המלצות לחולים קשים

בפורום מקצועי זה תוכלו לשאול כל שאלה בתחום בריאות הגוף, רפואה, רפואה טבעית ותרופות. ד"ר יעל טוקצ'ינסקי מומחית לרפואה משלימה, תענה על שאלותיכם. ייעוץ בפורום בשום אופן אינו מחליף בדיקה/ייעוץ/טיפול מקצועי. פרופיל מלא

מנהל: יעל טוקצ'ינסקי

יעל טוקצ'ינסקי
הודעות: 3280
הצטרף: 12 אוגוסט 2013, 14:47
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 292 פעמים
יצירת קשר:

המלצות לחולים קשים

נושא שלא נקרא על ידי יעל טוקצ'ינסקי »

מיעוט החולים חולה קשה, אך למיעוט הזה יש השפעה של המחלה לאחר הבראתם.
שוב מדגישה לא מדובר בחולים ללא תסמינים ולא בחולים קלים או בינוניים, אלא דוקא בחולים קשים וקשים מאד.
יתכן ואנחנו טרם יודעים את כל הסיבוכים, אך לפחות 2 אנחנו כבר יודעים:
פגיע בריאות ופגיעה במוח.
חולים קשים מאבדים כ-30% מנפח הריאות שלהם כתוצאה מהמחלה. זה הרבה מאד.
כדי להקטין את הנזק, מומלץ לחולים קשים בזמן המחלה לשכב על הבטן ולא על הגב/על הצד.
לאחר המחלה יש לעשות שיקום ריאות (תרגילי נשימה ועוד). אם להתמיד ולהשתדל, חלק מהריאות יחזרו.

דבר שני - איבוד חוש ריח וחוש טעם. אלה הם סימני פגיע במוח. כעת טרם יודעים אם החושים יחזרו ואם כן אז מתי. בנוסף, חולים קשים מתלוננים לכאבי ראש שלא היו קודם ו/או סיוטי לילה שלא היו קודם. גם אלה הם סימני פגיעת וירוס במוח.
כדי להקטין את הנזק ולתת למוח להשתקם, יש להקפיד על שינה מרובה רצופה (לא להתעורר כל דקה מטלפון מצלצל או תינוק בוכה), הימנעות מהמסכים והטלפון, צריכת וויטמיני B-קומפלקס.

אגב, שינה רצופה נמצאה כגורם מונע הידבקות ומחליש את המחלה למי שבכל זאת נדבק.
נמצא שלצרכי מניע יש לישון לפחות 8 שעות שינה רצופה, לחולים - לפחות 10 שעות של שינה רצופה.
פרופ' אוניברסיטת מייסון, ארה"ב, אנצ'ה ברנוב, ממליצה על מלטונין לחולי קורונה כחומר שעשוי למנוע סיבוכי קורונה למוח. אצלנו מלטונין לא נימכר חופשית ודורש מרשם רופא.
אז לפחות דאגו לספק לחולים שלכם תנאים לשינה מספקת ורצופה.
ד"ר יעל טוקצ'ינסקי ( PhD N.D)
מחברת "בריאות האישה ברפואה המשלימה"
"בריאות הגבר ברפואה המשלימה"
"אסטרולוגיה לכל עת"
"קל להיות בריא"
"יפה, בריאה ולא מורעלת"
ועוד
http://www.yaelclinic.co.il/

סמל אישי של משתמש
מדען צמרת
הודעות: 663
הצטרף: 09 נובמבר 2012, 12:07
נתן תודה: 15 פעמים
קיבל תודה: 80 פעמים

Re: המלצות לחולים קשים

נושא שלא נקרא על ידי מדען צמרת »

האם מלטונין הוא חומר בטוח?
האם אפשר לתת אותו לילדים או לנערים (בגיל ההתבגרות) כדי להקל על ההירדמות?
האם אין התמכרות? או ירידה ביצירת המלטונין הטבעית (מה שיוצר תלות)?
או תופעות לוואי?
והאם יש אותו במוצר טבעי כלשהו (כדי לעקוף את המרשם)?

ועד
הודעות: 1365
הצטרף: 28 ינואר 2016, 23:10
נתן תודה: 271 פעמים
קיבל תודה: 255 פעמים

Re: המלצות לחולים קשים

נושא שלא נקרא על ידי ועד »

הרב מדען צמרת, בבית מרקחת פרינץ אמרו רק ע"י מרשם מקבלים, בהוס טבע אמרו ששבועיים רצוף לקחת את זה זה לא טוב.
מוריי ורבותיי אני מבקש ממכם תכבדו אחד את השני ותאהבו את הקב"ה ותעשו לו נחת רוח

סמל אישי של משתמש
מדען צמרת
הודעות: 663
הצטרף: 09 נובמבר 2012, 12:07
נתן תודה: 15 פעמים
קיבל תודה: 80 פעמים

Re: המלצות לחולים קשים

נושא שלא נקרא על ידי מדען צמרת »

שמעתי גם דעות הפוכות.
מעניין אותי גם מה אומרת הרבנית ד"ר טיקוצינסקי.

יעל טוקצ'ינסקי
הודעות: 3280
הצטרף: 12 אוגוסט 2013, 14:47
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 292 פעמים
יצירת קשר:

Re: המלצות לחולים קשים

נושא שלא נקרא על ידי יעל טוקצ'ינסקי »

אכן, יש דיעות שונות וגישות שונות.
הרוקח צודק: אצלנו מלטונין מוכרים במרשם.
אך לא כך במדינות אחרות, ואני מכירה כמה וכמה אנשים שקונים אותו בחו"ל או דרך האינטרנט ומשתמשים.
לא הבנתי בשביל מה לקחת שבועיים ברצף? בד"כ לוקחים כטיפול נגד ג'ט לג, כדי לעזור לגוף לחזור לעצמו. זה לא מצריך נטילה של שבועיים.
ד"ר יעל טוקצ'ינסקי ( PhD N.D)
מחברת "בריאות האישה ברפואה המשלימה"
"בריאות הגבר ברפואה המשלימה"
"אסטרולוגיה לכל עת"
"קל להיות בריא"
"יפה, בריאה ולא מורעלת"
ועוד
http://www.yaelclinic.co.il/

יעל טוקצ'ינסקי
הודעות: 3280
הצטרף: 12 אוגוסט 2013, 14:47
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 292 פעמים
יצירת קשר:

Re: המלצות לחולים קשים

נושא שלא נקרא על ידי יעל טוקצ'ינסקי »

עוד לעניין השינה:
ה-FDA אישר לשיווק יישומון לטלפון חכם שישפר את איכות השינה במבוגרים עם הפרעות שינה או סיוטים הנובעים מהפרעת דחק פוסט טראומטית. היישומון, "NightWare", מותקן על שעוני אפל ואייפון. הוא עוקב אחר תנועות הגוף וקצב הלב במהלך השינה, ומידע זה משמש ליצירת פרופיל השינה האישי. כאשר היישומון חש כי האדם חווה סיוטי לילה (בהתבסס על קצב הלב והתנועתיות), השעון רוטט. הרטט מיועד להוציא את המשתמש מהסיוט בלי להעיר אותו. במחקר אקראי שכלל 70 נבדקים, הלו שהשתמשו ביישומון דיווחו על שיפור רב יותר בשינה בהשוואה לאלו שהשתמשו ביישומון דמה.

https://www.fda.gov/news-events/press-a ... ain-adults
ד"ר יעל טוקצ'ינסקי ( PhD N.D)
מחברת "בריאות האישה ברפואה המשלימה"
"בריאות הגבר ברפואה המשלימה"
"אסטרולוגיה לכל עת"
"קל להיות בריא"
"יפה, בריאה ולא מורעלת"
ועוד
http://www.yaelclinic.co.il/

ועד
הודעות: 1365
הצטרף: 28 ינואר 2016, 23:10
נתן תודה: 271 פעמים
קיבל תודה: 255 פעמים

Re: המלצות לחולים קשים

נושא שלא נקרא על ידי ועד »

יעל טוקצ'ינסקי כתב:
15 נובמבר 2020, 22:11
אכן, יש דיעות שונות וגישות שונות.
הרוקח צודק: אצלנו מלטונין מוכרים במרשם.
אך לא כך במדינות אחרות, ואני מכירה כמה וכמה אנשים שקונים אותו בחו"ל או דרך האינטרנט ומשתמשים.
לא הבנתי בשביל מה לקחת שבועיים ברצף? בד"כ לוקחים כטיפול נגד ג'ט לג, כדי לעזור לגוף לחזור לעצמו. זה לא מצריך נטילה של שבועיים.
אני רוצה להסביר לרבנית תחי', מי שסבל מקורונה [כמוני למשל] והיה לי נדודי שינה קשים - גם לאחר החלמה, חייבים לקחת משהו, ודבר זה היה השאלה כמה זמן לקחת, אדרבה אם הרבנית מאשרת לקחת יותר משבועיים אז נמשיך עם זה. מה דעת הרבנית בענין?
מוריי ורבותיי אני מבקש ממכם תכבדו אחד את השני ותאהבו את הקב"ה ותעשו לו נחת רוח

יעל טוקצ'ינסקי
הודעות: 3280
הצטרף: 12 אוגוסט 2013, 14:47
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 292 פעמים
יצירת קשר:

Re: המלצות לחולים קשים

נושא שלא נקרא על ידי יעל טוקצ'ינסקי »

ועד כתב:
15 נובמבר 2020, 22:50
יעל טוקצ'ינסקי כתב:
15 נובמבר 2020, 22:11
אכן, יש דיעות שונות וגישות שונות.
הרוקח צודק: אצלנו מלטונין מוכרים במרשם.
אך לא כך במדינות אחרות, ואני מכירה כמה וכמה אנשים שקונים אותו בחו"ל או דרך האינטרנט ומשתמשים.
לא הבנתי בשביל מה לקחת שבועיים ברצף? בד"כ לוקחים כטיפול נגד ג'ט לג, כדי לעזור לגוף לחזור לעצמו. זה לא מצריך נטילה של שבועיים.
אני רוצה להסביר לרבנית תחי', מי שסבל מקורונה [כמוני למשל] והיה לי נדודי שינה קשים - גם לאחר החלמה, חייבים לקחת משהו, ודבר זה היה השאלה כמה זמן לקחת, אדרבה אם הרבנית מאשרת לקחת יותר משבועיים אז נמשיך עם זה. מה דעת הרבנית בענין?
פורום זה לא מקום לדברים כאלה. כל מקרה לגופו.
אני גם לא אמליץ על מלטונין אלא על משהו אחר. למשל, לשתות חלב שקדים, 2-3 כוסות. אפשר גם יותר, אין בזה סכנה, פשוט אם שותים יותר מידי הרבה שלא נצטרך לקום בלילה בגלל זה. לקחת תוסף של אבץ, כדור לפני השינה. לקחת קומפלקס וויטמיני B (למשל, B-REST) + מתחת ללשון B12 אחרי ארוחת בוקר.
לשתות כמה כוסות תה מליסה במהלך היום, תה קמומיל.
לישון עם רביים, עם חלון פתוח, לטייל לפני השינה....
לעשות תרגילי נשימה.
בשום אופן לא לשתות קפה, משהו מכיל קינמון ואלכוהול על סוגיו.
והעיקר - סבלנות. זה אכן לוקח זמן. לא נרדמים - פשוט תעשו משהו. תלמדו, תקראו... אל תתעקשו לישון. הכול יסתדר עם הזמן, בעז"ה.
ד"ר יעל טוקצ'ינסקי ( PhD N.D)
מחברת "בריאות האישה ברפואה המשלימה"
"בריאות הגבר ברפואה המשלימה"
"אסטרולוגיה לכל עת"
"קל להיות בריא"
"יפה, בריאה ולא מורעלת"
ועוד
http://www.yaelclinic.co.il/

שלח תגובה