אני פה כתב:דרשת ר' מיכל הלברשטם
הוא מעלה תיעוד על הכפיות טובה של משה גפני במשך כל השנים
על ההכרת הטובה שהיה לראש הישיבה הרב שך לאדמו"ר מבעלזא
שהציל את עולם התורה הליטאי מבזיון
על הבכיות שבכה הרב שך בליל הבחירות
על השמחה של הרב שך בהסכם 40-60
על ההבטחה של הרב שך לו בפני משה גפני שבעלזא בהכרת הטובה צריכה לקבל מקום בעיריה
על חשבון דגל התורה.
למה משה גפני ן מפחד להסתכל לו בעינים?
והאמת הפשוטה - משה גפני ועסקני דגל באמת באמת שונאים חסידים ואת האדמורי"ם
הם גם בזים להם, אני - מעיד ר' מיכל - ישבתי איתם מיום הקמתם, הם באמת באמת בזים לחסידים ולמנהיגים.
ן
זהו פשע גדול להסית את הציבור החסידי שהליטאים שונאים את החסידים ובזים להם.
וללכת והביא את 'הכרת הטוב' לבעלז מהרב שך לפני שלושים שנה.
הרב שך הבטיח
לעולם לבעלז מקום בעירייה, על חשבון דגל התורה ? בלי קשר לכל מה שיקרה אחר כך ?
גם היום אין כאן שום מלחמה נגד בעלז ! בעלז יכולים גם היום להצטרף לדגל התורה ! מי ביקש מהם ללכת עם כל אגודת ישראל ?
האם בעלז רוצה כיום להצטרף לדגל התורה ? יקבלו את בעלז בשמחה !
מי נלחם בבעלז ?
החסידים מנסים כל הזמן לשמר הסכם ישן
מלפני שלושים שנה !!!
הרבה דברים השתנו מאז בחברה החרדית ! כל קהילה הסתגרה בפני עצמה מאוד.
הדמוגרפיה השתנתה ! הציבור החרדי גר בערים רבות ! יש חסידויות וקהילות שגדלו מאוד ויש שהתקטנו, חלים הרבה שינויים ב30 שנה.
אולי המספרים השתנו ???
והעיקר למה זהו מחלוקת ?
מדובר במחלוקת פוליטית ומותר לכל קהילה ללכת לבד.
וכי כל מי שהולך לדין תורה עם שכן הוא בעל מחלוקת ?
במיוחד שיש כאן אינטרס ליטאי אדיר להראות כמה כוחם לאחר הפילוג של עץ.
החסידים חושבים שהם ילהיטו את הרוחות כמו בתשמ"ט, אבל במציאות המחלוקת הרבה יותר רגועה ופוליטית לגמרי.
אין כאן שום שנאה לחסידים ושום בוז. זאת השמצה !
יש כאן שני קבוצות וקהילות שכל קבוצה רוצה להראות את כוחה ולדאוג לאינטרסים שלה.
בכל מקרה הרבה פעמים צריך ללכת 'עד הסוף' ואז אחר כך שידעו מהם יחסי הכוחות נעשה הסכם מעודכן.