חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

לדעת ולדון על הנעשה והנשמע בציבור החרדי.

מנהלים: יאיר, אחד

סמל אישי של משתמש
פעמון זהב וקורונימון
הודעות: 4529
הצטרף: 28 ינואר 2014, 02:36
נתן תודה: 255 פעמים
קיבל תודה: 248 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי פעמון זהב וקורונימון »

איני יודע אם שייך הדרת הנאה ממצוה דבלא"ה לאו ליהנות ניתנו.
ונגיד שכן, אז מה האיסור הנדור של נר חנוכה חמור יותר מכל איסור? ולמה דוקא נרות חנוכה? לדבריך הוא הדין בכל השנה כולה מי שמודר הנאה מאבטיח לא יהיה לאבטיח ביטול ברוב.

ובעיקר, כלל אינני סבור שאיסור הנדור בהנאה אינו ניתר ע"י תערובת ברוב, ככל האיסורים שבתורה.
ה' הושיעה המלך יעננו ביום קורונה, אנא ה' קורו נא
כ"ד הכו"ח עבדכם הנאמן בלונ"ח
פע'מון ז'הב ור'ימון (המכונה לפנים פע"ח),
הגאב"ד דק"ק פצלוחנה פופיטות יצ"ו

מי זה
הודעות: 2718
הצטרף: 22 דצמבר 2018, 21:10
נתן תודה: 47 פעמים
קיבל תודה: 100 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי מי זה »

אולי משהו שקשור לחלב?
"אני אידיאליסט. אני לא יודע לאן אני הולך, אבל אני בדרך" (קארל סנדבורג)

סמל אישי של משתמש
גאליציאנער
הודעות: 8633
הצטרף: 21 מרץ 2016, 13:54
נתן תודה: 94 פעמים
קיבל תודה: 94 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי גאליציאנער »

פעמון זהב ורימון כתב:איני יודע אם שייך הדרת הנאה ממצוה דבלא"ה לאו ליהנות ניתנו.
ונגיד שכן, אז מה האיסור הנדור של נר חנוכה חמור יותר מכל איסור? ולמה דוקא נרות חנוכה? לדבריך הוא הדין בכל השנה כולה מי שמודר הנאה מאבטיח לא יהיה לאבטיח ביטול ברוב.

ובעיקר, כלל אינני סבור שאיסור הנדור בהנאה אינו ניתר ע"י תערובת ברוב, ככל האיסורים שבתורה.
שמעתי פעם ואיני זוכר בבירור בהקשר למה שיש כזה מושג שאם הוא אוסר על עצמו נרות חנוכה אז האיסור חל רק בחנוכה.
ולאחר חנוכה לא חל עליהם השם של חנוכה.
אנא עבדא דקודשא בריך הוא

סמל אישי של משתמש
חזן
הודעות: 1027
הצטרף: 17 ספטמבר 2014, 12:07
קיבל תודה: 9 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי חזן »

פעמון זהב ורימון כתב:תזכורת,

חידה מס' 108 לע"ע לא נפתרה.
חזן השאיר רק כדי רמז ולא יותר מזה.
(סליחה על האיחור, הייתי טרוד מאוד בימים האחרונים).

לא הבנתי מה השקליא וטריא כאן, הדבר פשוט מאוד,
הדין הוא שנר חנוכה אסור בהנאה, והיינו שאסור להשתמש לאורה כגון לבדוק ולמנות מעות וכדו',
לכן אם נתערב נר חנוכה (והיינו שהודלק ואח"כ כבה הנר) בשאר נרות, לא בטיל אפילו באלף, ואסור להשתמש עם הנרות,
אמנם לאחר חנוכה בטל ברוב.

סמל אישי של משתמש
פעמון זהב וקורונימון
הודעות: 4529
הצטרף: 28 ינואר 2014, 02:36
נתן תודה: 255 פעמים
קיבל תודה: 248 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי פעמון זהב וקורונימון »

מתקרר... מתקרר....


התקרבת והתרחקת בחזרה.


אדוני תביא מקרה שלא הודלק ולא בטיח. מהפוסקים. סיפור שהביאו ולא להמציא לבד.
ה' הושיעה המלך יעננו ביום קורונה, אנא ה' קורו נא
כ"ד הכו"ח עבדכם הנאמן בלונ"ח
פע'מון ז'הב ור'ימון (המכונה לפנים פע"ח),
הגאב"ד דק"ק פצלוחנה פופיטות יצ"ו

סמל אישי של משתמש
יעבץ
הודעות: 879
הצטרף: 26 אפריל 2017, 16:37
נתן תודה: 153 פעמים
קיבל תודה: 142 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי יעבץ »

למה ההתקפה? הוא צדק.

שולחן ערוך אורח חיים הלכות חנוכה סימן תרעג
אם נתערב נר חנוכה האסור בהנאה בשאר נרות, אפי' אחד באלף, לא בטיל דהוי דבר של מנין
משנה ברורה סימן תרעג ס"ק כא
ר"ל לאחר שהודלק שנעשה בו מעשה נתערב [דמקודם לכן לא נאסר דהזמנה לנר חנוכה לאו מילתא היא] ואח"כ כבה בתוך זמן שיעורו ופסק בתה"ד דלא בטל אפילו באלף דהיינו ליטול אחת מתוכן להדליקו ולהשתמש בו וה"ה בעודן דולקין לא יטול אחד מתוכן להשתמש בו לאורו והכל מטעם דהוא דבר של מנין
משנה ברורה סימן תרעג ס"ק כב
אבל אם נתערב ביום השמיני וכ"ש לאחר מכן כבר בטל חשיבותו ודינו לכו"ע כיבש ביבש ובטל ברוב:

סמל אישי של משתמש
פעמון זהב וקורונימון
הודעות: 4529
הצטרף: 28 ינואר 2014, 02:36
נתן תודה: 255 פעמים
קיבל תודה: 248 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי פעמון זהב וקורונימון »

אני מתקפל. קטונתי. נעלם ממני דין זה.
זכרתי דוגמא דומה מהפת"ש ביורה דעה סימן פז בשם החתם סופר. המדבר על ענין דומה בציור יותר מורכב.

בבקשה תתחילו אתם לשאול ואני אשבור את הראש לפתרון.
ה' הושיעה המלך יעננו ביום קורונה, אנא ה' קורו נא
כ"ד הכו"ח עבדכם הנאמן בלונ"ח
פע'מון ז'הב ור'ימון (המכונה לפנים פע"ח),
הגאב"ד דק"ק פצלוחנה פופיטות יצ"ו

סמל אישי של משתמש
חזן
הודעות: 1027
הצטרף: 17 ספטמבר 2014, 12:07
קיבל תודה: 9 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי חזן »

יעבץ כתב:למה ההתקפה? הוא צדק.
תודה על שזכית לברר מקחו של צדיק...
פעמון זהב ורימון כתב:אני מתקפל. קטונתי. נעלם ממני דין זה.
הלא רבותינו במשנה (מס' שבת) "באמת אמרו החזן רואה"...
פעמון זהב ורימון כתב:בבקשה תתחילו אתם לשאול ואני אשבור את הראש לפתרון.
לא כך היא דרכה של תורה, ואדרבא 'ומתלמידי יותר מכולם',
אל תעצור ואל יפול רוחך, חזק לבך ותוסיף כהנה וכהנה, ואם אתה עושה כן אשריך וטוב לך.

סמל אישי של משתמש
חזן
הודעות: 1027
הצטרף: 17 ספטמבר 2014, 12:07
קיבל תודה: 9 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי חזן »

מס' 110

שאלה לפרשת השבוע משפטים:

האם אמה העבריה נרצעת אם אינה רוצה לצאת אחרי שבע שנים?
(להביא מקור).
נערך לאחרונה על ידי פעמון זהב וקורונימון ב 03 פברואר 2019, 17:01, נערך פעם 1 בסך הכל.
סיבה: מיספור

סמל אישי של משתמש
יאיר
מנהל ראשי
הודעות: 18139
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
נתן תודה: 428 פעמים
קיבל תודה: 781 פעמים
יצירת קשר:

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי יאיר »

חזן כתב:שאלה לפרשת השבוע משפטים:

האם אמה העבריה נרצעת אם אינה רוצה לצאת אחרי שבע שנים?
(להביא מקור).
הגר"א אומר שכל מקום שכתוב עבד או אמה הכוונה לכנעני כיון שבעבריה יוצאת בנערות ואין מושג של אמה עבריה גדולה
ועבד עברי הוא רק כשהוא גדול כשמכר עצמו/גזל ולכן כשכתוב אמה ועבד באותו פס' לא יכול להיות שמדובר בעבד עברי ואמה עבריה
כי אם מדובר בגדולים אז אין אמה עבריה גדולה ואם מדובר על קטנים אין עבד עברי קטן.

אמנם לכאורה מה שכתבתי לא עונה כיון שאם אמה עבריה בגיל 4 ואחרי 7 שנים תהיה בת 11 עדיין אפשר לומר שתרצע ותעבוד עד היובל.
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!

סמל אישי של משתמש
יעבץ
הודעות: 879
הצטרף: 26 אפריל 2017, 16:37
נתן תודה: 153 פעמים
קיבל תודה: 142 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי יעבץ »

חזן כתב:שאלה לפרשת השבוע משפטים:

האם אמה העבריה נרצעת אם אינה רוצה לצאת אחרי שבע שנים?
(להביא מקור).
גמרא מפורשת (קידושין טז:) אין רציעה באשה.

מי זה
הודעות: 2718
הצטרף: 22 דצמבר 2018, 21:10
נתן תודה: 47 פעמים
קיבל תודה: 100 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי מי זה »

חידוש מהגר"מ שטרנבוך (חכמה ודעת בפרשתינו):

התוס' בב"מ (יב: ד"ה מאי בעיא גביה) סוברים שאשה גדולה אינה יכולה למכור את עצמה כמו עבד עברי, ותמהו עליהם האחרונים הלוא יש לנו פסוק שאשה לא נרצעת, שדורשים אזנו ולא אזנה, ואם רק קטנה נמכרת לאמה העבריה, א"כ גם בלי מיעוט מיוחד היא לא נרצעת, שהרי לא עברה על עבדי הם מכיון שהיתה אז קטנה.

ונראה ליישב שעצם הרציעה איננה קשורה למה שמכר עצמו אז בשעתו, אלא היא אות גנאי על כך שמוכן מרצונו עכשיו לישאר עבד ולהשתעבד לבשר ודם, אלא שהטעם שהרציעה היא באוזן דוקא, הוא משום ששמעה בהר סיני, ואם כן אמה העבריה שעומדת כעת לצאת בסימנים או בשנים ורוצה לישאר, שייך בה רציעה כדי להזכיר לה כעת שהיא משועבדת להקב"ה, וגנאי הוא להשתעבד מרצונה לבשר ודם, ואילולא המיעוט היו רוצעים גם אצלה באוזן, שזהו המקום שהתורה קבעה לרציעה ואין לחלק בין הטעם של אוזן ששמעה מפני שזה שייך ברוב המקרים. ושפיר צריך מיעוט מיוחד שאין האשה נרצעת.
"אני אידיאליסט. אני לא יודע לאן אני הולך, אבל אני בדרך" (קארל סנדבורג)

סמל אישי של משתמש
חזן
הודעות: 1027
הצטרף: 17 ספטמבר 2014, 12:07
קיבל תודה: 9 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי חזן »

יעבץ כתב:גמרא מפורשת (קידושין טז:) אין רציעה באשה.
הלא יש פסוק מפורש (דברים ט"ו ט"ז-י"ז)
והיה כי יאמר אליך לא אצא מעמך כי אהבך ואת ביתך כי טוב לו עמך:
ולקחת את המרצע ונתתה באזנו ובדלת והיה לך עבד עולם ואף לאמתך תעשה כן:

סמל אישי של משתמש
יעבץ
הודעות: 879
הצטרף: 26 אפריל 2017, 16:37
נתן תודה: 153 פעמים
קיבל תודה: 142 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי יעבץ »

חזן כתב:
יעבץ כתב:גמרא מפורשת (קידושין טז:) אין רציעה באשה.
הלא יש פסוק מפורש (דברים ט"ו ט"ז-י"ז)
והיה כי יאמר אליך לא אצא מעמך כי אהבך ואת ביתך כי טוב לו עמך:
ולקחת את המרצע ונתתה באזנו ובדלת והיה לך עבד עולם ואף לאמתך תעשה כן:
מכיון שאין אנו קראים ב"ה, אין אנו מפרשים מקרא לפי פשוטו, אלא לפי דרשות חז"ל.

ומי שהגיע לקידושין טז: יכל ללמוד גם דף נוסף
ושם יז:
'אף לאמתך תעשה כן' - להעניק. אתה אומר להעניק או אינו אלא לרציעה, כשהוא אומר 'ואם אמר יאמר העבד' - ולא אמה העבריה, הרי רציעה אמור (שאין אצלה רציעה). הא מה אני מקיים 'ואף לאמתך תעשה כן' - להעניק".

סמל אישי של משתמש
חזן
הודעות: 1027
הצטרף: 17 ספטמבר 2014, 12:07
קיבל תודה: 9 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי חזן »

יעבץ כתב: 'אף לאמתך תעשה כן' - להעניק. אתה אומר להעניק או אינו אלא לרציעה, כשהוא אומר 'ואם אמר יאמר העבד' - ולא אמה העבריה, הרי רציעה אמור (שאין אצלה רציעה). הא מה אני מקיים 'ואף לאמתך תעשה כן' - להעניק".
נכון! זכית בפרס! :D

סמל אישי של משתמש
חזן
הודעות: 1027
הצטרף: 17 ספטמבר 2014, 12:07
קיבל תודה: 9 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי חזן »

מס' 111


חידה לפרשת השבוע - תרומה

כמה פעמים כתיב בהפרשה פרוכת?
וכמה פעמים כתיב בהפרשה כפתור?

(חידה קצת קשה).

סמל אישי של משתמש
יאיר
מנהל ראשי
הודעות: 18139
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
נתן תודה: 428 פעמים
קיבל תודה: 781 פעמים
יצירת קשר:

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי יאיר »

וכפ(ו)רת?
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!

סמל אישי של משתמש
יאיר
מנהל ראשי
הודעות: 18139
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
נתן תודה: 428 פעמים
קיבל תודה: 781 פעמים
יצירת קשר:

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי יאיר »

פרוכת/פרכת - (עם דגש) אף לא פעם אחת
פרכת (בלי דגש) - פעם אחת
ובפרק כו פס' לג - 3 פעמים עם ה/ל מלפניה
ועוד פעם אחת בכו לה - לפרכת - סה"כ 4/5
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!

סמל אישי של משתמש
יאיר
מנהל ראשי
הודעות: 18139
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
נתן תודה: 428 פעמים
קיבל תודה: 781 פעמים
יצירת קשר:

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי יאיר »

כפתור - אין
כפתר -2
וכפתר - 3 (סה"כ 5)
כפתריה - 1
כפתריהם - 1
(לא נפלתי בפח...)
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!

סמל אישי של משתמש
יאיר
מנהל ראשי
הודעות: 18139
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
נתן תודה: 428 פעמים
קיבל תודה: 781 פעמים
יצירת קשר:

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי יאיר »

כפרת (ללא פירוט) - 16
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!

סמל אישי של משתמש
חזן
הודעות: 1027
הצטרף: 17 ספטמבר 2014, 12:07
קיבל תודה: 9 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי חזן »

יאיר כתב: (לא נפלתי בפח...)
מזכיר לי את הילד הזה שענה על כל השאלות בכתב על הלכות שבת: "מותר/אסור",
וציין בסוף 'אחד מהתשובות בוודאי נכונה'...

סמל אישי של משתמש
חזן
הודעות: 1027
הצטרף: 17 ספטמבר 2014, 12:07
קיבל תודה: 9 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי חזן »

בקיצור, התשובות על השאלות הנ"ל: אף פעם

יאיר זכה רק חצי...

סמל אישי של משתמש
יאיר
מנהל ראשי
הודעות: 18139
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
נתן תודה: 428 פעמים
קיבל תודה: 781 פעמים
יצירת קשר:

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי יאיר »

חזן, תאמין לי שאני לא יודע מה אתה רוצה...

הדגשתי את תשובתי העיקרית וזה היה ברור שכוונתך לפרוכת וכפתור עם ו'

הרחבתי רק לצורך סקרנותי ולצורך הענין אבל היה ברור לי כשמש שכוונתך שהתשובה היא שאין אף לא אחד
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!

סמל אישי של משתמש
חזן
הודעות: 1027
הצטרף: 17 ספטמבר 2014, 12:07
קיבל תודה: 9 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי חזן »

ידעתי בהתחלה שכבר תפסת שאלתי (והראיה שכתבת מיד וכפ(ו)רת?...),
אבל מהתשבותיך היה נראה שיש לך עוד איזה ספק, ולכן כתבת עוד ועוד,
התשובה היתה צריכה להיות חד משמעית "אף פעם".

(בארה"ב בבית המשפט, או לקבל אזרחות, התשובות צריכות להיות רק אחד, ואם עונים שתי תשובות גם כששניהם אמת, מפסיד).

אוקיי, הפעם אני מוותר וזכית בפרס השלם...

סמל אישי של משתמש
יאיר
מנהל ראשי
הודעות: 18139
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
נתן תודה: 428 פעמים
קיבל תודה: 781 פעמים
יצירת קשר:

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי יאיר »

מה הפרס?

מילא פה הוא זכה בחיוך..
https://chl.co.il/viewtopic.php?p=483880#p483880
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!

סמל אישי של משתמש
חזן
הודעות: 1027
הצטרף: 17 ספטמבר 2014, 12:07
קיבל תודה: 9 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי חזן »

יאיר כתב:מה הפרס?
026-1.jpg
[/size]
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.

סמל אישי של משתמש
יאיר
מנהל ראשי
הודעות: 18139
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
נתן תודה: 428 פעמים
קיבל תודה: 781 פעמים
יצירת קשר:

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי יאיר »

חח זה מהכספומט של פועלים?
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!

סמל אישי של משתמש
פעמון זהב וקורונימון
הודעות: 4529
הצטרף: 28 ינואר 2014, 02:36
נתן תודה: 255 פעמים
קיבל תודה: 248 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי פעמון זהב וקורונימון »

שאלה מס' 110
יאיר כתב:חח זה מהכספומט של פועלים?
ה' הושיעה המלך יעננו ביום קורונה, אנא ה' קורו נא
כ"ד הכו"ח עבדכם הנאמן בלונ"ח
פע'מון ז'הב ור'ימון (המכונה לפנים פע"ח),
הגאב"ד דק"ק פצלוחנה פופיטות יצ"ו

מי זה
הודעות: 2718
הצטרף: 22 דצמבר 2018, 21:10
נתן תודה: 47 פעמים
קיבל תודה: 100 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי מי זה »

מס' 112

מצאתי באיזה ספר שאלה חזקה שיש לה תשובה עם מקור מפורש.

מה הדין אם נפל קנה ממנורת המקדש והתגלגל למקום שיש בו חשש טומאת מת,
האם מותר לכהן ללכת להוציאו משם?
"אני אידיאליסט. אני לא יודע לאן אני הולך, אבל אני בדרך" (קארל סנדבורג)

סמל אישי של משתמש
יעבץ
הודעות: 879
הצטרף: 26 אפריל 2017, 16:37
נתן תודה: 153 פעמים
קיבל תודה: 142 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי יעבץ »

מי זה כתב:מס' 112

מצאתי באיזה ספר שאלה חזקה שיש לה תשובה עם מקור מפורש.

מה הדין אם נפל קנה ממנורת המקדש והתגלגל למקום שיש בו חשש טומאת מת,
האם מותר לכהן ללכת להוציאו משם?
איך בדיוק נפל קנה, אם המנורה היתה מקשה זהב?

שלח תגובה