אשכול בעניני גור והמסתעף
Re: אשכול בעניני גור והמסתעף
אמן כן יהי רצון
ושבתם איש אל אחוזתו ואיש אל משפחתו תשובו
בכל ההיבטים ומכל הזוויות
ושבתם איש אל אחוזתו ואיש אל משפחתו תשובו
בכל ההיבטים ומכל הזוויות
- גאליציאנער
- הודעות: 8633
- הצטרף: 21 מרץ 2016, 13:54
- נתן תודה: 94 פעמים
- קיבל תודה: 95 פעמים
Re: אשכול בעניני גור והמסתעף
מצו"ב:עלה זית כתב: ↑31 אוקטובר 2019, 23:06שמועה זו הינה הבל משתי סיבות - האחת כפי שהעירו, זו הנהגה לא אופיינית בעליל לאמשינובער.
והשנייה - הנהגת הדור מאן דכר שמיה, ר' שאול מסרב להיקרא אדמו"ר (עיי' במכתב בעניין הגוזמאות כרימון - מישהו יכול להעלותו?), אז הנהגת הדור ???
חלמא טבא חזית, חלמא טבא חזית.
לעניין האלימות: הסיבה שלא הייתה אלימות היא מפני שהפורשים הינם אחיכם בשרכם, ור' שאול מכובד אצלכם מדי מכדי להתנכל אליו. אחרת הוא היה חוטף זעזוע מוח בדיוק כמו מנחם פורוש בשעתו. גור נותרה אלימה וכוחנית כמו תמיד.
ואיומים מתחת הרדאר היו גם היו בסיפור הנוכחי - הרי ר' שאול פתח שטיבל ברחוב רס"ג בב"ב אצל ר' לייזר כהנמן. מה קרה שזה עבר לקצה העיר? כי ליצמן השתולל עד שללייזר כהנמן כבר לא נותרה ברירה. אז בואו...
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
אנא עבדא דקודשא בריך הוא
Re: אשכול בעניני גור והמסתעף
מאוד לא ברורגאליציאנער כתב: ↑03 נובמבר 2019, 15:35מצו"ב:עלה זית כתב: ↑31 אוקטובר 2019, 23:06שמועה זו הינה הבל משתי סיבות - האחת כפי שהעירו, זו הנהגה לא אופיינית בעליל לאמשינובער.
והשנייה - הנהגת הדור מאן דכר שמיה, ר' שאול מסרב להיקרא אדמו"ר (עיי' במכתב בעניין הגוזמאות כרימון - מישהו יכול להעלותו?), אז הנהגת הדור ???
חלמא טבא חזית, חלמא טבא חזית.
לעניין האלימות: הסיבה שלא הייתה אלימות היא מפני שהפורשים הינם אחיכם בשרכם, ור' שאול מכובד אצלכם מדי מכדי להתנכל אליו. אחרת הוא היה חוטף זעזוע מוח בדיוק כמו מנחם פורוש בשעתו. גור נותרה אלימה וכוחנית כמו תמיד.
ואיומים מתחת הרדאר היו גם היו בסיפור הנוכחי - הרי ר' שאול פתח שטיבל ברחוב רס"ג בב"ב אצל ר' לייזר כהנמן. מה קרה שזה עבר לקצה העיר? כי ליצמן השתולל עד שללייזר כהנמן כבר לא נותרה ברירה. אז בואו...
2019-10-29.png
מישהו שמצליח לקרוא מה כתוב יוכל אולי לעשות חסד ולכתוב את הכתוב במכתב לתועלת הרבים
תודה
Re: אשכול בעניני גור והמסתעף
לשון הגר"ש במכתב:
לידידי נ"י
מכתבך מלא גוזמאות כרימון, מפיך ומפי אחרים,
ואין לי גם שום תואר חדש, אלא שיש כאן
אווארימע אמתע וינקעל לקבוצת ידידים
ואני בתוכם.
ועכ"ז יקרה ברכתך ואענה אחריה אמן, כן יתן השי"ת.
א געזונטען וינטער
שאול
לידידי נ"י
מכתבך מלא גוזמאות כרימון, מפיך ומפי אחרים,
ואין לי גם שום תואר חדש, אלא שיש כאן
אווארימע אמתע וינקעל לקבוצת ידידים
ואני בתוכם.
ועכ"ז יקרה ברכתך ואענה אחריה אמן, כן יתן השי"ת.
א געזונטען וינטער
שאול
- עטרת תפארת
- הודעות: 1364
- הצטרף: 02 מאי 2016, 21:00
- נתן תודה: 215 פעמים
- קיבל תודה: 201 פעמים
Re: אשכול בעניני גור והמסתעף
מש"ר דרש דרשות וכתב הוראות הנהגה לדור. והיה לו משרת אחד.
אין עוד מלבדו!
- קא סלקא דעתך
- הודעות: 631
- הצטרף: 18 ינואר 2019, 02:10
- נתן תודה: 69 פעמים
- קיבל תודה: 112 פעמים
Re: אשכול בעניני גור והמסתעף
אנא גלה בבקשה מי מחליט מיהו מש"ר של הדור, יש לי כמה שאלות דחופות אליו. [לא למש"ר אלא למחליט]
- עטרת תפארת
- הודעות: 1364
- הצטרף: 02 מאי 2016, 21:00
- נתן תודה: 215 פעמים
- קיבל תודה: 201 פעמים
Re: אשכול בעניני גור והמסתעף
כן
זאת התורה לא תהיה מוחלפת והיא הנתונה למרע''ה
אוהב כל יהודי (בפיתה עם חריף)
Re: אשכול בעניני גור והמסתעף
רק שאלת תם בכל הנושא והמסתעף בכל מקום וקופ''ח
האם אנו פותחים מוסדות תורה
והמנכ"ל יורק דם ויזע וחובות
והרבי עומד שעות בתפילה ושומע את הצרות של כלל ישראל
רק בשביל שימחאו לו כפיים בחתונות וכד' ?
או שבאמת מתכונים לש''ש ?
אני מהחתולים של ר' שלומק'ה מזויהעל...
האם אנו פותחים מוסדות תורה
והמנכ"ל יורק דם ויזע וחובות
והרבי עומד שעות בתפילה ושומע את הצרות של כלל ישראל
רק בשביל שימחאו לו כפיים בחתונות וכד' ?
או שבאמת מתכונים לש''ש ?
אני מהחתולים של ר' שלומק'ה מזויהעל...
אוהב כל יהודי (בפיתה עם חריף)
- יאיר
- מנהל ראשי
- הודעות: 18524
- הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
- נתן תודה: 531 פעמים
- קיבל תודה: 923 פעמים
- יצירת קשר:
Re: אשכול בעניני גור והמסתעף
זה פשוט וידוע. גם מהזהר, האריז"ל והגר"א
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!
-
- הודעות: 508
- הצטרף: 17 מאי 2019, 21:39
- נתן תודה: 99 פעמים
- קיבל תודה: 40 פעמים
Re: אשכול בעניני גור והמסתעף
אחד מסוים או איתפשטותא דמשה בכל דרא?
- יאיר
- מנהל ראשי
- הודעות: 18524
- הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
- נתן תודה: 531 פעמים
- קיבל תודה: 923 פעמים
- יצירת קשר:
Re: אשכול בעניני גור והמסתעף
מסויים. מה הכוונה 'איתפשטותא דמשה בכל דרא'?
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!
- עטרת תפארת
- הודעות: 1364
- הצטרף: 02 מאי 2016, 21:00
- נתן תודה: 215 פעמים
- קיבל תודה: 201 פעמים
- עטרת תפארת
- הודעות: 1364
- הצטרף: 02 מאי 2016, 21:00
- נתן תודה: 215 פעמים
- קיבל תודה: 201 פעמים
Re: אשכול בעניני גור והמסתעף
זה פשוט וברור. שיש שורש נשמה של משה רבינוע"ה בצדיקי הדור
אין עוד מלבדו!
- יאיר
- מנהל ראשי
- הודעות: 18524
- הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
- נתן תודה: 531 פעמים
- קיבל תודה: 923 פעמים
- יצירת קשר:
Re: אשכול בעניני גור והמסתעף
אני אמור לדעת?
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!
- עטרת תפארת
- הודעות: 1364
- הצטרף: 02 מאי 2016, 21:00
- נתן תודה: 215 פעמים
- קיבל תודה: 201 פעמים
Re: אשכול בעניני גור והמסתעף
ודאי אם יש צדיק אחד בכל דור שהוא כמו משה רבינו עליו השלום אז כולנו היינו צריכים להיות תלמידיו.
אין עוד מלבדו!
- יאיר
- מנהל ראשי
- הודעות: 18524
- הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
- נתן תודה: 531 פעמים
- קיבל תודה: 923 פעמים
- יצירת קשר:
Re: אשכול בעניני גור והמסתעף
ביאור הגר"א לספרא דצניעותא, דף לד ע"א
"רבנו מדבר באריכות בהרבה מחבוריו שכל הפנימיות של תוה"ק, האורות העילאין כל כוונות התורה שנכתב וכל התורה שבע"פ, כל העולמות וכל הנבראים העליונים והתחתונים צפונים הם ברמזין בתורה ובחז"ל. ליכא מידי דלא רמיזי באורייתא ליכא מידי דלא רמיזי באורין, ליכא מידי דלא רמיזי במתניתין, וכן ליכא מידי בעקבות משיחא דלא רמיזי במגלת סתרים של רבנו. וכל הרמזים כלולים במספרים לפי סוד "המוציא במספר צבאם לכלם בשם יקרא" היינו שכל נברא מהנבראים יש לו מספר יסודי בפני עצמו והיעוד של כל אחד מהם לפי שמו ומספרו היסודי נרמז בתורה בסוד מעשה וחשבון היינו בחושבנא שבאותיות התורה בגימטריאות ונוטריקון. וכאמרם: לכו חזו מפעלות ה' אשר שם שמות בארץ אל תיקרי שמות אלא שמות. פרפראות לחכמה, הם הכלים המקבלים את הסגולות העליונות מעולם האצילות במלויין ומלויין דמלויין עד אין סוף, וכל יצירה וכל אדם לפי תפקידיו הכלליימ והפרטיים מרומזין בשמו של כל אחד ומרומז בתורה במספר גימטריאות. רבנו בביאורו לספרא דצניעותא כותב בלשון זה "והכלל כי כל מה שהיה הוה ויהיה עד עולם הכל כלול בתורה מבראשית עד לעיני כל ישראל, ולא הכללים בלבד אלא אפילו פרטיו של כל מין ומין ושל כל אדם בפרט, וכל מה שאירע לו מיום הולדו עד סופו וכל גלגוליו וכל פרטיו ופרטי פרטיו וכן של כל מין בהמה וחיה וכל בעלי חי שבעולם וכל עשב וצומח ודומם וכל פרטיהם ופרטי פרטיהם בכל מין ומין ואישי המינים עד לעולם ומה שיארע להם ושרשם, וכן כל מ"ש באבות ומשה וישראל כולם הן בכל דור ודור שכולם מתגלגלים ניצוצותיהם בכל דור ודור כידוע, וכן כל מעשיהם מאדה"ר עד סוף התורה הוא בכל דור כידוע למבין וכ"ה בכל אדם ואדם לבד כמו שהתחיל לבאר במדרש הנעלם ברמז. וכל זה נכלל כלו בפרשת בראשית עד נח כמ"ש כאן בסע"ד" וכו'."
"רבנו מדבר באריכות בהרבה מחבוריו שכל הפנימיות של תוה"ק, האורות העילאין כל כוונות התורה שנכתב וכל התורה שבע"פ, כל העולמות וכל הנבראים העליונים והתחתונים צפונים הם ברמזין בתורה ובחז"ל. ליכא מידי דלא רמיזי באורייתא ליכא מידי דלא רמיזי באורין, ליכא מידי דלא רמיזי במתניתין, וכן ליכא מידי בעקבות משיחא דלא רמיזי במגלת סתרים של רבנו. וכל הרמזים כלולים במספרים לפי סוד "המוציא במספר צבאם לכלם בשם יקרא" היינו שכל נברא מהנבראים יש לו מספר יסודי בפני עצמו והיעוד של כל אחד מהם לפי שמו ומספרו היסודי נרמז בתורה בסוד מעשה וחשבון היינו בחושבנא שבאותיות התורה בגימטריאות ונוטריקון. וכאמרם: לכו חזו מפעלות ה' אשר שם שמות בארץ אל תיקרי שמות אלא שמות. פרפראות לחכמה, הם הכלים המקבלים את הסגולות העליונות מעולם האצילות במלויין ומלויין דמלויין עד אין סוף, וכל יצירה וכל אדם לפי תפקידיו הכלליימ והפרטיים מרומזין בשמו של כל אחד ומרומז בתורה במספר גימטריאות. רבנו בביאורו לספרא דצניעותא כותב בלשון זה "והכלל כי כל מה שהיה הוה ויהיה עד עולם הכל כלול בתורה מבראשית עד לעיני כל ישראל, ולא הכללים בלבד אלא אפילו פרטיו של כל מין ומין ושל כל אדם בפרט, וכל מה שאירע לו מיום הולדו עד סופו וכל גלגוליו וכל פרטיו ופרטי פרטיו וכן של כל מין בהמה וחיה וכל בעלי חי שבעולם וכל עשב וצומח ודומם וכל פרטיהם ופרטי פרטיהם בכל מין ומין ואישי המינים עד לעולם ומה שיארע להם ושרשם, וכן כל מ"ש באבות ומשה וישראל כולם הן בכל דור ודור שכולם מתגלגלים ניצוצותיהם בכל דור ודור כידוע, וכן כל מעשיהם מאדה"ר עד סוף התורה הוא בכל דור כידוע למבין וכ"ה בכל אדם ואדם לבד כמו שהתחיל לבאר במדרש הנעלם ברמז. וכל זה נכלל כלו בפרשת בראשית עד נח כמ"ש כאן בסע"ד" וכו'."
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!
-
- הודעות: 508
- הצטרף: 17 מאי 2019, 21:39
- נתן תודה: 99 פעמים
- קיבל תודה: 40 פעמים
Re: אשכול בעניני גור והמסתעף
מקור בבקשה.
"וְאִתְפַּשְׁטוּתֵיהּ דְּמשֶׁה בְּכָל דָּרָא וְדָרָא וּבְכָל צַדִּיק וְצַדִּיק". תיקו"ז דף קיב
Re: אשכול בעניני גור והמסתעף
אמר פעם האבנ"ז לאחד מגדולי הגדולים שרצה לדעת איזה ענין, ואמר. אם תוכל ליתן לי תקיעת כף שכבר אתה נקי מחטאת נעורים אראה לך הדבר.........וד"לקא סלקא דעתך כתב: ↑03 נובמבר 2019, 23:55אנא גלה בבקשה מי מחליט מיהו מש"ר של הדור, יש לי כמה שאלות דחופות אליו. [לא למש"ר אלא למחליט]
- יאיר
- מנהל ראשי
- הודעות: 18524
- הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
- נתן תודה: 531 פעמים
- קיבל תודה: 923 פעמים
- יצירת קשר:
Re: אשכול בעניני גור והמסתעף
נראה לי שהיתה אי הבנה. לא התכוונתי שיש מישהו בדור שהוא בדרגת משרע"ה אלא כדברי הזהר.
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!
Re: אשכול בעניני גור והמסתעף
אתם דנים פה מי מחליט מי זה המשה רבינו של הדור , ואכן אין אחד שיודע , זה אמונה , אני מאמין שהרב הזה או הזה הוא המשה רבינו של דורינו , רב שאול אלתר לא מאמין ברבי מגור , הוא לא אמר שהוא יודע כן או לא , אבל אז יש לי שאלה אליו אם זה אמונה , אז למה הוא לא מאמין בו ? הרי אין לו שום ידע ? ואם יש לו ידע אז לא אמונה , ואם זה רק אמונה , אז יש מצב שמחר יגיד שהוא כבר לא מאמין בהשם ?
Re: אשכול בעניני גור והמסתעף
פַּעַם אַחַת הִתְפַּלֵּל בְּשַׁבַּת קֹדֶשׁ לִפְנֵי הָעַמּוּד, וּכְשֶׁהִגִּיעַ לַפָּסוּק שׁוֹמֵר נַפְשׁוֹת חֲסִידָיו וּמִיָּד רְשָׁעִים יַצִּילֵם, אָמַר כַּמָּה פְּעָמִים בִּבְכִיָּה גְּדוֹלָה, שָׁאֲלוּ אוֹתוֹ הַתַּלְמִידִים מַה הָיָה כַּוָּנָתוֹ בִּבְכִיָּה וּבְכָפְלוּ כַּמָּה פְּעָמִים הַפָּסוּק רַבּוֹת רָעוֹת וְכוּ', וְעָנָה בְּפֶה קָדְשׁוֹ: אֲשֶׁר רָאָה בְּעֵינָיו פְּקוּחָא שֶׁקּוֹדֵם בִּיאַת הַגּוֹאֵל יִהְיֶה מְפֻרְסְמֵי הַדּוֹר יִמְצָא בֵּינֵיהֶם מְפֻרְסָמִים שֶׁיִּהְיוּ רְשָׁעִים גְּמוּרִים, וְעַל זֶה בָּכָה שׁוֹמֵר נַפְשׁוֹת חֲסִדָיו מִיָּד רְשָׁעִים יַצִּילֵם. (הַשָּׂרָף מֵסְטְרֶעלִיסְק)
כְּשֶׁיָּבוֹא מְשִׁיחַ צִדְקֵנוּ אָז יֵלְכוּ לִקְרָאתוֹ כָּל הַצַּדִּיקִים, וּמַנְהִיגֵי יִשְׂרָאֵל, עִם אֲנָשִׁים הַחֲסִידִים אֲשֶׁר שָׁאֲבוּ מֵימֵיהֶם וְיִהְיוּ בְּנֵיהֶם מַנְהִיגִים כָּאֵלֶּה אֲשֶׁר מָשִׁיחַ צִדְקֵנוּ יֹאמַר לָהֶם גַּשׁ הָלְאָה עִם הַחֲסִידִים שֶׁלְּךָ, (פַּעַם אַחַת אָמַר מְשִׁיחַ צִדְקֵנוּ וֶועְט זַייא זָאגְין פָרְט דִּיר מִיט דַּיְנֶע חֲסִידִים), וְאָז יִקְרְבוּ הַחֲסִידִים וְיִבְכּוּ מְאוֹד וְיֹאמְרוּ מְשִׁיחַ צִדְקֵנוּ מֶה חָטָאנוּ וְאָשַׁמְנוּ הַלֹּא הָיָה לָנוּ אֶמוּנָה כִּי הוּא צַדִּיק אֱמֶת, וּמַה תְּלוּנָתְךָ עָלֵינוּ, וּמְשִׁיחַ צִדְקֵנוּ יָשִׁיב לָהֶם כָּל יָמָיו שֶׁל אִישׁ מֵהַצֹּרֶךְ לְבַקֵּשׁ מֵהַבּוֹרֵא יִתְבָּרֵךְ שְׁמוֹ כִּי יִזְכֶּה לְהִתְקַשֵּׁר בְּצַדִּיק אֶמֶת. וְהַבּוֹרֵא יִתְבָּרֵךְ שְׁמוֹ לֹא יִמְנַע טוֹב מֵהַהוֹלְכִים בְּתָמִים, וְאִם הָיָה רְצוֹנְכֶם בֶּאֱמֶת לְהִתְקַשֵּׁר בְּצַדִּיק אֱמֶת הָיָה מֵאִיר לָכֶם הָאֱמֶת, וּבְוַדַּאי לֹא הָיָה רְצוֹנְכֶם הָאֱמֶת לְהָאֱמֶת. (הַיְּהוּדִי הַקָּדוֹשׁ מִפֶּרְשִׁיסְחָא)
כְּשֶׁיָּבוֹא מְשִׁיחַ צִדְקֵנוּ אָז יֵלְכוּ לִקְרָאתוֹ כָּל הַצַּדִּיקִים, וּמַנְהִיגֵי יִשְׂרָאֵל, עִם אֲנָשִׁים הַחֲסִידִים אֲשֶׁר שָׁאֲבוּ מֵימֵיהֶם וְיִהְיוּ בְּנֵיהֶם מַנְהִיגִים כָּאֵלֶּה אֲשֶׁר מָשִׁיחַ צִדְקֵנוּ יֹאמַר לָהֶם גַּשׁ הָלְאָה עִם הַחֲסִידִים שֶׁלְּךָ, (פַּעַם אַחַת אָמַר מְשִׁיחַ צִדְקֵנוּ וֶועְט זַייא זָאגְין פָרְט דִּיר מִיט דַּיְנֶע חֲסִידִים), וְאָז יִקְרְבוּ הַחֲסִידִים וְיִבְכּוּ מְאוֹד וְיֹאמְרוּ מְשִׁיחַ צִדְקֵנוּ מֶה חָטָאנוּ וְאָשַׁמְנוּ הַלֹּא הָיָה לָנוּ אֶמוּנָה כִּי הוּא צַדִּיק אֱמֶת, וּמַה תְּלוּנָתְךָ עָלֵינוּ, וּמְשִׁיחַ צִדְקֵנוּ יָשִׁיב לָהֶם כָּל יָמָיו שֶׁל אִישׁ מֵהַצֹּרֶךְ לְבַקֵּשׁ מֵהַבּוֹרֵא יִתְבָּרֵךְ שְׁמוֹ כִּי יִזְכֶּה לְהִתְקַשֵּׁר בְּצַדִּיק אֶמֶת. וְהַבּוֹרֵא יִתְבָּרֵךְ שְׁמוֹ לֹא יִמְנַע טוֹב מֵהַהוֹלְכִים בְּתָמִים, וְאִם הָיָה רְצוֹנְכֶם בֶּאֱמֶת לְהִתְקַשֵּׁר בְּצַדִּיק אֱמֶת הָיָה מֵאִיר לָכֶם הָאֱמֶת, וּבְוַדַּאי לֹא הָיָה רְצוֹנְכֶם הָאֱמֶת לְהָאֱמֶת. (הַיְּהוּדִי הַקָּדוֹשׁ מִפֶּרְשִׁיסְחָא)
- מרן ראש הממשלה שליט''א
- הודעות: 824
- הצטרף: 13 יולי 2016, 05:50
- נתן תודה: 82 פעמים
- קיבל תודה: 51 פעמים
Re: אשכול בעניני גור והמסתעף
אם אתה היית רואה את משה רבינו מורה לערב רב לרצוח את גיסו חור עדיין היית יכול להאמין בו?ווייסמ כתב: ↑04 נובמבר 2019, 10:58אתם דנים פה מי מחליט מי זה המשה רבינו של הדור , ואכן אין אחד שיודע , זה אמונה , אני מאמין שהרב הזה או הזה הוא המשה רבינו של דורינו , רב שאול אלתר לא מאמין ברבי מגור , הוא לא אמר שהוא יודע כן או לא , אבל אז יש לי שאלה אליו אם זה אמונה , אז למה הוא לא מאמין בו ? הרי אין לו שום ידע ? ואם יש לו ידע אז לא אמונה , ואם זה רק אמונה , אז יש מצב שמחר יגיד שהוא כבר לא מאמין בהשם ?
(כמובן שזה לא קרה)
אם אתה מאמין ביהודי מסויים שהוא צדיק כמשה רבינו ע"ה,
ואז אתה רואה שהוא עושה מעשים ומרגיש הרגשות ומחשב חשבונות כאחרון ה'דתן'ים או ה'אבירם'ים
יש לך 2 אופציות:
א. להמשיך לדפוק את הראש בקיר ולהגיד אמונה לא מבינים, ובדרך ממילא בהמשך גם תבין שככל הנראה גם משה רבינו ע"ה בעצמו התנהג כך.
ב. אתה יכול להבין שמשה רבינו היה צדיק באמת, וכל מעייניו היו רק להשי"ת בלי חשבונות אישיים ונגיעות.
ואילו הרב שהאמנת בו וראית שהוא איננו כזה הרי הוא לא איתפשטותיה משה רבינו אלא איתפשטותיה דדתן ואבירם.
מפאת כללי הפורום, והלכות לשה"ר, נזהרתי מאוד לא לכתוב על רבנים כאלה או אחרים רק באופן תיאורטי על דרך משל. והבן.
תלמידיי היקרים אנא מכם!
נצלו את הזמן, ואל תשתטו!
נצלו את הזמן, ואל תשתטו!
Re: אשכול בעניני גור והמסתעף
תגובה חולנית שלא ראויה להתייחסות רצינית , אין לך שום הוכחה שמעשים כאלו ואחרים נעשו בהוראת הרבי , אתה שטוף שנאה חולנית , תסתכל במראה לפני שאתה פולט את השטויות שלך על גבי המקלדת , אי אפשר לדון עם שטוף שנאה כמוך , רק בריאות.מרן ראש הממשלה שליט''א כתב: ↑04 נובמבר 2019, 13:29אם אתה היית רואה את משה רבינו מורה לערב רב לרצוח את גיסו חור עדיין היית יכול להאמין בו?ווייסמ כתב: ↑04 נובמבר 2019, 10:58אתם דנים פה מי מחליט מי זה המשה רבינו של הדור , ואכן אין אחד שיודע , זה אמונה , אני מאמין שהרב הזה או הזה הוא המשה רבינו של דורינו , רב שאול אלתר לא מאמין ברבי מגור , הוא לא אמר שהוא יודע כן או לא , אבל אז יש לי שאלה אליו אם זה אמונה , אז למה הוא לא מאמין בו ? הרי אין לו שום ידע ? ואם יש לו ידע אז לא אמונה , ואם זה רק אמונה , אז יש מצב שמחר יגיד שהוא כבר לא מאמין בהשם ?
(כמובן שזה לא קרה)
אם אתה מאמין ביהודי מסויים שהוא צדיק כמשה רבינו ע"ה,
ואז אתה רואה שהוא עושה מעשים ומרגיש הרגשות ומחשב חשבונות כאחרון ה'דתן'ים או ה'אבירם'ים
יש לך 2 אופציות:
א. להמשיך לדפוק את הראש בקיר ולהגיד אמונה לא מבינים, ובדרך ממילא בהמשך גם תבין שככל הנראה גם משה רבינו ע"ה בעצמו התנהג כך.
ב. אתה יכול להבין שמשה רבינו היה צדיק באמת, וכל מעייניו היו רק להשי"ת בלי חשבונות אישיים ונגיעות.
ואילו הרב שהאמנת בו וראית שהוא איננו כזה הרי הוא לא איתפשטותיה משה רבינו אלא איתפשטותיה דדתן ואבירם.
מפאת כללי הפורום, והלכות לשה"ר, נזהרתי מאוד לא לכתוב על רבנים כאלה או אחרים רק באופן תיאורטי על דרך משל. והבן.
- מרן ראש הממשלה שליט''א
- הודעות: 824
- הצטרף: 13 יולי 2016, 05:50
- נתן תודה: 82 פעמים
- קיבל תודה: 51 פעמים
Re: אשכול בעניני גור והמסתעף
עמיתי הרב ווייסמ תמה פה תמיהה על הקלטת הגר"ש שהוקלטה בסתר ע"י אי מי מחסידי האדמו"ר מגור
שחשב משום מה שההקלטה תבזה את הגר"ש, ועל כך מביא הרב ווייסמ את ההקשר לדיון ואת שאלתו המחכימה, והנה הדברים מסודרים לפניכם:
כי בשנה הראשונה האמין באדמו"ר מגור ואז ראה כמה דברים שגרמו לו להפסיק להאמין בו,
כמו"כ הוסיף כי מרבי צריך 'לקנות' משהו והוא לא מרגיש שקנה ממנו משהו.
{עדיין איני מבין כיצד אותו אברך היה לו הוה אמינא שזה מבזה את הגר"ש ולא את הצד השני, לאלוקים פתרונים...}
על כן באתי בדבריי וניסיתי להסביר לר' ווייסמ כיצד ניתן להאמין ברבי, ואח"כ לאבד את האמונה ברבי.
וכפי שהדגשתי כמובן באופן תיאורטי לחלוטין אילו היה מעשה או עניין כזה
להלן דבריי:
שחשב משום מה שההקלטה תבזה את הגר"ש, ועל כך מביא הרב ווייסמ את ההקשר לדיון ואת שאלתו המחכימה, והנה הדברים מסודרים לפניכם:
בתמימותי חשבתי שהוא אכן שואל ומצפה לתשובה בכדי להבין, אז ניסיתי להסביר את המלים שהגר"ש אומרווייסמ כתב: ↑04 נובמבר 2019, 10:58א. אתם דנים פה מי מחליט מי זה המשה רבינו של הדור , ואכן אין אחד שיודע , זה אמונה ,
ב. אני מאמין שהרב הזה או הזה הוא המשה רבינו של דורינו ,
ג. רב שאול אלתר לא מאמין ברבי מגור ,
ד. הוא לא אמר שהוא יודע כן או לא ,
ה. אבל אז יש לי שאלה אליו אם זה אמונה , אז למה הוא לא מאמין בו ? הרי אין לו שום ידע ?
ו. ואם יש לו ידע אז לא אמונה , ואם זה רק אמונה , אז יש מצב שמחר יגיד שהוא כבר לא מאמין בהשם ?
כי בשנה הראשונה האמין באדמו"ר מגור ואז ראה כמה דברים שגרמו לו להפסיק להאמין בו,
כמו"כ הוסיף כי מרבי צריך 'לקנות' משהו והוא לא מרגיש שקנה ממנו משהו.
{עדיין איני מבין כיצד אותו אברך היה לו הוה אמינא שזה מבזה את הגר"ש ולא את הצד השני, לאלוקים פתרונים...}
על כן באתי בדבריי וניסיתי להסביר לר' ווייסמ כיצד ניתן להאמין ברבי, ואח"כ לאבד את האמונה ברבי.
וכפי שהדגשתי כמובן באופן תיאורטי לחלוטין אילו היה מעשה או עניין כזה
להלן דבריי:
בא ר' ווייסמ שליט"א והשיב לי כי שאלתו לא ציפתה לתגובה עניינית, וכה היו דבריו:מרן ראש הממשלה שליט''א כתב: ↑04 נובמבר 2019, 13:29אם אתה היית רואה את משה רבינו מורה לערב רב לרצוח את גיסו חור עדיין היית יכול להאמין בו?
(כמובן שזה לא קרה)
אם אתה מאמין ביהודי מסויים שהוא צדיק כמשה רבינו ע"ה,
ואז אתה רואה שהוא עושה מעשים ומרגיש הרגשות ומחשב חשבונות כאחרון ה'דתן'ים או ה'אבירם'ים
יש לך 2 אופציות:
א. להמשיך לדפוק את הראש בקיר ולהגיד אמונה לא מבינים, ובדרך ממילא בהמשך גם תבין שככל הנראה גם משה רבינו ע"ה בעצמו התנהג כך.
ב. אתה יכול להבין שמשה רבינו היה צדיק באמת, וכל מעייניו היו רק להשי"ת בלי חשבונות אישיים ונגיעות.
ואילו הרב שהאמנת בו וראית שהוא איננו כזה הרי הוא לא איתפשטותיה משה רבינו אלא איתפשטותיה דדתן ואבירם.
מפאת כללי הפורום, והלכות לשה"ר, נזהרתי מאוד לא לכתוב על רבנים כאלה או אחרים רק באופן תיאורטי על דרך משל. והבן.
שפטו בעצמכם.
תלמידיי היקרים אנא מכם!
נצלו את הזמן, ואל תשתטו!
נצלו את הזמן, ואל תשתטו!
- גאליציאנער
- הודעות: 8633
- הצטרף: 21 מרץ 2016, 13:54
- נתן תודה: 94 פעמים
- קיבל תודה: 95 פעמים
Re: אשכול בעניני גור והמסתעף
לא רואים פה כלל שיש משה רבינו בכל דוד ודור.יאיר כתב: ↑04 נובמבר 2019, 03:49ביאור הגר"א לספרא דצניעותא, דף לד ע"א
"רבנו מדבר באריכות בהרבה מחבוריו שכל הפנימיות של תוה"ק, האורות העילאין כל כוונות התורה שנכתב וכל התורה שבע"פ, כל העולמות וכל הנבראים העליונים והתחתונים צפונים הם ברמזין בתורה ובחז"ל. ליכא מידי דלא רמיזי באורייתא ליכא מידי דלא רמיזי באורין, ליכא מידי דלא רמיזי במתניתין, וכן ליכא מידי בעקבות משיחא דלא רמיזי במגלת סתרים של רבנו. וכל הרמזים כלולים במספרים לפי סוד "המוציא במספר צבאם לכלם בשם יקרא" היינו שכל נברא מהנבראים יש לו מספר יסודי בפני עצמו והיעוד של כל אחד מהם לפי שמו ומספרו היסודי נרמז בתורה בסוד מעשה וחשבון היינו בחושבנא שבאותיות התורה בגימטריאות ונוטריקון. וכאמרם: לכו חזו מפעלות ה' אשר שם שמות בארץ אל תיקרי שמות אלא שמות. פרפראות לחכמה, הם הכלים המקבלים את הסגולות העליונות מעולם האצילות במלויין ומלויין דמלויין עד אין סוף, וכל יצירה וכל אדם לפי תפקידיו הכלליימ והפרטיים מרומזין בשמו של כל אחד ומרומז בתורה במספר גימטריאות. רבנו בביאורו לספרא דצניעותא כותב בלשון זה "והכלל כי כל מה שהיה הוה ויהיה עד עולם הכל כלול בתורה מבראשית עד לעיני כל ישראל, ולא הכללים בלבד אלא אפילו פרטיו של כל מין ומין ושל כל אדם בפרט, וכל מה שאירע לו מיום הולדו עד סופו וכל גלגוליו וכל פרטיו ופרטי פרטיו וכן של כל מין בהמה וחיה וכל בעלי חי שבעולם וכל עשב וצומח ודומם וכל פרטיהם ופרטי פרטיהם בכל מין ומין ואישי המינים עד לעולם ומה שיארע להם ושרשם, וכן כל מ"ש באבות ומשה וישראל כולם הן בכל דור ודור שכולם מתגלגלים ניצוצותיהם בכל דור ודור כידוע, וכן כל מעשיהם מאדה"ר עד סוף התורה הוא בכל דור כידוע למבין וכ"ה בכל אדם ואדם לבד כמו שהתחיל לבאר במדרש הנעלם ברמז. וכל זה נכלל כלו בפרשת בראשית עד נח כמ"ש כאן בסע"ד" וכו'."
יש פה מניצוצות הצדיקים בכל דוד ודור.
משה רבינו בעצמו היה פעם אחת, ולא יהיה שוב.
אולי נשמתו התעברה אצל כמה מהצדיקים, או ש'בחינת נשמתו' התגלה, או ניצוצות מקדושתו וכו'.
אבל משה רבינו בעצמו לא היה ולא יהיה יותר !!!
אנא עבדא דקודשא בריך הוא
Re: אשכול בעניני גור והמסתעף
ואני שמעתי את רב שאול אומר שאין שלום ולא יהיה שלום וזה גרם לי להפסיק להאמין בו כיהודי ירא שמים , ככה לא מדבר יהודי , לומר שלא יהיה שלום ? יותר נוח להאמין כבר ברב ברלנד שעשה מסתמא תשובה כמה פעמים , מאשר ב "רב "שאול אלתר.
- גאליציאנער
- הודעות: 8633
- הצטרף: 21 מרץ 2016, 13:54
- נתן תודה: 94 פעמים
- קיבל תודה: 95 פעמים
Re: אשכול בעניני גור והמסתעף
השלום הכי גדול יהיה כשלא יהיה "שלום" - במירכאות...
אגב,
אני לא מצליח להבין איך בכל אירוע שיש אתה מערב את האמונה שלך בהקב"ה ואת האמונת צדיקים שלך, מאוד חבל על זה.
יוסי דייטש הפסיד ? כל האמונה שלך התערערה.
רבי שאול אלתר אמר משהו לכמה אנשים ? כבר אי אפשר בכלל להאמין לכלום...
חבל מאוד רבי אברום משה שתמשיך בדרך זו, תתחזק באמונה תמה ופשוטה, תלמד ותעיין בספרים המדברים והעוסקים בעניינים אלו [כיום יש ב"ה שפע גדול מספרים על נושאים שכאלו], ואז ירווח לך ויהיה שלום לנפשך.
אנא עבדא דקודשא בריך הוא
- מרן ראש הממשלה שליט''א
- הודעות: 824
- הצטרף: 13 יולי 2016, 05:50
- נתן תודה: 82 פעמים
- קיבל תודה: 51 פעמים
Re: אשכול בעניני גור והמסתעף
למען הסר לזות שפתיים, ניסוח הגר"ש היה:
"אין הסכם שלום, וממילא גם לא יהיה"
והמבין יבין.
"אין הסכם שלום, וממילא גם לא יהיה"
והמבין יבין.
תלמידיי היקרים אנא מכם!
נצלו את הזמן, ואל תשתטו!
נצלו את הזמן, ואל תשתטו!