אשכול הפרדוקסים

לדעת ולדון על הנעשה והנשמע בציבור החרדי.

מנהלים: יאיר, אחד

סמל אישי של משתמש
סבא קשישא
הודעות: 9998
הצטרף: 10 מרץ 2016, 18:51

Re: אשכול הפרדוקסים

נושא שלא נקרא על ידי סבא קשישא » 09 אוקטובר 2016, 17:56

נזכרתי כעת (בעקבות הודעה פרטית שקיבלתי ובה קישור לאשכול מסוים - מי יצליח לדעת?) בסוג של קונפליקט הדומה לפרדוקסים שהביאו כאן לאחרונה.

הנה דוגמא מעניינת:

רבי ישראל מסלנט במאמרו 'חוק ומשפט' מביא את הגמ' המפורסמת מסנהדרין (עא, א):
בן סורר ומורה לא היה ולא עתיד להיות. ולמה נכתב? דרוש וקבל שכר
ומקשה על כך, מה צריך פרשיה שלמה בשביל לקבל שכר, הרי גם ככה יש את כל התורה שמקבלים עליה שכר, ואף אחד לא מצליח לסיים ממש את כל התורה כולה!

ומתרץ, שפרשית 'בן סורר ומורה' איננה באה להרבות שכר על הלימוד, אלא באה ללמד את העיקרון הזה גופא, שיש ללימוד ערך בפני עצמו (ולא רק המעשה) ולכן מגיע על-כך שכר. כלומר, כיון שהפרשיה מיותרת לכן כל כולה באינה אלא ביטוי שיש לעסוק גם ללא נפק"מ מעשיות.

אלא שא"כ הא גופא הוא לקח הלכתי! כלומר שלימוד התורה הוא אינו רק אמצעי להלכה אלא הוא גופא מטרה ונפק"מ האם לעסוק בדינים שאינם שייכים כיום! וא"כ הפרשיה עצמה נכתבה בשביל ללמד את הלקח ההלכתי! סתם נקודה מעניינת.

סמל אישי של משתמש
יאיר
מנהל ראשי
הודעות: 16279
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
יצירת קשר:

Re: אשכול הפרדוקסים

נושא שלא נקרא על ידי יאיר » 09 אוקטובר 2016, 19:13

בדומה לזה כל מאמרי חז"ל על חשיבות לימוד התורה וקדושת התורה וכו' כגון "על ג' דברים העולם עומד וכו'", "הלומד תורה זוכה לדברים הרבה", ושאר מאמרי חז"ל והיא היא (הם - כל מאמרי חז"ל אלו) גופה התורה ולימוד התורה.
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!

סמל אישי של משתמש
גאליציאנער
הודעות: 8259
הצטרף: 21 מרץ 2016, 13:54
קיבל תודה: 4 פעמים
מסרו תודה: 4 פעמים

Re: אשכול הפרדוקסים

נושא שלא נקרא על ידי גאליציאנער » 10 אוקטובר 2016, 13:23

יאיר כתב:בדומה לזה כל מאמרי חז"ל על חשיבות לימוד התורה וקדושת התורה וכו' כגון "על ג' דברים העולם עומד וכו'", "הלומד תורה זוכה לדברים הרבה", ושאר מאמרי חז"ל והיא היא (הם - כל מאמרי חז"ל אלו) גופה התורה ולימוד התורה.
וגם שעל לימוד מימרות חז"ל אלו גם מקבלים שכר...
אנא עבדא דקודשא בריך הוא

אתנחתא
הודעות: 67
הצטרף: 10 אוקטובר 2016, 11:08

Re: אשכול הפרדוקסים

נושא שלא נקרא על ידי אתנחתא » 11 אוקטובר 2016, 13:05

אחד הפרדוקסים המפורסמים בהלכה הוא 'פרדוקס קידוש החודש' (פרדוקס שאף נכתב עליו שיר בידי הפרופסור לארכאולוגיה רוני רייך...).

וזהו תוכנו:

מעשה ובאו שני אנשים לסנהדרין ב-ל' אב, והעידו שראו את המולד, וממילא על בי"ד להכריז שאותו יום הוא -א' באלול. אולם, לפני שהספיקו להכריז , הגיעו לבית הדין שני עדים אחרים בכדי להזים את עדות הראשונים, שני עדים אלה יהיו ביום א' לחודש אלול בני מצווה וכשירים לעדות מאותו יום.

עפ"י ההלכה, אם עדות העדים הראשונים הוזמה על ידי העדים שבאו אחריהם, לא יכריזו בי"ד על אותו היום כ-א' באלול. מאחר שכך לא מלאו לעדים שבקבוצה השנייה שלוש עשרה שנים, וממילא עדותם אינה עדות, ואין בדבריהם כדי להזים את עדות העדים הראשונים. ולפיכך יש לקבל את עדות העדים הראשונים, ולהכריז על היום להיות א' באלול. אם כך, קבוצת העדים השנייה היא איפוא בדיוק בגיל מצוות, כשרים לעדות, ולכן עדותם מתקבלת וכן מזימה את זו של העדים הראשונים. וחוזר חלילה...

ועי' במנחת חינוך שדן בזה - http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... =&pgnum=26

אתנחתא
הודעות: 67
הצטרף: 10 אוקטובר 2016, 11:08

Re: אשכול הפרדוקסים

נושא שלא נקרא על ידי אתנחתא » 13 אוקטובר 2016, 01:31

כעין פרדוקס שקראתי לאחרונה:

ה'מנחת-יצחק' פסק שלרמות אין דין של ירושלים לגבי פורים, והם צריכים לחגוג ב-יד באדר. מאידך, הרב שלמה זלמן אוירבאך טען שרמות היא כירושלים. כעת ההנחה היא שבני העיר ירושלים מקבלים את סמכותו של הרב ווייס, והוא מבחינם רב העיר.

ומספרים שהרב אוירבאך היה אומר: "אם רמות בירושלים יש לשמוע לרב ווייס (ה'מנחת-יצחק'). אם תשמעו לו הרי שרמות אינה ירושלים. אם רמות אינה ירושלים אין צורך לשמוע לרב ווייס ואז אפשר לשמוע לי - אם תשמעו לי הרי שרמות דינה כירושלים ויש לשמוע לרב ווייס"...

אתנחתא
הודעות: 67
הצטרף: 10 אוקטובר 2016, 11:08

Re: אשכול הפרדוקסים

נושא שלא נקרא על ידי אתנחתא » 13 אוקטובר 2016, 10:55

http://www.forum.ladaat.info/viewtopic. ... 20#p309985 - גם זה פרדוקס (כמובן בהומור. זו לא באמת כוונתו של המשורר ואין זה פרדוקס).

אם אכן לא ניתן לסמוך על השמועות הרי שגם השמועה ש-"אם אומרים בשמו איזה דבר, הוא בדיוק ההיפך" לא ניתן לסמוך...

באופן קצת שונה: אם כאשר אומרים שמועה בשם החזו"א הרי היא "בדיוק ההיפך" אזי גם השמוה הזו גופא היא בדיוק להיפך... וממילא כן ניתן לסמוך על השמועות... אבל אם ניתן לסמוך על השמועות הרי שהשמעות הם "בדיוק ההיפך" וא"כ א"א לסמוך על השמועות...

סמל אישי של משתמש
חרדי חרדי
הודעות: 900
הצטרף: 25 מאי 2016, 20:25

Re: אשכול הפרדוקסים

נושא שלא נקרא על ידי חרדי חרדי » 28 אוקטובר 2016, 12:45

"האם יש מילה נרדפת לנרדפת ??? "
יש אתרים שמסקרים את הציבור החרדי.. ויש אתר של הציבור החרדי www.jdn.co.il

סמל אישי של משתמש
יאיר
מנהל ראשי
הודעות: 16279
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
יצירת קשר:

Re: אשכול הפרדוקסים

נושא שלא נקרא על ידי יאיר » 28 אוקטובר 2016, 13:02

בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!

סמל אישי של משתמש
קלונימוס הזקן
הודעות: 1029
הצטרף: 09 אוקטובר 2016, 13:12

Re: אשכול הפרדוקסים

נושא שלא נקרא על ידי קלונימוס הזקן » 28 אוקטובר 2016, 14:06

חרדי חרדי כתב: "האם יש מילה נרדפת לנרדפת ??? "
אי"ז פרדוקס (וכפי שכתב יאיר).

סמל אישי של משתמש
יאיר
מנהל ראשי
הודעות: 16279
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
יצירת קשר:

Re: אשכול הפרדוקסים

נושא שלא נקרא על ידי יאיר » 28 אוקטובר 2016, 14:36

לכאורה [אולי], היה צריך להביא השאלה כאן:
http://www.forum.ladaat.info/viewtopic.php?f=1&t=11341
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!

סמל אישי של משתמש
חרדי חרדי
הודעות: 900
הצטרף: 25 מאי 2016, 20:25

Re: אשכול הפרדוקסים

נושא שלא נקרא על ידי חרדי חרדי » 24 נובמבר 2016, 20:55

גמ' בבא קמא מט :

" מאן דמחזיק בשטרא אדעתיה דארעא הוא דמחזיק, ובארעא הא לא אחזיק.
ושטרא נמי לא קנה דלאו דעתיה אשטרא "



(נראה לי פרדוקס לא ?)
יש אתרים שמסקרים את הציבור החרדי.. ויש אתר של הציבור החרדי www.jdn.co.il

סמל אישי של משתמש
חבצלת השרון
הודעות: 3463
הצטרף: 16 נובמבר 2016, 15:54

Re: אשכול הפרדוקסים

נושא שלא נקרא על ידי חבצלת השרון » 04 דצמבר 2016, 19:36

איך הדבק מגע לא נדבק לצד הפנימי של השפופרת?
מנצחים הם לא אנשים שלעולם לא נכשלים, אלא אנשים שלעולם לא נכנעים.

סמל אישי של משתמש
יאיר
מנהל ראשי
הודעות: 16279
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
יצירת קשר:

Re: אשכול הפרדוקסים

נושא שלא נקרא על ידי יאיר » 05 דצמבר 2016, 02:26

כי הוא נהיה דביק רק אחרי "מגע" עם האויר ולכן באמת לפעמים הוא מתייבש בבקבוקון...כדי למנוע זאת ראה באשכול ההמלצות.
[אגלה כבר פה, פשוט לשים במקרר...]
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!

סמל אישי של משתמש
קריא
הודעות: 90
הצטרף: 22 מרץ 2016, 10:54

Re: אשכול הפרדוקסים

נושא שלא נקרא על ידי קריא » 05 דצמבר 2016, 22:52

תאמין לי, אל תאמין לאף אחד

סמל אישי של משתמש
חבצלת השרון
הודעות: 3463
הצטרף: 16 נובמבר 2016, 15:54

Re: אשכול הפרדוקסים

נושא שלא נקרא על ידי חבצלת השרון » 14 דצמבר 2016, 19:55

אם אני אוכלת..... ומישהו מתקשר אלי...... זה נקרא הפרעת אכילה???
מנצחים הם לא אנשים שלעולם לא נכשלים, אלא אנשים שלעולם לא נכנעים.

סמל אישי של משתמש
קלונימוס הזקן
הודעות: 1029
הצטרף: 09 אוקטובר 2016, 13:12

Re: אשכול הפרדוקסים

נושא שלא נקרא על ידי קלונימוס הזקן » 15 דצמבר 2016, 18:13

חבצלת השרון כתב:אם אני אוכלת..... ומישהו מתקשר אלי...... זה נקרא הפרעת אכילה???
http://www.forum.ladaat.info/viewtopic. ... 60#p302366

סמל אישי של משתמש
חבצלת השרון
הודעות: 3463
הצטרף: 16 נובמבר 2016, 15:54

Re: אשכול הפרדוקסים

נושא שלא נקרא על ידי חבצלת השרון » 18 דצמבר 2016, 21:10

photo_2016-12-18_21-06-19.jpg
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
מנצחים הם לא אנשים שלעולם לא נכשלים, אלא אנשים שלעולם לא נכנעים.

סמל אישי של משתמש
1010
הודעות: 6198
הצטרף: 26 אפריל 2015, 18:10
קיבל תודה: 1 פעם

Re: אשכול הפרדוקסים

נושא שלא נקרא על ידי 1010 » 20 דצמבר 2016, 18:59

מת מצוה הכל קרוביו
א.
ב.

ג. ברגע האמת, כולנו חרדים לדעת.

סמל אישי של משתמש
יאיר
מנהל ראשי
הודעות: 16279
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
יצירת קשר:

Re: אשכול הפרדוקסים

נושא שלא נקרא על ידי יאיר » 20 דצמבר 2016, 23:25

מה הפרדוקס?
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!

סמל אישי של משתמש
1010
הודעות: 6198
הצטרף: 26 אפריל 2015, 18:10
קיבל תודה: 1 פעם

Re: אשכול הפרדוקסים

נושא שלא נקרא על ידי 1010 » 21 דצמבר 2016, 11:44

אם הכל קרוביו, הוא לא מת מצוה.

מת מצוה, זה רק מי שאין לו קרובים.
א.
ב.

ג. ברגע האמת, כולנו חרדים לדעת.

סמל אישי של משתמש
קלונימוס הזקן
הודעות: 1029
הצטרף: 09 אוקטובר 2016, 13:12

Re: אשכול הפרדוקסים

נושא שלא נקרא על ידי קלונימוס הזקן » 02 ינואר 2017, 14:44

אתנחתא כתב:אחד הפרדוקסים המפורסמים בהלכה הוא 'פרדוקס קידוש החודש' (פרדוקס שאף נכתב עליו שיר בידי הפרופסור לארכאולוגיה רוני רייך...).

וזהו תוכנו:

מעשה ובאו שני אנשים לסנהדרין ב-ל' אב, והעידו שראו את המולד, וממילא על בי"ד להכריז שאותו יום הוא -א' באלול. אולם, לפני שהספיקו להכריז , הגיעו לבית הדין שני עדים אחרים בכדי להזים את עדות הראשונים, שני עדים אלה יהיו ביום א' לחודש אלול בני מצווה וכשירים לעדות מאותו יום.

עפ"י ההלכה, אם עדות העדים הראשונים הוזמה על ידי העדים שבאו אחריהם, לא יכריזו בי"ד על אותו היום כ-א' באלול. מאחר שכך לא מלאו לעדים שבקבוצה השנייה שלוש עשרה שנים, וממילא עדותם אינה עדות, ואין בדבריהם כדי להזים את עדות העדים הראשונים. ולפיכך יש לקבל את עדות העדים הראשונים, ולהכריז על היום להיות א' באלול. אם כך, קבוצת העדים השנייה היא איפוא בדיוק בגיל מצוות, כשרים לעדות, ולכן עדותם מתקבלת וכן מזימה את זו של העדים הראשונים. וחוזר חלילה...

ועי' במנחת חינוך שדן בזה - http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... =&pgnum=26
הנה השיר?

הַשֶּׁמֶש עַל הַיָּם עוֹלֵה,
בְּאוֹר יָהֵל זוֹרֵחַ;
כְּמִתְאַמֵּץ לְהַחֲלִיק ...
מַסְפִּיק לְהִתְבַּדֵּחַ!
זֶה לֹא יְצִיר מֹחוֹ שֶׁל לוּאִיס
קֵרוֹל הַקּוֹדֵחַ;
כִּי לְהַלָּן תָּפְקִיד רָאשִׁי
יֵשׁ דַּוְקָא לַיָּרֵחַ.

וּבְכֵן הַפַּעַם, בִּרְצִינוּת:
לִפְנֵי כִּשְׁנוֹת אַלְפַּיִם,
בְּיוֹם שְׁלוֹשִׁים לְחֹדֶשׁ אָב
בִּשְּׁנַת שְׁלוֹשִׁים וּשְׁתַּיִם,
שׁוּב הִתְכַּנֵּס לוֹ בֵּית הַדִּין
בָּעִיר יְרוּשָׁלַיִם,
עַל רֹאשׁ הַחֹדֶשׁ לְהָכְרִיז
(וְעוֹד עִנְיָן אוֹ שְׁנַיִם).

אֶצְלֵנוּ הַיְּהוּדִים הֲרֵי,
זֹאת לְהֱוֵי יָדוּעַ,
סִדְרֵי שָׁנָה וְחֹדָשִׁים,
תְּקוּפוֹת וִיְמֵי שָׁבוּעַ,
לְפִי יָרֵחַ נִקְבָּעִים
אֲשֶׁר בָּרוֹם יָנוּעַ,
וְאֵין עַל כָּךְ עוֹד לְהַרְהֵר
וְלֹא לִשְׁאוֹל: מָדוּעַ?

אִם בַּשְּׁלוֹשִׁים לְחֹדֶשׁ אָב
אֶל בֵּית הַדִּין, בָּהוּל
יָבוֹאוּ שְׁנַיִם אֲנָשִׁים
יָעִידוּ כִּי מִמּוּל
רָאוּ מוֹלָד הַלְּבָנָה
(וְזֶה לֹא תַּעֲלוּל)
כִּי אַז יוּכְרָז אוֹתוֹ הַיּוֹם
כְּ'אָלֶ"ף בְּאֱלוּל'.

אַךְ זֶה יָצְאוּ שְׁנֵי הָעֵדִים
מִלִּפְנֵי בֵּית הַדִּין,
אֶת חוֹבָתַם זֶה אַךְ מִלְּאוּ
הָלְכוּ לִשְׁתּוֹת כּוֹס גִּ'ין.
שֶׁכֵּן עָמְדוּ לִגְבּוֹת שְׁטָר חוֹב
שֶׁפֵּרְעוֹנוֹ הִקְדִּים
וְזוֹ סִבָּה טוֹבָה לָחֹג ...
אַשְׁרֵי הַמַּאֲמִין.

יֵשׁ לְהַזְכִּיר דָּבָר נוֹסָף
מִתּוֹךְ סִדְרֵי הַדִּין .
כִּי אִם יָבוֹאוּ בּוֹ בַּיּוֹם
עוֹד זוּג שֶׁל בָּחוּרִים
וְלִפְנֵי בֵּית הַדִּין יֹאמְרוּ
כִּי הֵם מִצְטַעֲרִים
אַךְ הָעֵדִים אֲשֶׁר לְעֵיל
הָיוּ בַּמִּילוּאִים.

וְלֹא יָכְלוּ בִּכְלָל לִצְפּוֹת
בְּצֵאת הַלְּבָנָה.
אֲזָי הָרַבָּנִים, קְצָרוֹת
יֵשְׁבוּ עַל הַמְּדוֹכָה.
וְיִקְבְּעוּ כִּי הָעֵדִים
שֶׁבָּאוּ רִאשׁוֹנָה
הֵם זוֹמְמִים! אֲשֶׁר עַל כֵּן
כָּל עֵדוּתַם פְּסוּלָה.

וְכַךְ, אֵפוֹא, זֶה בֵּית הַדִּין
אֲשֶׁר בִּיְרוּשָׁלַיִם,
אֲשֶׁר קָבַע: "הֵם זוֹמְמִים",
בִּטֵּל עֵדוּת הַשְּׁנַיִם;
"הַיּוֹם לֹא אָלֶ"ף בְּאֱלוּל
שֶׁל שְׁנַת שְׁלוֹשִׁים וּשְׁנַיִם
כִּי הוּא נִשְׁאָר שְׁלוֹשִׁים בְּאָב,
כָּל עוֹד יֵשׁ אוֹר, בֵּינְתַיִם."

וְיֵשׁ לוֹמָר כָּאן עוֹד דָּבָר
בְּאֵלֶּה עִנְיָנִים,
כִּי בַּסִּפּוּר הַמְּסוּפָּר
עִקָּר הוּא, אֵין חוֹלְקִים,
שֶׁכָּאן נֶחְשָׁב כִּמְבוּגָר
(כָּל מָאן דְּהוּ יַסְכִּים):
כָּל מִי אֲשֶׁר מָלְאוּ לוֹ כְּבָר
יוֹד-גִּימֶל אֲבִיבִים.

שָׁאַל אוֹתָם אָב בֵּית הַדִּין
"מָה פֵּשֶׁר הַשִּׂמְחָה?"
"אֲנָחְנוּ תְּאוֹמִים," אָמְרוּ
"זוּ לֹא מַהֲתַלָּה:
גִּילֵנוּ שְׁלוֹשׁ-עֶשְׂרֵה שָׁנִים,
נֹאמָר בְּגַאֲוָה,
כִּי אָלֶ"ף בְּאֱלוּל הוּא לָנוּ
יוֹם בַּר הַמִּצְוָה."
"עֲצוֹר! עֲצוֹר!" צָעַק בְּקוֹל
אֶחָד הַדַּיָּנִים.
"אַךְ זֶה עַתָּה קָבַעְנוּ פֹּה
שִׁינוּי תַּאֲרִיכִים.
עֲדַין חֹדֶשׁ אָב הַיּוֹם,
עַד צֵאת הַכּוֹכָבִים.
וְרַק מָחָר, לְפִי הַדִּין
תּוּכְלוּ לִהְיוֹת שְׂמֵחִים."

"אִם כַּךְ", הָרַבִּי הַשֵּׁנִי,
צָעַק בְּקוֹל גַּדוֹל:
"אֵינְכֵם עֲדַיִן בְּנֵי מִצְוָה
וְיֵשׁ בַּזֶּה מִכְשׁוֹל!
אַתֶּם עֲדַיִן, אֵיךְ לוֹמָר,
קְטִינִים כְּבַיָכוֹל.
וְעֵדוּתְכֶם אֵינָה עֵדוּת!
לִרְשׁוֹם בַּפְּרוֹטוֹקוֹל."

אַז הִזְדָעֵק לוֹ הַשְּׁלִישִׁי
מִבֵּין הָרָבָּנִים:
"אִם עֵדוּתַם אֵינָה עֵדוּת
שֶׁל שְׁנֵי הַתְּאוֹמִים,
אֲזָי עֵדֵי בּוֹקְרוֹ שֶׁל יוֹם
אֵינָם כְּלָל זוֹמְמִים,
רֹאשׁ חוֹדֵשׁ שֶׁל אֱלוּל הַיּוֹם,
לֹא אָב, יוֹם הַשְּׁלוֹשִׁים!"

הַתְּאוֹמִים מִיָּד קָפְצוּ
לַכָּל אָמְרוּ אַז ... "וָאלָה!
בְּכֹל זֹאת בַּר מִצְוָה הַיּוֹם,
נֵלֵך הַבַּיְתָה, יָאלָלה!
צָרִיךְ לַחְזוֹר לַזֶּה אֲשֶׁר
אָמַרְנוּ לְכַתְחִילָה:
הַשְּׁנַיִם זוֹמְמִים הֲרֵי ..."
וְכַךְ חוֹזֵר חֲלִילָה.

הַקָּיִץ אֶל קִצּוֹ קָרַב,
תַּצְהִיב הָאִזְדָּרֶכֶת.
הָעֲנָנִים חָלְפוּ בָּרוֹם
נוֹפְלִים עֲלֵי שַׁלֶּכֶת.
שָׁקְעָה חָמָה וְגַם זָרְחָה
וְסוֹף גַּם לַמַּסֶּכֶת.
שֶּבָּהּ הַזְּמָן, שֶׁרָץ תָּמִיד...
כִּמְעַט עָצַר מִלֶּכֶת.

סמל אישי של משתמש
קלונימוס הזקן
הודעות: 1029
הצטרף: 09 אוקטובר 2016, 13:12

Re: אשכול הפרדוקסים

נושא שלא נקרא על ידי קלונימוס הזקן » 02 ינואר 2017, 14:44

מי ידע איזה בעיה נוספת יש בעדות שהמשורר הנכבד לא שם ליבו לכך?

סמל אישי של משתמש
קלונימוס הזקן
הודעות: 1029
הצטרף: 09 אוקטובר 2016, 13:12

Re: אשכול הפרדוקסים

נושא שלא נקרא על ידי קלונימוס הזקן » 02 ינואר 2017, 14:47

'פרדוכסים - פרשת פרה'. מאת פרופ' שלום רוזנברג.

http://www.yeshiva.org.il/midrash/3298

שפתי כהן
הודעות: 35
הצטרף: 07 דצמבר 2016, 15:22

Re: אשכול הפרדוקסים

נושא שלא נקרא על ידי שפתי כהן » 02 ינואר 2017, 15:19

ברור ששני אחים אינם יכולים להעיד ביחד!!!!!!!!!!!!!!

סמל אישי של משתמש
יאיר
מנהל ראשי
הודעות: 16279
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
יצירת קשר:

Re: אשכול הפרדוקסים

נושא שלא נקרא על ידי יאיר » 03 ינואר 2017, 02:19

קלונימוס הזקן כתב:'פרדוכסים - פרשת פרה'. מאת פרופ' שלום רוזנברג.

http://www.yeshiva.org.il/midrash/3298
פרדוכסים/פרדוקסים?

פרדוקס...
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!

ניק-אולי
הודעות: 10
הצטרף: 01 יוני 2014, 11:12

Re: אשכול הפרדוקסים

נושא שלא נקרא על ידי ניק-אולי » 03 ינואר 2017, 22:26

שפתי כהן כתב:ברור ששני אחים אינם יכולים להעיד ביחד!!!!!!!!!!!!!!
לכאורה החלק של 2 האחים כלל לא רלוונטי לעצם הפרדוקס,
שהרי די לנו בעד אחד הפסול להעיד מחמת גילו, כדי שלא יוכלו להזים את עדות הראשונים וכו'

יוסי גרין
הודעות: 62
הצטרף: 11 דצמבר 2016, 11:32

Re: אשכול הפרדוקסים

נושא שלא נקרא על ידי יוסי גרין » 04 ינואר 2017, 11:53

הפה שאסר הוא הפה שהתיר
מי שמאמין אוכל חמין
כל מי שאינו אוכל חמין צריך בדיקה אחריו אם הוא מין...ולענג את השבת ולהשמין הוא המאמין וזוכה לקץ הימין... (בעל המאור שבת טז:)

סמל אישי של משתמש
חבצלת השרון
הודעות: 3463
הצטרף: 16 נובמבר 2016, 15:54

Re: אשכול הפרדוקסים

נושא שלא נקרא על ידי חבצלת השרון » 10 ינואר 2017, 22:00

photo_2017-01-10_21-58-45.jpg
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
מנצחים הם לא אנשים שלעולם לא נכשלים, אלא אנשים שלעולם לא נכנעים.

סמל אישי של משתמש
חבצלת השרון
הודעות: 3463
הצטרף: 16 נובמבר 2016, 15:54

Re: אשכול הפרדוקסים

נושא שלא נקרא על ידי חבצלת השרון » 21 מרץ 2017, 13:09

הוקפץ לכבוד אחד ויחיד.
מנצחים הם לא אנשים שלעולם לא נכשלים, אלא אנשים שלעולם לא נכנעים.

סמל אישי של משתמש
אחד ויחיד
הודעות: 4048
הצטרף: 15 דצמבר 2016, 19:26

Re: אשכול הפרדוקסים

נושא שלא נקרא על ידי אחד ויחיד » 21 מרץ 2017, 13:16

תודה רבה רבה פשוט חיפשתי משהו (אפ' שבסוף לא מצאתי אבל בכל אופן תודה)
1221 איחוד הצלה, ראשונים להציל חיים.

שלח תגובה