פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

לדעת ולדון על הנעשה והנשמע בציבור החרדי.

מנהלים: אחד, יאיר

סמל אישי של משתמש
יאיר
מנהל ראשי
הודעות: 16477
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
נתן תודה: 42 פעמים
קיבל תודה: 42 פעמים
יצירת קשר:

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי יאיר » 25 יוני 2017, 18:08

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%99%D7 ... 7.91.D7.94

מאבק השליטה על הישיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]
בישיבה קיימת מתיחות בין תומכי נשיא הישיבה, אליעזר כהנמן, וראשי הישיבה הרב אדלשטיין והרב פוברסקי (מחנה זה מכונה "שונאים"), לבין תומכי ראש הישיבה הרב שמואל מרקוביץ (מחנה זה מכונה "מחבלים"). בעקבות הסכסוך בישיבה נוצר פיצול חלקי במבני הישיבה, כדוגמת מקומות נפרדים לתפילות השבת לכל אחד מהמחנות. במסגרת המאבק שנויים במחלוקת המינויים של כל אנשי הצוות החדשים משני המחנות. בין שני המחנות פרצו סכסוכים שלעתים גלשו לאלימות, והמשטרה נאלצה להתערב מספר פעמים.

לאחר פטירתו של אברהם כהנמן, נשיא הישיבה ובנו של המייסד, בשנת תשס"ט (2009), התברר כי בצוואתו הוריש את הישיבה לרעייתו רבקה. הוא הוסיף כי במקרה שהיא לא תהיה בין החיים בשעת פתיחת הצוואה, תחולק יתרת העזבון בין הבן אליעזר (60%) לבד מחלקו שהקנה לו בחייו (10%), לבין הבת צפורה הנשואה לרב שמואל מרקוביץ' (40%). לאחר שלושים יום מפטירת אברהם כהנמן ייפתה אשתו, רבקה, את כוחו של בנה לנהל בשמה את הישיבה. עם זאת, הצוואה עוררה מחלוקת משפטית באשר לתוקפה ולסמכויות הנגזרות ממנה. כל אחד מהצדדים טען כי הוברר ממנה כי דעתו של המנוח הייתה לטובתו.

לצדו של הרב אליעזר כהנמן עומדים הרב נסים קרליץ והרב חיים קנייבסקי ובעבר הרב מיכל יהודה ליפקוביץ', ולצדו של הרב מרקוביץ עמד הרב יוסף שלום אלישיב וכיום הרב שמואל אוירבך.

דיון בוררות בין שני הצדדים התנהל בפני הרכב דיינים בראשות הרב חיים צימבליסט. הבוררות קבעה כי הבעלות הממונית על נכסי הישיבה תהיה של בנו של אברהם כהנמן, אליעזר כהנמן. ראשות הישיבה אמורה הייתה להתחלק בין הרב פוברסקי, הרב אדלשטיין והרב מרקוביץ. פסיקה זו לא כובדה במלואה עקב מחלוקת בין הצדדים הקשורה לפרשנות המעשית של ביצוע פסק הבוררות. בשנת 2005 אישר בית המשפט המחוזי בתל אביב את הבוררות במעמד צד אחד, אך כשנה לאחר מכן ביטל בית המשפט העליון את אישור הבוררות והחזיר את הדיון לבית המשפט המחוזי[23]. בשנת 2013 פנה הרב כהנמן לבית המשפט המחוזי בתל אביב בדרישה לפסול את הבוררים בטענה שפעלו שלא כהוגן ועשו יד אחת עם הרב מרקוביץ, אולם בית המשפט דחה את הבקשה[24]. גם ערעורו בבית המשפט העליון נדחה[25]

בשנת 2014 שבו הבוררים לדון בתיק. באפריל 2014 שיגרו שלושה דיינים מבית הדין של הרב קרליץ מכתב לבורר הרב צימבליסט ובו כתבו כי "אין להמשיך הבוררות, ואין לזה שום תוקף על פי התורה, וכל כוחם הוא רק מכח הערכאות בלבד". על המכתב חתמו גם הרב אהרן לייב שטיינמן והרב חיים קנייבסקי[26]. בעקבות זאת פנה הרב כהנמן לבית המשפט בדרישה לבטל את הבוררות והציג מכתב בחתימת הרב צימבליסט ובו נכתב שאם הרב שטיינמן ימצא לנכון לבקש מהבוררים שלא להתכנס יקבלו את דעתו. אולם בית המשפט דחה את הבקשה[27].

בדצמבר 2014 ניתן פסק בוררות ובו כתב הרב צימבליסט כי הרב מרקוביץ וקבוצתו "הם ממשיכי ישיבת פוניבז' המקורית" ואילו הרב כהנמן ואנשיו הקימו ישיבה נפרדת[28]. אנשי הרב כהנמן ערערו על פסק הבוררות[29] ובאוגוסט 2015 ביטלה אותו שופטת בית המשפט המחוזי יהודית שבח[30].

פסק הבוררות האמור הביא להתלקחות מחודשת של הסכסוך בין הצדדים, שהובילה לאלימות, להשחתה של הספרייה ולמאבקים סביב תפילת הערבית בבית המדרש המרכזי של הישיבה. ב־29 בינואר 2015 פשטה המשטרה בכוחות גדולים על הישיבה ועצרה כ־25 תלמידים ממחנה הרב מרקוביץ[31]. כעבור מספר ימים נעצר בנו של אליעזר כהנמן, יוסף, בחשד לתקיפת הרב מרקוביץ[32]. כדי למנוע את המאבקים בבית המדרש החליטה המשטרה על חלוקתו מדי ערב בשעה שבע בין המחנות, תוך שהיא מפקחת על כך[2].

הסכסוך הארוך על הנהגת הישיבה היה הביטוי הראשון לפיצול המחנה החרדי־ליטאי לשני פלגים, פיצול שבא לידי ביטוי באופן רחב החל מ־2012, לאחר פטירת הרב יוסף שלום אלישיב.
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!

ועד
הודעות: 712
הצטרף: 28 ינואר 2016, 23:10
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 2 פעמים

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי ועד » 25 יוני 2017, 18:22

חבל, איזה חילול ה'.
מוריי ורבותיי אני מבקש ממכם תכבדו אחד את השני ותאהבו את הקב"ה ותעשו לו נחת רוח

עלה זית
הודעות: 937
הצטרף: 23 אוקטובר 2014, 15:37
קיבל תודה: 6 פעמים

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי עלה זית » 25 יוני 2017, 20:00

normal כתב:מי סיפר לי? אני מכיר אדון כהנמן יען למדתי שם, ואני רוצה לראות אותו מהדיר סימן א' בכל הרשב"א כמו שעשה הרב צימבליסט לרוב חלקי פסקי הרשב"א [עבודת הבית וכו'].
חחחחחח...באת ללעוג ויצאת נלעג!!

לידיעתך: או 'עבודת הקודש' או 'תורת הבית'.


(אם כי הצדק איתך בעניין הרב צימבליסט)

פך שמן
הודעות: 2203
הצטרף: 25 נובמבר 2013, 21:21
קיבל תודה: 1 פעם

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי פך שמן » 25 יוני 2017, 20:28

עלה זית כתב:
normal כתב:מי סיפר לי? אני מכיר אדון כהנמן יען למדתי שם, ואני רוצה לראות אותו מהדיר סימן א' בכל הרשב"א כמו שעשה הרב צימבליסט לרוב חלקי פסקי הרשב"א [עבודת הבית וכו'].
חחחחחח...באת ללעוג ויצאת נלעג!!

לידיעתך: או 'עבודת הקודש' או 'תורת הבית'.


(אם כי הצדק איתך בעניין הרב צימבליסט)
דווקא אני מכיר אדון דויטש [רק למי שמכיר]

normal
הודעות: 125
הצטרף: 14 דצמבר 2015, 23:02

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי normal » 25 יוני 2017, 21:23

עלה זית כתב:
normal כתב:מי סיפר לי? אני מכיר אדון כהנמן יען למדתי שם, ואני רוצה לראות אותו מהדיר סימן א' בכל הרשב"א כמו שעשה הרב צימבליסט לרוב חלקי פסקי הרשב"א [עבודת הבית וכו'].
חחחחחח...באת ללעוג ויצאת נלעג!!

לידיעתך: או 'עבודת הקודש' או 'תורת הבית'.


(אם כי הצדק איתך בעניין הרב צימבליסט)
צודק, טעות.

סמל אישי של משתמש
משולש
הודעות: 13889
הצטרף: 07 נובמבר 2012, 21:24
קיבל תודה: 4 פעמים

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי משולש » 25 יוני 2017, 22:25

יאיר כתב:https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%99%D7 ... 7.91.D7.94

מאבק השליטה על הישיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]
בישיבה קיימת מתיחות בין תומכי נשיא הישיבה, אליעזר כהנמן, וראשי הישיבה הרב אדלשטיין והרב פוברסקי (מחנה זה מכונה "שונאים"), לבין תומכי ראש הישיבה הרב שמואל מרקוביץ (מחנה זה מכונה "מחבלים"). בעקבות הסכסוך בישיבה נוצר פיצול חלקי במבני הישיבה, כדוגמת מקומות נפרדים לתפילות השבת לכל אחד מהמחנות. במסגרת המאבק שנויים במחלוקת המינויים של כל אנשי הצוות החדשים משני המחנות. בין שני המחנות פרצו סכסוכים שלעתים גלשו לאלימות, והמשטרה נאלצה להתערב מספר פעמים.

לאחר פטירתו של אברהם כהנמן, נשיא הישיבה ובנו של המייסד, בשנת תשס"ט (2009), התברר כי בצוואתו הוריש את הישיבה לרעייתו רבקה. הוא הוסיף כי במקרה שהיא לא תהיה בין החיים בשעת פתיחת הצוואה, תחולק יתרת העזבון בין הבן אליעזר (60%) לבד מחלקו שהקנה לו בחייו (10%), לבין הבת צפורה הנשואה לרב שמואל מרקוביץ' (40%). לאחר שלושים יום מפטירת אברהם כהנמן ייפתה אשתו, רבקה, את כוחו של בנה לנהל בשמה את הישיבה. עם זאת, הצוואה עוררה מחלוקת משפטית באשר לתוקפה ולסמכויות הנגזרות ממנה. כל אחד מהצדדים טען כי הוברר ממנה כי דעתו של המנוח הייתה לטובתו.

לצדו של הרב אליעזר כהנמן עומדים הרב נסים קרליץ והרב חיים קנייבסקי ובעבר הרב מיכל יהודה ליפקוביץ', ולצדו של הרב מרקוביץ עמד הרב יוסף שלום אלישיב וכיום הרב שמואל אוירבך.

דיון בוררות בין שני הצדדים התנהל בפני הרכב דיינים בראשות הרב חיים צימבליסט. הבוררות קבעה כי הבעלות הממונית על נכסי הישיבה תהיה של בנו של אברהם כהנמן, אליעזר כהנמן. ראשות הישיבה אמורה הייתה להתחלק בין הרב פוברסקי, הרב אדלשטיין והרב מרקוביץ. פסיקה זו לא כובדה במלואה עקב מחלוקת בין הצדדים הקשורה לפרשנות המעשית של ביצוע פסק הבוררות. בשנת 2005 אישר בית המשפט המחוזי בתל אביב את הבוררות במעמד צד אחד, אך כשנה לאחר מכן ביטל בית המשפט העליון את אישור הבוררות והחזיר את הדיון לבית המשפט המחוזי[23]. בשנת 2013 פנה הרב כהנמן לבית המשפט המחוזי בתל אביב בדרישה לפסול את הבוררים בטענה שפעלו שלא כהוגן ועשו יד אחת עם הרב מרקוביץ, אולם בית המשפט דחה את הבקשה[24]. גם ערעורו בבית המשפט העליון נדחה[25]

בשנת 2014 שבו הבוררים לדון בתיק. באפריל 2014 שיגרו שלושה דיינים מבית הדין של הרב קרליץ מכתב לבורר הרב צימבליסט ובו כתבו כי "אין להמשיך הבוררות, ואין לזה שום תוקף על פי התורה, וכל כוחם הוא רק מכח הערכאות בלבד". על המכתב חתמו גם הרב אהרן לייב שטיינמן והרב חיים קנייבסקי[26]. בעקבות זאת פנה הרב כהנמן לבית המשפט בדרישה לבטל את הבוררות והציג מכתב בחתימת הרב צימבליסט ובו נכתב שאם הרב שטיינמן ימצא לנכון לבקש מהבוררים שלא להתכנס יקבלו את דעתו. אולם בית המשפט דחה את הבקשה[27].

בדצמבר 2014 ניתן פסק בוררות ובו כתב הרב צימבליסט כי הרב מרקוביץ וקבוצתו "הם ממשיכי ישיבת פוניבז' המקורית" ואילו הרב כהנמן ואנשיו הקימו ישיבה נפרדת[28]. אנשי הרב כהנמן ערערו על פסק הבוררות[29] ובאוגוסט 2015 ביטלה אותו שופטת בית המשפט המחוזי יהודית שבח[30].

פסק הבוררות האמור הביא להתלקחות מחודשת של הסכסוך בין הצדדים, שהובילה לאלימות, להשחתה של הספרייה ולמאבקים סביב תפילת הערבית בבית המדרש המרכזי של הישיבה. ב־29 בינואר 2015 פשטה המשטרה בכוחות גדולים על הישיבה ועצרה כ־25 תלמידים ממחנה הרב מרקוביץ[31]. כעבור מספר ימים נעצר בנו של אליעזר כהנמן, יוסף, בחשד לתקיפת הרב מרקוביץ[32]. כדי למנוע את המאבקים בבית המדרש החליטה המשטרה על חלוקתו מדי ערב בשעה שבע בין המחנות, תוך שהיא מפקחת על כך[2].

הסכסוך הארוך על הנהגת הישיבה היה הביטוי הראשון לפיצול המחנה החרדי־ליטאי לשני פלגים, פיצול שבא לידי ביטוי באופן רחב החל מ־2012, לאחר פטירת הרב יוסף שלום אלישיב.
המשך:
מחנה הרב מרקוביץ ששלטו בעיתון הליטאי "יתד נאמן" השפילו את כבודם של גדולי התורה שתמכו ברב כהנמן. ולאחר שהגראי"ל שטיינמן החליף את מנהל העיתון האלים באדם שנשמע לדעת תורה, פתחו אנשי הרב מרקוביץ עיתון חדש, שמטרתו: "לגרד את הגראי"ל שטיינמן" כלשונם העפ"לית. אשר לצורך קיומו הומצאה "גזירת גיוס" (במהלך השנים נעשו נסיונות למצוא "גזירה" יותר עסיסית ומשכנעת, עלו רעיונות של גזירת החינוך, גזירת השחיטה, גזירת הציפייה למשיח, וכדומה, אבל בשלב זה מכל האפשרויות גזירת הגיוס היתה המוצלחת ביותר, הן מצד המלחמה בגדולי ישראל, והן מצד גיוס הכספים בחו"ל).
במשך שנות קיום העיתון, הוא מזין ומתחזק בכל כוחו את "גזירת הגיוס" ע"י התגרות בשלטונות, פיתוי בחורים להכנס לכלא ע"י אי התייצבות, הפגנות על בסיס יומי, פרסומים מתגרים בתקשורת החילונית, ועוד.
הקבוצה הקימה מפלגה שרצה לכנסת ולעיריות מחד, ופתחה מוסדות על טהרת הקודש בלי "כסף ציוני" מאידך, ואספה לצידה את כל הממורמרים בציבור החרדי (בעיקר צעירים עד גיל 20).
בשנת תשעז נעצרו רוב מנהיגי הקבוצה והושלכו לכלא בעוון בריונות, פרוטקשן, וסחיטות באיומים.
מכיון שנתגלה קלונם בארץ ניסו להרחיק נדוד לחו"ל ולמכור את הלוקשן שלהם לרבני אמריקה. אך תוך זמן קצר התברר שהם נפלו מן הפח אל הפחת, כי לא רק שכל רבני ארה"ב גילו שמדובר בקבוצת שקרנים, אלא אפי' פלג סאטמר מהרז"ל הקיצוני גילה גם כן את השקר והצביעות.

המשך יבוא...

הרב דרוק
הודעות: 122
הצטרף: 05 דצמבר 2012, 10:40

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי הרב דרוק » 25 יוני 2017, 22:30

בזמנו, הבורר שייצג את רא"כ היה הגאון רבי פנחס שרייבר זצוק"ל.
כידוע הוא היה גאון עצום ובעיקר צדיק וחסיד בכל מעשיו.
בשלב מסויים הוא פרש מן הבוררות כשראה איך הרחג"צ מנהל אותה...
והמבין יבין...
אחרי שתקראו את התמליל של הקלטת הרב פרקוביץ את הבוררים האחרים
יסמרו שערות ראשיכם...
ובקצרה הבוררות הייתה מכורה (או קנויה) מראש...
וכידוע הדג מסריח מהראש...

פך שמן
הודעות: 2203
הצטרף: 25 נובמבר 2013, 21:21
קיבל תודה: 1 פעם

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי פך שמן » 25 יוני 2017, 23:41

הרב דרוק כתב:בזמנו, הבורר שייצג את רא"כ היה הגאון רבי פנחס שרייבר זצוק"ל.
כידוע הוא היה גאון עצום ובעיקר צדיק וחסיד בכל מעשיו.
בשלב מסויים הוא פרש מן הבוררות כשראה איך הרחג"צ מנהל אותה...
והמבין יבין...
אחרי שתקראו את התמליל של הקלטת הרב פרקוביץ את הבוררים האחרים
יסמרו שערות ראשיכם...
ובקצרה הבוררות הייתה מכורה (או קנויה) מראש...
וכידוע הדג מסריח מהראש...
וכמתבו המפורש של מרן הגר"נ קרליץ. שליט"א

מורה בישראל
הודעות: 80
הצטרף: 18 נובמבר 2012, 17:26

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי מורה בישראל » 25 יוני 2017, 23:51

בוררות, זה בוררות.
יש צד א' שלא יודע להפסיד.

סמל אישי של משתמש
משולש
הודעות: 13889
הצטרף: 07 נובמבר 2012, 21:24
קיבל תודה: 4 פעמים

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי משולש » 25 יוני 2017, 23:56

אני לא מעניין אותי מי ניצח בבוררות או במשפט.

אבל מי שגרר את כל הציבור החרדי למערבולת של מחלוקת שנאה וביזוי ת"ח, והכל בשביל כבודו. בוודאי א"א לומר שהוא יודע להפסיד בכבוד.

הרב דרוק
הודעות: 122
הצטרף: 05 דצמבר 2012, 10:40

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי הרב דרוק » 25 יוני 2017, 23:59

מורה בישראל כתב:בוררות, זה בוררות.
יש צד א' שלא יודע להפסיד.
נכון! וזה הצד שקנה את הבוררות מראש...
כי הוא לא היה מסוגל להפסיד...

מורה בישראל
הודעות: 80
הצטרף: 18 נובמבר 2012, 17:26

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי מורה בישראל » 26 יוני 2017, 00:12

הרב דרוק כתב:
מורה בישראל כתב:בוררות, זה בוררות.
יש צד א' שלא יודע להפסיד.
נכון! וזה הצד שקנה את הבוררות מראש...
כי הוא לא היה מסוגל להפסיד...

אין לי מושג על מה אתה מדבר, הגרי"ש זצ"ל, אבי הדיינים, בכל הזמנים, מינה את הרב צימבליסט, מי קנה מראש?

הרב דרוק
הודעות: 122
הצטרף: 05 דצמבר 2012, 10:40

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי הרב דרוק » 26 יוני 2017, 00:22

אם ברצונך למנוע בזינות חמוריםכאן בפורום
אל תזכיר כאן את מרן זצוק"ל...
וכדאי בזיון וקצף...

מורה בישראל
הודעות: 80
הצטרף: 18 נובמבר 2012, 17:26

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי מורה בישראל » 26 יוני 2017, 00:25

עוד אחד...
המינוי היה ברור, גם הצד שכנגד קיבל אותו כבורר, עד שהפסיד.
אין בן אדם שהבין בד"ת יותר מאותו זקן.


מורה בישראל
הודעות: 80
הצטרף: 18 נובמבר 2012, 17:26

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי מורה בישראל » 26 יוני 2017, 00:33

אפיקורס מצוי...

הרב דרוק
הודעות: 122
הצטרף: 05 דצמבר 2012, 10:40

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי הרב דרוק » 26 יוני 2017, 00:39

מי שסגר את דלתי חדרו של הגרי"ש
וסינן את הבאים, וליוה את כל הנכנסים
ועקב אחריהם עד צאתם-הואאפיקורס...
מי שנעל אל דלתו של הגרי"ש בפני שליחו המיוחד
של הגר"נ קרליץ ומנע ממנו בתוקף להכנס-הוא האפיקורס...
ומי שעמד מאחרי האבטחה הזו ונתן את הוראות הסינון הוא...........

פך שמן
הודעות: 2203
הצטרף: 25 נובמבר 2013, 21:21
קיבל תודה: 1 פעם

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי פך שמן » 26 יוני 2017, 00:41

דרך אגב הראשון שרץ לאשר את הבוררות משפטית היה הרב כהנמן, כיון שנישילו שם את הרב מרקוביץ מכל הענינים של הישיבה,
כל הבעיה היתה עם ה"אומדנא דמוכח" שמגיע לו למסור שיעור כללי, אף שהיה עדויות ברורות של מרן הגרי"ג אדלשטיין והגרב"ד פוברסקי שר' אברהם כהנמן זצ"ל התייעץ איתם בתקופת השידוך על מקסימום ר"מ שיעור א',

מורה בישראל
הודעות: 80
הצטרף: 18 נובמבר 2012, 17:26

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי מורה בישראל » 26 יוני 2017, 00:54

הרב דרוק כתב:מי שסגר את דלתי חדרו של הגרי"ש
וסינן את הבאים, וליוה את כל הנכנסים
ועקב אחריהם עד צאתם-הואאפיקורס...
מי שנעל אל דלתו של הגרי"ש בפני שליחו המיוחד
של הגר"נ קרליץ ומנע ממנו בתוקף להכנס-הוא האפיקורס...
ומי שעמד מאחרי האבטחה הזו ונתן את הוראות הסינון הוא...........
הטענות הרגילות של האפיקורסים.
אבל אתה הגדלת, שכבר בתחילה הרב אלישיב 'כפה' את הגרח"ג, וזה לא מקובל.
ו'המליצו עליו', ואחרי הכל עוד סיננו.
אתה גם לא מכיר את שולי גלימתו של מרן, כמה אתה רחוק, ואתה גם נראה מורעל מאד, וככזה, אתה לא ראוי לדיון.
היה שלום.

סמל אישי של משתמש
משולש
הודעות: 13889
הצטרף: 07 נובמבר 2012, 21:24
קיבל תודה: 4 פעמים

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי משולש » 26 יוני 2017, 02:10

העירוני שלא כיבדתי ת״ח כראוי.
קודם אני רוצה לציין שהדברים לא שלי אלא ציטוט של נכד הגרמי״ל בשם סבו זצ״ל. והבאתי את הדברים מפורשים בקובץ שהעלתי באשכול גזירת הגיוס. (הקובץ נקרא: דברי חכמים כדרבנות וכמסמרות נטועים או משהו מעין זה)
שנית, אני מסכים שלא כל מה שנאמר ע״י גדולי ישראל בזמן מסוים, מותר להאמר על ידי כל יושב קרנות, ועל כן אני ביקשתי מהמנהלים לתקן את המעוות. ותודתי נתונה להם על חריצותם גם בשעות הקטנות...

סמל אישי של משתמש
פעמון זהב ורימון
הודעות: 4164
הצטרף: 28 ינואר 2014, 02:36

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי פעמון זהב ורימון » 29 יוני 2017, 19:56

גאליציינער כתב:על רגל אחת:
מישהו יכול להסביר בתמציתיות את הסיפור כולו.

וגם ובעיקר איך זה שר"ש מרקוביץ' שלכאורה הוא לא יורש כלל, איך הוא מגיע למצב שחצי ישיבה לפחות שייך אליו ??

[פעזו"ר או מישהו אחר, מוכנים לענות ?]

על רגל אחת: מאי דשני עלך לחברך תעביד, ואידך פירושא זיל גמור. ודו'ק.
(כלומר: כמו כל מחלוקות, ובפרט משפחתיות, ועוד תוסיף על זה קורטוב הגון של "לשם שמים" פלוס כל מרץ הנעורים ורתיחת הדם של בני טיפשעשרה שהיום כאן ומחר בכולל, ובלי שזה נוגע אליהם בוחשים ומסעירים ומגדילים וכו' - ותקבל את מה שקורה).


כעת תוריד את הרגל השניה לארץ כי שיקרא לא קאי קושטא קאי כידוע שמרמזים את זה על רגליים של האותיות...


ומה ששאלת לא קשור, ומה שציטטו מויקיפדיה לא מתחיל. כמובן ששם מי שכותב לא חייב לאמת בכלל, חוץ מאומדנא שהכניסו בעלי צד מסויים, רק חייבים לעשות כביכול מאוזן, אז חותכים פה ומאריכים לצד השני עד שיתאזן.

מה ששאלת לא קשור, כי זה לא החל כויכוח על ירושה, ר' אברהם כהנמן עוד היה חי ופעיל כשזה התחיל, והוא נפטר הרבה שנים אחרי שכבר התפלגה הישיבה ואחרי הבוררות.
מה שכתבו בויקיפדיה לא מתחיל כי הם ג"כ מתחילים (לפי הציטוט לעיל) מהצוואה של ר' אברהם כהנמן לאשתו.

וכל הסיבה היתה הרבה קודם, אח"כ זה כבר הגרורות.
אין לי חתימה. תשלחו לי רעיונות. תודה רבה.

סמל אישי של משתמש
גאליציאנער
הודעות: 8437
הצטרף: 21 מרץ 2016, 13:54
נתן תודה: 69 פעמים
קיבל תודה: 44 פעמים

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי גאליציאנער » 02 יולי 2017, 15:33

פעזו"ר, אמרת פה רק מה לא היה, עכשיו תגיד לנו מה כן היה שמה...
יש מצב ??
אנא עבדא דקודשא בריך הוא

סמל אישי של משתמש
משולש
הודעות: 13889
הצטרף: 07 נובמבר 2012, 21:24
קיבל תודה: 4 פעמים

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי משולש » 02 יולי 2017, 16:22

גאליציינער כתב:פעזו"ר, אמרת פה רק מה לא היה, עכשיו תגיד לנו מה כן היה שמה...
יש מצב ??
את זה הוא יגיד עוד עשרים שנה באשכול הנוסטלגיה.

סמל אישי של משתמש
פעמון זהב ורימון
הודעות: 4164
הצטרף: 28 ינואר 2014, 02:36

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי פעמון זהב ורימון » 02 יולי 2017, 17:05

קצת מגעיל לבחוש במחלוקת כ"כ מגעילה.
כתבתי די והותר לעיל.
אבל אם אתם מבקשים, מה אני לא אעשה בשבילכם?
אין לי חתימה. תשלחו לי רעיונות. תודה רבה.

מישהו מיוחד
הודעות: 359
הצטרף: 29 ינואר 2017, 05:49

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי מישהו מיוחד » 03 יולי 2017, 07:50

אני בתור שופט הייתי מציע שיחלקו את השם של הישיבה כך: 1 ישיבת פוני. 2. ישיבת ביז'י. ובזה הכל על מקומו יבא בשלום.

סמל אישי של משתמש
גאליציאנער
הודעות: 8437
הצטרף: 21 מרץ 2016, 13:54
נתן תודה: 69 פעמים
קיבל תודה: 44 פעמים

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי גאליציאנער » 03 יולי 2017, 15:15

שופט עם טעם גרוע...
אנא עבדא דקודשא בריך הוא

סמל אישי של משתמש
יעבץ
הודעות: 670
הצטרף: 26 אפריל 2017, 16:37
נתן תודה: 18 פעמים
קיבל תודה: 14 פעמים

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי יעבץ » 03 יולי 2017, 18:39

מישהו מיוחד כתב:אני בתור שופט הייתי מציע שיחלקו את השם של הישיבה כך: 1 ישיבת פוני. 2. ישיבת ביז'י. ובזה הכל על מקומו יבא בשלום.
אהבתי...

ועד
הודעות: 712
הצטרף: 28 ינואר 2016, 23:10
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 2 פעמים

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי ועד » 03 יולי 2017, 20:02

...
מוריי ורבותיי אני מבקש ממכם תכבדו אחד את השני ותאהבו את הקב"ה ותעשו לו נחת רוח

מישהו מיוחד
הודעות: 359
הצטרף: 29 ינואר 2017, 05:49

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי מישהו מיוחד » 03 יולי 2017, 20:38

ועד כתב:...
ועד אתה כאילו מנסה את הכפתורים???????????

סמל אישי של משתמש
פעמון זהב ורימון
הודעות: 4164
הצטרף: 28 ינואר 2014, 02:36

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי פעמון זהב ורימון » 03 יולי 2017, 20:39

ואתה מנסה את כפתור הסימן שאלה?
אין לי חתימה. תשלחו לי רעיונות. תודה רבה.

סמל אישי של משתמש
פעמון זהב ורימון
הודעות: 4164
הצטרף: 28 ינואר 2014, 02:36

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי פעמון זהב ורימון » 04 יולי 2017, 02:20

גליצייאנער, לבקשתך:

הגיסים שעומדים בראשות שני צדדי המתרס הם הראל"כ והרש"מ, אבל אם לבאר באמת מה יש פה בין שני האנשים ולמה עברו כבר 20 שנה של מחלוקת קשה ולפי דרך הטבע לא עברנו עדיין את חצי השנים ובעוד 20 שנה עדיין נאחז באותה נקודה... נצטרך להאריך ולהרחיב וברשותכם האדיבה נעשה זאת במירב ההשתדלות לשמור על כבוד כל המעורבים ולמעט בלשוה"ר ח"ו.

במילה אחת קצרה: זה לא הם, יש כוחות גדולים מהם ששולטים במערכות, והם רק הראשים הרשמיים. אינם יכולים לסגת אפילו אם ירצו. אילו אחד מהם יפרוש לעסקים פרטיים לא יווצר שקט בגבעת הישיבה.

כפי שהוקדם, זו אינה מחלוקת על ירושה, הגם שיש לה את כל המרכיבים והאיפיונים של מחלוקת רגילה על ירושה. גם גיסים, גם נכסים, גם ברוגז שלא ניתן לאיחוי... אבל הבעיה החלה עוד הרבה קודם, עמוק בחיי הראב"כ, אביו של הראל"כ וחמיו של הרש"מ. כשעוד היו כוחו במתניו ותיפקד לגמרי.

בישיבת פ' היו שני ראשי ישיבות (אחרי פטירת ראש הישיבה המרכזי הגרש"ר בצעירותו בגיל שישים וחמש). שניהם היו "מרן". שניהם היו ישישי שער וזקנים מופלגים. שניהם היו אישי חינוך מדרגות גבוהות ששייכים לדורות הקודמים. ביניהם שררו יחסים ידידותיים חמים מאוד ככאלו שהכירו זה את זה כשבעים שנים רצופות מימי בחרותם. אבל עם כל זאת, בין השנים היו מספר חילוקי דעות גלויים וידועים בצורת ניהול וראשות הישיבה.

שיא הניגוד ביניהם היה בסביבות שנת תשמ"ז - תשמ"ח. לדעת מרן אחד היו מוכרחים להוסיף רמי"ם חדשים לישיבה, ודוקא כאלו שאינם בני משפחה עם מי מהצוות המכהן אפילו שמביניהם היו כמה וכמה נסיכים הטוענים לכתר, ששמרו אמונים לכולל האברכים שעל יד הישיבה והראו בה את ידם הגדולה והחזקה בלומדות והיו בהחלט ראויים למשרות מכובדות אלו. אותו מרן גרס כי משפחה בצוות הישיבה היא גורם למחלוקת, וכי כל הישיבות שנהרסו ממחלוקת נבע הדבר מחמת קשרי משפחה. לעומתו סבר מרן השני שיש לו בעלות בישיבה להכניס בה את חתנו, וממילא צודקים גם חתני הרמי"ם האחרים. בס"ה היו אז שבעה מועמדים. אם לא יוכנס החתן, טען מרן השני, אף ר"מ חדש שלא יכנס. טוב המצב כפי שהוא ושישאר כך הלאה...

לשני ראשי הישיבה היו גם תלמידים "שרופים" שיעשו את רצון מורם ורבם בכל דרך (כמעט עד לקצה שבו נהגו השבוע חסידי מוהרמ"מ מויז'ניץ מול חסידי באבוב 48). עברו אז ימים לא נעימים בלשון המעטה. והעיקר היה שהצדדים נאבקו נגד פגיעה בכבוד התורה, דהיינו מחלוקת על "לשם שמיים" שהיא הדלק להניעה עד "סופה להתקיים". (אז התבטא מרן הב' נגד קבוצת תלמידים שהעזו פניהם בהתערבות – במילה "מחבלים" שבה משתמשים עד היום... המילה השניה הומצאה לצורך מיתוג והזדהות אישית בעשור האחרון).

למעשה מי שהכריע אז היה נשיא הישיבה הראב"כ בעידוד מרן הא' כי הוא בעל הבית והשאר הם שכירים שלו ורק הוא יקבע. ואז נדחו כל בני המשפחה וכן שאר המועמדים מלכהן בישיבה. הוכנסו רק שניים משבעת המועמדים והם הרא"ד והרש"מ חתנו של הראב"כ, שבמינוי הזה ביטא את היותו בעל בית. למרות שקיבל את העמדה שאין "ירושות" לראשי הישיבה, הובן שלבעל הבית דין שונה, והוא כן יכול למנות בן משפחה שלו. מאז מסר מרן את השיעור השלישי הגבוה, והרמי"ם הגרבד"פ והגריג"א שהיו מתחלפים בין שיעור ב' לשיעור א' (בתורנות עם ידידם ומחותנם להבחל"ח הגרמש"ב) החלו לומר את השיעור השני, והרמי"ם החדשים את השיעור הראשון, הנמוך. (מאוחר יותר התמנה גם הרי"ז – שלא נמנה מלכתחילה על המועמדים למשרה בישיבה – לר"מ מתחלף בשיעור א').

הרש"מ הוא בן גיל של הראל"כ, ואעפ"כ הראב"כ לא מינה את בנו לר"מ אלא את החתן. ב"כולל פ'" בו הסתופפו שניהם כאברכים, לא היה צריך להסביר כלום. הרש"מ היה למדן משורת הלמדנים, אבל הראל"כ הגם שהוא בעל כשרון וזכרון נדיר, נחשב ל"לא יוצלח". עם השנים צירף הראב"כ את הראל"כ לעזרתו בנושאי הישיבה, בתפקידי שנור בחו"ל. הראל"כ השתלב במשרד הישיבה בארץ לצד המשך ישיבתו כאברך בכולל, והיה מקובל על כולם כידיד וחבר. ובאותן שנים הרש"מ התמסר לישיבה הן ברוחניות דהיינו הגדת שיעורים והדרכת בחורים ויצירת קשר עם בחורים שנחלשו ונחשלו והיו משולי הישיבה, והן בגשמיות כמו מינויי גבאים; גבאי ת"ת; הרחבת חדר האוכל ועוד.

בעולם הגדול רגילים היו לראות את אחד משניהם כדמות הסמלית של הישיבה ואילו את משנהו כמי שנדחף ועקף כחסר דרך ארץ וללא טאקט. אבל נהגו לומר שזה נכון רק עד המפגש הראשון עם שניהם. אז יתברר האחד בלי טאקט והשני כאיש השיחה הנוח החם החכם והאיכפתי. (אפיזודה מאוד מעניינת משנות בחרותם – לפני שרש"מ נעשה לחתנו של הראב"כ – סופרה כי בעת שלמדו בישיבה את שלהי מסכת כתובות, נתלה בלוח המודעות של ישיבת פ' דף 'מראי מקומות' לשיעור כללי של ראש הישיבה הגרש"ר. הנושא שבכותרת היה סוגיית "בת וטומטום ונכסים מרובים", עבר שם הבחור רב"פ – לימים חתנו של מרן הב' ומהמועמדים למשרת ר"מ בישיבה שלא יצא לפועל – קרא את הדף והפטיר "היום השיעור כללי על הישיבה"...)

לכאורה הישיבה המשיכה לשגשג. היא קיבלה בכל שנה כמאה בחורים חדשים לשיעור א' לפני אלול, ועוד עשרות רבות של בחורים לשאר ה'ועדים' מיוצאי ישיבות אחרות שעברו לישיבת פ' מחמת שמה הטוב. ועוד לכאורה: מעמדו של מרן הראש ישיבה בתור גדול הדור, מעבר להשפעתו הפרטנית בישיבה, צבר תאוצה וגדל מאוד בשנים שלאחר תשמ"ח, וזה השפיע הרבה על תוככי הישיבה, שכל הגזים הרעילים של המאוכזבים מבני וחתני הרמים וראשי הישיבה שלא הוכנסו לכהן בה כרמי"ם, ובני משפחותיהם, לא בצבצו החוצה מחמת כבודו של מרן הראש ישיבה שכולם הרגישו קטנים לידו. אבל הם הצטברו עד להתפרצות והתפוצצות...

מי ש"גרם" לבחירי הכולל לא לקבל את המשרות, היו כביכול ה"מחבלים", אלו שלחמו עבור קיומה של דעת ראש ישיבה אחד. ומי שהתקבל לר"מ לבסוף (הרא"ד והרש"מ) נהיה מזוהה על ידם עם "המחבלים" בין אם היה או לא היה ביניהם קשר. וממילא רש"מ נעשה הכתובת מושא לקנאה וצרות עין מאז ועד היום.
הראל"כ כמו גם הגריג"א היו נחשבים שניהם (כל אחד לחוד) נאמנים לחלוטין לדרכו של מרן א' בהנהגת הישיבה. אף אדם לא היה יכול אז להעלות על הדעת שאם יווצר פילוג על רקע כלשהו יתאחדו דוקא שני אלו עם הגרבד"פ ואביו מרן הב'. אבל המציאות עולה על הדמיון, וכאשר מחמת זקנותם המופלגת נחלשו מרנן ראשי ישיבת פ' הקשישים וכבר לא היה מי שיעלה לתורה ל"שלישי" המקודש, הגיע הזמן אחרי חמישים שנות קיומה של ישיבת פ', שיתעדכנו התארים ומי מהרמי"ם יהפך ל"ראש ישיבה" ויוכשר לעלות לתורה ל"שלישי". אז פרצו המהומות...

הגבאים (שהתמנו כבר שנים ע"י הרש"מ) סברו שכל הרמי"ם נהפכו לראשי ישיבות ויקבלו "שלישי", (למעט הרא"ד שהוא כהן, ולמעט הרי"ז שאף פעם לא התפלל בישיבה היות וגר רחוק. בעצם דובר אם כך על הגריג"א הגרבד"פ והרש"מ. ודו'ק). משהגיעה תסיסה זו (ודומות קלילות ומטופשות פחות או יותר אחריה, אבל נוגעות בציפור הנפש של כבוד התורה ולשם שמיים וכו') לשיא, החלה המחלוקת שהביאה את הישיבה לבוררות הראשונה.

מטעם הרש"מ לא היה ציבור שיעמוד מאחוריו בסכסוך זה, אבל תלמידי מרן הא' הרגישו חובה לעזור לו רק בגלל "מורשת מרן" שהיה חי עוד באותן שנים, ולא בגלל יחוסו של הרש"מ או היותו חתן של הראב"כ. רק בתור נגטיב לכל הציבור שבצד השני... ה"תלמידים" של מרן ראש הישיבה בררו לזבל"א נברר את אחד מהם בשם הרב הייזלר. ומטעם כל הצד שנגדו, - ומדובר על כל משפחת הישיבה וקרובי הרמי"ם וראשי הישיבות שנדחו ע"י מרן בשעתו כמסופר, כאשר הם דוחפים לראש את הראל"כ חתנו של הר"מ הגרמש"ב וגם גיס של המשגיח הראל"ג וכן של חתנו של הגרבד"פ (אישיות בולטת שאף הוא נעשה עם השנים למועמד למשרת ר"מ בישיבה, הן כבן של הגרמש"ב והן כחתן של הגרבד"פ, לולא התנגדות מרן הא' ועמו ואחריו כל הקול המוביל בין תלמידי הישיבה). מי אם כן היה מועמד יותר מתאים לעמוד נגד גיסו הרש"מ בעד כולם אם לא הראל"כ, והם בחרו כנברר בזבל"א את הרב שרייבר. והשלישי שנבחר ע"י שני הצדדים כאחד הוא הגרחג"צ.

יושם על לב, כי גם הרב שרייבר בדעת המיעוט שלו שמיעט מלתת לרש"מ תואר ותפקיד של ראש ישיבה ביחס לשני הבוררים האחרים, הוא לא שלל לרש"מ את ה"שלישי" ולא את אמירת ה"שיעור כללי" – אלא דחה את ה"שלישי" בעוד שנה, ואת ה"שיעור כללי" לעוד שנתיים, ובתנאי ש"יהיה שקט" מצד קבוצות התלמידים התומכים. ואכן אז עדיין היה שקט. ובכל זאת הרש"מ לא קיבל לבסוף את המשרות והתארים והתפקידים של ראש ישיבה, ולא בגלל הראל"כ! אלא היו אלו הרמים הוותיקים הגרבד"פ והגריג"א שהם רבותיו של הרש"מ בעצמו משנות בחרותו בישיבה, ולפנייתם ביטל הגרנ"ק את פסה"ד של הבוררות להשוות את מעמד התלמיד למעמד רבותיו, בטענה שהם לא היו חלק מהבוררות והופיעו רק למתן עדות ולכן הפס"ד כפי שהוא פוגע בהם אישית ללא סמכות. לעומת זאת הגרחג"צ טען שהרמי"ם הוותיקים הופיעו לבוררות, ולא כעדים אלא כבעלי דין, וכל מה שנפסק ע"י הבוררות כולל גם את טענותיהם ומשכך זה מחייב אותם לקבלו.

לסיכום, ברבות הימים הראל"כ נגרר ע"י הגריג"א להרבה מהלכים של היפרדות ופיצול הישיבה לשתיים, תוכ"ד נסיגה מהיכל ישיבת פ' וויתור על ההיכל עם ארון הקודש המוזהב, לחלק מהתפילות והסדרים. והרש"מ נחשב למי שלא מוותר אישית ומנהל ישיבה בנפרד בניגוד להגיון של ירושה ושלא ככתוב בפסק הבוררות. בדיקה מקרוב של כל הניואנסים וההתפתחויות מעלה שאין פה צד צודק וצד שלא צודק. הרבה מאוד אמוציות משני הצדדים על רקע סכסוכים ישנים שכבר הרקיבו...

אילו היה מדובר על יריבות רק על רקע ירושה, כבר היו מוצאים פתרון, כפי שאכן קרה בתוככי עיצומם של שנות סכסוך אלו, אחרי פטירת הראב"כ, בבוררות נפרדת שכבר החלה והסתיימה לחיים ולשלום. והם נפגשו בה וטענו והסתדרו זה עם זה. הבעיה היא שבנוגע לישיבת פ' יש הרבה "בעלי דין" שלא כפופים, וכן אלפי סיבות לא לקיים פסק זה או אחר, והכל על סמך סיבות שיסודתן בהררי קודש...
אין לי חתימה. תשלחו לי רעיונות. תודה רבה.

סמל אישי של משתמש
משולש
הודעות: 13889
הצטרף: 07 נובמבר 2012, 21:24
קיבל תודה: 4 פעמים

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי משולש » 04 יולי 2017, 07:21

פעזור משום מה הודעתך אינה נראית לי אובייקטיבית.
אשמח אם יש כאן מישהו שיכול לתקן כאן חלק מהדברים כדי להסביר את עמדת הצד השני.

פך שמן
הודעות: 2203
הצטרף: 25 נובמבר 2013, 21:21
קיבל תודה: 1 פעם

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי פך שמן » 04 יולי 2017, 09:06

פעזו"ר היקר
כאחד שמתמצא היטב בפרטים, איך אומרים בלבלת תמח'
לכשיהיה לי זמן ארחיב בצירוף מסמכים. [אולי בביה"ז הקרוב.]

סמל אישי של משתמש
פעמון זהב ורימון
הודעות: 4164
הצטרף: 28 ינואר 2014, 02:36

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי פעמון זהב ורימון » 04 יולי 2017, 11:44

לא חסרים לי מסמכים מאחרי הבוררות והלאה. רק אם יש לך פךשמן מסמכים על התקופה הקודמת לכך אשמח שתעלה אותם או שתשלח לי בפרטי. ואכן קצצתי המון מה שהיה נראה לי לשוה"ר ורכילות עם שמות ולא יכול להיות מובן בלי זה, ואולי לכן זה התעוות ממה שהיה באמת, אבל זה נראה לי הכי קרוב למה שידוע לי.

ואין לי נגיעות לשום צד (כולל באבוב 48). לאיזה צד זה נראה לך משולש מוטה? האמת שאף פעם לא נכנסתי לאשכולותיך על העצניקים או הגזירות גיוס, לכן אני לא מעודכן איך ראוי לדעתך להתבטא על "המחבלים", אבל אני כתבתי על מחבלי תשמ"ז תשמ"ח בעיקר, וממש לא על המוטציה שהתפתחה מהם אחרי 25 שנה...
אין לי חתימה. תשלחו לי רעיונות. תודה רבה.

סמל אישי של משתמש
גאליציאנער
הודעות: 8437
הצטרף: 21 מרץ 2016, 13:54
נתן תודה: 69 פעמים
קיבל תודה: 44 פעמים

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי גאליציאנער » 04 יולי 2017, 15:23

תודה רבה ר' פעזו"ר, אני רק לא זיהיתי מייד את כל הר"ת לכן אני צריך קודם כל פירוט של כל הר"ת והייחוסים של כולם, אחרי זה אקרא את זה שוב.
בכ"ז אני לא מכיר את כל הראש ישיבות...
אנא עבדא דקודשא בריך הוא

סמל אישי של משתמש
פעמון זהב ורימון
הודעות: 4164
הצטרף: 28 ינואר 2014, 02:36

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי פעמון זהב ורימון » 04 יולי 2017, 18:05

שלחתי לך בפרטי
אין לי חתימה. תשלחו לי רעיונות. תודה רבה.

סמל אישי של משתמש
משולש
הודעות: 13889
הצטרף: 07 נובמבר 2012, 21:24
קיבל תודה: 4 פעמים

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי משולש » 04 יולי 2017, 22:21

פעמון זהב ורימון כתב:לא חסרים לי מסמכים מאחרי הבוררות והלאה. רק אם יש לך פךשמן מסמכים על התקופה הקודמת לכך אשמח שתעלה אותם או שתשלח לי בפרטי. ואכן קצצתי המון מה שהיה נראה לי לשוה"ר ורכילות עם שמות ולא יכול להיות מובן בלי זה, ואולי לכן זה התעוות ממה שהיה באמת, אבל זה נראה לי הכי קרוב למה שידוע לי.

ואין לי נגיעות לשום צד (כולל באבוב 48). לאיזה צד זה נראה לך משולש מוטה? האמת שאף פעם לא נכנסתי לאשכולותיך על העצניקים או הגזירות גיוס, לכן אני לא מעודכן איך ראוי לדעתך להתבטא על "המחבלים", אבל אני כתבתי על מחבלי תשמ"ז תשמ"ח בעיקר, וממש לא על המוטציה שהתפתחה מהם אחרי 25 שנה...
באמת למה לא יעשו פוניבז 45 ו- 48?
אפשר לעשות גם "מרכז ישיבת פוניבז'"
או פוניבז הגבעה ופוניבז דסלר(סתם תקעתי שם).

סמל אישי של משתמש
פעמון זהב ורימון
הודעות: 4164
הצטרף: 28 ינואר 2014, 02:36

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי פעמון זהב ורימון » 05 יולי 2017, 00:28

את זה צריך לשאול את השטן והיצה"ר, למה לא נותן למחלוקת להיפסק ושלום על ישראל.
אין לי חתימה. תשלחו לי רעיונות. תודה רבה.

סמל אישי של משתמש
המשוטט
הודעות: 699
הצטרף: 06 מרץ 2016, 15:24

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי המשוטט » 05 יולי 2017, 00:29

פעמון זהב ורימון כתב:שלחתי לך בפרטי
אפשר גם?

סמל אישי של משתמש
פעמון זהב ורימון
הודעות: 4164
הצטרף: 28 ינואר 2014, 02:36

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי פעמון זהב ורימון » 05 יולי 2017, 00:37

קיבלת
אין לי חתימה. תשלחו לי רעיונות. תודה רבה.

סמל אישי של משתמש
משולש
הודעות: 13889
הצטרף: 07 נובמבר 2012, 21:24
קיבל תודה: 4 פעמים

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי משולש » 05 יולי 2017, 01:53

פך שמן כתב:פעזו"ר היקר
כאחד שמתמצא היטב בפרטים, איך אומרים בלבלת תמח'
לכשיהיה לי זמן ארחיב בצירוף מסמכים. [אולי בביה"ז הקרוב.]
מחכים בקוצר רוח לבין הזמנים...

סמל אישי של משתמש
גאליציאנער
הודעות: 8437
הצטרף: 21 מרץ 2016, 13:54
נתן תודה: 69 פעמים
קיבל תודה: 44 פעמים

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי גאליציאנער » 05 יולי 2017, 14:38

פעמון זהב ורימון כתב:שלחתי לך בפרטי
תודה רבה וייש"כ.
רק שאלה אחת: כל הסיפור שסיפרת עדיין לא מתקשר לי עם זה שיהיה לרש"מ איזה בעלות על הישיבה, איך זה הגיע לידי כך ???
ועוד שאלה: לכאו' היה רחפ"ב אמור להיות בצד הגרש"מ, כמו הגרי"ז, מה קרה שמה ??
אנא עבדא דקודשא בריך הוא

סמל אישי של משתמש
יאיר
מנהל ראשי
הודעות: 16477
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
נתן תודה: 42 פעמים
קיבל תודה: 42 פעמים
יצירת קשר:

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי יאיר » 05 יולי 2017, 16:25

בנלוח"ת צש"ש מג"ח
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!

סמל אישי של משתמש
משולש
הודעות: 13889
הצטרף: 07 נובמבר 2012, 21:24
קיבל תודה: 4 פעמים

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי משולש » 05 יולי 2017, 16:27

יאיר כתב:בנלוח"ת צש"ש מג"ח
??? ??? ????
זה נשמע כמו דצך עדש באחב.

סמל אישי של משתמש
יאיר
מנהל ראשי
הודעות: 16477
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
נתן תודה: 42 פעמים
קיבל תודה: 42 פעמים
יצירת קשר:

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי יאיר » 05 יולי 2017, 16:28

כולם כותבים ר"ת אז גם לי התחשק...

זה ר"ת של הפרשות בספר בראשית...
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!

סמל אישי של משתמש
משולש
הודעות: 13889
הצטרף: 07 נובמבר 2012, 21:24
קיבל תודה: 4 פעמים

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי משולש » 05 יולי 2017, 16:30

יאיר כתב:כולם כותבים ר"ת אז גם לי התחשק...

זה ר"ת של הפרשות בספר בראשית...
לא בדיוק. בגלל שויצא וישלח וישב רצית לציין את האות השלישית כי השתים הראשונות אותו דבר...

סמל אישי של משתמש
יאיר
מנהל ראשי
הודעות: 16477
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
נתן תודה: 42 פעמים
קיבל תודה: 42 פעמים
יצירת קשר:

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי יאיר » 05 יולי 2017, 16:31

אכן, וכן ויגש ויחי
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!

סמל אישי של משתמש
יאיר
מנהל ראשי
הודעות: 16477
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
נתן תודה: 42 פעמים
קיבל תודה: 42 פעמים
יצירת קשר:

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי יאיר » 05 יולי 2017, 16:33

אם כבר..

שובבי"ם תתכו"ף/פ
וצשת"ם אקאב"ב
בנב"ש קח"ב פמ"ם
דוע"ר שכ"כ נוה"ו
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!

סמל אישי של משתמש
יאיר
מנהל ראשי
הודעות: 16477
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
נתן תודה: 42 פעמים
קיבל תודה: 42 פעמים
יצירת קשר:

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי יאיר » 05 יולי 2017, 16:35

ואל תגידו לי שזה לא שייך לאשכול..

הרי מדובר פה על ישיבת פוניבז'..

ומה עושים בישיבה? לומדים תורה! נכון?..

נו! אז מה יותר מתאים מחמישה חומשי תורה?!...
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!

סמל אישי של משתמש
משולש
הודעות: 13889
הצטרף: 07 נובמבר 2012, 21:24
קיבל תודה: 4 פעמים

Re: פסק דין - בוררות ישיבת פוניבז' - ז' טבת

נושא שלא נקרא על ידי משולש » 05 יולי 2017, 16:36

חס וחלילה. אסור ללמוד חומש בישיבה, זה "ביטול תיירה באיכוס" (באיכות) רק גמ' עם קצעייס.

שלח תגובה