירים שהתקרר אצלם האמונה פשוטה בצדיקים
ובדרך שהוא מדריך אותנו.
אבות ואמהות מורידים דמעות על אותם בנים שעזבו אותם ובגדו באמונתם, משפחות שלימות נקרעו
לגזרים, אחים וגיסים שצריכים לנתק את ילדיהם מאותו קרוב משפחה כדי לשמור על טוהר ילדיהם,
פירוד לבבות בין איש לאשתו ואישה לבעלה, אלו הם התוצאות האיומות של אותם מסרים פסולים
שחלחלו בלב הנוער התמים.
ואם ברצונינו שלא יפלו קרבנות נוספים חס וחלילה, יש צורך להביע הסתייגות מוחלטת וסלידה מכל
אותם אנשים שכבר נגועים בדעות כוזבות ולהתרחק מהם כמה שיותר.
סוף דבר הכל נשמע, צריך לעמוד על נפשינו...........
הדברים ברורים.
חן חן לקונ. על הבהרת הדברים!

נעול