למישהו יש ממפה של מירון של ל"ג בעומר של כל המקומות איך זה נראה
בפרט לכוהנים ולא של הסאטמרערעס....
ראשית, לסאטמאר אין להם מפה. (אולי אתה מתכוון לסיקריקים).
שנית, כנראה שאתה כהן, שמעתי מהרה"ג רבי יעקב בלוי זצ"ל דיין בהעדה החרדית, שמותר לכהנים לילך ולעלות כרגיל בכל השנים,
למעט במקום אחד בדרך המהדרין שיש שם בצד קבר אחד, ומציין שם המקום אסורה לכהנים של כמה מטרים.
אם היו בני אדם מרגישין במתיקות ועריבות טוב התורה, היו משתגעים ומתלהטים אחריה, ולא יחשב בעיניהם מלא עולם כסף וזהב למאומה, כי התורה כוללת כל הטובות שבעולם, (אוה"ח הק').
בואו נודה על האמת, שאחת הבעיות הקריטיות שיש במירון אלה אוהלי הכנסות האורחים שצצים בכל פינה ותופסים שטחים נכבדים לטובת הצונ'ט והקוגעל,
עם כל הכבוד להם צריך להוציא אותם מאזור הציון ולשכן אותם למטה לא יודע איפה, בתחתית ההר, בחניונים, רק לא ביציאה מהציון!
לא יכול להיות שאוהל הרשב''י מקים אוהל ענקי מתחת לציון ובצמוד לו, ותופס שטח יקר ואסטרטגי שטח שאם היה פנוי היה מפחית ולו במעט את העומסים המטורפים והדוחק העצום סביבות הציון, הגיע הזמן להעיף אותם משם ושברדיוס שסביב הציון אין אוהלים ! למעט נקודות שתיה אף אחד לא באמת זקוק לצונ'ט של אוהל הרשבי ולקוגעל של אור הרשבי מי שירצה לסעוד שירד למטה למושב וסביבותיו לשם יעיפו את האוהלים.
עם כל השיפורים שמספרים לנו עליהם אף אחד לא מרגיש אותם הסיפור הזה עם האוהלים לו יפונו יקל על הציבור עשרת מונים מעוד רחבת הדלקה ועוד שירותים שהמרכז הארצי מתפאר שהשיג.
מסכים שצריך לצמצם את תעשיית האוכל, אבל אין שום מצוה להכנס עד לציון ממש, ברגע שאתה מגיע להילולא עשית את שלך.
אני כמעט אף פעם לא נכנס לבניין עצמו - אני נעמד באחד המתחמים ושם מתפלל ואומר פרקי תהילים ודיו.
אה כן, ראיתי אותך שמה, אבל למה לא הגעת עם הקסקט (או קוצ'מע) שלך?
"אני אידיאליסט. אני לא יודע לאן אני הולך, אבל אני בדרך" (קארל סנדבורג)
בואו נודה על האמת, שאחת הבעיות הקריטיות שיש במירון אלה אוהלי הכנסות האורחים שצצים בכל פינה ותופסים שטחים נכבדים לטובת הצונ'ט והקוגעל,
עם כל הכבוד להם צריך להוציא אותם מאזור הציון ולשכן אותם למטה לא יודע איפה, בתחתית ההר, בחניונים, רק לא ביציאה מהציון!
לא יכול להיות שאוהל הרשב''י מקים אוהל ענקי מתחת לציון ובצמוד לו, ותופס שטח יקר ואסטרטגי שטח שאם היה פנוי היה מפחית ולו במעט את העומסים המטורפים והדוחק העצום סביבות הציון, הגיע הזמן להעיף אותם משם ושברדיוס שסביב הציון אין אוהלים ! למעט נקודות שתיה אף אחד לא באמת זקוק לצונ'ט של אוהל הרשבי ולקוגעל של אור הרשבי מי שירצה לסעוד שירד למטה למושב וסביבותיו לשם יעיפו את האוהלים.
עם כל השיפורים שמספרים לנו עליהם אף אחד לא מרגיש אותם הסיפור הזה עם האוהלים לו יפונו יקל על הציבור עשרת מונים מעוד רחבת הדלקה ועוד שירותים שהמרכז הארצי מתפאר שהשיג.
מסכים שצריך לצמצם את תעשיית האוכל, אבל אין שום מצוה להכנס עד לציון ממש, ברגע שאתה מגיע להילולא עשית את שלך.
אני כמעט אף פעם לא נכנס לבניין עצמו - אני נעמד באחד המתחמים ושם מתפלל ואומר פרקי תהילים ודיו.
אה כן, ראיתי אותך שמה, אבל למה לא הגעת עם הקסקט (או קוצ'מע) שלך?
נכתב בעבר ב'יתד' על ארגון שרצה להו"ל חוברות לימוד ולהפיץ בציון הרשב"י, והרבנים הניאו אותם מהמהלך.
במקום זה הם יצאו עם המיזם של ישיבת ל"ג בעומר (מערכת טלפונית לעדכון שעות לימוד עם הגרלה על עשרות אלפי ₪).
אולי זה מה שצריך להיות עם כל אוהלי ההכנסת אורחים,
כל אחד יביא סנדוויץ' ובקבוק שתיה מהבית, ובתמורה יקבל שובר ע"ס 500 ₪ לקנייה באושר עד...
"אני אידיאליסט. אני לא יודע לאן אני הולך, אבל אני בדרך" (קארל סנדבורג)
וכי אין צורך בהכנסת אורחים?
שאל את זקנך, איזה קושי זה היה בעבר, כשהיו מגיעים עייפים ומותשים ולא היה את ההכנסת אורחים.
אלא שכמובן שלא להקצין לשום צד.
ודאי שיש צורך בהכנסת אורחים,
אך הצורך בתלושי קניה לאברכים גדול עוד יותר.
הרי אם היו מציעים לקהל או-או, או תלושי קניה לע"נ רשב"י או צלחת צ'ולנט מהבילה, אז שנינו יודעים למה היה ביקוש...
אבל במילא זה לא בשליטתי, ובמילא יש יהודים טובים שמוזילים הון למטרות הנחוצות והבלתי מיוחצנות הנ"ל.
"אני אידיאליסט. אני לא יודע לאן אני הולך, אבל אני בדרך" (קארל סנדבורג)
"נהפוך את מירון למרכז כלכלי חרדי בתחום ההייטק".
"מירון שוכנת ברום הגליל, בין צפת לכרמיאל, ועוד יישובים חרדיים רבים בתווך, יש מקום להתפתח בכיוון ההייטק הכלכלי" • בערב הילולא דרשב"י, 'ביזנעסופ"ש' אירח לשיחה משותפת את אורי קלנר ושמוליק ג'ורנו, היו"ר והמנכ"ל של וועד המושב מירון • והאם תהיה בנייה רוויה לציבור החרדי בשטחי הענק של המושב?