חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

לדעת ולדון על הנעשה והנשמע בציבור החרדי.

מנהלים: יאיר, אחד

עמי עשו
הודעות: 855
הצטרף: 29 אוקטובר 2020, 22:59
נתן תודה: 103 פעמים
קיבל תודה: 290 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי עמי עשו »

נו

רבנן בתראי
הודעות: 127
הצטרף: 04 ספטמבר 2013, 00:18
נתן תודה: 33 פעמים
קיבל תודה: 17 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי רבנן בתראי »

שלאמקע כתב:
02 דצמבר 2020, 21:46
שלאמקע כתב:
01 דצמבר 2020, 13:07
שאלת בקיאות 158
איזה מחלוקת בדיני יבום בין רש''י לתוס' יש, שהלומד 'כל' מסכת יבמות עם כל פי' הרש''י והתוס' לא ידע מזה?
דהיינו שזה רק במסכת אחרת!
למרנן ורבנן שליט''א
לכתוב כבר את התשובה או שאתם עדיין מעבירים בראשכם מחלוקת מחלוקת בש''ס לפי הסדר?
אולי המחלוקת לגבי ייבום של קטן בן ט'?
דלרש"י קונה קניין גמור מדאורייתא, ולתוס' רק מדרבנן? [קידושין יט.א.]

רבנן בתראי
הודעות: 127
הצטרף: 04 ספטמבר 2013, 00:18
נתן תודה: 33 פעמים
קיבל תודה: 17 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי רבנן בתראי »

נכפל בטעות.

עמי עשו
הודעות: 855
הצטרף: 29 אוקטובר 2020, 22:59
נתן תודה: 103 פעמים
קיבל תודה: 290 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי עמי עשו »

אפשר תשובה? כבר נגמרה הסבלנות.

שלאמקע
הודעות: 609
הצטרף: 01 ינואר 2020, 15:17
נתן תודה: 69 פעמים
קיבל תודה: 348 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי שלאמקע »

עמי עשו כתב:
08 דצמבר 2020, 00:49
אפשר תשובה? כבר נגמרה הסבלנות.
רבנן בתראי כתב את התשובה

עמי עשו
הודעות: 855
הצטרף: 29 אוקטובר 2020, 22:59
נתן תודה: 103 פעמים
קיבל תודה: 290 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי עמי עשו »

חשבתי שיש תשובה נוספת. תודה.

יוסף מאיר
הודעות: 61
הצטרף: 17 נובמבר 2020, 14:22
קיבל תודה: 23 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי יוסף מאיר »

רבנן בתראי כתב:
03 דצמבר 2020, 00:18
שלאמקע כתב:
02 דצמבר 2020, 21:46
שלאמקע כתב:
01 דצמבר 2020, 13:07
שאלת בקיאות 158
איזה מחלוקת בדיני יבום בין רש''י לתוס' יש, שהלומד 'כל' מסכת יבמות עם כל פי' הרש''י והתוס' לא ידע מזה?
דהיינו שזה רק במסכת אחרת!
למרנן ורבנן שליט''א
לכתוב כבר את התשובה או שאתם עדיין מעבירים בראשכם מחלוקת מחלוקת בש''ס לפי הסדר?
אולי המחלוקת לגבי ייבום של קטן בן ט'?
דלרש"י קונה קניין גמור מדאורייתא, ולתוס' רק מדרבנן? [קידושין יט.א.]
זה לא בדיוק נכון שיטת התוס מוזכר גם ביבמות ד" סח וביבמות ד" צו כתב רש"י כדעת התוס שזה רק מדרבנן וברמב"ן שם ד צו כותב שרש"י סותר את עצמו

יוסף מאיר
הודעות: 61
הצטרף: 17 נובמבר 2020, 14:22
קיבל תודה: 23 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי יוסף מאיר »

רבנן בתראי כתב:
03 דצמבר 2020, 00:18
שלאמקע כתב:
02 דצמבר 2020, 21:46
שלאמקע כתב:
01 דצמבר 2020, 13:07
שאלת בקיאות 158
איזה מחלוקת בדיני יבום בין רש''י לתוס' יש, שהלומד 'כל' מסכת יבמות עם כל פי' הרש''י והתוס' לא ידע מזה?
דהיינו שזה רק במסכת אחרת!
למרנן ורבנן שליט''א
לכתוב כבר את התשובה או שאתם עדיין מעבירים בראשכם מחלוקת מחלוקת בש''ס לפי הסדר?
אולי המחלוקת לגבי ייבום של קטן בן ט'?
דלרש"י קונה קניין גמור מדאורייתא, ולתוס' רק מדרבנן? [קידושין יט.א.]
זה לא בדיוק נכון שיטת התוס מוזכר גם ביבמות ד" סח וביבמות ד" צו כתב רש"י כדעת התוס שזה רק מדרבנן וברמב"ן שם ד צו כותב שרש"י סותר את עצמו

אחד תם
הודעות: 536
הצטרף: 21 נובמבר 2012, 14:59
נתן תודה: 22 פעמים
קיבל תודה: 4 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי אחד תם »

159


על אותה הפעולה בהבדל של שעות ספורות
אדם יאמר פעמים ברכת שהחיינו בשם ומלכות
אוהב כל יהודי (בפיתה עם חריף)

zeevi
הודעות: 1790
הצטרף: 17 אוגוסט 2015, 23:36
נתן תודה: 355 פעמים
קיבל תודה: 239 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי zeevi »

אכילת פרי חדש

יוסף מאיר
הודעות: 61
הצטרף: 17 נובמבר 2020, 14:22
קיבל תודה: 23 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי יוסף מאיר »

zeevi כתב:
09 דצמבר 2020, 11:33
אכילת פרי חדש
אני לא חושב שזה הוא התכוון שכל זה לא ממש אותו פעולה כי זה פרי אחר

יוסף מאיר
הודעות: 61
הצטרף: 17 נובמבר 2020, 14:22
קיבל תודה: 23 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי יוסף מאיר »

בראש השנה אם שכח לומר שהחיינו בקידוש בלילה אומר ביום ןלאחר כמה שעות אומר שוב

שטייגעניסט
הודעות: 10
הצטרף: 20 אפריל 2020, 23:39
נתן תודה: 5 פעמים
קיבל תודה: 1 פעם

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי שטייגעניסט »

רבנן בתראי כתב:
03 דצמבר 2020, 00:18
שלאמקע כתב:
02 דצמבר 2020, 21:46
שלאמקע כתב:
01 דצמבר 2020, 13:07
שאלת בקיאות 158
איזה מחלוקת בדיני יבום בין רש''י לתוס' יש, שהלומד 'כל' מסכת יבמות עם כל פי' הרש''י והתוס' לא ידע מזה?
דהיינו שזה רק במסכת אחרת!
למרנן ורבנן שליט''א
לכתוב כבר את התשובה או שאתם עדיין מעבירים בראשכם מחלוקת מחלוקת בש''ס לפי הסדר?
אולי המחלוקת לגבי ייבום של קטן בן ט'?
דלרש"י קונה קניין גמור מדאורייתא, ולתוס' רק מדרבנן? [קידושין יט.א.]
זה מופיע גם ביבמות סח.

ז"ל התוס' קניא ליה. לאו דוקא אלא כלומר זקוקה לו דביאת בן תשע לא הוי אלא כמאמר בעלמא ובפרק קמא דקדושין (דף יט.) ממעטין ליה דלא קניא מקרא דאשת איש פרט לאשת קטן ויש ספרים דגרסי חזיא ליה והכי פירושו כיון דמדאורייתא זקוקה וביאתו ביאה ולא בעינן כוונה ביבמה קס"ד דקני לה מדאורייתא ולוכיל קא משמע לן דלא משום דלא קני לה

ואילו לשון רש"י: הבא על יבמתו - דאילו גדול הוה אכלי ואשמועינן רבותא דאע"ג דביאתו ביאה לא מאכיל ופוסלין דקתני במתניתין אשארא קאי אעובר ויבם בלא ביאה ואירוסין וחרש אבל בן ט' לא נקט ליה אלא משום ואין מאכילין:

יוסף מאיר
הודעות: 61
הצטרף: 17 נובמבר 2020, 14:22
קיבל תודה: 23 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי יוסף מאיר »

שטייגעניסט כתב:
09 דצמבר 2020, 19:51
רבנן בתראי כתב:
03 דצמבר 2020, 00:18
שלאמקע כתב:
02 דצמבר 2020, 21:46
שלאמקע כתב:
01 דצמבר 2020, 13:07
שאלת בקיאות 158
איזה מחלוקת בדיני יבום בין רש''י לתוס' יש, שהלומד 'כל' מסכת יבמות עם כל פי' הרש''י והתוס' לא ידע מזה?
דהיינו שזה רק במסכת אחרת!
למרנן ורבנן שליט''א
לכתוב כבר את התשובה או שאתם עדיין מעבירים בראשכם מחלוקת מחלוקת בש''ס לפי הסדר?
אולי המחלוקת לגבי ייבום של קטן בן ט'?
דלרש"י קונה קניין גמור מדאורייתא, ולתוס' רק מדרבנן? [קידושין יט.א.]
זה מופיע גם ביבמות סח.

ז"ל התוס' קניא ליה. לאו דוקא אלא כלומר זקוקה לו דביאת בן תשע לא הוי אלא כמאמר בעלמא ובפרק קמא דקדושין (דף יט.) ממעטין ליה דלא קניא מקרא דאשת איש פרט לאשת קטן ויש ספרים דגרסי חזיא ליה והכי פירושו כיון דמדאורייתא זקוקה וביאתו ביאה ולא בעינן כוונה ביבמה קס"ד דקני לה מדאורייתא ולוכיל קא משמע לן דלא משום דלא קני לה

ואילו לשון רש"י: הבא על יבמתו - דאילו גדול הוה אכלי ואשמועינן רבותא דאע"ג דביאתו ביאה לא מאכיל ופוסלין דקתני במתניתין אשארא קאי אעובר ויבם בלא ביאה ואירוסין וחרש אבל בן ט' לא נקט ליה אלא משום ואין מאכילין:
כבר כתבתי את זה ומדברי רש"י שם איו ראיה אבל מרש"י בדף צו כתב כשיטת התוס

שטייגעניסט
הודעות: 10
הצטרף: 20 אפריל 2020, 23:39
נתן תודה: 5 פעמים
קיבל תודה: 1 פעם

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי שטייגעניסט »

יוסף מאיר כתב:
09 דצמבר 2020, 20:04
שטייגעניסט כתב:
09 דצמבר 2020, 19:51
רבנן בתראי כתב:
03 דצמבר 2020, 00:18
שלאמקע כתב:
02 דצמבר 2020, 21:46
שלאמקע כתב:
01 דצמבר 2020, 13:07
שאלת בקיאות 158
איזה מחלוקת בדיני יבום בין רש''י לתוס' יש, שהלומד 'כל' מסכת יבמות עם כל פי' הרש''י והתוס' לא ידע מזה?
דהיינו שזה רק במסכת אחרת!
למרנן ורבנן שליט''א
לכתוב כבר את התשובה או שאתם עדיין מעבירים בראשכם מחלוקת מחלוקת בש''ס לפי הסדר?
אולי המחלוקת לגבי ייבום של קטן בן ט'?
דלרש"י קונה קניין גמור מדאורייתא, ולתוס' רק מדרבנן? [קידושין יט.א.]
זה מופיע גם ביבמות סח.

ז"ל התוס' קניא ליה. לאו דוקא אלא כלומר זקוקה לו דביאת בן תשע לא הוי אלא כמאמר בעלמא ובפרק קמא דקדושין (דף יט.) ממעטין ליה דלא קניא מקרא דאשת איש פרט לאשת קטן ויש ספרים דגרסי חזיא ליה והכי פירושו כיון דמדאורייתא זקוקה וביאתו ביאה ולא בעינן כוונה ביבמה קס"ד דקני לה מדאורייתא ולוכיל קא משמע לן דלא משום דלא קני לה

ואילו לשון רש"י: הבא על יבמתו - דאילו גדול הוה אכלי ואשמועינן רבותא דאע"ג דביאתו ביאה לא מאכיל ופוסלין דקתני במתניתין אשארא קאי אעובר ויבם בלא ביאה ואירוסין וחרש אבל בן ט' לא נקט ליה אלא משום ואין מאכילין:
כבר כתבתי את זה ומדברי רש"י שם איו ראיה אבל מרש"י בדף צו כתב כשיטת התוס
ז"ל דאע"ג דביאתו ביאה לא מאכיל
היינו אע"פ שקנה מ"מ אינו מאכיל

עמי עשו
הודעות: 855
הצטרף: 29 אוקטובר 2020, 22:59
נתן תודה: 103 פעמים
קיבל תודה: 290 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי עמי עשו »

אחד תם כתב:
09 דצמבר 2020, 01:43
על אותה הפעולה בהבדל של שעות ספורות
אדם יאמר פעמים ברכת שהחיינו בשם ומלכות



אם יקבל עליו יו"ט באנגליה, ויטוס במטוס מהיר לאמריקה, ושם יכנס שוב יו"ט.

עמי עשו
הודעות: 855
הצטרף: 29 אוקטובר 2020, 22:59
נתן תודה: 103 פעמים
קיבל תודה: 290 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי עמי עשו »

או בנולדו לו שתי בנות בהפרש של כמה שעות.

סמל אישי של משתמש
פרדכת
הודעות: 428
הצטרף: 12 אוגוסט 2014, 14:25
מיקום: אשדוד
נתן תודה: 51 פעמים
קיבל תודה: 230 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי פרדכת »

אחד תם כתב:
09 דצמבר 2020, 01:43
על אותה הפעולה בהבדל של שעות ספורות
אדם יאמר פעמים ברכת שהחיינו בשם ומלכות
נראה לי
המדליק נרות חנוכה בבית הכנסת בלילה הראשון
ולאחר מכן מדליק לו ולבני ביתו
כמו"כ בקריאת המגילה או תקיעת שופר שמוציא את הרבים ואח"כ לבני ביתו
פרדכת : כינוי לאדם בטל ממלאכה ומלימוד ומדרך ארץ, ואין עוסק ביישובו של עולם כלל = גולש ברשת

zeevi
הודעות: 1790
הצטרף: 17 אוגוסט 2015, 23:36
נתן תודה: 355 פעמים
קיבל תודה: 239 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי zeevi »

פרדכת כתב:
10 דצמבר 2020, 00:33
אחד תם כתב:
09 דצמבר 2020, 01:43
על אותה הפעולה בהבדל של שעות ספורות
אדם יאמר פעמים ברכת שהחיינו בשם ומלכות
נראה לי
המדליק נרות חנוכה בבית הכנסת בלילה הראשון
ולאחר מכן מדליק לו ולבני ביתו
כמו"כ בקריאת המגילה או תקיעת שופר שמוציא את הרבים ואח"כ לבני ביתו
נרות חנוכה אתה צודק
קריאת המגילה ותקיעת שופר הן מברכות לעצמן והקורא והתוקע אינו מברך

עמי עשו
הודעות: 855
הצטרף: 29 אוקטובר 2020, 22:59
נתן תודה: 103 פעמים
קיבל תודה: 290 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי עמי עשו »

160
שאלה של המנחת חינוך
2 עדים העידו בליל ל' שראו את הלבנה ועכשיו כבר א' והזימו אותם 2 בחורים, שבר המצוה שלהם בא', ואם תקבל עדותם, הרי הם ילדים ועדותן בטילה, ואז הם נחשבים כגדולים, ואז בטל הקידוש וה"ה קטנים, וחוזר חלילה .

סמל אישי של משתמש
פעמון זהב וקורונימון
הודעות: 4650
הצטרף: 28 ינואר 2014, 02:36
נתן תודה: 313 פעמים
קיבל תודה: 320 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי פעמון זהב וקורונימון »

לא נשאר לנו מה לענות ע"ז
ה' הושיעה המלך יעננו ביום קורונה, אנא ה' קורו נא
כ"ד הכו"ח עבדכם הנאמן בלונ"ח
פע'מון ז'הב ור'ימון (המכונה לפנים פע"ח),
הגאב"ד דק"ק פצלוחנה פופיטות יצ"ו

שלאמקע
הודעות: 609
הצטרף: 01 ינואר 2020, 15:17
נתן תודה: 69 פעמים
קיבל תודה: 348 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי שלאמקע »

שאלת בקיאות 161
איך יכול להיות שמותר להדליק נרות חנוכה רק אם הם כשיעור מצוותם, אולם ביותר משיעורם אסור?

יוסף מאיר
הודעות: 61
הצטרף: 17 נובמבר 2020, 14:22
קיבל תודה: 23 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי יוסף מאיר »

עמי עשו כתב:
14 דצמבר 2020, 00:21
שאלה של המנחת חינוך
2 עדים העידו בליל ל' שראו את הלבנה ועכשיו כבר א' והזימו אותם 2 בחורים, שבר המצוה שלהם בא', ואם תקבל עדותם, הרי הם ילדים ועדותן בטילה, ואז הם נחשבים כגדולים, ואז בטל הקידוש וה"ה קטנים, וחוזר חלילה .
מעשה בשני אנשים שבאו לסנהדרין ביום ל' באב והעידו שראו את מולד הלבנה. בהתאם לעדותם החליט בית הדין להכריז על אותו יום כיום א' באלול, אך לפני שהספיקו להכריז כך, הגיעו לבית הדין שני עדים אחרים לְהָזֵם את עדותם של העדים הראשונים או לפסלם. לשני העדים האחרונים ימלאו 13 שנים ביום א' באלול, ולפיכך ביום זה יהפכו לבני מצווה וכשירים לעדות.

ויקיפדיה!

אם תתקבל עדות העדים הראשונים, התאריך יהיה א' באלול ויוכלו העדים האחרונים לפסול את הראשונים. אם תיפסל עדות העדים הראשונים, התאריך יהיה ל' באב ומשמעות הדבר תהיה שהעדים האחרונים פסולי עדות. אם נפסלו העדים האחרונים לעדות, הרי שיש לקבל את עדות הראשונים ולקבוע כי התאריך הוא א' באלול. לפיכך, העדים האחרונים כשרים לעדות ויכולים לפסול את העדים הראשונים, ויש להכריז כי התאריך הוא ל' באב. וכן הלאה וכן הלאה.

מסקנות הלכתיות
תשובת המנחת חינוך עצמו היא שעדות העדים הראשונים מתקבלת. לשיטתו בשעת עדותם של העדים הראשונים, בטרם קידש בית דין את החודש על פי עדותם, אין באפשרות העדים האחרונים לפסלם, ואין שום צורך להתחשב בהשלכות העתידיות של קידוש החודש לפני שהפך למציאות באמצעות הכרזת בית הדין. אם באו העדים המזימים לאחר שהכריז בית דין על קידוש החודש, הרי גם אז להזמתם או פסילתם של העדים הראשונים בדיעבד אין כל תוקף, מכיוון שלפי ההלכה גם קידוש חודש שנעשה בשגגה ובהטעיה ואף בזדון – מתקבל ולעולם לא ניתן לשנותו.

לעומתו, בספר דרך המלך כתב שאין לקדש את החודש במצב כזה, ובכל מקום שבו יש פרדוקס צריך להשאיר את המצב כמו שהוא. בספר מנחת סולת כתב שאין כלל פרדוקס, ובכל מקרה העדים האחרונים פסולים להעיד בעניין זה, מכיוון שלא ניתן לקבל את עדותו של בעל אינטרס. לטענתו לעדים האחרונים יש אינטרס שלא יתקדש החודש, מכיוון שאם עשו עבירה באותו יום, בהכרזתו כיום א' באלול יהפכו הם לבני מצוות ויוכלו להיענש. אם יידחה קידוש החודש, הרי שביצעו את העבירה בל' באב, ולא ניתן להעניש אותם.

סמל אישי של משתמש
יעבץ
הודעות: 906
הצטרף: 26 אפריל 2017, 16:37
נתן תודה: 161 פעמים
קיבל תודה: 164 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי יעבץ »

שלאמקע כתב:
14 דצמבר 2020, 18:37
שאלת בקיאות 161
איך יכול להיות שמותר להדליק נרות חנוכה רק אם הם כשיעור מצוותם, אולם ביותר משיעורם אסור?
בליל שבת, ופתילות ושמנים שאסור להדליק בשבת.

יוסף מאיר
הודעות: 61
הצטרף: 17 נובמבר 2020, 14:22
קיבל תודה: 23 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי יוסף מאיר »

יעבץ כתב:
14 דצמבר 2020, 19:25
שלאמקע כתב:
14 דצמבר 2020, 18:37
שאלת בקיאות 161
איך יכול להיות שמותר להדליק נרות חנוכה רק אם הם כשיעור מצוותם, אולם ביותר משיעורם אסור?
בליל שבת, ופתילות ושמנים שאסור להדליק בשבת.
זה רק לשיטת הריף שלאחר חצי שעה מותר להשתמש לאורה ושיך שמא יטה
וגם בדעת הריף יש חולקים על הרשב"א וס"ל שבשבת הריף מודה דאסור להשתמש לאורה גם לאחר חצי שעה ויש בזה כמה הסברים
אחד מהם זה מהשפת אמת דבשבת גם אם ישתמש לצרכו רק לאחר חצי שעה לא יהיה הכר שזה לשם חנוכה כי בשבת אסור להדליק וגם מה שמדליק לצרכו הוא מדליק מע"ש

שלאמקע
הודעות: 609
הצטרף: 01 ינואר 2020, 15:17
נתן תודה: 69 פעמים
קיבל תודה: 348 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי שלאמקע »

יוסף מאיר כתב:
14 דצמבר 2020, 21:13
יעבץ כתב:
14 דצמבר 2020, 19:25
שלאמקע כתב:
14 דצמבר 2020, 18:37
שאלת בקיאות 161
איך יכול להיות שמותר להדליק נרות חנוכה רק אם הם כשיעור מצוותם, אולם ביותר משיעורם אסור?
בליל שבת, ופתילות ושמנים שאסור להדליק בשבת.
זה רק לשיטת הריף שלאחר חצי שעה מותר להשתמש לאורה ושיך שמא יטה
וגם בדעת הריף יש חולקים על הרשב"א וס"ל שבשבת הריף מודה דאסור להשתמש לאורה גם לאחר חצי שעה ויש בזה כמה הסברים
אחד מהם זה מהשפת אמת דבשבת גם אם ישתמש לצרכו רק לאחר חצי שעה לא יהיה הכר שזה לשם חנוכה כי בשבת אסור להדליק וגם מה שמדליק לצרכו הוא מדליק מע"ש
בשו''ע או''ח סי' תרעג ס''א פסק כך הרמ''א:
ואפילו בליל שבת שבתוך ימי חנוכה מותר להדליק בנר חנוכה השמנים והפתילות שאסור להדליק בהם נר שבת. הגה: אם אינו נותן בנר רק כדי שיעור מצותו (תשובת הרשב"א סי' ק"ע).

עמי עשו
הודעות: 855
הצטרף: 29 אוקטובר 2020, 22:59
נתן תודה: 103 פעמים
קיבל תודה: 290 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי עמי עשו »

שלאמקע כתב:
14 דצמבר 2020, 21:49
יוסף מאיר כתב:
14 דצמבר 2020, 21:13
יעבץ כתב:
14 דצמבר 2020, 19:25
שלאמקע כתב:
14 דצמבר 2020, 18:37
שאלת בקיאות 161
איך יכול להיות שמותר להדליק נרות חנוכה רק אם הם כשיעור מצוותם, אולם ביותר משיעורם אסור?




תשובה נוספת: בהדליק בשמן של מי שהוא מודר הנאה ממנו, למ"ד מצוות לאו להנות ניתנו.

עמי עשו
הודעות: 855
הצטרף: 29 אוקטובר 2020, 22:59
נתן תודה: 103 פעמים
קיבל תודה: 290 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי עמי עשו »

פעמון זהב וקורונימון כתב:
14 דצמבר 2020, 17:35
לא נשאר לנו מה לענות ע"ז



בסוף מצאו מה לענות..

עמי עשו
הודעות: 855
הצטרף: 29 אוקטובר 2020, 22:59
נתן תודה: 103 פעמים
קיבל תודה: 290 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי עמי עשו »

162

מיהו המתחייב מיתה בבי"ד, ואם ישיר שיר, יפטר?

סמל אישי של משתמש
פעמון זהב וקורונימון
הודעות: 4650
הצטרף: 28 ינואר 2014, 02:36
נתן תודה: 313 פעמים
קיבל תודה: 320 פעמים

Re: חידות ושאלות בקיאות (תורניות)

נושא שלא נקרא על ידי פעמון זהב וקורונימון »

בן לוי משורר ששיער?
ה' הושיעה המלך יעננו ביום קורונה, אנא ה' קורו נא
כ"ד הכו"ח עבדכם הנאמן בלונ"ח
פע'מון ז'הב ור'ימון (המכונה לפנים פע"ח),
הגאב"ד דק"ק פצלוחנה פופיטות יצ"ו

שלח תגובה