התפתחויות חשובות מאוד בפרשיות מנהיג שובו בנים

לדעת ולדון על הנעשה והנשמע בציבור החרדי.

מנהלים: יאיר, אחד

סמל אישי של משתמש
בחייכון וביומיכון
הודעות: 215
הצטרף: 11 יולי 2017, 00:31

Re: התפתחויות חשובות מאוד בפרשת מנהיג שובו בנים

נושא שלא נקרא על ידי בחייכון וביומיכון »

משולש כתב:לפי עניות דעתי, האיש הוא ת"ח ללא ספק, אפי' ת"ח גדול.
אמנם הוא סרח, ומסכן את הציבור, ולכן צריך להזהיר אנשים מפניו. אמנם יש לעשות זאת כמי שכפאו שד ובצער גדול, על כבוד התורה שמתחלל לעינינו ובעל כרחנו.
ועל כן להזהר שלא לערב עוד הנאות כמו תאוות ניצוח, או הנאת נתינת דופי בבני אדם.
רבותיי, אמרו שנייה לרוח השנאה העיוורת הרף, ותחשבו כמו שהתורה רוצה שנחשוב, כלומר מתוך זוך ונקיון בלי שום נגיעה.
אני מכיר את כל העדויות מקרוב, אבל כיון ששתיתי הרבה מבארו, אני מסתכל על הסוגיא בכאב לב עצום, מי שמכירו קצת יודע שמשהו זז לו בראש כבר שנים, נעבעך, אדם ירד מדעתו, אבל במקום לטפל בו נפשית ולשקמו סגרו אותו וכו' ואח"כ פתחו אותו שוב במקום לתת לו כדורים, ולכן יוצא מה שיוצא.
רק לסיכום קצר:
1. מדובר בת"ח עצום ללא ספק.
2. מדובר באדם שהחזיר מאות מחללי שבת ואוכלי נבלות וכו' בתשובה וכיום הם יושבים ולומדים כל היום.
3. מדובר באדם שבאברכותו הסטייפלער אחז ממנו.
מאידך, מדובר באדם שבשנים האחרונות בלשון המעטה עשה הרבה דברים ודיבורים שלא ייעשו ולא ייאמרו, ומסכן, הוא נהיה חולה נפש, יש להזהיר ממנו כפי שהוא היום, אבל באותה נשימה לא להשמיצו באופן מבוזה כפי שהרבה עושים, הוא חולה ושוטה שפטור מכל התורה...

וקחו לכם ראיה מכלי ראשון מרי"מ שכטר שליט"א, מיד בפיצוץ הפרשה לפני כמה שנים, שמעתי מאחד האנשים הכי קרובים לרבי יעקב מאיר שליט"א, שכשדיברו עם רי"מ עליו, אמר אחד המקורבים: היכי תמצי שאפשר להיות גאון בתורה אבל בלי יראת שמים. ענה לו רי"מ תיכף ומיד: מיט ירא"ש, יש לו ירא"ש, אבער ער איז א משוגענער... (הוא עם ירא"ש, אבל הוא משוגע...).
והרי לכם התבטאות של רי"מ שמבטאת היטב את הנושא.

לכן זה אמור להיות יותר נושא כאוב, צרה רוחנית שהתרגשה ובאה על עם ישראל, תחשבו שניה מה זה אדם שבגללו יש מאות (!) אנשים שומרים תורה ומצוות, רבי חיים ויטאל כותב שכדאי ללאדם לחיות 70 שנה בעולם בלי לעשות כלום רק להחזיר אדם אחד בתשובה...

לכן בנושאים כאלו יש להזהר מאד, מי שלא נמצא במעגל של שובו בנים כיום כבר יודע וכבר משוכנע, אנשים לא טפשים, וכהיום הזה אין שום סכנה ציבורים לאנשים להתפס לשם, ומאידך לרדוף את אלה שנמצאים שם זה טפשי משני סיבות:
1. כי זה לא יעזור.
2. כי יש ביניהם בעלי תשובה שכל חיותם הוא הרב, ואם יפרקו להם את זה יש מהם שיעזבו הכל ויחזרו לסורם ה"י, ומי מכם רוצה להיות זה שעל שמו יירשמו חזרות בשאלה ה' ישמרנו ויצילנו?!

עד כאן דברי לב יהודי כואב וסוער כבר שנים אבל מנסה לא לאבד צלם אנוש.

סמל אישי של משתמש
מרן ראש הממשלה שליט''א
הודעות: 824
הצטרף: 13 יולי 2016, 05:50
נתן תודה: 83 פעמים
קיבל תודה: 53 פעמים

Re: התפתחויות חשובות מאוד בפרשת מנהיג שובו בנים

נושא שלא נקרא על ידי מרן ראש הממשלה שליט''א »

חויזר כתב:...אחד מגדולי ישראל הראשונים שקבוצת הפעילים פנתה אליהם היה הגאון הרב משה שפירא זצ"ל

מי שמתוקף תפקידו כמלווה את ציבור בעלי התשובה בישראל במשך עשרות שנים הכיר את הנושא מקרוב יותר יחסית לגדולי ישראל אחרים. הרב משה שפירא נשמע במשך כל השיחה מזועזע עד עמקי נשמתו, הוא מספר מיד בתחילת השיחה כי גם אליו הגיעו מזה שנים עדויות מכלי ראשון על מעשיו החמורים של ברלנד.

הוא קובע באופן הנחרץ ביותר כי מאות שנים לא היה אסון כזה בעם ישראל, אסון שלדעתו חמור יותר גם ממה שקרה אצל שבתי צבי והפרנקיסטים יש"ו. ושבתקופת הסנהדרין היו מסלקים את ברלנד מהעולם ללא אומר ודברים.
וכמובן ללא כל ניסיון לגביית עדות והתראה ובקשת תגובת הצד השני

מצווה רבה, הוא פוסק, לשתף פעולה עם הרשויות ולהביא לכך שיימק בכלא.

בסיום השיחה הוא מעודד את הפעילים להוציא קול קורא מגדולי ישראל נגד ברלנד ולהכריז עליו ועל כל פרסומיו ודברי תורתו כתועבה גמורה שיש לבערה מן העולם!

במהלך השיחה אומר הרב שפירא זצ"ל כי לדעתו יש בפעילות זו סכנת חיים מכיוון שאנשי שובו בנים מתירים דמו של אדם כפשוטו ללא כל קושי.
בינתיים האלימות מופיעה כאן מצד אחד בלבד בשתיקת צד שובו בנים לחלוטין, על כל רדיפות הצד השני למעט מקרים מינוריים לעומת הכפשה בלתי פוסקת

בשעתו, כאשר נודע לבאי ביתו של הרב שפירא שהשיחה מוקלטת הם פנו לעסקנים החשובים וביקשו מהם בשמו של הרב לא לפרסם את ההקלטה מחשש לשלומו ולחייו. העסקנים כיבדו את הבקשה למרות התנופה האדירה שהמערכה היתה זוכה לה בעקבות פרסום הדברים.
אחזור ואומר,
איני מצדיק או מאמין באמונה עיוורת ברב ברלנד ואיני נשבע שכל מעשיו ע"פ תורה,
אבל השנאה העיוורת שבצד שכנגד מוציאה אותי מדעתי בכל פעם מחדש
תיכף אשוב...
תלמידיי היקרים אנא מכם!
נצלו את הזמן, ואל תשתטו!

סמל אישי של משתמש
בחייכון וביומיכון
הודעות: 215
הצטרף: 11 יולי 2017, 00:31

Re: התפתחויות חשובות מאוד בפרשת מנהיג שובו בנים

נושא שלא נקרא על ידי בחייכון וביומיכון »

אין לך מה לשוב...
הוא לא צדיק שירד מהדרך,
אלא צדיק שירד מדעתו.
הוא עושה מעשים של חולה רוח, חדשים לבקרים יוצאים סרטונים חדשים ממה שהוא עושה בדרשות שלו ומה הוא מדבר וכו', לא צריך תואר רפואי להבין שהאדם ל"ע ירד מדעתו, אולי בגלל הצומות, לך תדע, תכל'ס זה המצב.
לכן גם מה שמספרים עליו לא מגיע ממקום של תאוה, אין מצב, מי שהכירו בשנים קדמוניות לפני עשרות שנים יודע את ההשתוקקות שלו והברען שלו בעבודת ה' שנים ע"ג שנים במסי"נ באופן שא"א לזייף, זה היה עוד לפני שקיבל ע"ז כבוד, וממקום שהוא היה לא נופלים סתם למקום של תאוות טפשיות כאלו שאפילו למי שיש אותן יודע להסתירן, מדובר בתוצאה של חולי נפש.
לכן שוב, במקום להפכו לאדם ארור ורשע צריך להגיד את האמת ולהכתירו כחולה, אין לו כוונה של רוע להוריד אנשים מהדרך מתוך רשעות, הוא פשוט שוטה, זה לא קשור ל'השיבנו' אלא ל'רפאינו'.

סמל אישי של משתמש
מתלמידיו של אהרון
הודעות: 777
הצטרף: 30 דצמבר 2012, 10:47
נתן תודה: 22 פעמים
קיבל תודה: 13 פעמים

Re: התפתחויות חשובות מאוד בפרשת מנהיג שובו בנים

נושא שלא נקרא על ידי מתלמידיו של אהרון »

מרן ראש הממשלה שליט''א כתב:]בינתיים האלימות מופיעה כאן מצד אחד בלבד בשתיקת צד שובו בנים לחלוטין, על כל רדיפות הצד השני למעט מקרים מינוריים לעומת הכפשה בלתי פוסקת
זה כבר שקר מוחלט.
היהודים היקרים הלוחמים בעבודה זרה הזאת (ולא משנה אם מעשיו נובעים משגעון או מרשעות, הבעיה עם המאמינים, לא איתו) - מעולם לא השתמשו באלימות פיזית, לא ידוע על שום מקרה כזה.
לעומת זה שובו בנים הגיבו באלימות רצחנית ממש, אין-ספור פעמים. אין החי יכול להכחיש את החי, אני מכיר כמה וכמה מהנפגעים באופן אישי, ואני ראיתי אותם כשהם היו פצועים ומדממים.
בקרקס האחרון שלו בבני ברק הם רגמו באבנים את המוחים. רכב של פעילי המערכה שהתקרב למקום הותקף במטח אבנים כאילו נכנס לכפר ערבי עויין, וכמעט שנהרג בו 4 אנשים, אחד מהם ילד - ע"י ההמון הזועם, אלמלא שהיתה לנהג הרכב התושיה פשוט ללחוץ על הגז ולנסוע לתוך ההמון ישר - הרי שאף אחד מהם לא היה בחיים. באותה הפגנה פונו שניים מהמוחים לבית חולים באמבולנס, (אחד מהם כמעט איבד את העין!) לאחר שהמוחים - ביניהם כמה מזקני אנ"ש - נסקלו באבנים על ידי פורעי שובו בנים!
הרב יום טוב חשין כמעט נרצח על ידם. הרב גרוס ג"כ, הרב נחמן שלום, הרב פוקס מנהל החיידר בבית שמש, המשפיע הרב גודלבסקי הוכה על ידם, ועוד ועוד.
ומה תאמר על אותו ליל הבדולח, כשהמון פורעי הכת התנפל בחמת רצח על ה"שול" במאה שערים, להרוס ולהחריב עד היסוד?
ומה לגבי אלימות מילולית? הם פתחו קו נוסף (לא הקו הרגיל שלהם) ובו הם שפכו את דמם של פעילי המערכה בצורה הכי נוראה שאפשר. וזה על ידי חשיפת (או המצאת) דברים מביכים על החיים האישיים שלהם, כדי לבזות ולהשפיל ולהרוס את שמם הטוב ואת חייהם וחיי בני ביתם וילדיהם.
הם לא חשודים על שפיכות דמים, הם שופכי דמים, הן כפשוטו והן כמשמעותו.
לעומת זה לא היה שום מקרה כזה מצד השני. גם לא אלימות מילולית.
הדבר היחיד שיש מהצד ה"רודף" - זה זעקה מרה וכואבת, על תמיכתם של אותם רשעים במעשים כה נוראים ואכזריים.
הם יודעים את האמת. והם מגיבים בהיסטריה לכל מי שמעז לומר אותה! הם לא מקבלים בשתיקה את ה"בזיונות". הם מגיבים ברצח!!!!
"אנחנו דומין כמו מי שמנגן - והעולם מרקדין, ומי שאינו מבין ושומע את הניגון - היא פליאה בעיניו מה הם רצים אחריו ומה הם מרקדים, כך היא הפליאה אצל העולם - על מה אתם רצים אחריי" (חיי מוהר"ן)

סמל אישי של משתמש
בחייכון וביומיכון
הודעות: 215
הצטרף: 11 יולי 2017, 00:31

Re: התפתחויות חשובות מאוד בפרשת מנהיג שובו בנים

נושא שלא נקרא על ידי בחייכון וביומיכון »

אדוני תלמידו של אהרן, תחשוב מה אתה כותב!
בלי להכנס לנידון אם הם צודקים בהשקפותיהם או לא,
אם היו עושים לכל אדמו"ר בעולם את מה שעושים למנהיג שלהם, אם היו עושים כך לרבי מבעלזא או גור או סאטמר או באבוב ומי לא, או היו עושים למנהיגים הליטאים או הספרדים את אותם דברים, הרי שבבתי הקברות בארץ היו הרבה קברים טריים... ראה ערך פוניבז'.
לכן מה שבשובו בנים עושים זה פפות של משי, וקח בחשבון שיש שם המון צעירים חוזרים בתשובה למחצה ולשליש ומתחזקים כאלה שעוד לא בדיוק רגילים לגמרי לדרך התורה ובאים מעולם אחר, ואם הם היו כאלה רשעים כמו שאתה מצייר הרי שפני הדברים היו הרבה יותר גרועים.
אני מכיר אישית עשרות עשרות אברכים שם בשובו בנים שלא יוציאו מהפה מילה נגד הרודפים, אנשים מנותקים מהעולם ועוסקים כל היום בעבוה"ש בתורה ועבודה, רק מסכנים שנפלו עם כזה מנהיג.

סמל אישי של משתמש
מתלמידיו של אהרון
הודעות: 777
הצטרף: 30 דצמבר 2012, 10:47
נתן תודה: 22 פעמים
קיבל תודה: 13 פעמים

Re: התפתחויות חשובות מאוד בפרשת מנהיג שובו בנים

נושא שלא נקרא על ידי מתלמידיו של אהרון »

ועכשיו הסרט.
זקני רבני ברסלב - רבי יעקב מאיר שכטר, רבי משה קרמר, רבי נתן ליברמנש, רבי שמעון שפירא ורבי נתן דוד שפירא - מדברים למצלמות.
וכן ראיון עם מי שעומד מאחורי בית הדין: רבי נחמן זאב פרנק.
מדובר בסרט בן יותר מ40 דקות, בו זקני אנ"ש מתראיינים ומסבירים ועונים לשאלות הקשות.
הייתי מדלג על הדקות הראשונות שהן פרומו (כמה מילים מכל אחד).
04:50 הגאון הרב נחמן זאב פראנק שליט"א (דבר בית הדין המיוחד)
13:02 הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטער שליט"א
15:54 הגה"צ רבי שמואל משה קרמער שליט"א
26:11 הגה"צ רבי נתן ליברמנש שליט"א
30:40 הגה"צ רבי שמעון שפירא שליט"א
32:52 הגה"צ רבי נתן דוד שפירא שליט"א (דבר המערכה)
יוטיוב:
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... VSjjELnT7A
בוקס:
https://mybreslev.box.com/s/lnw82mrbgxz ... hnruh7hy6s
גוגל דרייב:
https://drive.google.com/file/d/1y4xJZl ... sp=sharing
ג'מבו מייל:
https://www.jumbomail.me/he/Downloads.a ... 3838673D3D
אני מעתיק לפה את הדברים שפורסמו בקשר לוידאו הזה:
"להתרחק ממנו ולהרחיק אחרים" • פרסום ראשון
אחרי מודעת ה"מחאה והוקעה" שפרסמו משפיעי ומנהיגי ברסלב נגד מנהיג 'שובו בנים' - הם עושים כעת שימוש לראשונה, כ"הוראת שעה", גם במדיה שנחשבת פסולה, כדי להוקיעו • בסרט חסר התקדים, לצד דבריהם הנחרצים של הרבנים וזקני החסידים, חושף הרב נחמן זאב פראנק כיצד הוקם 'בית הדין המיוחד' אחרי פרסום מכתב בית הדין המיוחד של חסידות ברסלב שהתכנס לדון בפרשיית אליעזר ברלנד וקבע לאחר עשרות שעות שבהם גבה עשרות עדויות מגברים ונשים כי "כל השמועות נכונות והאיש הינו מכשול נורא ואיום לכלל ישראל", מכתב שהתפרסם יחד עם מכתב גיבוי מבכירי הרבנים בברסלב - הרב יעקב מאיר שכטר ובכירי זקני מנהיגי ברסלב, הרב שמואל משה קרמר, הרב נתן ליברמנש, הרב שמעון שפירא והרב נתן דוד שפירא, מחריפים את המלחמה בברלנד ומשתמשים לראשונה במדיה שנחשבת פסולה בקרב המגזר אליו הם משתייכים.
בסרט ארוך (40 דקות) ומושקע, נראה הרב יעקב מאיר שכטר, מי שנחשב לאחד מקברניטי העדה החרדית ומזוהה עם ציבור שמתנזר מכל שימוש באמצעי וידיאו - מדבר לראשונה למצלמות כשהוא משווה בין אליעזר ברלנד לשבתי צבי וקורא לציבור "להתרחק ממנו ולהרחיק אנשים אחרים ממנו". לחרדים 10 נמסר כי הרב שכטר נועץ באחד מרבני העדה החרדית שהורה לו כי בניגוד להנחייה הכללית האוסרת שימוש באמצעים אלו, פרשיית ברלנד שונה ברמת המסוכנות שבה והצורך להשפיע על קהלים שמחוץ למעגל החרדי מחייבת התנהלות מסוג אחר כ"הוראת שעה" ו"עת לעשות להשם".
הרב קרמר, רב המתפקד בפועל כחבר העדה החרדית, מצטלם לראשונה אף הוא כשהוא חושף כי כבר לפני 25 שנה, כאשר התנהלה מערכה נגד שליטתו של ברלנד בניהול ענייני אומן, ידעו זקני ברסלב כי ברלנד נגוע בענייני צניעות וכי הוא "מסוכן מאין כמוהו להנהגה ציבורית ודיבוריו ומעשיו נוטים למינות ממש". ההתנגדות לבעלות על אומן היתה אך ורק מתוך חשש שהדבר יחזק את השפעתו הקלוקלת על הנוער של ברסלב. את דבריו הוא תומך במכתב שכתב באותה שנה, מכתב שכתב היד של קטעים נבחרים ממנו מתפרסם לראשונה בסרטון.
בנוסף תוקף הרב קרמר במילים חריפות את דבריהם של חסידי ברלנד כי המאבק נגד רבם נובע מיחס דוחה כלפי בעלי התשובה באופן כללי. "שקר וכזב!", זועק על כך הרב, "הרי כל עניינו של רבינו הוא קירוב רחוקים". המאבק נגד ברלנד מאז ועד היום, מסביר הרב, הינו רק בגלל היותו פורץ גדרי הלכה, אלא שגם הרבנים שנאבקו בו לפני עשרות שנים לא העלו על דעתם "עד היכן הדברים מגיעים" כפי שהתברר כיום ע"י "דיינים מאנ"ש שקיבלו עדויות מהנפגעות בעצמם".
הרב ליברמנטש, מזקני רבני ברסלב, מעיד על הכרות קרובה עם דייני בית הדין המיוחד אותם הוא מגדיר כ"תלמידי חכמים מופלגים" ומוחה נחרצות באלו המחפים את ברלנד למרות שמעשי העבירה שלו בענייני נשים ידועים היום לכל וחלקם אף נעשים בפרהסיה. הוא מגחך על הנסיונות להצדיק את אותם מעשים כ"אמצעים לקבלת בזיונות" ומזכיר את התקרית בה ברלנד צולם כשהוא תוקף את אחד מחסידיו באגרופים, מעשה שחסידיו ניסו לרכך את חומרתו בתירוצים דומים. "אם הם לא מתרגשים מכך שהוא עובר עבירות דאורייתא בפרהסיה, אז אין עם מי לדבר. עדיף שנעזוב אותם לנפשם ונדאג אנחנו להתרחק ממנו". על אותם רבנים שמחפים אותם למרות הכל הוא טוען כי "הם עתידים, בוודאי ובלי ספק, ליתן את הדין".
הסרט פותח בראיון עם הרב נחמן זאב פראנק, אחד מתלמידי החכמים החשובים בברסלב ומי שליווה את הקמת בית הדין והשתתף בכל הדיונים יחד עם הדיינים האחרים. הרב פראנק מספר על הדרך בה הוא נחשף ל"טרגדיה של ברלנד" כלשונו. הוא פגש בחוברת שתיארה בקצרה את המעשים בהם ברלנד מואשם, קרא במקביל את חוברות ההסברה של אחיו, מוטה פראנק, המגבה את ברלנד, וההשוואה שערך ביניהם הותירה אותו מבולבל אך עם נטייה חזקה להאמין שהשמועות אודות מעשיו החמורים של ברלנד "אינם דמיונות". בהשפעת גיסו, מורה הוראה מטעם העדה החרדית, הוא נסע לגאון הרב ראובן נקאר מאלעד, אחד מדייני בית הדין המיוחד, ושם הוא התוודע לחומרת מעשי העבירה של ברלנד "באיסורי חנק ממש", התוודעות שזעזעה אותו עד היסוד ושאחריה לא היה מסוגל להירדם במשך לילות. מכאן הדרך להקמת בית הדין היתה קצרה. "לא וויתרנו להם", הוא מתאר על היסודיות בה נחקרו העדים שלאחריה ברור לו כי כל המעשים המיוחסים לברלנד אכן נעשו "כמו שאני יושב כאן ומדבר איתך". על השאלה למה רבנים אחרים לא מטפלים בפרשייה הוא משיב: "כיתתי את רגליי לרבנים אשכנזים ורבנים ספרדים ובראש ובראשונה לאלו שאני משוייך אליהם", רמז לעדה החרדית בירושלים, ו"כולם מפחדים להתעסק איתם, זה לא סוד שיש ביניהם אנשים אלימים". "אם אתם תיכנסו לסיפור ותכריזו על מאבק נגד ברלנד", הוא מצטט חלק מהם, "ייתכן שנצטרף אליכם מאוחר יותר".
מי שנושא את "דבר המערכה" הוא הרב נתן דוד שפירא, בנו הגדול של הצדיק הברסלבי המפורסם ר' שמואל שפירא זצ"ל, בן גילו של ברלנד ודודו של הרב פראנק. הרב שפירא מספר כי לבתו שהיתה קשורה לשובו בנים הגיעו במשך השנים סיפורים מחרידים על התנהלותו של ברלנד עם נשים והיא זו שדחפה את אביה להיכנס לפרשייה. אחיינו פראנק היה מתווכח איתו על כך שהוא מדבר נגד ברלנד והרב שפירא מצדו דחף אותו לחקור את הדברים, כך שלרב שפירא היה גם חלק פעיל בהקמת בית הדין. הרב שפירא קובע כי אחרי שנים של מעקב ברור לו כי כל "עבודת השם" של ברלנד היתה "הצגה אחת גדולה" וכי מנהגו להתעטף בכל שעות היממה בטלית ולהורות לאברכים הוראות קיצוניות של פרישות היא תכסיס מאחז עיניים על מנת להציג כלפי חוץ דמות של "צדיק". הוא טוען כי דמות צבועה כזו של ברלנד, שמצד אחד עוטה אצטלא של "צדיק הדורות" ומאידך עובר עבירות כה חמורות וכשיטה ומשנה סדורה - לא היתה מעולם. "כל מה שעשינו במאבק נגד ברלנד הוא אפילו לא טיפה מן הים", הוא זועק, "כל היהדות החרדית היתה צריכה להיכנס לסיפור, העולם היה צריך להתהפך מסיפור כזה". לדידו של הרב שפירא ישנה רק קבוצה אחת הגרועה אף מברלנד עצמו ואלו הם היחצנים שממשיכים לשווק אותו לציבור למרות כל מה שללא ספק ידוע להם לגבי אישיותו הבעייתית והמסוכנת.
עצם העובדה שרבנים אלו מדברים למצלימות היא כאמור מעשה חסר תקדים המעיד על האופן הבלתי מתפשר בה נאבקת חסידות ברסלב להוקיע מתוכה את ברלנד.
"אנחנו דומין כמו מי שמנגן - והעולם מרקדין, ומי שאינו מבין ושומע את הניגון - היא פליאה בעיניו מה הם רצים אחריו ומה הם מרקדים, כך היא הפליאה אצל העולם - על מה אתם רצים אחריי" (חיי מוהר"ן)

סמל אישי של משתמש
משולש
הודעות: 13895
הצטרף: 07 נובמבר 2012, 21:24
קיבל תודה: 34 פעמים

Re: התפתחויות חשובות מאוד בפרשת מנהיג שובו בנים

נושא שלא נקרא על ידי משולש »

אם אפשר להעלות לאיזה שיתוף כמו גמבו ודומיו.

סמל אישי של משתמש
מתלמידיו של אהרון
הודעות: 777
הצטרף: 30 דצמבר 2012, 10:47
נתן תודה: 22 פעמים
קיבל תודה: 13 פעמים

Re: התפתחויות חשובות מאוד בפרשת מנהיג שובו בנים

נושא שלא נקרא על ידי מתלמידיו של אהרון »

משולש כתב:אם אפשר להעלות לאיזה שיתוף כמו גמבו ודומיו.
https://www.jumbomail.me/he/Downloads.a ... 3838673D3D
"אנחנו דומין כמו מי שמנגן - והעולם מרקדין, ומי שאינו מבין ושומע את הניגון - היא פליאה בעיניו מה הם רצים אחריו ומה הם מרקדים, כך היא הפליאה אצל העולם - על מה אתם רצים אחריי" (חיי מוהר"ן)

סמל אישי של משתמש
1010
הודעות: 6212
הצטרף: 26 אפריל 2015, 18:10
נתן תודה: 1 פעם
קיבל תודה: 48 פעמים

Re: התפתחויות חשובות מאוד בפרשת מנהיג שובו בנים

נושא שלא נקרא על ידי 1010 »

משולש כתב:אם אפשר להעלות לאיזה שיתוף כמו גמבו ודומיו.
בין האפשרויות היו גם ג'מבו מייל.
א.
ב.

ג. ברגע האמת, כולנו חרדים לדעת.

סמל אישי של משתמש
חזן
הודעות: 1288
הצטרף: 17 ספטמבר 2014, 12:07
קיבל תודה: 138 פעמים

Re: התפתחויות חשובות מאוד בפרשת מנהיג שובו בנים

נושא שלא נקרא על ידי חזן »

צריכים לדון אותו לכף זכות - כמו שרבי יעקב מאיר שכטר שליט"א אמר:

נטרפה דעתו! נטרפה דעתו!

מחשבה טובה
הודעות: 48
הצטרף: 26 יולי 2016, 12:01
קיבל תודה: 2 פעמים

Re: התפתחויות חשובות מאוד בפרשת מנהיג שובו בנים

נושא שלא נקרא על ידי מחשבה טובה »

חזן כתב:צריכים לדון אותו לכף זכות - כמו שרבי יעקב מאיר שכטר שליט"א אמר:

נטרפה דעתו! נטרפה דעתו!
ברור
ולא לשמוח כשמישהו שובר את הראש (הרי"מ שכטר).

סמל אישי של משתמש
בחייכון וביומיכון
הודעות: 215
הצטרף: 11 יולי 2017, 00:31

Re: התפתחויות חשובות מאוד בפרשת מנהיג שובו בנים

נושא שלא נקרא על ידי בחייכון וביומיכון »

מחשבה טובה כתב:
חזן כתב:צריכים לדון אותו לכף זכות - כמו שרבי יעקב מאיר שכטר שליט"א אמר:

נטרפה דעתו! נטרפה דעתו!
ברור
ולא לשמוח כשמישהו שובר את הראש (הרי"מ שכטר).
כמו שכתבתי כבר לעיל שלפני שנה וחצי כשנשאל רי"מ שכטר איך יתכן גאון בתורה בלי ירא"ש, והוא השיב 'מיט יראת שמים, אבער ער איז א משוגענער...' (עם ירא"ש, אבל הוא משוגענער)

סמל אישי של משתמש
מתלמידיו של אהרון
הודעות: 777
הצטרף: 30 דצמבר 2012, 10:47
נתן תודה: 22 פעמים
קיבל תודה: 13 פעמים

Re: התפתחויות חשובות מאוד בפרשת מנהיג שובו בנים

נושא שלא נקרא על ידי מתלמידיו של אהרון »

בחייכון וביומיכון כתב:
מחשבה טובה כתב:
חזן כתב:צריכים לדון אותו לכף זכות - כמו שרבי יעקב מאיר שכטר שליט"א אמר:

נטרפה דעתו! נטרפה דעתו!
ברור
ולא לשמוח כשמישהו שובר את הראש (הרי"מ שכטר).
כמו שכתבתי כבר לעיל שלפני שנה וחצי כשנשאל רי"מ שכטר איך יתכן גאון בתורה בלי ירא"ש, והוא השיב 'מיט יראת שמים, אבער ער איז א משוגענער...' (עם ירא"ש, אבל הוא משוגענער)
גם לדעת חלק מהרבנים שדנים לזכות ואומרים שהיה צדיק ונטרפה דעתו, הביקורת העיקרית לא מופנית כלפיו אישית, אלא כלפי ההתעקשות לדבוק בו ולהחזיק ממנו, עד כדי עיקום עצם התורה והאמונה.
אם היו התלמידים מבינים את המציאות, ומכתירים להם ראש ישיבה אחר מחשובי הרבנים שלהם, מתאוששים וממשיכים הלאה - לא היתה עליהם שום ביקורת. (כמו שהיה בצפת)
הרשעים האמיתיים הם אותם מנהיגי ומובילי שובו בנים, שיודעים היטיב ממעשי רבם, אך ממשיכים לשקר לציבור במצח נחושה, ולהמציא סברות של אפיקורסות להתיר את מעשיו, ועושים הכל להפיל עוד ועוד אנשים ולהרחיקם מהאמונה בה' בלי שיתוף.
וכך כותב גם רבי נחמן זי"ע עצמו, בליקוטי מוהר"ן תורה ס"א אות ב: (כדי להבין את העניין כראוי כדאי ללמוד את התורה הנ"ל בשלמותה)
...וְיֵשׁ מַנְהִיגִים שֶׁנִּקְרָאִים בְּשֵׁם רַבִּי שֶׁלִּמּוּדָם מֵאֵלּוּ הַמּוֹתָרוֹת, וְלא דַּי שֶׁאֵינָם יְכוֹלִים אֲפִלּוּ לְהַנְהִיג אֶת עַצְמָן כַּנַּ''ל וּמִכָּל שֶׁכֵּן שֶׁאֵינָם יְכוֹלִים לְהַנְהִיג אֶת אֲחֵרִים, וְהֵם נוֹטְלִים גְּדֻלָּה לְעַצְמָן לְהַנְהִיג הָעוֹלָם, צָרִיך לִרְאוֹת שֶׁלּא לְהַסְמִיך אוֹתָם, שֶׁלּא לִתֵּן לָהֶם תֹקֶף וָעז, שֶׁלּא יִהְיוּ מְכֻנִּים בְּשֵׁם רַבִּי, כִּי הֵם עַצְמָן אֵינָם חַיָּבִים כָּל כָּך, כִּי יֵשׁ לָהֶם יֵצֶר הָרָע גָּדוֹל לְהַנְהִיג הָעוֹלָם, אַך צָרִיך לִשְׁמר מְאד, שֶׁלּא לִתֵּן לָהֶם תּקֶף וָעז כִּי אֵלּוּ הַנּוֹתְנִים לָהֶם תּקֶף וָעז וְנִסְמָכִים עַל יָדָם שֶׁיִּהְיוּ נִקְרָאִים בְּשֵׁם רַבִּי הֵם עֲתִידִין לִתֵּן דִּין וְחֶשְׁבּוֹן...
"אנחנו דומין כמו מי שמנגן - והעולם מרקדין, ומי שאינו מבין ושומע את הניגון - היא פליאה בעיניו מה הם רצים אחריו ומה הם מרקדים, כך היא הפליאה אצל העולם - על מה אתם רצים אחריי" (חיי מוהר"ן)

סמל אישי של משתמש
משולש
הודעות: 13895
הצטרף: 07 נובמבר 2012, 21:24
קיבל תודה: 34 פעמים

Re: התפתחויות חשובות מאוד בפרשת מנהיג שובו בנים

נושא שלא נקרא על ידי משולש »

בשם של הג'מבו שקישרת לי כתוב בטעות בלי תואר "הרב" ונא לשנות בבקשה, כי לוחות ושברי לוחות מונחים בארון.

סמל אישי של משתמש
מתלמידיו של אהרון
הודעות: 777
הצטרף: 30 דצמבר 2012, 10:47
נתן תודה: 22 פעמים
קיבל תודה: 13 פעמים

Re: התפתחויות חשובות מאוד בפרשת מנהיג שובו בנים

נושא שלא נקרא על ידי מתלמידיו של אהרון »

משולש כתב:בשם של הג'מבו שקישרת לי כתוב בטעות בלי תואר "הרב" ונא לשנות בבקשה, כי לוחות ושברי לוחות מונחים בארון.
זה לא קישור שאני העליתי, ואין לי אפשרות לשנות.
ולגבי האם צריך לקרוא לו הרב - תקרא את הליקוטי מוהר"ן שהבאתי בפוסט שמעליך.
אני אישית התחמקתי מזה בכותרת (שכתבתי מנהיג שובו בנים)
"אנחנו דומין כמו מי שמנגן - והעולם מרקדין, ומי שאינו מבין ושומע את הניגון - היא פליאה בעיניו מה הם רצים אחריו ומה הם מרקדים, כך היא הפליאה אצל העולם - על מה אתם רצים אחריי" (חיי מוהר"ן)

סמל אישי של משתמש
משולש
הודעות: 13895
הצטרף: 07 נובמבר 2012, 21:24
קיבל תודה: 34 פעמים

Re: התפתחויות חשובות מאוד בפרשת מנהיג שובו בנים

נושא שלא נקרא על ידי משולש »

בכל מקרה הדברים שם מזעזעים.
אבל אני מבין שאלו הספרדים שלא מוכנים להאמין שום דבר שאומרים עליו, ובטוחים שזה הבעל דבר שעושה מחלוקת נגד תלמיד חכם, זה לא כל כך נורא.

סמל אישי של משתמש
בחייכון וביומיכון
הודעות: 215
הצטרף: 11 יולי 2017, 00:31

Re: התפתחויות חשובות מאוד בפרשת מנהיג שובו בנים

נושא שלא נקרא על ידי בחייכון וביומיכון »

תראה ר' משולש, לא נראה שאתה מכיר את הדברים מקרוב, לכן אין טעם לדבר על זה למה כן נורא או לא נורא.
זה נורא נוראות עד מאד למי שמכיר את האנשים במעגל הקרוב סביבו, וזה מלא וגדוש בכאב לב עד שאפשר לחטוף התקף לב, זה מכונת תעמולה משומנת למי שנמצא שם עד כדי שמי שהוא חלק מהקהילה בשובו בנים ורוצה לקום ולעזוב לגמרי זה כמעט כמו לחילוני בשיא הקריירה שלו לחזור בתשובה... מי שלא מכיר לא יבין.

סמל אישי של משתמש
משולש
הודעות: 13895
הצטרף: 07 נובמבר 2012, 21:24
קיבל תודה: 34 פעמים

Re: התפתחויות חשובות מאוד בפרשת מנהיג שובו בנים

נושא שלא נקרא על ידי משולש »

לא מכיר.
אבל מכיר מהסביבה הקרובה אנשים ספרדים שמתחברים לתורת ברסלב, והם אינם קשורים אליו כלל, רק הם בטוחים שהוא צדיק גדול והכל זה רק עלילות שקר של מעשה שטן.

סמל אישי של משתמש
יאיר
מנהל ראשי
הודעות: 20742
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
נתן תודה: 1149 פעמים
קיבל תודה: 1759 פעמים
יצירת קשר:

Re: התפתחויות חשובות מאוד בפרשת מנהיג שובו בנים

נושא שלא נקרא על ידי יאיר »

מעולם לא שמעתי שמכנים הרב שבתאי צבי שר"י...

מילא אם רק היה משתגע אבל אחר שעבר עשרות איסורי דאורייתא חמורים...
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!

סמל אישי של משתמש
בחייכון וביומיכון
הודעות: 215
הצטרף: 11 יולי 2017, 00:31

Re: התפתחויות חשובות מאוד בפרשת מנהיג שובו בנים

נושא שלא נקרא על ידי בחייכון וביומיכון »

תראה, זה לא כ"כ קשה להבין אותם, סך הכל מדובר כאן באדם שמוחזק כצדיק ועובד ה' מופלג במשך חמישים שנה! זה המון זמן!
ומצד שני הדברים שמאשימים אותו בהם הם עניינים שכל כך רחוקים מהעולם שלנו, אפילו לדבר ע"ז אי אפשר... לכן שאדם ישתכנע שיש כאן ממש זה מאד מאד קשה, דברים כאלה מאד קשה לאדם לקבל כל זמן שלא רואה בעיניים, אתם לא הרתם אותו כל השנים אז אתם קונים בקלות את הסיפור, לי לקח כמה שנים טובות עד שעיכלתי והפנמתי שכזה ראה וקדש ויש דברים בגו.
ציירו לעצמכם לדוגמא גדול בישראל ומנהיג, לדוגמא שמישהו יספר לכם על להבדיל רבי חיים קניבסקי שליט"א ויציג מכתבים חתומים וכו' אתם תזרקו אותו מכל המדריגות, אותו דבר מי שהכיר את האדם הזה במשך כל השנים הכירו כצדיק מופלג יוצא מגדר הרגיל, ופתאום לקנות דברים מנותקים כאלה לא הולך בקלות בכלל...
וויי וויי כמה אנשים אני קיללתי כששמעתי אותם מדברים עליו... :) עד ש... ה' ירחם עלינו :(

סמל אישי של משתמש
מתלמידיו של אהרון
הודעות: 777
הצטרף: 30 דצמבר 2012, 10:47
נתן תודה: 22 פעמים
קיבל תודה: 13 פעמים

Re: התפתחויות חשובות מאוד בפרשת מנהיג שובו בנים

נושא שלא נקרא על ידי מתלמידיו של אהרון »

משולש כתב:לא מכיר.
אבל מכיר מהסביבה הקרובה אנשים ספרדים שמתחברים לתורת ברסלב, והם אינם קשורים אליו כלל, רק הם בטוחים שהוא צדיק גדול והכל זה רק עלילות שקר של מעשה שטן.
אם הם שומעים את הדרשות שלו - אז הם מקבלים את תורת ברסלב עם עיוותים חמורים ומסוכנים, ביניהם כאלה שנוגעים לעיקרי האמונה.
אם הם הולכים אליו - הם נכנסים לסכנה נוראה של נפילה ברשת של כת שמשעבדת את גופם ממונם ונשמתם.
אם נשותיהם הולכות לשם... אני לא רוצה להמשיך.
"אנחנו דומין כמו מי שמנגן - והעולם מרקדין, ומי שאינו מבין ושומע את הניגון - היא פליאה בעיניו מה הם רצים אחריו ומה הם מרקדים, כך היא הפליאה אצל העולם - על מה אתם רצים אחריי" (חיי מוהר"ן)

סמל אישי של משתמש
מתלמידיו של אהרון
הודעות: 777
הצטרף: 30 דצמבר 2012, 10:47
נתן תודה: 22 פעמים
קיבל תודה: 13 פעמים

Re: התפתחויות חשובות מאוד בפרשת מנהיג שובו בנים

נושא שלא נקרא על ידי מתלמידיו של אהרון »

אני מעתיק מאמר של הסופר נחמן גרשונוביץ, שמתאר מנסיון חייו כיצד פועלת כת.

איך להקים כת – לגרוף הון, הערצה וכוח מבלי להיתפס לעולם

למה לעבוד, כשאפשר להניח לאחרים לעשות זאת עבורך? למה לרדוף אחרי פרסום, אם תוכל להביא את המעריצים אליך? ולמה לחשוש אם לעולם לא תיתפס?
מאמר זה ידריך אותך צעד אחר צעד להקמת כת – לחיות חיי מלך, מוערץ, מלא כסף, ולא לשלם על כך את המחיר לעולם.
אנשים ישרים מתבקשים לא לקרוא את המאמר.


הרי זה ברור, הכוח נמצא במספרים, הרי פשוט יותר לשעבד כמה אנשים שיעשו עבורך קופה, מאשר לעבוד קשה ולא להגיע לעשירית מההכנסות, אפס מהערצה, וכלום מאיכות החיים.

ציטוט המיוחס לגאון הכתות לפאייט רונאלד האברד, שהחל את דרכו כסופר מדע בדיוני ולבסוף יסד את הסיינטולוגיה: "לכתוב מילה בפרוטה זה בדיחה; אם מישהו רוצה לעשות מיליונים הדרך הטובה ביותר היא לייסד דת חדשה".

לא נלך רחוק, אחרי הכל אין לנו עניין להעשיר את אוצר הדתות והתסביכים, אנחנו רוצים בסך הכל להקים כת קטנה, מוגנת, שתניב לנו הכנסות, רכוש, הערצה, וסיוע צמוד בכל התנהלות החיים.

מאוד פשוט להקים כת, למעשה, ייתכן שאתה כבר בחצי הדרך לשם, רק להשלים עוד כמה חיזוקי ברגים, ואתה מנהיג כת למופת. אין לך ממה לחשוש, לעולם לא תיתפס. למה? כי אי-אפשר להוכיח כת, לא בחקירות מעמיקות של המשטרה, ולא בבית המשפט.

למעשה, הניסיון להוכיח 'כת', סותר את זכויות היסוד של כל אדם. הרי לכל אחד יש זכות להתייעץ עם מישהו, או לתת את כל כספו למישהו, או להתמסר למישהו. הניסיון להגדיר אותך כמנהל כת, נופל למעשה אל כשל לוגי בלתי-אפשרי, שהוא למעשה מגן עליך כמו חומה בצורה.

גם פושעים מורשעים עם כתות איכותיות ומסועפות, יושבים בכלא על עניינים אחרים לחלוטין, ולא על ניהול כת. מבחינת החוק, אתה מוגן לחלוטין. אין לך ממה לחשוש. תתחיל לנהל כת ולקצור את הפירות, חבל לך לעבוד קשה מצאת החמה עד צאת הנשמה, תן לאחרים לעשות זאת עבורך. חבל לך לרדוף אחרי הגשמה עצמית ותהילה, גרור זאת אליך.

בעידן כל-כך מקוון וריקני מתוכן, אנשים משתוקקים להאמין במשהו, להעריץ מישהו, אנשים יבואו אליך ויתנו לך את כל-כולם בלי למצמץ. אתה לא צריך אפילו להתאמץ.

בבקשה, הנה הנוסחה. תעשה בה שימוש מושכל, כפי שעשו בה רבים אחרים לפניך, והפכו למלכים בארמונות, למושלים ורוזנים, רק אל תעשה טעויות. על כך בהמשך.

שלב 1: בחירת מועמדים

עליך לבחור את המועמדים בתבונה, הרי הם הלחם והחמאה שלך, הם מרכיבים את הכת, ועליך לוודא שהם עשויים מהחומר עליו אתה יכול לבנות את הגחמות שלך.

חפש אנשים בעלי אופי תלותי, אנשים שמעצם טבעם נוטים להשליך החלטות שונות על אנשים אחרים. חפש אנשים שלא תמיד נמצאים עם שתי רגליים על הקרקע. אנשים שעוסקים בצורות שונות של אמנות, שקועים בדרך כלל בתוך עולם מעורפל של יצירה והמציאות אינה ממשית במיוחד עבורם. אלה האנשים שלך.

אתה בכל מקרה מציג עצמך כבעל סמכות, כבעל כוח, אתה תרגיש מיד לפי סוג וכמות השאלות שיופנו אליך. קל לזהות אותם. הם טרף קל.

אם יש מישהו שאתה בספק אודותיו, שחרר אותו. תמשיך הלאה, לא חסרים פריירים. העולם מלא מהם, צריך אותך, בוא לקטוף אותם.

אנשים שעברו טלטלות בחייהם הם חומר נהדר, אנשים שזה עתה התגרשו, התחתנו, איבדו יקיר, חזרו בתשובה או בשאלה, אלה רגעים קריטיים עבורך להיכנס ולשנות את מסלול חייהם לטובה. גם צעירים שלא גיבשו עדיין דעה על החיים, או נערים בגיל ההתבגרות שאישיותם טרם התגבשה.

שלב 2: מה אתה מוכר

עליך לקחת לעצמך מטרה נשגבת כלשהי, הזויה ככל שתהיה, אך כזו שהיא בלתי ניתנת להשגה. לא חסרות דוגמאות: להביא את המשיח, להביא שלום עולמי, להקים דמות היסטורית לתחייה, לתקשר עם חוצנים. כולם רוצים משיח, כולם רוצים שלום, כולם רוצים לראות את לאונרדו דה-וינצ'י, וכולם-כולם, גם אם לעולם לא יודו בכך, רוצים לתקשר עם ישויות תבוניות מעולם אחר.

עליך לדבר על המטרות שלך בפתוס רב, בהתלהבות, ולתת את התחושה שיש לך תוכנית ברורה ומעוצבת, שתוביל אותך, ואת הסמוכים על שולחנך, אל הגשמת המטרה. כמובן, שהדרך אל המטרה תארך שנים ארוכות, עד שתצא לפנסיה עם שקים מלאים כסף מתחת לכל המיטות בביתך.

אבל אל תשכח לרגע, אתה מוכר הבטחה. יש לך ביד משהו שאין לאיש מלבדך. ואתה מנופף בהבטחה הזו, ועדיין משאיר את הפרטים בערפל. זה פועל כמו קסם, ומבוסס על כל תהליכי השכנוע והלכידה המוכרים לפסיכולוגיה העדכנית.

כאמור, אנשים רוצים להאמין, יש להם את זה בדי-אן-איי. לא תאמין כמה זה קל.

שלב 3: יסודות ופולחן

הפוך את עצמך לאליל. זה אולי יישמע לך מגוחך, אבל זה הכרחי. תראה איך אתה עצמך רץ אחרי אלילים שונים. מאוד פשוט לספר על עצמך סיפורי גבורה שונים ומשונים, ולהוסיף פרטים, מלח ופלפל כיד הדמיון הטובה עליך.

שים לב: שקרים הם הלחם שלך. דבר בטונים משתנים, תצחק, תבכה, כנס לתוך דמות. הסיפורים שלך הם האוכל והנשימה של הכפופים לך. תעשה את זה טוב ואתה בדרך להצלחה. שקר שנאמר שלוש פעמים הופך לאמת. אתה תראה את זה בחוש.

מתג את עצמך כאיש חכם ונבון, חד כתער, מומחה במגוון רחב של אופני תקשורת אנושית. הם יאמינו לך. קל וכיף להאמין שאתה מחובר למישהו משכמו ומעלה. זה למעשה פועל באופן של חיזוק הדדי. המאמינים רוצים לתת לעצמם אישור, ונוח להם להאמין שאתה גיבור חיל שלא היה כמוך בכל הדור.

מלבד פולחן האישיות של עצמך, עליך גם לתת לכפופים לך תוכן פולחני, המשייך אותך לכוח עליון. למשל לשכב בתוך קבר למשך ארבע שעות בחצות לילה, או טיפוס הרים, או התחברות לדמויות היסטוריות על ידי הקראת כתביהן הלוך ושוב, או נסיעה לנקודות ספציפיות ברחבי הארץ, כמו בתי קברות, יערות, וחורבות נטושות.

תוכל לעשות זאת בתאריכים שונים ומדודים, ולגוון בין שלל היבטים של פולחן המקשר אותך, ולמעשה את הכפופים לך, אל כוח עליון שאין להתנגד לו.

בשיחות, ראיונות והטפות המוסר שאתה מרביץ במאמיניך, דבר נגד היאחזות ריקנית בכסף, שלמעשה אין בו ממש והוא משחית את הנפש, וזה יקל עליהם לתת לך את ההשחתה הזו. דבר על עזרה לזולת, הכוונה עזרה שלהם לך. ודבר על הטוב והמיוחד שייפול בחלקו של כל אחד מהנוכחים, טוב השמור מששת ימי בראשית רק למי שמאמין בך ובכוח העליון שמאחוריך.

שלב 4: אנחנו מיוחדים, אנחנו האמת

שים עצמך, ואת הכפופים לך, על אצבעות כף יד אחת בייחודיות שלכם במרקם האנושי של היקום. אנחנו בודדים, אנחנו מיוחדים, אין עוד כמונו.

שים ללעג וקלס את כל האחרים. את כל הכתות האחרות, החסידויות, החברות, החצרות, הארגונים, הגופים. עליך ללעוג לכל סוגי הדמויות הציבוריות, פוליטיקאים, זמרים, רבנים, ראשי ערים, מנהיגי כתות אחרים. עליך לשים את עצמך, ואת הכוח העליון שאליו אתה מחובר – כעמוד התווך של העולם כולו.

כדור הארץ מסתובב סביבכם. אתם מביאים את המשיח, אתם מביאים שלום עולמי, אתם מקימים את אליהו הנביא לתחייה, אתם מתקשרים עם חוצנים. לא אף אחד אחר. אף אחד לא זוכה בזה. העולם הזה וכל הטוב שבו מגיע לכם ביושר רב.

התחל בהשפלה שיטתית של כל אדם שלא מאמין בכם. תוכל להגדיר עובדות בדוקות, שאיש לא יכול להוכיח, כמו: כל מי שלא מאמין בכם יישלח לכף הקלע, או יחזור בגלגול, או ישוב אליכם כחפץ או כלי לשימושכם. לפי שאתם הרי העילית של הבריאה. אתם שכפולים ישירים של אדם הראשון. אתם הדבש של האנושות.

זה מידבק, לא תאמין כמה מהר כל הסובבים אותך מסתכלים בבוז לכל עבר, כולל על משפחותיהם שלהם, שלא זכו להאמין בך, ולא זכו לתת לך את כל הכסף שלהם, ולא זכו לשטוף לך את הבית ולקחת לך את האוטו למוסך ולטסט.

אם מישהו מחברי הכת הלך לגור בעיר רחוקה, התחל בלעג מתמיד כלפיו באוזני חברי הכת האחרים, הגדר אותו בהגדרה משפילה כלשהי שתהפוך שם נרדף לשמו. עליך גם ללעוג לעיר החדשה שלו, ולעצם הסיבה בעטיה עזב לשם, למשל כדי לגור קרוב למשפחת אשתו החדשה. הלעג הזה ימנע מאחרים לעשות מעשה דומה. אין זה סותר שהוא עדיין שרוף שלך, ועדיין משלם לך עשרת אלפים דולר דמי היטהרות או תשלום חובות ישנים שנוצרו עוד בטרם נולד, והוא עדיין מגיע לקבל את הכוונתך ואת העצמתך מדי פעם בפעם.

שלב 5: אל תעשה טעויות!

ההכנסות שלך: קבץ לעצמך תעודות במקצועות חופשיים שונים כמו משפטן, מגשר, יועץ נישואין, טוען רבני, מוהל… שכנע את הכפופים לך שאתה מרוויח את לחמך ביושר מכל מיני הכנסות חסויות המתנהלות באינטרנט או בפגישות חשאיות, והכסף שהם נותנים לך, נועד רק למטרות הכת. בפועל, אתה לא עובד יום בימי חייך, יוצא למסעדות כמעט מדי יום, לבתי מלון ושעשועים, על חשבון עדת המעריצים שלך. עליך להציג זאת כך – אתה עושה להם טובה בכך שאתה ניאות לקחת את הכסף שלהם למטרה הנעלה כל-כך של תקשור עם חוצנים, אם יכולת, היית רוצה שכל השקעה תצא ממך בלבד, כי זו זכות שאין כדוגמתה.
אל תיגע באיש: אל תידרדר לאלימות פיזית, או פגיעה פיזית כלשהי בשום אופן. כאן אתה נקבר. זה הסוף שלך. אם לא פגיעות פיזיות – היו כל מנהלי הכתות היום חופשיים כציפורי דרור ועשירים כקורח. כך שייתכן ולעולם לא תשלם את המחיר על שיעבוד בני אדם וסחיטתם, אבל תגיע לכלא בשל פגיעה פיזית. היזהר! אל תתפתה לכוח שלך!

שלב 6: ניצול נכון של כספים

אל דאגה, אתה מוגן. מערכות החוק במדינה לא יודעות איך להתחיל להתמודד עם תסבוכות כספיות מהסוג שלך. בדיוק כפי שהחוק לא מסוגל להתמודד איתך כמנהל כת. לכן, אין לך ממה לחשוש.

אם יגיעו אליך, תמיד תוכל לנופף בקלף הירוק שגודע לכל גופי החוק את הרגליים: תרומות – מתנות. הם נתנו לי, מה לעשות? להגיד לא? אני שפוי בדיוק כמוך. כפי שתמיד תוכל לסתור את הרעיון של כת: הם מתייעצים איתי בכל דבר, מה לעשות? לא לייעץ?

בכל מקרה, פתח חשבונות בכל הבנקים בארץ, אתה תתפלא עד כמה מוגן יהיה הכסף שלך, ועד כמה אין שום סנכרון בין גופי הכסף במדינה הזאת.

בינתיים, קנה בית. שפץ אותו מדי תקופה. קנה רהיטים. החלף אותם מדי תקופה. צא למסע שנתי בחו"ל עם כל המשפחה, וקנה בחו"ל דירת נופש. חתן ילדים ותן לכל אחד חצי דירה. קנה רכב, ועוד רכב. תן למשפחתך בגדים חדשים ותכשיטים חדשים על בסיס שבועי.

והכי חשוב: פזר הון לצדקה, אבל אך ורק בסיטואציות שהדבר יתוודע בין אנשי הכת. כמו תרומה לטיפול רפואי, או תרומת מזון לאלמנה, או תרומת פדיון שבויים, וכן האלה. זה ממתג אותך כאיש חסד שאין כדוגמתו, בנוסף על כל החסדים שאתה עושה עם אנשי הכת. תמיד ביתך פתוח לרווחה, תמיד אתה זמין לתת ייעוץ, תמיד אתה נותן כסף לנסיעות ולמזון, תמיד תגן בחירוף נפש על מאמיניך.

בכסף הנותר, פתח כמה עסקים, בתחומים שונים, ממודרים, תעשה קופה יציבה מכל העסקים. כמובן שאתה יכול להעביד בפרך את הכפופים לך באותם עסקים עצמם. אל דאגה, שום חוק לא יצליח להוכיח שאכן העבדת מישהו בפרך, בכפייה, או שלא ברצונו. עובדה. גם בעלי כתות ששעבדו עובדים, יושבים היום בכלא על סעיף 2 משלב 5.

שלב 7: שמור על שליטה

לרשותך עומדות מגוון שיטות שכנוע ומניפולציה. תמיד אתה יכול לומר לאחד מן המאמינים שלך משהו רע בשם מאמין אחר, וכך ליצור חיץ ביניהם. עליך להוסיף ולפתח רעל, טינה ואיבה, או אף אהבה, בין המאמינים לביניהם וכך לשמור את עצמך במרכז.

השתמש חופשי בצעקות, באיומים, במניפולציות רגשיות, בקללות – אף אחד לא העמיד לדין שום אדם על התנהגות כזו. אתה יכול להיות עצבני ולאיים כהוות נפשך, הכל ובלבד לשמור על שליטה במאמינים.

אל תיתן להם להתפתח, אל תאפשר להם לעסוק בעניינים שמסיטים אותך ממרכז התודעה שלהם. אל תאפשר להם מגע חופשי עם העולם החיצון, כדי שלא יטמאו אותם ברעיונות שווא, כמו למשל, שאתה לא יד ימינו של אלוהים, או שאין דבר כזה חוצנים.

כל האמצעים המילוליים כשרים. וגם דרמות, צא בטריקת דלת. דבר בלחישה תוך כדי שאתה מפנה גב. השתמש בסופרלטיבים וביטויי הפלגה. טרוק טלפונים. תן לעצמך סיפורים על חזיונות, חלומות, תקשורים רוחניים, ודברים שאין עליהם עוררין. נווט את צאן מרעיתך לפי החזיונות האלה, או איומים, או ברכות, או קללות, עשה כטוב בעיניך, ובלבד לשמור על שליטה מוחלטת.

דרוש דיווח מדוקדק על כל מעשיהם, ועל כל התקשורת שלהם עם כל אדם שאינו מן הכת. כוונן את המאמינים לעליונות על פני האחרים, וכך העבודה שלך תיעשה מאליה, איש לא רוצה להתחבר אל סנוב שחושב שבעורקיו זורם דם מזהב, הם יישארו מוגנים, רק שלך, לניצול חופשי.

לסיכום

אתה נמצא בגן עדן לכתות, אז למה לא לנצל את זה? אתה עדיין מעדיף לעבוד כל החיים עבור פרוטות? אתה עדיין מעדיף להישאר הדיוט אנונימי שאיש לא מעריץ, ואיש לא חושב אודותיו? חבל. אין לך מה להפסיד. אם משהו משתבש, תמיד תוכל לעבור לעיר אחרת, ולהתחיל הכל מחדש. תמיד יש מעריצים שיבואו אליך, ידבקו בך, זה חוק ההצטברות, תמצא את עצמך עם אינסוף מעריצים. כסף. חומריות. נפש רקובה. ריקנות.

למעשה, אם לא פגעת פיזית במישהו, איש לא יוכל להפליל אותך לעולם בניהול כת. כת זה המצאה. אין בכלל דבר כזה. זה לא מוחשי.

אני יודע.

הייתי שם.
"אנחנו דומין כמו מי שמנגן - והעולם מרקדין, ומי שאינו מבין ושומע את הניגון - היא פליאה בעיניו מה הם רצים אחריו ומה הם מרקדים, כך היא הפליאה אצל העולם - על מה אתם רצים אחריי" (חיי מוהר"ן)

סמל אישי של משתמש
בחייכון וביומיכון
הודעות: 215
הצטרף: 11 יולי 2017, 00:31

Re: התפתחויות חשובות מאוד בפרשת מנהיג שובו בנים

נושא שלא נקרא על ידי בחייכון וביומיכון »

צריך להזהר עם הנושאים האלה, כי עוד יבואו משוגעים ויגידו (כמו שכבר היו בעבר) על כל החסידויות שהם כתות.
כי במבט של גויים או חילונים, כל מי שמכניע דעתו בפני אחר זה כבר מעין כת, ומי שמכניע דעתו לגמרי ומתבטל כעפרא דארעא בפני מנהיגו הרוחני, הרי שלפי הגדרת חוקרי הכתות הגויים הוא כבר שבוי בתוך כת...
ומי שמפריש מממונו פדיונות או תרומות לרבו, ועושה ככל אשר מצוה עליו אפילו אומר על ימין שהוא שמאל וכו' אז הוא כבר ממש 'שבוי' לגמרי...

צריך זהירות!

סמל אישי של משתמש
מתלמידיו של אהרון
הודעות: 777
הצטרף: 30 דצמבר 2012, 10:47
נתן תודה: 22 פעמים
קיבל תודה: 13 פעמים

Re: התפתחויות חשובות מאוד בפרשת מנהיג שובו בנים

נושא שלא נקרא על ידי מתלמידיו של אהרון »

בחייכון וביומיכון כתב:צריך להזהר עם הנושאים האלה, כי עוד יבואו משוגעים ויגידו (כמו שכבר היו בעבר) על כל החסידויות שהם כתות.
כי במבט של גויים או חילונים, כל מי שמכניע דעתו בפני אחר זה כבר מעין כת, ומי שמכניע דעתו לגמרי ומתבטל כעפרא דארעא בפני מנהיגו הרוחני, הרי שלפי הגדרת חוקרי הכתות הגויים הוא כבר שבוי בתוך כת...
ומי שמפריש מממונו פדיונות או תרומות לרבו, ועושה ככל אשר מצוה עליו אפילו אומר על ימין שהוא שמאל וכו' אז הוא כבר ממש 'שבוי' לגמרי...

צריך זהירות!
אני ברסלבר, והתקרבתי בעצמי מהעולם הליטאי. אני האחרון שיחשוב את זה על החסידים.
אכן יש הבדל דק ומהותי, שלאדם חילוני יהיה קשה לקלוט אותו.
"אנחנו דומין כמו מי שמנגן - והעולם מרקדין, ומי שאינו מבין ושומע את הניגון - היא פליאה בעיניו מה הם רצים אחריו ומה הם מרקדים, כך היא הפליאה אצל העולם - על מה אתם רצים אחריי" (חיי מוהר"ן)

סמל אישי של משתמש
משולש
הודעות: 13895
הצטרף: 07 נובמבר 2012, 21:24
קיבל תודה: 34 פעמים

Re: התפתחויות חשובות מאוד בפרשת מנהיג שובו בנים

נושא שלא נקרא על ידי משולש »

לא נראה לי שלחילונים יש בעיה להבדיל בין חרדי או חסיד לבין כת. זה מאוד ברור ובולט.

סמל אישי של משתמש
חזן
הודעות: 1288
הצטרף: 17 ספטמבר 2014, 12:07
קיבל תודה: 138 פעמים

Re: התפתחויות חשובות מאוד בפרשת מנהיג שובו בנים

נושא שלא נקרא על ידי חזן »

הרה"צ המקובל רבי אשר זעליג מרגליות זצ"ל כותב בספרו "אשרי האיש" (דף מ"ט) וז"ל:

הרה"ק רבי אברהם מבארניב זצ"ל אמר בשם זקנו הרב מראפשיץ זי"ע, שאמר: דעו כי קודם ביאת המשיח יתרבה כל כך השקר בעולם, עד שרב העיר יסע יחדיו עם אשה נכריה בעגלה אחת, ורבים מבני העיר יאמרו אחריו אין קדוש כמוהו וכו', עד כאן מה ששמעתי מפיו הקדוש הנ"ל.

* * * * *

בספר הק' "היכל הברכה" מקאמארנא זצ"ל (פרשת ראה) וז"ל:

וגם הקללה יהיה מלובש בברכה וכו', כי כמו שיש צדיק נשמה גבוהה וקדושה, כן יהיה נגדו קללה מלובש בברכה, שיקרר לבבות בני אדם וימשוך אותם לדרכים משונים והבלים, ועוד שהוא יהיה פרוש ויושב ומתענה כל היום בטלית ובתפילין ועוסק בתורה יומם ולילה, ומראה עצמו שאין קדוש כמוהו, והוא חכם ומשכיל למשוך לחכמות זרות וכו', ורבים מעמי הארץ נמשכים אליו כי הוא קדוש ואינו נהנה כלל מזה העולם להבנת הטיפשים. אבל מי שנקודת יהודי שמור אצלו, אתה נקודה קדושה ימשוך אותו לשורש קדוש כו'. והקללה יהיה לך אם לא תשמעו אותה מטעה ומשטה את עצמך ולבך נוטה לצד הרע וסרתם מן הדרך, אזי תדבק אל הקללה ויגרום לך הקללה ללכת אחרי אלוקים אחרים, עכ"ל.

* * * * *

בספר הק' "זוהר חי" (בראשית דף תל"ט) וז"ל:

בשם הבעש"ט הק' זי"ע, וישטמוהו בעלי חיצים, ראשי ערב רב מקליפת נוגה כו', ונוגה הוא שווא בגוף וימשוך את מי שאינו ראוי ואת מי שמעורב ברע אצלו. ושני שעירין שווין היו במראה ובקומה ובדמים, כי אותו שמעמיד הס"מ הוא צדיק לעיני הבריות יותר מצדיק האמת, ואליו נמשכין הראויין אליו כו', ושאר הס"מ מעמיד עזאזל לנגד, יש לו מראה וקומה, מראה עצמו לאיש צדיק ומחלק דמים, וכל היום בטלית ותפילין, והכל שווא ושקר כעשו הרשע אשר רימה את אביו. וכל זה ראינו בעינינו מימות מרן עד היום הזה, שקר רדפוני עזרני וטהר לבנו לעבדך באמת אמן כי"ר, עכ"ל.


עוד שם ב"זוהר חי" (בראשית דף קי"ב ע"ב) וז"ל:

יש שמתלבש בו ס"מ הרשע, ועושה אותו רבי ורב וגדול הדור, ומעתה נשאר הבחירה, כי לרשעים ערב רב יש להם ראש ורועה שהוא כמותם עץ יבש אין בו לחלוחית טוב, הכל שקר וכזב, עכ"ל.


ולסיום העתיק מספר הק' "זקן ביתו" משר בית הזוהר זי"ע וז"ל:

יש בני אדם שהיצה"ר מניח אותם לעבוד את ה' עד שיתגדלו לבחינת חסיד או רב ורבי, ואז עושה עמם כרצונם, שיש בני אדם שהיצר הרע אין עושה אתם כלום, ועזב אותם לעבוד את הבורא בחשק ובשמחה בלי שום מניעה ממנו, והוא המתין עד שיתגדלו לבחינת מדריגת ישראל נאה, או חסיד גדול, או רב ורבי וראש הדור, ואז יכול היצר הרע לעשות עמו דבר גדול כרצונו, ואמר רבינו [רבי ר' אלימלך זי"ע] בפיו הקדוש, שהמתין היצר הרע לאדם הזה עד חמשה ועשרים שנה, ואז עושה עמו כרצונו, עכ"ל.

יעזור השי"ת שכולנו יחזרו בתשובה שלימה, ונזכה בקרוב כי מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים אמן.

סמל אישי של משתמש
יאיר
מנהל ראשי
הודעות: 20742
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
נתן תודה: 1149 פעמים
קיבל תודה: 1759 פעמים
יצירת קשר:

Re: התפתחויות חשובות מאוד בפרשת מנהיג שובו בנים

נושא שלא נקרא על ידי יאיר »

יישר כח לרב חזן!
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!

סמל אישי של משתמש
1010
הודעות: 6212
הצטרף: 26 אפריל 2015, 18:10
נתן תודה: 1 פעם
קיבל תודה: 48 פעמים

Re: התפתחויות חשובות מאוד בפרשת מנהיג שובו בנים

נושא שלא נקרא על ידי 1010 »

בחייכון וביומיכון כתב:תראה, זה לא כ"כ קשה להבין אותם, סך הכל מדובר כאן באדם שמוחזק כצדיק ועובד ה' מופלג במשך חמישים שנה! זה המון זמן!
ומצד שני הדברים שמאשימים אותו בהם הם עניינים שכל כך רחוקים מהעולם שלנו, אפילו לדבר ע"ז אי אפשר... לכן שאדם ישתכנע שיש כאן ממש זה מאד מאד קשה, דברים כאלה מאד קשה לאדם לקבל כל זמן שלא רואה בעיניים, אתם לא הרתם אותו כל השנים אז אתם קונים בקלות את הסיפור, לי לקח כמה שנים טובות עד שעיכלתי והפנמתי שכזה ראה וקדש ויש דברים בגו.
ציירו לעצמכם לדוגמא גדול בישראל ומנהיג, לדוגמא שמישהו יספר לכם על להבדיל רבי חיים קניבסקי שליט"א ויציג מכתבים חתומים וכו' אתם תזרקו אותו מכל המדריגות, אותו דבר מי שהכיר את האדם הזה במשך כל השנים הכירו כצדיק מופלג יוצא מגדר הרגיל, ופתאום לקנות דברים מנותקים כאלה לא הולך בקלות בכלל...
וויי וויי כמה אנשים אני קיללתי כששמעתי אותם מדברים עליו... :) עד ש... ה' ירחם עלינו :(
אני חשוב שאסור לתת דוגמאות עם שמות, אפי שזה רק לדוגמא בעלמא.
זה קצת פגיעה בכבוד ת"ח.
א.
ב.

ג. ברגע האמת, כולנו חרדים לדעת.

ברי עדיף
הודעות: 655
הצטרף: 03 יולי 2015, 00:47
קיבל תודה: 19 פעמים

Re: התפתחויות חשובות מאוד בפרשת מנהיג שובו בנים

נושא שלא נקרא על ידי ברי עדיף »

טוב לא נגיד מרן שה"ת. להבדיל אא"ה, אז תתארו לכם על שלמה אבינר
כל הכתבות המצוטטות מאתר בח"ח הם זבל של שקרים, לפעמים זדוניים ומרושעים
אל תאמינו למילה שמעתיקים משם

סמל אישי של משתמש
חזן
הודעות: 1288
הצטרף: 17 ספטמבר 2014, 12:07
קיבל תודה: 138 פעמים

Re: התפתחויות חשובות מאוד בפרשת מנהיג שובו בנים

נושא שלא נקרא על ידי חזן »

לא תגורו מפני איש!

מעשה נורא

בעיר בראדי, בעת שכיהן שם הגאון בעל "נודע ביהודה" זצ"ל, יצא לעז על אשה פלונית, והבי"ד חקרו ודרשו והנה אמת נכון הדבר, ויצא פסק מה"נודע ביהודה" שהאשה זו אסורה לבעלה באיסור חמור.

והנה משפחת האשה היה תקיפים ואנשי זרוע, וגם אבי הבעל שהיה עשיר ומגדולי העיר ומקורב למלכות היה גבר אלים ובעל זרוע גדול, והלכו לקבול על הדיינים בערכאות, וחרץ משפט מאת המלכות שכל מי שיאמר דבר מגונה על האשה, אחת דתו להלקותו מלקות ברבים, או ישלם קנס מאה אדומים בעד כל לשון גנאי שיאמר עליה.

אז רוח לבשה את שלשה הרבנים לקדש שם שמים ברבים, והמה הגאון בעל "נודע ביהודה", והרה"ג רבי מאיר מרגליות בעל "מאיר נתיבים", והרה"ג רבי גרשון קיטובער (גיסו של הבעש"ט), וילכו ויבואו אל בית הועד אשר בבית אבי הבעל, בשעה שהיה הבית מלא אנשים, ויען בעל ה"נודע ביהודה" ואמר בקול רם, דעו נא כי אשה פלונית היא זונה, והא לכם הקנס מאה אדומים בשביל שאמרתי שהיא זונה, ואילו היו לי עוד מאה אדומים בעד תיבת זונה הייתי אומר עוד הפעם שהיא זונה, אבל כיון שאין לי, די בכך שאמרתי פעם אחת שהיא זונה, (ובאופן כזה הכפיל כמה פעמים את תיבת "זונה" ולא שילם אלא קנס אחד).

אחריו עמד הגאון בעל "מאיר נתיבים" ואמר ג"כ כדברים האלה, וכיון שלא היה לו לשלם הלקוהו. ואח"כ עמד הרה"ג רבי גרשון קיטובער וצעק ג"כ כזאת, וכבר ביקשו להלקותו אבל נעשתה מהומה גדולה מהמון בני האדם שנתאספו לקול ההמולה, והוא ברח וימלט ויצא את העיר בראדי ונמלט למעזיבוז אצל גיסו הבעש"ט. ויאמר לו הבעש"ט כי לשלשתם פסקו גדולה מן השמים בשביל שקידשו שם שמים ברבים.

רבותי, איפה לוקחים כהיום את הרבנים הללו המקדשי שם שמים ברבים, המקיימים ולא תגורו מפני איש!

שלח תגובה