חדשות מחצרות סאדיגורה

לדעת ולדון על הנעשה והנשמע בציבור החרדי.

מנהלים: יאיר, אחד

zeevi
הודעות: 2200
הצטרף: 17 אוגוסט 2015, 23:36
נתן תודה: 657 פעמים
קיבל תודה: 370 פעמים

Re: חדשות מחצרות סאדיגורה

נושא שלא נקרא על ידי zeevi »

לוי יצחק כתב:
30 מאי 2021, 17:03
zeevi כתב:
30 מאי 2021, 15:16
מרנן האדמורי''ם שליט''א כתב:
30 מאי 2021, 14:35
מרנן האדמורי''ם שליט''א כתב:
30 מאי 2021, 14:35
ירושלים: כבו"ק מרן אדמו"ר שליט"א השתתף אמש בשמחת השבע ברכות לנכד האדמו"ר מבעלזא שליט"א
למישהו יש תמונות?
1.jpg
האדמור מבני ברק לא השתתף? אמרו שבעלז שומרים איתו על קשרים טובים
היה בפארשפיל

בונים
הודעות: 84
הצטרף: 30 מאי 2021, 19:04
נתן תודה: 8 פעמים
קיבל תודה: 16 פעמים

Re: חדשות מחצרות סאדיגורה

נושא שלא נקרא על ידי בונים »

בתלמוד תורה "עקבי אבירים" של חסידי סאדיגורה ערכו מסיבה חגיגית לרגל התחלת לימוד החומש, הרבי פיאר את המעמד בהשתתפותו, שוחח עם התלמידים על חשיבות לימוד תורתם של תשב"ר ואף חילק חומש לכל ילד. במעמד השתתפו גם האדמו"רים מקוז'מיר, גארליץ, אוסטרובצא, גאב"ד ביליץ, הגר"מ נחשוני מרבני ראשל"צ, רבנים ומנהלי ת"תים.

פרח
הודעות: 484
הצטרף: 30 דצמבר 2017, 22:29
נתן תודה: 60 פעמים
קיבל תודה: 192 פעמים

Re: חדשות מחצרות סאדיגורה

נושא שלא נקרא על ידי פרח »

עמי עשו כתב:
30 מאי 2021, 15:52
פרח כתב:
30 מאי 2021, 00:28
מעניין למה הרבי הסתפר רק לאחר שבועות, לעומת האחים מירושלים והאח שמעון, שבתמונות נראים מסופרים כבר בשבועות עצמו.
הרבי לא בודק ועושה לפי אחיו

שאלתי אם יש הסבר להנהגת הרבי, וציינתי מה שאחיו עשו.
לא קשור בכלל אחד לשני.

סמל אישי של משתמש
יהודהניו
הודעות: 2350
הצטרף: 28 יוני 2020, 21:35
נתן תודה: 418 פעמים
קיבל תודה: 1776 פעמים

Re: חדשות מחצרות סאדיגורה

נושא שלא נקרא על ידי יהודהניו »

בונים כתב:
30 מאי 2021, 20:13
בתלמוד תורה "עקבי אבירים" של חסידי סאדיגורה ערכו מסיבה חגיגית לרגל התחלת לימוד החומש, הרבי פיאר את המעמד בהשתתפותו, שוחח עם התלמידים על חשיבות לימוד תורתם של תשב"ר ואף חילק חומש לכל ילד. במעמד השתתפו גם האדמו"רים מקוז'מיר, גארליץ, אוסטרובצא, גאב"ד ביליץ, הגר"מ נחשוני מרבני ראשל"צ, רבנים ומנהלי ת"תים.
תמונות
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
"אמר רבי שמעון בן חלפתא לא מצא הקדוש ברוך הוא כלי מחזיק ברכה לישראל אלא השלום
שנאמר ה' עֹוז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום"

סמל אישי של משתמש
יהודהניו
הודעות: 2350
הצטרף: 28 יוני 2020, 21:35
נתן תודה: 418 פעמים
קיבל תודה: 1776 פעמים

Re: חדשות מחצרות סאדיגורה

נושא שלא נקרא על ידי יהודהניו »

ירושלים: אדמו"ר שליט"א בחופה אצל הגבאי
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
"אמר רבי שמעון בן חלפתא לא מצא הקדוש ברוך הוא כלי מחזיק ברכה לישראל אלא השלום
שנאמר ה' עֹוז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום"

חם ליבי
הודעות: 565
הצטרף: 17 ספטמבר 2020, 02:42
נתן תודה: 202 פעמים
קיבל תודה: 263 פעמים

Re: חדשות מחצרות סאדיגורה

נושא שלא נקרא על ידי חם ליבי »

יהודהניו כתב:
30 מאי 2021, 21:59
ירושלים: אדמו"ר שליט"א בחופה אצל הגבאי
מה היה עושה בלי חתונות הגבאי?

חם ליבי
הודעות: 565
הצטרף: 17 ספטמבר 2020, 02:42
נתן תודה: 202 פעמים
קיבל תודה: 263 פעמים

Re: חדשות מחצרות סאדיגורה

נושא שלא נקרא על ידי חם ליבי »

יהודהניו כתב:
30 מאי 2021, 21:59
ירושלים: אדמו"ר שליט"א בחופה אצל הגבאי
מה היה עושה בלי חתונות הגבאי?

עמי עשו
הודעות: 3041
הצטרף: 29 אוקטובר 2020, 22:59
נתן תודה: 284 פעמים
קיבל תודה: 1045 פעמים

Re: חדשות מחצרות סאדיגורה

נושא שלא נקרא על ידי עמי עשו »

:o
פרח כתב:
30 מאי 2021, 21:22
עמי עשו כתב:
30 מאי 2021, 15:52
פרח כתב:
30 מאי 2021, 00:28
מעניין למה הרבי הסתפר רק לאחר שבועות, לעומת האחים מירושלים והאח שמעון, שבתמונות נראים מסופרים כבר בשבועות עצמו.
הרבי לא בודק ועושה לפי אחיו

שאלתי אם יש הסבר להנהגת הרבי, וציינתי מה שאחיו עשו.
לא קשור בכלל אחד לשני.
ציינתי את המשפט האחרון

בונים
הודעות: 84
הצטרף: 30 מאי 2021, 19:04
נתן תודה: 8 פעמים
קיבל תודה: 16 פעמים

Re: חדשות מחצרות סאדיגורה

נושא שלא נקרא על ידי בונים »

יהודהניו כתב:
30 מאי 2021, 21:23
בונים כתב:
30 מאי 2021, 20:13
בתלמוד תורה "עקבי אבירים" של חסידי סאדיגורה ערכו מסיבה חגיגית לרגל התחלת לימוד החומש, הרבי פיאר את המעמד בהשתתפותו, שוחח עם התלמידים על חשיבות לימוד תורתם של תשב"ר ואף חילק חומש לכל ילד. במעמד השתתפו גם האדמו"רים מקוז'מיר, גארליץ, אוסטרובצא, גאב"ד ביליץ, הגר"מ נחשוני מרבני ראשל"צ, רבנים ומנהלי ת"תים.
תמונות
ייש"כ גדול

אחיעזר בן עמישדי
הודעות: 25
הצטרף: 31 מאי 2021, 14:08
נתן תודה: 1 פעם
קיבל תודה: 20 פעמים

Re: חדשות מחצרות סאדיגורה

נושא שלא נקרא על ידי אחיעזר בן עמישדי »

מתוך כיכר
הצצה לשיטת הלימוד של הרבי מסאדיגורה
האדמו"ר מסאדיגורה נשא דברי חיזוק והדרכה לבחורי החסידות, במהלכם סיפק הצצה נדירה לשיטת הלימוד ודרכי הלימוד וההתמדה כפי שהוא מצפה מהבחורים; מיוחד (חסידי)
שימי שפר|כ' בסיון תשפא 12:28 31.05.21


האדמו"ר מסאדיגורה נשא דברי חיזוק והדרכה לבחורי החסידות, במהלכם סיפק הצצה נדירה לשיטת הלימוד, כפי ההסתכלות שלו, ועל דרכי הלימוד וההתמדה כפי שהוא מצפה מהבחורים, חברי החבורה דסאדיגורה.

בתחילת דבריו אמר הרבי כי המחשבה שתכלית הלימוד הוא עצם ריבוי הידיעות, מבלי להעמיק ולהבין את הנלמד בטעות יסודה. הרבי הוסיף ואמר כי "יש השואלים, מדוע בתקופה שלפני המלחמה היו בכלל ישראל 'ש"ס אידן' (יהודים רבים שידעו את הש"ס. ש"ש), שהש"ס כולו היה חקוק במוחם ולבם, ואילו בדורנו אין רבים שאפשר לקרוא להם בתואר מיוחד זה?".

התשובה לזה היא, אמר הרבי: "שבדורות העבר היו יהודים שהשקיעו מוחם ולבם ונפשם בתורה הקדושה, תוך שהם נהיו מקושרים לתורה בכל נימי נפשם, כאשר גם כששכבו על מיטתם, היתה כל מחשבתם נתונה ושקועה בלימוד התורה, כך בדרך זו הם צמחו והתעלו בלימודם, עד אשר זכו לבקיאות מופלגת בכל מרחבי הש"ס".

האדמו"ר המשיך בדבריו והביא דוגמא מעבודת התפילה, שבה לדבריו מהות התפילה היא הדבקות וההתקשרות להקב"ה, ולא רק ההימצאות בבית הכנסת בשעת התפילה, כך גם בלימוד התורה, מי שעוסק תמיד בלימוד התורה ושקוע בעיונה בכל כוחו, כתוצאה מכך הוא אכן יגיע גם להספק גדול בידיעת כל מסכתות הש"ס.


בשלב זה עבר הרבי לדבר על מסלולי המבחנים השונים הקיימים בעולם הישיבות ואמר כי הדרך שבו קובעים היום מסלולים שונים למבחנים על החומר הנלמד, זהו בוודאי דבר טוב שמסייע לכל אחד ואחד לקבוע לעצמו את סדר הלימוד, אך יש לדעת שהעיקר הוא שירצה האדם בכל לבו ונפשו לזכות ולהיות תלמיד חכם, משום שאם אין לאדם את הרצון להיות תלמיד חכם, גם אם יעשה מסלול מבחנים כזה או אחר, הוא לא באמת יזכה להתעלות ולהגיע למטרה.


בהמשך דבריו המשיך הרבי והסביר לבחורים את שיטת לימוד הגמרא בעיון, תוך שהוא מסביר כי לפעמים בחור יכול לחשוב בדעתו מה התכלית בכך שהוא מתייגע בלימוד דברי האחרונים וראשי הישיבות, ועוד יותר מה התכלית בכך שמתייגע בהבנת דברי המהרש"א בבירור שיטת התוס' וכו'?

אולם האמת הסביר הרבי, "היא שמחשבה שכזאת יסודה בטעות מוחלטת בהבנה הנכונה מהו הדרך בלימוד התורה. מחשבה שכזאת נובעת כתוצאה מכך שאין יודעים מהו העיקר באופן הנכון של דרך לימוד התורה".

אופן הלימוד צריך להיות בהשקעת עמל ויגיעה, וללמוד את סוגיית הגמ' במתינות עד שיבין הכל בבהירות - זהו צורת לימוד העיון, והיא הנותנת לסדר הלימוד שנקבע בישיבות הק', כשלומדים מסכת ב"מ כל אחד מרגיש את הקושי בהבנת הסוגיות, ולכן קל יותר לקבל הדרכה נכונה באמצעות מסכתא זו, יותר ממסכתות קלות יותר ללימוד כמו תענית ומגילה.

לסיום דבריו אמר האדמו"ר כי כשמעמיקים להתבונן מדוע ישנם בחורים שמוצאים את סיפוקם בלימוד מסכתות אחרות שאינן נלמדות בסדרי הישיבה, נראה שהסיבה היא, כי בכך הם רוצים לחמוק מהמאמץ הנדרש בלימוד המסכת הנלמדת בישיבה, ואפילו אם לומד מסכת קשה יותר, אך כשאינו לומד זאת במסגרת העיונית בישיבה, הוא אינו משקיע את המאמץ הנדרש בבירור פרטי הסוגיא לעומקה, ואשר על כן, על כל בחור לדעת שהחשיבות של לומד תורה השקוע בלימודו עד כדי כך שאינו רואה את אשר לפניו, גדול עשרת מונים מזה שכל לימודו הוא רק הספק של עוד ועוד דפי גמ' מבלי להשקיע מאמץ ויגיעה אמיתיים להבנת הסוגיות.

אחיעזר בן עמישדי
הודעות: 25
הצטרף: 31 מאי 2021, 14:08
נתן תודה: 1 פעם
קיבל תודה: 20 פעמים

Re: חדשות מחצרות סאדיגורה

נושא שלא נקרא על ידי אחיעזר בן עמישדי »

אחיעזר בן עמישדי כתב:
31 מאי 2021, 14:49
מתוך כיכר
הצצה לשיטת הלימוד של הרבי מסאדיגורה
האדמו"ר מסאדיגורה נשא דברי חיזוק והדרכה לבחורי החסידות, במהלכם סיפק הצצה נדירה לשיטת הלימוד ודרכי הלימוד וההתמדה כפי שהוא מצפה מהבחורים; מיוחד (חסידי)
שימי שפר|כ' בסיון תשפא 12:28 31.05.21


האדמו"ר מסאדיגורה נשא דברי חיזוק והדרכה לבחורי החסידות, במהלכם סיפק הצצה נדירה לשיטת הלימוד, כפי ההסתכלות שלו, ועל דרכי הלימוד וההתמדה כפי שהוא מצפה מהבחורים, חברי החבורה דסאדיגורה.

בתחילת דבריו אמר הרבי כי המחשבה שתכלית הלימוד הוא עצם ריבוי הידיעות, מבלי להעמיק ולהבין את הנלמד בטעות יסודה. הרבי הוסיף ואמר כי "יש השואלים, מדוע בתקופה שלפני המלחמה היו בכלל ישראל 'ש"ס אידן' (יהודים רבים שידעו את הש"ס. ש"ש), שהש"ס כולו היה חקוק במוחם ולבם, ואילו בדורנו אין רבים שאפשר לקרוא להם בתואר מיוחד זה?".

התשובה לזה היא, אמר הרבי: "שבדורות העבר היו יהודים שהשקיעו מוחם ולבם ונפשם בתורה הקדושה, תוך שהם נהיו מקושרים לתורה בכל נימי נפשם, כאשר גם כששכבו על מיטתם, היתה כל מחשבתם נתונה ושקועה בלימוד התורה, כך בדרך זו הם צמחו והתעלו בלימודם, עד אשר זכו לבקיאות מופלגת בכל מרחבי הש"ס".

האדמו"ר המשיך בדבריו והביא דוגמא מעבודת התפילה, שבה לדבריו מהות התפילה היא הדבקות וההתקשרות להקב"ה, ולא רק ההימצאות בבית הכנסת בשעת התפילה, כך גם בלימוד התורה, מי שעוסק תמיד בלימוד התורה ושקוע בעיונה בכל כוחו, כתוצאה מכך הוא אכן יגיע גם להספק גדול בידיעת כל מסכתות הש"ס.


בשלב זה עבר הרבי לדבר על מסלולי המבחנים השונים הקיימים בעולם הישיבות ואמר כי הדרך שבו קובעים היום מסלולים שונים למבחנים על החומר הנלמד, זהו בוודאי דבר טוב שמסייע לכל אחד ואחד לקבוע לעצמו את סדר הלימוד, אך יש לדעת שהעיקר הוא שירצה האדם בכל לבו ונפשו לזכות ולהיות תלמיד חכם, משום שאם אין לאדם את הרצון להיות תלמיד חכם, גם אם יעשה מסלול מבחנים כזה או אחר, הוא לא באמת יזכה להתעלות ולהגיע למטרה.


בהמשך דבריו המשיך הרבי והסביר לבחורים את שיטת לימוד הגמרא בעיון, תוך שהוא מסביר כי לפעמים בחור יכול לחשוב בדעתו מה התכלית בכך שהוא מתייגע בלימוד דברי האחרונים וראשי הישיבות, ועוד יותר מה התכלית בכך שמתייגע בהבנת דברי המהרש"א בבירור שיטת התוס' וכו'?

אולם האמת הסביר הרבי, "היא שמחשבה שכזאת יסודה בטעות מוחלטת בהבנה הנכונה מהו הדרך בלימוד התורה. מחשבה שכזאת נובעת כתוצאה מכך שאין יודעים מהו העיקר באופן הנכון של דרך לימוד התורה".

אופן הלימוד צריך להיות בהשקעת עמל ויגיעה, וללמוד את סוגיית הגמ' במתינות עד שיבין הכל בבהירות - זהו צורת לימוד העיון, והיא הנותנת לסדר הלימוד שנקבע בישיבות הק', כשלומדים מסכת ב"מ כל אחד מרגיש את הקושי בהבנת הסוגיות, ולכן קל יותר לקבל הדרכה נכונה באמצעות מסכתא זו, יותר ממסכתות קלות יותר ללימוד כמו תענית ומגילה.

לסיום דבריו אמר האדמו"ר כי כשמעמיקים להתבונן מדוע ישנם בחורים שמוצאים את סיפוקם בלימוד מסכתות אחרות שאינן נלמדות בסדרי הישיבה, נראה שהסיבה היא, כי בכך הם רוצים לחמוק מהמאמץ הנדרש בלימוד המסכת הנלמדת בישיבה, ואפילו אם לומד מסכת קשה יותר, אך כשאינו לומד זאת במסגרת העיונית בישיבה, הוא אינו משקיע את המאמץ הנדרש בבירור פרטי הסוגיא לעומקה, ואשר על כן, על כל בחור לדעת שהחשיבות של לומד תורה השקוע בלימודו עד כדי כך שאינו רואה את אשר לפניו, גדול עשרת מונים מזה שכל לימודו הוא רק הספק של עוד ועוד דפי גמ' מבלי להשקיע מאמץ ויגיעה אמיתיים להבנת הסוגיות.
היה לאחרונה עוד ביקור בישיבה?

חם ליבי
הודעות: 565
הצטרף: 17 ספטמבר 2020, 02:42
נתן תודה: 202 פעמים
קיבל תודה: 263 פעמים

Re: חדשות מחצרות סאדיגורה

נושא שלא נקרא על ידי חם ליבי »

היה ביקור לפני ל'''ג בעומר

עמי עשו
הודעות: 3041
הצטרף: 29 אוקטובר 2020, 22:59
נתן תודה: 284 פעמים
קיבל תודה: 1045 פעמים

Re: חדשות מחצרות סאדיגורה

נושא שלא נקרא על ידי עמי עשו »

לבעלי מוחין. מצורף כאן דברי כבו"ק אדמו"ר שליט"א במלואם. יש להקדיש את המח והלב למספר דקות.


שיחה מכבו"ק אדמו"ר שליט"א בדרך לימוד התורה

המחשבה שתכלית הלימוד הוא עצם ריבוי הידיעות מבלי להעמיק ולהבין את הנלמד בטעות יסודה, הלימוד העיקרי המתבקש מכל מי שעוסק בתורה הק', הוא כמבואר בדבריהם ז"ל "אין התורה מתקיימת אלא במי שממית עצמו עליה, המשמעות של "ממית עצמו עליה" הוא שיחיה את התורה הק', שהלימוד יהיה כל מהותו, כל מציאותו, שיהיה שקוע כל כולו בלימודו, ואם חז"ל דקדקו בלשונם ואמרו שרק כך התורה מתקיימת, ברור הדבר שאין כל אפשרות אחרת להתעלות בלימוד התוה"ק, אלא אם ילמד באופן של "ממית עצמו עליה" תתקיים התורה בידו, ואם לא ילמד כך לא תתקיים התורה בידו.

יש השואלים מדוע בתקופה שלפני המלחמה היו בכלל ישראל "ש"ס אידן" שהש"ס כולו היה חקוק במוחם ולבם, ואילו בדורנו אין רבים שאפשר לקרוא להם בתואר מיוחד זה - "ש"ס אידן", התשובה לזה היא שגם בדור שעבר לא היה קיים תואר כזה של "ש"ס אידן", אלא היו יהודים שהשקיעו מוחם ולבם ונפשם בתורה הק' והתקשרו לתורה בכל נימי נפשם, וגם כששכבו על מיטתם היתה כל מחשבתם נתונה ושקועה בלימוד התורה, כך צמחו והתעלו בלימודם עד שזכו לבקיאות מופלגת בכל מרחבי הש"ס.

כדי לשבר את האוזן נמשיל לזה משל מעבודת התפילה, יש שמבטאים את עבודת התפילה בביטוי שצריך להיות בבית המדרש מתחילת התפילה ועד סופה, אך כל אחד מבין שאין מטרה ותכלית כזאת בתפילה, כי מהות התפילה הוא הדבקות וההתקשרות להשי"ת, אלא שהאמצעי לכך הוא שיתפלל את כל התפילה בבית המדרש מתחילתה ועד סופה, אך אין זה הופך זאת למהותה של עבודת התפילה, כך גם בלימוד התורה - מי שעוסק תמיד בלימוד התורה ושקוע בעיונה בכל כוחו, כתוצאה מכך אכן יגיע גם להספק גדול בידיעת כל מסכתות הש"ס, ואמנם הספק רב של דפי גמ' הוא דבר נכון ונצרך כשלעצמו מצד מצות ידיעת התורה, אך בהכרח שלימודו יהיה מתוך הבנה ברורה ובהירה, ואם אין לומדים כראוי אין מגיעים בזה לתכלית הנרצה בלימוד התורה.

הדרך היום שקובעים מסלולים שונים למבחנים על מה שלומדים, אכן הכל טוב והכל נצרך, וברור שעל כל אחד לקבוע לעצמו את סדר לימודו ולדעת מהו המקצוע בתורה שברצונו לדעת במשך הזמן, על אחת כמה וכמה שבתחילת הזמן בסדרי הישיבה או הכולל, על כל בחור ועל כל אברך לקבוע מהו היעד שברצונו להשיג במשך הזמן, כי אם לא יקבע לעצמו תכנית סדורה לא יהיה לו כלי ראוי להחזיק את לימודו. אולם העיקר שלרוב פשיטותו אין מדברים עליו הוא, שצריך שירצה בכל לבו ונפשו לזכות ולהיות תלמיד חכם, אם אין לאדם את הרצון והחפץ להיות תלמיד חכם, גם אם יעשה מסלול מבחנים כזה או אחר לא יזכה להתעלות ולהיות תלמיד חכם, או שישכח את לימודו או שכל לימודו יהיה כמצות אנשים מלומדה. אם רצונו של אדם שהתורה תהיה מובלע בדמו, אם רצונו הוא שיהיה חטיבה אחת עם התורה הק', אם רצונו להתעלות ולהיות תלמיד חכם, בהכרח שיקדים לזה החלטה ברורה וחזקה שזה כל מגמתו ורצונו, ולאחר שיחליט כן בנפשו יכול לבחור ולהחליט איזה מקצוע בתורה מתאים שילמד כעת, רק זו הדרך שבה זוכים להתעלות ולהיות תלמיד חכם.

ומן הכלל אל הפרט. סדר הלימוד בישיבות הוא במסכתות נשים ונזיקין, אם נתבונן בסיבת הדבר נבין מהו הדרך הנכונה בלימוד התורה. לכאורה יש מקום לשאלה מדוע שלא ילמדו בישיבה את מסכתות הש"ס כסדרן, שיתחילו בלימוד מסכת ברכות וימשיכו בלימוד מסכת שבת, עירובין, פסחים כו', או לחילופין מדוע שלא יקבעו סדרי לימוד במסכתות שחושבים שקל יותר ללמוד כמסכתות תענית ומגילה. לפעמים בחור יכול לחשוב בדעתו מה התכלית בכך שהוא מתייגע בלימוד דברי האחרונים וראשי הישיבות, ועוד יותר מה התכלית בכך שמתייגע בהבנת דברי המהרש"א בבירור שיטת התוס', עד שבהשקפתו אינו מבין כלל מה צורך בזה, הרי הוא לומד את סוגיית הגמ' ומה יוסיף לו אם יפלפל בקושיות ותירוצים וחילוקים דקים וסברות עמוקות. יש הטועים בזה עד כדי כך שגם כשלומדים בסדר עיון את סוגיית הגמ' - גפ"ת ודברי הראשונים הרשב"א והריטב"א, ואת דברי גדולי האחרונים כהפני יהושע, ומוסיפים ללמוד את דברי ראשי הישיבות כהגר"ש שקאפ זצ"ל, הגר"א וסרמן זצ"ל, הגר"נ פרצוביץ זצ"ל, הגר"ש רוזובסקי זצ"ל והגר"ר גרוזובסקי זצ"ל - את כל זה לומדים גם כסדר לימוד "בקיאות", אלא שבסדר שני לומדים בקיאות דפי גמ', ובסדר ראשון לומדים בקיאות את דברי הראשונים והאחרונים, וכל זאת מחמת חסרון הידיעה כי לא זהו התכלית, עד כדי כך שיכולה לפעמים לחלוף מחשבה בראש וכי אם לר' אלחנן היתה קושיא על הסוגיא מוטל עלי להתעמק בדבריו ולהבינם. אולם האמת היא שמחשבה שכזאת יסודה בטעות מוחלטת בהבנה הנכונה מהו הדרך בלימוד התורה הק', כל זה נובע כי אין יודעים מהו העיקר באופן הנכון של דרך לימוד התורה - להשקיע עמל ויגיעה וללמוד את סוגיית הגמ' במתינות עד שיבין הכל בבהירות, לזה נועד כל צורת לימוד העיון, והיא הנותנת לסדר הלימוד שנקבע בישיבות הק', כשלומדים מסכת ב"מ כל אחד מרגיש את הקושי בהבנת הסוגיות, ולכן קל יותר לקבל הדרכה נכונה באמצעות מסכתא זו מהו הלימוד האמיתי.

אם הלך המחשבה הוא שעיקר הלימוד הוא לאסוף כך וכך דפי גמ' ולהרגיש קורת רוח שרכש ידיעה מרובה במסכתות רבות מהש"ס, אכן אין מבינים מה התועלת בהעמקה ובירור נכון של הבנת הסוגיא, אך כשיודעים את דרך לימוד התורה הק' כנכון, שהעיקר הוא להיות שקוע בלימודו בכל נימי נפשו ולהבין היטב את סוגיית הגמ' בבהירות, מבינים שאכן לומדים את ביאורי ראשי הישיבות כדי לקבל בהירות נכונה בדברי האחרונים, וכשלומדים את דברי המהרש"א מתעלים לדעת איך להבין את שיטת התוס' כראוי, וכשלומדים את דברי התוס' בעיון מבינים את אמיתיות סוגיית הגמ'. זהו סיבת הדבר שבישיבות הק' הציר שעליו סובב לימוד התורה הוא לימוד העיון ושיעורי הרמי"ם, ולא הפכו את ידיעת כל המסכת הנלמדת לעיקר הלימוד, כי עיקר הכל הוא עצם הבנת הסוגיא בבהירות, וככל שמשקיעים בזה יותר זוכים להתקשר יותר ויותר לתורה הק' בכלל ובפרט, אמנם בודאי שצריך גם ללמוד ולדעת את מסכתות הש"ס בכללות, אך בדגש על "גם", כי כל אחד צריך לדעת ולהבין מהו העיקר הנדרש מהחפץ לעסוק בתורה באופן הראוי, וכשיסגל בנפשו את קנין התורה כראוי, יבין שגם לימוד הבקיאות צריך להיות בהבנה סדורה וברורה ובבהירות ואז יזכה גם לידיעת התורה.

כשמעמיקים להתבונן מדוע ישנם בחורים שמוצאים את סיפוקם בלימוד מסכתות אחרות שאינן נלמדות בסדרי הישיבה, נראה שהסיבה היא כי בכך הם רוצים לחמוק מהמאמץ הנדרש בלימוד המסכת הנלמדת בישיבה, ואפילו אם לומד מסכת קשה יותר, אך כשאינו לומד זאת במסגרת העיונית בישיבה, הוא אינו משקיע את המאמץ הנדרש בבירור פרטי הסוגיא לעומקה, אך על תלמידי הישיבות להבין ולדעת בעומק נפשם מהו הדרך הנכונה בלימוד התורה, בכדי שיהיה לימודם באופן של "ממית עצמו עליה".

על כל בחור לדעת שהיקר והחשיבות של לומד התורה השקוע בלימודו עד כדי כך שאינו רואה את אשר לפניו, ויכול ללכת ברחוב העיר ולהתקל בעמוד מבלי משים, גדול עשרת מונים מזה שכל לימודו הוא רק הספק של עוד ועוד דפי גמ' מבלי להשקיע מאמץ ויגיעה אמיתיים להבנת הסוגיות. בודאי שצריך גם להקדיש זמן לחזרה על מסכתות הש"ס שכבר למד בשנים עברו, שיש בזה ברכה מרובה, בשנות הבחרות יכול בחור להגיע עכ"פ לבהירות בהבנת כחמש מאות דפי' גמ', וככל שיתמיד בזה יצליח מאד וישאר אצלו לקנין נצחי, אך כאמור גם בזה צריך לדעת שאין הפירוש של חזרה קריאה מהירה של דפי הגמ' שלמד בעבר, אלא ללמוד את דפי הגמ' שוב כלימוד מחדש, באופן הזה יוכל לקנות קנין בלימוד שיהיה חקוק בזכרונו לשנים רבות.

נחוץ להבהיר שגם לאחר כל האמור אין זה סותר כלל לצורך בעריכת מבחנים תקופתיים על הלימוד הקבוע, ועל מסכתות הש"ס שלמדו בישיבה בשנים קודמות, היות וזהו אמצעי המשמש איך להגיע ליעד המתבקש - להיות תלמיד חכם בכל נימי נפשו, אלא שבהכרח לדעת מהו סדר הדברים, מהו האמצעי ומהו התכלית, שכל בחור ואברך ידע מהי התכלית הנרצה ומה מתבקש מאתו באופן לימוד התורה.

עמי עשו
הודעות: 3041
הצטרף: 29 אוקטובר 2020, 22:59
נתן תודה: 284 פעמים
קיבל תודה: 1045 פעמים

Re: חדשות מחצרות סאדיגורה

נושא שלא נקרא על ידי עמי עשו »

שיחת כבו"ק אדמו"ר שליט"א לעסקני אגודת ישראל בועידה בטבריה


איתא בגמ', תנו רבנן כשחלה רבי יוסי בן קיסמא הלך רבי חנינא בן תרדיון לבקרו אמר לו חנינא אחי אי אתה יודע שאומה זו מן השמים המליכוה, שהחריבה את ביתו כו' ועדיין היא קיימת, ואני שמעתי עליך שאתה יושב ועוסק בתורה ומקהיל קהלות ברבים וספר מונח לך בחיקך, אמר לו מן השמים ירחמו כו', אמר לו רבי מה אני לחיי העולם הבא, אמר לו כלום מעשה בא לידך, אמר לו מעות של פורים נתחלפו לי במעות של צדקה וחלקתים לעניים, אמר לו אם כן מחלקך יהי חלקי ומגורלך יהי גורלי'.

כשמתבוננים בדבריהם ז"ל יש כאן קושיא מתבקשת, בתחילה אמרו שרבי חנניא בן תרדיון היה מקהיל קהילות ברבים במסירות נפש, וא"כ מה פשר שאלתו "מה אני לחיי העולם הבא", וכי יתכן מעלה גדולה יותר מכך שמסר נפשו והקהיל קהילות ברבים כדי ללמד התוה"ק. גם התשובה שהשיב לו רבי יוסי בן קיסמא הוא פלא למתבונן, שאמר לו "כלום מעשה בא לידך, אמר לו מעות של פורים נתחלפו לי במעות של צדקה וחלקתים לעניים, אמר לו אם כן מחלקך יהי חלקי ומגורלך יהי גורלי", מדוע דייקא בזכות זה יזכה לעולם הבא.

וי"ל הביאור עפ"י דאיתא מזקני הרה"ק הכנסת מרדכי זיע"א על הכתוב בפרשת המשכן 'וערת אילם מאדמים וערת תחשים וגו'', ופירש"י 'מין חיה כו', והרבה גוונים היו לה, לכך מתרגם ססגונא, ששש ומתפאר בגוונין שלו', ואמרו בגמ' 'תחש שהיה בימי משה כו' קרן אחת היתה לו במצחו', וביאר דמ"ש "ששש ומתפאר בגוונין שלו", הרמז לכך שכלל ישראל מורכב מחוגים וקהילות שונות, אולם "קרן אחת היתה לו במצחו", שכל החוגים וכל הקהילות לשבטי ישראל מאוחדים בשאיפה אחת, במטרה אחת - שכל רצונם הוא לפעול ולעשות רק למען כבודו ית"ש, זהו גם הרמז בקרן שעולה כלפי מעלה, שיש לכולם שאיפה אחת בלבד - לעשות את רצונו ית"ש. וי"ל עוד דמהאי טעמא עור התחש היה הכיסוי שעל המשכן שנראה מבחוץ, כדי שבשעה שכלל ישראל ישאו את עיניהם אל המשכן, יראו את עור התחש המכסה את המשכן, ויתבוננו מה שיש ללמוד מזה שכל שבטי ישראל כאחד על כל גווניהם יש להם תכלית אחת - לעשות את רצון אבינו שבשמים, את השאיפה הזאת שכל מה שעושים יהיה רק למען כבודו ית"ש, זהו מוסר ההשכל הגדול ביותר שלמדו כלל ישראל כשהיו מביטים על המשכן ורואים את העור התחש.

בדרך זו יש לבאר גם מאמרם ז"ל )אבות ב, ב( 'וכל העמלים עם הצבור, יהיו עמלים עמהם לשם שמים', דיש להבין מה חידש כאן התנא בדבריו, והרי כל מצוה צריך לעשותה לשם שמים, ומה מיוחד יותר באלו שעוסקים עם הציבור שדייקא להם צריכים לומר שיעשו מעשיהם לשם שמים. ולהאמור י"ל דהביאור בדבריהם ז"ל שהתנא מלמד בזה את העוסקים בצרכי ציבור שאם רוצים הם הצלחה במעשיהם, אם רוצים שפעולותיהם ומעשיהם יעשו פירות, עליהם לדעת שהדרך לזה הוא שיהיו מסייעים ועמלים עם הציבור לשם שמים.

לפי"ז יתבאר מה ששאל רבי חנניא בן תרדיון את רבי יוסי בן קסמא "מה אני לחיי העולם הבא", דאמנם הקהיל קהילות ברבים ולימד תורה במסירות נפש וגם היה גבאי צדקה, אך כל המעשים האלו שהיו בפרסום נודעו לבנ"א, וחשש שמא עשה את המעשים האלו מתוך נגיעה ופניה עצמית, ולא היתה כוונתו שלמה לשם שמים. על זה שאל אותו רבי יוסי בן קסמא "כלום מעשה בא לידך", דהיינו האם יש מעשה אחד שיכול לשמש כפרט שילמד על הכלל כולו, שיוכיח שמעשיו היו לשם שמים, והשיב לו רבי חנניא בן תרדיון אמר לו "מעות של פורים נתחלפו לי במעות של צדקה, וחלקתים לעניים", ולמרות הספק חילק הכל מממונו הפרטי לעניים, ומאחר שזה לא היה נודע לבנ"א ונעשה כולו לשם שמים, אמר לו רבי יוסי בן קסמא "אם כן מחלקך יהי חלקי ומגורלך יהי גורלי", כי המעשה הזה הוכיח והראה שגם המעשים האחרים שהקהיל קהילות ברבים כדי ללמד התוה"ק במסירות נפש ועסק בצרכי עניים, הכל היה לכבוד שמים, הכל היה בשאיפה ומטרה אחת רק למען כבודו ית"ש.

זהו הרמז שאומרים "מי שברך" מיוחד בכל יום שב"ק "וכל מי שעוסקים בצרכי ציבור באמונה, הקב"ה ישלם שכרם", דאם עוסקים בצרכי ציבור "באמונה", אם הם פועלים מעשיהם מתוך אמונה שלמה בהשי"ת, ומבינים שכל מה שעוסקים בצרכי ציבור הוא רק באמונה בהשי"ת, ואין עושים זאת עבור התועלת הפרטית, ואין מערבים במעשיהם נגיעות אישיות, אלא עושים הכל רק עבור כבוד שמו ית"ש, אז "הקב"ה ישלם שכרם", כי אם אין רצונם בתועלת פרטית ואישית הקב"ה ישלם שכרם, ובדין הוא שיטלו שכר, שהשי"ת יטיב להם.

ויש לבאר כן גם מ"ש 'ויעשו כולם אגודה אחת לעשות רצונך בלבב שלם', דאימתי זהו "אגודה אחת" כשהמחשבה והמטרה היא "לעשות רצונך בלבב שלם", כשהמחשבה של יהודי, כשההשראה ורצון הלב של עסקן ציבור הוא "לעשות רצונך בלבב שלם", כשזוהי השאיפה אליה שואף להגיע, אפשר לזכות ל"ויעשו כולם אגודה אחת", אפשר שתהיה אחדות, אפשר שתהיה שלמות, ובזכות זה זוכים להצלחה.

ובירך: יעזור השי"ת שמהכינוס לשם שמים שהתאספתם כאן כדי לפעול עבור היהדות, תתברכו בכל הברכות האמורות בתורה, ושהכינוס הזה יהיה התחלה טובה ויראו פירות טובים שיתעלו ויפרחו, כן יעזור השי"ת שתשרה שכינה במעשי ידיכם, ונזכה במהרה לבנין הבית השלישי, בביאת גואל צדק במהרה בימינו, אמן.

עמי עשו
הודעות: 3041
הצטרף: 29 אוקטובר 2020, 22:59
נתן תודה: 284 פעמים
קיבל תודה: 1045 פעמים

Re: חדשות מחצרות סאדיגורה

נושא שלא נקרא על ידי עמי עשו »

עוד תמונות מהחומש סעודה
מסיבת חומש 9.jpg
מסיבת חומש 1.jpg
מסיבת חומש 5.jpg
מסיבת חומש 7.jpg
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.

סמל אישי של משתמש
ממ
הודעות: 375
הצטרף: 25 דצמבר 2017, 18:59
נתן תודה: 344 פעמים
קיבל תודה: 94 פעמים

Re: חדשות מחצרות סאדיגורה

נושא שלא נקרא על ידי ממ »

פונעם.
(למה השיחה עם המשלחת של חב"ד לא מופיעה?)
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
טראכט גוט וועט זיין גוט!

ציבור
הודעות: 37
הצטרף: 24 פברואר 2020, 13:06
נתן תודה: 1 פעם
קיבל תודה: 35 פעמים

Re: חדשות מחצרות סאדיגורה

נושא שלא נקרא על ידי ציבור »

חם ליבי כתב:
30 מאי 2021, 23:32
יהודהניו כתב:
30 מאי 2021, 21:59
ירושלים: אדמו"ר שליט"א בחופה אצל הגבאי
מה היה עושה בלי חתונות הגבאי?
זה באמת פלונטר רציני.
אני חושב שגם עם החתונות של הגבאי - זה עדיין לא פותר את הבעיה הרצינית
אבל כנראה שישכרו עוד כמה שיסכימו.

עמי עשו
הודעות: 3041
הצטרף: 29 אוקטובר 2020, 22:59
נתן תודה: 284 פעמים
קיבל תודה: 1045 פעמים

Re: חדשות מחצרות סאדיגורה

נושא שלא נקרא על ידי עמי עשו »

אל תדאג, לא מתים רק מתחלפים

עמי עשו
הודעות: 3041
הצטרף: 29 אוקטובר 2020, 22:59
נתן תודה: 284 פעמים
קיבל תודה: 1045 פעמים

Re: חדשות מחצרות סאדיגורה

נושא שלא נקרא על ידי עמי עשו »

ממ כתב:
04 יוני 2021, 09:48
פונעם.
(למה השיחה עם המשלחת של חב"ד לא מופיעה?)
היה שבוע שעבר לפי זכרוני

סמל אישי של משתמש
יהודהניו
הודעות: 2350
הצטרף: 28 יוני 2020, 21:35
נתן תודה: 418 פעמים
קיבל תודה: 1776 פעמים

Re: חדשות מחצרות סאדיגורה

נושא שלא נקרא על ידי יהודהניו »

כבו"ק אדמו"ר שליט"א מירושלים במיאמי
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
"אמר רבי שמעון בן חלפתא לא מצא הקדוש ברוך הוא כלי מחזיק ברכה לישראל אלא השלום
שנאמר ה' עֹוז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום"

מרנן האדמורי''ם שליט''א
הודעות: 121
הצטרף: 12 ינואר 2021, 10:36
נתן תודה: 50 פעמים
קיבל תודה: 61 פעמים

Re: חדשות מחצרות סאדיגורה

נושא שלא נקרא על ידי מרנן האדמורי''ם שליט''א »

מודעת ברוך הבא לכבו"ק מרן אדמו"ר שליט"א מירושלים לבארא פארק
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.

עמי עשו
הודעות: 3041
הצטרף: 29 אוקטובר 2020, 22:59
נתן תודה: 284 פעמים
קיבל תודה: 1045 פעמים

Re: חדשות מחצרות סאדיגורה

נושא שלא נקרא על ידי עמי עשו »

יהודהניו כתב:
07 יוני 2021, 17:08
כבו"ק אדמו"ר שליט"א מירושלים במיאמי
יש אשכול מיוחד בשבילו.

עמי עשו
הודעות: 3041
הצטרף: 29 אוקטובר 2020, 22:59
נתן תודה: 284 פעמים
קיבל תודה: 1045 פעמים

Re: חדשות מחצרות סאדיגורה

נושא שלא נקרא על ידי עמי עשו »

מרנן האדמורי''ם שליט''א כתב:
07 יוני 2021, 21:51
מודעת ברוך הבא לכבו"ק מרן אדמו"ר שליט"א מירושלים לבארא פארק
כנ"ל

עמי עשו
הודעות: 3041
הצטרף: 29 אוקטובר 2020, 22:59
נתן תודה: 284 פעמים
קיבל תודה: 1045 פעמים

Re: חדשות מחצרות סאדיגורה

נושא שלא נקרא על ידי עמי עשו »

עדיין לא נשלח
AMK_(168).pdf
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.

סמל אישי של משתמש
יהודהניו
הודעות: 2350
הצטרף: 28 יוני 2020, 21:35
נתן תודה: 418 פעמים
קיבל תודה: 1776 פעמים

Re: חדשות מחצרות סאדיגורה

נושא שלא נקרא על ידי יהודהניו »

מראות מביקור המרומם של כבו"ק מרן אדמו"ר שליט"א מירושלים בארה"ב
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
"אמר רבי שמעון בן חלפתא לא מצא הקדוש ברוך הוא כלי מחזיק ברכה לישראל אלא השלום
שנאמר ה' עֹוז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום"

סמל אישי של משתמש
יהודהניו
הודעות: 2350
הצטרף: 28 יוני 2020, 21:35
נתן תודה: 418 פעמים
קיבל תודה: 1776 פעמים

Re: חדשות מחצרות סאדיגורה

נושא שלא נקרא על ידי יהודהניו »

הב' שמעון נ"י בריקוד בחתונה
הבחור שמעון פרידמאן מסאדיגורה בריקוד בחתונה.mp4
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
"אמר רבי שמעון בן חלפתא לא מצא הקדוש ברוך הוא כלי מחזיק ברכה לישראל אלא השלום
שנאמר ה' עֹוז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום"

ועד
הודעות: 1361
הצטרף: 28 ינואר 2016, 23:10
נתן תודה: 267 פעמים
קיבל תודה: 254 פעמים

Re: חדשות מחצרות סאדיגורה

נושא שלא נקרא על ידי ועד »

יהודהניו כתב:
08 יוני 2021, 17:05
הב' שמעון נ"י בריקוד בחתונה
הבחור שמעון פרידמאן מסאדיגורה בריקוד בחתונה.mp4
הוא לא בתוך שנת אבל על אביו זצוק"ל?
מוריי ורבותיי אני מבקש ממכם תכבדו אחד את השני ותאהבו את הקב"ה ותעשו לו נחת רוח

מפואר
הודעות: 35
הצטרף: 19 אוגוסט 2020, 22:42
נתן תודה: 7 פעמים
קיבל תודה: 9 פעמים

Re: חדשות מחצרות סאדיגורה

נושא שלא נקרא על ידי מפואר »

לאחים (לאנדאן וירושלים כפי שאני יודע) שלו גם אין שום בעיה בזה

ציבור
הודעות: 37
הצטרף: 24 פברואר 2020, 13:06
נתן תודה: 1 פעם
קיבל תודה: 35 פעמים

Re: חדשות מחצרות סאדיגורה

נושא שלא נקרא על ידי ציבור »

מפואר כתב:
08 יוני 2021, 20:16
לאחים (לאנדאן וירושלים כפי שאני יודע) שלו גם אין שום בעיה בזה
אולי גם תדע להסביר את הסיבה?

חם ליבי
הודעות: 565
הצטרף: 17 ספטמבר 2020, 02:42
נתן תודה: 202 פעמים
קיבל תודה: 263 פעמים

Re: חדשות מחצרות סאדיגורה

נושא שלא נקרא על ידי חם ליבי »

נראה לי כדאי להחליט אם יש אשכול אחד או כמה. זה סתם יוצר בלגן.

ואם לירושלים יש אשכול לבד, אז אפשר לשנות סוף סוף ל'חדשות מחצר הקודש סאדיגורה' בלבד.

שלח תגובה