עלה זית כתב: ↑13 מאי 2019, 00:15
נו, אם כך מדוע לא להעלות את עצמותיו של רבינו ארצה ??
כי רבינו הקדוש רצה להיקבר דווקא באומן, ודווקא במקום הקדוש הספציפי הזה.
כמה שנים לפני כן, נהרגו באומן על קידוש השם עשרות אלפי יהודים בבת אחת. הקוזקים העמידו חופה עם צלב, מי שלא יכרע ימות. ונהרגו כולם, כולל כל הנשים והילדים.
עליהם נתחברה "קינת אומן". ראה כאן
https://he.wikisource.org/wiki/%D7%A7%D ... 7%9E%D7%9F
במקום הזה, ליד ערימות הגופות שבקבר האחים, בחר רבינו הקדוש להיטמן, ומשם לעסוק בתיקון נשמות ישראל.
רבנו ביטא, זמן רב לפני פטירתו, את רצונו להיפטר ולהיקבר דווקא במקום זה. כאשר עזב רבנו את העיר זלאטיפולי בדרכו להשתכן בעיר ברסלב כשמונה שנים לפני פטירתו, עבר רבנו דרך בית הקברות של אומן. מלוויו שמעוהו אומר: "כמה נאה ויפה לשכב על בית החיים הזה"!. ר' נתן מציין זאת "וכשמעי עמדתי מרעיד, כי עתה אנו רואים שזה כמה שנים מקודם עלתה זאת במחשבה, ונודע לו שמקום מנוחתו יהיה באומן"
למרות כל הסיבות הידועות לנו, עניינים טמירים ונשגבים, שלעולם לא נוכל להעמיק בהם ולחקור, עמדו מאחורי החלטתו והתלבטותו של רבנו בבחירת מקום קבורתו. בחירה זו היוותה החלטה עמוקה וגורלית ביותר עבור עתידו של כל העם היהודי, המקום בו אמור רבנו לעסוק בתיקון נשמות, הבטחתו לדורות לכל מי שיאמר את ה"תיקון הכללי" על ציונו, ושלמותו הנצחית של עם ישראל וקירוב הגאולה, כפי שר' נתן מציין: "כי שם המקום המוכן לו מששת ימי בראשית לעסוק שם בתיקון העולם לדורות..."
מוהרנ"ת מעיד על רביה"ק "כי כל דבר ודבר שעשה, לעולם לא עשה דבר בשביל טעם אחד לבדו, רק בכל דבר שעשה היה בו כמה וכמה אלפים ורבבות טעמים עליונים עמוקים וגבוהים מאוד מאוד". במקום אחר כותב ר' נתן: "כי מאד עמקו מחשבותיו בכל מה שעשה בפרט בעניין נסיעתו לאומן להסתלק שם, עמוק עמוק מי ימצאנו."
--
לגבי שאר הדברים שכתבת: אלו דברי הבל, ויש בהם פגיעה בכבוד זקני צדיקי חסידי ברסלב בדורות הקודמים. כמובן שמקום קבורתו של רבינו ידוע ומדויק, ולאינפורמציה מדוייקת פונים למי שמכבד את המקור לא למי שמזלזל בו.
"אנחנו דומין כמו מי שמנגן - והעולם מרקדין, ומי שאינו מבין ושומע את הניגון - היא פליאה בעיניו מה הם רצים אחריו ומה הם מרקדים, כך היא הפליאה אצל העולם - על מה אתם רצים אחריי" (חיי מוהר"ן)