בינו בוערים בעם! - מאמר נוקב אודות דור הצעירים שלנו

לדעת ולדון על הנעשה והנשמע בציבור החרדי.

מנהלים: אחד, יאיר

א יודעלע
הודעות: 1994
הצטרף: 01 מרץ 2014, 20:40
נתן תודה: 20 פעמים
קיבל תודה: 69 פעמים

Re: בינו בוערים בעם! - מאמר נוקב אודות דור הצעירים שלנו

נושא שלא נקרא על ידי א יודעלע »

שבט מישור כתב:
אבן הפינה כתב:להרב שש משזר שליט"א
נ.ב. אני נהנתי מאוד מהתגובה של הרב יואל ראטה לקליפ של שיר באגלייטן לחתן
דוקא בתגובה זו שלו הוא יצא טיפש מטופש.
הקליפ הוא דקה אחת מתוך הרצאה מרתקת ומאלפת ביותר, הרצאה של של שעה ארוכה [ראה לינק מצורף], שכל השומע והרואה אותה ילעג לתגובה הטיפשית הזו, בה יורד לפסים אישים שאין להם שום קשר למציאות.

הנה הלינק להרצאה
https://www.torahanytime.com/#/lectures?v=36520
ההרצאה אכן מצוינת מאוד- לאבות

הקליפ שהסתובב בין הבחורים- קצת פחות...

התגובה לבחורים על הקליפ- נהדרת

התגובה אצל האבות ששמעו את ההרצאה- ממש לא מובנת...

(ואם תרצו זו גם דעתי על רמ"מ)

סמל אישי של משתמש
גאליציאנער
הודעות: 8633
הצטרף: 21 מרץ 2016, 13:54
נתן תודה: 94 פעמים
קיבל תודה: 86 פעמים

Re: בינו בוערים בעם! - מאמר נוקב אודות דור הצעירים שלנו

נושא שלא נקרא על ידי גאליציאנער »

א יודעלע כתב:
שבט מישור כתב:
אבן הפינה כתב:להרב שש משזר שליט"א
נ.ב. אני נהנתי מאוד מהתגובה של הרב יואל ראטה לקליפ של שיר באגלייטן לחתן
דוקא בתגובה זו שלו הוא יצא טיפש מטופש.
הקליפ הוא דקה אחת מתוך הרצאה מרתקת ומאלפת ביותר, הרצאה של של שעה ארוכה [ראה לינק מצורף], שכל השומע והרואה אותה ילעג לתגובה הטיפשית הזו, בה יורד לפסים אישים שאין להם שום קשר למציאות.

הנה הלינק להרצאה
https://www.torahanytime.com/#/lectures?v=36520
ההרצאה אכן מצוינת מאוד- לאבות

הקליפ שהסתובב בין הבחורים- קצת פחות...

התגובה לבחורים על הקליפ- נהדרת

התגובה אצל האבות ששמעו את ההרצאה- ממש לא מובנת...

(ואם תרצו זו גם דעתי על רמ"מ)
לא הבנתי בדיוק:
התגובה שלו יצאה נגד הרצאה שנשא מישהו [מי יודע מי ?] בארגון 'קרבתנו', ארגון בעלזאי שפועל גדולות ונצורות בקרב בית ישראל בברוקלין ואכמ"ל [וזהו אחת התשובות שיש לי לשש משזר, דווקא בארה"ב, לתשומת ליבו...], ובו אמר אותו מרצה שהשיר ההוא מרמז על החיים וכו'... ע"ז יצא יואלי אם הבנתי טוב, הוא יצא בדרשה שלימה נגדו ?? [עוד לא ראיתי\שמעתי את ההרצאה מהלינק המצו"ב] וא"כ מהו הקליפ ומהו ההרצאה ??
אנא עבדא דקודשא בריך הוא

סמל אישי של משתמש
yehuda
הודעות: 1274
הצטרף: 24 יוני 2015, 05:36
קיבל תודה: 2 פעמים

Re: בינו בוערים בעם! - מאמר נוקב אודות דור הצעירים שלנו

נושא שלא נקרא על ידי yehuda »

הקליפ הוא קטע קצר מאוד מתוך דרשה מאלפת שמסר הבדחן הנודע ר' אברהם מרדכי מלאך במסגרת "שבת קרבתנו" הפועל גדולות ונצורות. ר' יואלי מצא בקליפ קצר זה בקעה להתגדר בה בדרשות של שלום בית שמוסר תמיד, ולא צריך ליחס חשיבות מיוחדת לכך כאילו יש כאן איזה מערכה שלימה. סך הכל הראו לו קטע קצר והוא הגיב על כך במסגרת פנימית בישיבתו מבלי לחשוב הרבה קודם לכן מהו הקליפ ובמסגרת איזה דרשה היא נמסרה.
כמה פעמים אנו מבקשים וטהר לבנו לעבדך באמת?

הבה לא נזהם אותו... כי לב יש לנו רק אחד!

סמל אישי של משתמש
קריא
הודעות: 90
הצטרף: 22 מרץ 2016, 10:54
נתן תודה: 1 פעם
קיבל תודה: 1 פעם

Re: בינו בוערים בעם! - מאמר נוקב אודות דור הצעירים שלנו

נושא שלא נקרא על ידי קריא »

גאליציינער כתב:
שש משזר כתב:
גאליציינער כתב:
שש משזר כתב:התשובה שלי באופן אבסולוטי: לא [וכעת אין לי זמן להסביר למה].

אבל ברור שהוא צריך להתייעץ עם גדול בישראל.
בעניין זה אני חולק עליך בתוקף וזהו עיקר הטענות שיש לי על מענדל ראטה !!!
עוד לא היה שינוי אחד מבורך אצל כלל ישראל שנתקבל בדורות שלא הגיע מגדולי הדורות, והדוגמאות רבות ומגוונות ואין צריך לפרטם.
כל שינוי שניסו לעשות שלא על ידי גדו"י או שלא הצליח או שמשך אחריו אלפים לתהום !!

===
ולזה בעצם רציתי להגיע, רק בגלל שאני רואה שלא אוכל להגיע לזה מההתחלה לכן דילגתי מייד לשלב זה, ואני רוצה לשמוע בבקשה עוד דיעות בעניין, שוב: בבקשה.
כמו כל המתלהמים, דבריך אינם נכונים מבחינה היסטורית.

המילה 'שינוי אחד מבורך' לא אומר איזה סוג של שינוי, אבל שינויים נעשו במשך כל הדורות - או ע"י גדולי ישראל, או ע"י סתם בנ"א לאחר התייעצות עם גדולי ישראל, או ע"י סתם בנ"א אף ללא התייעצות עם גדולי ישראל.

יכלה הזמן והרשימה לא תכלה, אבל רק ממה שאני זוכר ברגע זה, אפלוט כאן:
דרשו
אבות ובנים
פסיכולוגיה בת"ת
הצלה
שומרים
קומזיצים בישיבות
סדר לימוד הא-ב
ועוד...

אכן, כמעט כל שינוי שנשאר אצלינו, הוא מחמת שלאחמ"כ - או אף לפני כן - הסכימו לזה גדולי ישראל, אבל זאת לא אומרת שהדברים נעשו ע"י הגדולי ישראל עצמם או בהכוונתם ושהגו אותם מעצמם. ואכן, לזה התכוונתי במה שאמרתי "אבל ברור שהוא צריך להתייעץ עם גדול בישראל".
רבינו, אולי אתה אומר לי איזה שינוי נהיה בזה שהקימו את השומרים והצלה למיניהם ולשמותיהם ?? איזה 'מהפך' בסגנון שמענדל ראטה רוצה לעשות זה ??
אבות ובנים זה יוזמה מבורכת, זה לא שינוי של משהו שהיה לפני זה והגיעו והפכו את זה.
כנ"ל דרשו, הגיע בנ"א עם הרבה כסף ורצון לכבוד, והחליט להשקיע מכספו לצורך זה [דבר מאוד מבורך, אגב], הוא לא עשה שום דבר חדש, הוא לקח את ארגונו, העתיק ממפעל הש"ס, שיפף ושיפר את זה בכדי שזה יותר יצליח וזהו. זה לא מהפך.
פסיכולוגיה בת"ת והשינויים בסדר הלימוד הם אכן שינויים, אבל למיטב ידיעתי זה נעשה רק לאחר הוראת גדו"י, אתה יודע מה, בבעלזא זה התחיל רק לאחר הוראת האדמו"ר בעניין.
קומזיצים, אצלנו בישיבה קטנה, היה כל שבוע ליל שישי, שהתאספו הבחורים ושרו שירי שבת, זה כוונתך לקומזיץ ? לזה של בינהזמנים ? מה ה'שינוי' בזה ?

אני רואה שאנחנו לא ממש מדברים מאותו דבר: יוזמה מבורכת זה דבר אחד, להקים ארגון שיפעל בעניין זה וזה, אוקיי, למה לא, אבל לבוא לישיבות בעולם, שזה דבר שקיים כבר אלפי שנים ביהדות, מזמן משה רבינו, ו'לשנות' את זה ?? היעלה על הדעת שדבר כה קריטי לעם ישראל ייעשה ע"י קומץ אנשי שוליים מתוסבכים ?? אתה באמת חושב ככה ??

ההמשך בתגובה הבאה...
השיח פה מאד ענייני ומעניין, ותודה לכל המשתתפים, אך קבל הערה קטנה זכור שאינך כותב לבן אדם פרטי, והשיח כאן הוא במקום ציבורי, ואולי לא שמת לב שבדרך אגב זלזלת באדם שהוא מגדולי מחזיקי תורה בדורנו.

סמל אישי של משתמש
גאליציאנער
הודעות: 8633
הצטרף: 21 מרץ 2016, 13:54
נתן תודה: 94 פעמים
קיבל תודה: 86 פעמים

Re: בינו בוערים בעם! - מאמר נוקב אודות דור הצעירים שלנו

נושא שלא נקרא על ידי גאליציאנער »

קריא כתב:
גאליציינער כתב:
שש משזר כתב:
גאליציינער כתב:
שש משזר כתב:התשובה שלי באופן אבסולוטי: לא [וכעת אין לי זמן להסביר למה].

אבל ברור שהוא צריך להתייעץ עם גדול בישראל.
בעניין זה אני חולק עליך בתוקף וזהו עיקר הטענות שיש לי על מענדל ראטה !!!
עוד לא היה שינוי אחד מבורך אצל כלל ישראל שנתקבל בדורות שלא הגיע מגדולי הדורות, והדוגמאות רבות ומגוונות ואין צריך לפרטם.
כל שינוי שניסו לעשות שלא על ידי גדו"י או שלא הצליח או שמשך אחריו אלפים לתהום !!

===
ולזה בעצם רציתי להגיע, רק בגלל שאני רואה שלא אוכל להגיע לזה מההתחלה לכן דילגתי מייד לשלב זה, ואני רוצה לשמוע בבקשה עוד דיעות בעניין, שוב: בבקשה.
כמו כל המתלהמים, דבריך אינם נכונים מבחינה היסטורית.

המילה 'שינוי אחד מבורך' לא אומר איזה סוג של שינוי, אבל שינויים נעשו במשך כל הדורות - או ע"י גדולי ישראל, או ע"י סתם בנ"א לאחר התייעצות עם גדולי ישראל, או ע"י סתם בנ"א אף ללא התייעצות עם גדולי ישראל.

יכלה הזמן והרשימה לא תכלה, אבל רק ממה שאני זוכר ברגע זה, אפלוט כאן:
דרשו
אבות ובנים
פסיכולוגיה בת"ת
הצלה
שומרים
קומזיצים בישיבות
סדר לימוד הא-ב
ועוד...

אכן, כמעט כל שינוי שנשאר אצלינו, הוא מחמת שלאחמ"כ - או אף לפני כן - הסכימו לזה גדולי ישראל, אבל זאת לא אומרת שהדברים נעשו ע"י הגדולי ישראל עצמם או בהכוונתם ושהגו אותם מעצמם. ואכן, לזה התכוונתי במה שאמרתי "אבל ברור שהוא צריך להתייעץ עם גדול בישראל".
רבינו, אולי אתה אומר לי איזה שינוי נהיה בזה שהקימו את השומרים והצלה למיניהם ולשמותיהם ?? איזה 'מהפך' בסגנון שמענדל ראטה רוצה לעשות זה ??
אבות ובנים זה יוזמה מבורכת, זה לא שינוי של משהו שהיה לפני זה והגיעו והפכו את זה.
כנ"ל דרשו, הגיע בנ"א עם הרבה כסף ורצון לכבוד, והחליט להשקיע מכספו לצורך זה [דבר מאוד מבורך, אגב], הוא לא עשה שום דבר חדש, הוא לקח את ארגונו, העתיק ממפעל הש"ס, שיפף ושיפר את זה בכדי שזה יותר יצליח וזהו. זה לא מהפך.
פסיכולוגיה בת"ת והשינויים בסדר הלימוד הם אכן שינויים, אבל למיטב ידיעתי זה נעשה רק לאחר הוראת גדו"י, אתה יודע מה, בבעלזא זה התחיל רק לאחר הוראת האדמו"ר בעניין.
קומזיצים, אצלנו בישיבה קטנה, היה כל שבוע ליל שישי, שהתאספו הבחורים ושרו שירי שבת, זה כוונתך לקומזיץ ? לזה של בינהזמנים ? מה ה'שינוי' בזה ?

אני רואה שאנחנו לא ממש מדברים מאותו דבר: יוזמה מבורכת זה דבר אחד, להקים ארגון שיפעל בעניין זה וזה, אוקיי, למה לא, אבל לבוא לישיבות בעולם, שזה דבר שקיים כבר אלפי שנים ביהדות, מזמן משה רבינו, ו'לשנות' את זה ?? היעלה על הדעת שדבר כה קריטי לעם ישראל ייעשה ע"י קומץ אנשי שוליים מתוסבכים ?? אתה באמת חושב ככה ??

ההמשך בתגובה הבאה...
השיח פה מאד ענייני ומעניין, ותודה לכל המשתתפים, אך קבל הערה קטנה זכור שאינך כותב לבן אדם פרטי, והשיח כאן הוא במקום ציבורי, ואולי לא שמת לב שבדרך אגב זלזלת באדם שהוא מגדולי מחזיקי תורה בדורנו.
קיבלתי, תודה.

אבל הא ותו לא...
אנא עבדא דקודשא בריך הוא

סמל אישי של משתמש
קריא
הודעות: 90
הצטרף: 22 מרץ 2016, 10:54
נתן תודה: 1 פעם
קיבל תודה: 1 פעם

Re: בינו בוערים בעם! - מאמר נוקב אודות דור הצעירים שלנו

נושא שלא נקרא על ידי קריא »

מה הכוונה?

סמל אישי של משתמש
גאליציאנער
הודעות: 8633
הצטרף: 21 מרץ 2016, 13:54
נתן תודה: 94 פעמים
קיבל תודה: 86 פעמים

Re: בינו בוערים בעם! - מאמר נוקב אודות דור הצעירים שלנו

נושא שלא נקרא על ידי גאליציאנער »

קריא כתב:מה הכוונה?
שקיבלתי את דבריך ואיני מסכים עימם...

אני מסכים רק עם זה שצריך להתחשב בזה שכאן רואים את זה עוד הרבה אנשים...
אנא עבדא דקודשא בריך הוא

משה פיניירו
הודעות: 98
הצטרף: 06 ינואר 2017, 22:24

Re: בינו בוערים בעם! - מאמר נוקב אודות דור הצעירים שלנו

נושא שלא נקרא על ידי משה פיניירו »

אני קורא פה בפעם הראשונה, ונהניתי מאד מכושר הכתיבה והחשיבה המסודרת, דבר שאין אני יכול להתחרות אתה. אמנם המציאות שמביאים פה לא תואמת את המציאות בדיוק גמור.
א. מעולם היו ישיבות בכלל ישראל, בעת העשירות היו יותר, ובעת העניות היו פחות. אמנם ענין זה של הליכה מחוץ לעיר ללמוד תורה אצל גדול בתורה זה או אחר, היה תמיד, וגם באופן מסודר של ישיבה עם ראש ישיבה אשר משם למדו דעת. בעת ת"ח ות"ט הוחרבו הישיבות במדינת פולין, ולקח כמה זמן עד שהשתקמו. הר"ח מוואלאזין במכתבו הידוע כאשר פתח את ישיבת וואלאזין, כתב שלאחרונה פחת הישיבות במדינתו, ע"כ בא להחזיר עטרה ליושנה. בהונגריה היו ישיבות, והרבה תלמידים למדו שם. הישיבות לא היו דבר מחודש כתריס בפני הפרענות החדשה של ההשכלה אלא המשך ישיר של מה שהיה מעולם אצל ישראל. יש אלפי מסמכים וראיות על הענין מכל הדורות, הט"ז לא היה אלא ראש ישיבה בכמה מהעיירות שהתגורר שם, הפמ"ג היה ראש ישיבה ועוד ועוד אשר אי אפשר לפרוט כי רבים הם.
ב. המקום היחיד לפני השואה שלא היו שם ישיבות הוא פולין וגאליציא, ואף עשו מזה שיטה. ואחרי המלחמה הראשונה היו שלש שניסו לשנות את זה. אלו לא היו גדולי ישראל של אז, לא אליהם פנו העדה עם כל שאלותם, ולא זכו לפירסום בין העולם אלא אחרי שהקימו הישיבות שלהם. כך שאי אפשר לומר שגדולי ישראל שינו כיוון והחליטו על ישיבות. האדמו"ר מבאבוב היה אדמו"ר קטן יחסית בעיר קטן יחסי, ואחרי שהקים ישיבות, והישיבות האלו היו למורת רוח שאר נכדי צאנז, (שכידוע הבתדחו על חשבון רשת הישיבות של באבוב "ששה חדשים בפורים שפיל וששה חדשים בנוי סוכה") בנה לעצמו חסידות מפוארת ע"י הבחורים האלו. האדמו"ר מראדומסק מימן ישיבות מהונו, אמנם הוא בעצמו לא תפס שם מקום, ולכן לא זכה לשום פירסום על ידו (ולטוב יזכר בזה שלא הגיע לו שום תועלת צדדי במה שעשה והכל היה לש"ש). ובפולין היה הרב מאיר שפירא ראש ישיבת חכמי לובלין. ואכן היו הרבה גדולי ישראל שהתנגדו לישיבת חכמי לובלין, הן מצד החסידים כמו הקאלאשיצער רב (אשר מזה שהתנגדותו התבטאה בזה שפחד שמא יוריד מהכנסת קופת רמבעה"נ כבר מובן כמה אחז מהרעיון מעיקרו), והן מצד חכמי ליטא, שכידוע הגרח"ע התנגד לה וכן הח"ח זי"ע.
הישיבה של הכלי חמדה היתה ישיבה רגילה כמו שהיו כל השנים, ולא היה בה שום חידוש שאפשר לתלות עליו גישה חדשה ליהדות.
עכ"פ זה שהיה שינוי כיוון בין המלחמות ע"י גדולי הדור אינה אמת כלל, והיו סך הכל כמה אדמו"רים קטנים שניסו לעשות משהו. הפיאסעצנה היה באמת חידוש, ולא בזה שהקים ישיבה אלא בדרך שעשה את זה, וביאר את חידושו בספריו הנפלאים. ולא נראה שם אלא חידוש פדגוגי ולא חידוש בצביון ישיבה ותכליתה.
ג. ישיבה פירושו, מקום ללמוד תורה ורק תורה, מקום ששם הכל הוא מסביב הלימוד ומסירת התורה. אחרי השואה הקימו החסידים מוסדות חדשות עבור הנוער, להחזיק אותם תוך מסגרת יהודית, ולוו את השם 'ישיבות' מההיסטוריה להשתמש בה עבור מסגרות אלו. אמנם ישיבות בצביונם הישן אינם מסגרת עבור הנוער, אינם מקומות להחזיק אותם ביהדות, ולא לעשות חיילים עבור המפלגה אלא רק ללמוד תורה ולקבל תורה מאת הדור הישן. כך שאין לה שום קשר להדברים אשר היו לפני המלחמה.
ד. זה שאחרי השואה היה זה החזו"א והסאטמאר רב שהקימו את צביון היהדות החרדית בעולם לוקה בחסר. הדמיון בין הציבור הליטאי באר"י להציבור החסידי בארה"ב כלל אינה לענין, באשר הציבור הליטאי נשארה כמות שהיה, עם שינויים קטנים בחיצוניות, והציבור החסידי היא דבר חדש לגמרי, שיצרו חצירות ומוסדות, ארגונים והתבצרות, דברים שלא היו בעולם של פעם. אמנם בציבור הליטאי אין הבדל משמעותי בין מה שהיה לפני השואה למה שיש כהיום, רק שפלטו מתוכם את שולי הציבור שהתחלנו לגמרי, ואין אנו רואים אותם.
הציבור הליטאי בארה"ב אין לה שום קשר להאדמו"ר מסאטמאר, ואם האדמו"ר מסאטמאר לא היה מגיע לארה"ב, לא היו נראים אחרת ממה שהם נראים כהיום. הדברים ההלכתיים שאימצו מציבור החסידים, כמו חלב עם השגחה תמידית וכדו', היו מאמצים בלא"ה, באשר חב"ד והרב מצעהלים כבר יצרו המצב הזה שהצעד היותר חרדי הוא להקפיד ע"ז. וחוץ מזה אין שום נ"מ בדעת הרחוב ורוח היהדות שבציבור הליטאי מזה שהאדמו"ר מסאטמאר התיישב בארה"ב. וגם סאטמאר בעצמה מושפע הרבה יותר ממה שהם מסכימים לה. הרב מסאטמאר לא היה זה שהקים כוללים תוך הציבור שלו, עד שהוצרך להביא רמי"ם ופוסקים מבית מדרש עליון של הליטאים, וראו את הצלחת הכוללים של סקווער והליטאים והתחיל לחקות אותם. וכ"ה בכשרות שלא סאטמאר היו אלו שהקימו את מערכת הכשרות האמריקאית כ"א הרב מצעהלים כאמור, וגם הרב מוואודיסלאב שלא היה הונגרי בכלל והגיע מאנגליה לארה"ב. התאחדות הרבנים אינה בכלל מהמובילים בסוגית הכשרות באמריקה והדברים עתיקים. השחיטה המהודרת הראשונה בארה"ב באופן סיטונאי הוא של קהל עדת ישרון שלחמו נגד הסתדריות העובדים שלא נתנו להרבנים לעשות סדר בבתי השחיטה, והקהלה הגרמנית הצליחה בזה ויצרה דרך לאחרים לעשות כמוהם.
ה. תאווה זו להאשים בן אדם אחד עבור כל הציבור הוא תאווה ולא יותר. האדמו"ר מסאטמאר השפיע והיה מושפע, והרבה אחרים היו שותפים לו. להצעהלימער רב היה החדר החסידי הראשון בנ.י., כמו שידוע לכל מי שיודע ההיסטוריה של התקופה, והכתה הראשונה של החדר ההיא הם בני שבעים ועוד, ואפשר לדבר אתם, כמו שאני בעצמי עשיתי. הרב אהרן קוטלר לא עשה שום דבר לבד, הוא סמך על קודמיו ואחרים שהיו שם, וגם זה שישיבת מיר הגיעה בשלימותה לארה"ב והם אשר יצרו צביון לישיבה אשר כולם מחקים כהיום אינה קשורה להרב אהרן קוטלר. הרבה פראפאגאנדא נתייסדה סביב הזכיות הבלעדיות של זה ואחר על כלל ציבור החרדי, אמנם הם יצרו את הפראפאגאנדא כדי לשלוט על אחרים, ולי אין את הנגיעה הזאת, ולא איכפת לי להגיד האמת.
ו. החזו"א בארץ ישראל לא 'התבטא בפומבי' על כמעט כלום, וברור שלא על צורה חדשה לכלל ישראל. הוא עודד את כל מי שרצה ללמוד ולעזור ללמוד. הוא ראה ברכה בכל ישיבה ההולכת ומשתקמת באר"י, ולא דיבר על שום אגענדא חדשה וגישה חדשה. הוא לא הקים רשת כוללים ולא ציוה על הציבור להשאר בלימוד, ולא עשה גבול של שתי דורות, והכל אינה אלא פרי דמיונם של לבלרי העיתונים. החזו"א היה אחד מהעומלים להעלות את דמותם של בני הישיבות בעיני עצמם ובעיני הציבור, להוציא מלבן של החרדים את הרגשת הנחיתות שהיה להם בפני מקימי המדינה שעמלו במו ידיהם לעשות משהו עבור הציבור בשעה שבני הישיבות לא עשו יותר מלימוד תורה (!). אמנם צביון הישיבות באה מראשי הישיבות שהביאו את הדמות היהודי המקורי מליטא ופולין, והפאנאוויזער רב והרא"ז, הגרא"י והגרי"ז הם אלו אשר לימדו דעת את העם האיך ללמוד והאיך להבין את הלימוד, איך ייראה ביהמ"ד של לומדי תורה ואיך יתנהגו ראשי הישיבות בתוככי הישיבות. על כל אלו הדברים אין להחזו"א שום ריבונות על שאר מנהיגי הישיבות.
ז. באופן פרטי השפיע האדמו"ר מקלויזענבורג על הרבה בני אדם, אמנם לולי מה שעשה לא היה שום שינוי ברחוב האמריקאי. צביון היהדות באמריקא אין לזקוף לזכותו, ומפעל הש"ס איננה שינוי מהותי בצורת תלמיד חכם וצורת בן תורה בזמן הזה. אלו שהחשיבו את הבקיאות לפני זה, המשיכו להחשיב אותו, ואלו שבעיקר התמקדו על העיון אינם מעוניינים לא במפעל הש"ס ולא בדרשו ושום דבר מהדברים המחודשים.

כ"ז הוא על ההיסטוריה שהבאתם.

הבעיות של היום אני גם מודע לזה, אמנם התרופות הקטנטניות שהם בעיני הראטה'ס למיניהם אינם תרופה למכות אלו.
יש לנו מסכת במשניות אשר יעדה ללמד לישראל איך להגיע למדרגות ביהדות ומה הדרך ילכו בה כדי להגיע לתיקון המדות ולעבודה כתיקונה. אמנם המסכת הזאת מתחלת במלים אלו 'משה קבל תורה מסיני'. וביארו לנו הראשונים שאין לפשוט מהשרוול דרכים ומהלכים ביהדות, גם הדרך ילכו בה להגיע להתכלית, מסיני הוא. האדם החושב לתומו שיש לו סברא מחודשת וגישה חדשה איך להגיע להתעוררות בתורה, היא לא תצלח, הפך בה והפך בה דכולה בה.
מי שיחשוב שע"י קומזיצים והרצאות נתקן את הדור הבא, עליו להביא ראיה לזה מן התורה. ישיבה שמשנים את צביונה ומנסים דברים מחודשים כדי ללמד לבני יהודה קשת, תפסיד את עיקרו ולהטפל לא תגיע. ללמד דברים אחרים בתורה, כגון השקפת התורה וחומש רש"י ועוד, יש לדון בה. אבל קומזיצים והתעורריות כרס כדוגמת יואלי ראטה, היא לימוד וטיפוח ההבל וההעדר.
התורה כתבה את הצעדים להגיע אליה, ולכן כאשר קבלנו את התורה קבלנו את נותניה ונתינתה ביחד אתה. ובאם נכניע את עצמינו אליה, נצליח בה.

סמל אישי של משתמש
גאליציאנער
הודעות: 8633
הצטרף: 21 מרץ 2016, 13:54
נתן תודה: 94 פעמים
קיבל תודה: 86 פעמים

Re: בינו בוערים בעם! - מאמר נוקב אודות דור הצעירים שלנו

נושא שלא נקרא על ידי גאליציאנער »

די זאגסט גיט, זייער גיט !!!
אנא עבדא דקודשא בריך הוא

משה פיניירו
הודעות: 98
הצטרף: 06 ינואר 2017, 22:24

Re: בינו בוערים בעם! - מאמר נוקב אודות דור הצעירים שלנו

נושא שלא נקרא על ידי משה פיניירו »

אוסיף דבר אחד קטן, שאולי טעיתי בה, אמנם אינו משנה הרבה.

ישיבה אחד, או יותר נכון, רשת ישיבות אחת, הוקמה כנראה עם התכלית שהתחיל בה פותח האשכול. והוא ישיבות תומכי תמימים, שנוסדה ע"י הריי"צ מליובאוויטש בציווי ויוזמת אביו הרש"ב, שהיה מגדולי ישראל בעידן ההיא, ותכליתה תריס בפני הפרענות. הוא אכן ראה פה מפנה בנוער וניסה לעצור בעדו. אמנם לא אטעה אם אומר שאין לה שום השפעה מחוץ לגבולות חב"ד.
וגם שישיבות תומכי תמימים של היום אין להם הרבה קשר לישיבות תומכי תמימים של פעם. אז היו אלו מקומות ששקעו בעיון החסידות, וכהיום הם מוסות המכשירים את הבחורים להיות שלוחים להפיץ יהדות בכל רחבי העולם.
עכ"פ אין לה הרבה קשר לשאר הישיבות בעולם, ע"כ אין לדון בהם. רק שלא אהיה טועה בדברי.

שים שלום
הודעות: 840
הצטרף: 22 יולי 2014, 15:39
מיקום: רחובות
נתן תודה: 2 פעמים

Re: בינו בוערים בעם! - מאמר נוקב אודות דור הצעירים שלנו

נושא שלא נקרא על ידי שים שלום »

משה פיניירו כתב:אוסיף דבר אחד קטן, שאולי טעיתי בה, אמנם אינו משנה הרבה.

ישיבה אחד, או יותר נכון, רשת ישיבות אחת, הוקמה כנראה עם התכלית שהתחיל בה פותח האשכול. והוא ישיבות תומכי תמימים, שנוסדה ע"י הריי"צ מליובאוויטש בציווי ויוזמת אביו הרש"ב, שהיה מגדולי ישראל בעידן ההיא, ותכליתה תריס בפני הפרענות. הוא אכן ראה פה מפנה בנוער וניסה לעצור בעדו. אמנם לא אטעה אם אומר שאין לה שום השפעה מחוץ לגבולות חב"ד.
וגם שישיבות תומכי תמימים של היום אין להם הרבה קשר לישיבות תומכי תמימים של פעם. אז היו אלו מקומות ששקעו בעיון החסידות, וכהיום הם מוסות המכשירים את הבחורים להיות שלוחים להפיץ יהדות בכל רחבי העולם.
עכ"פ אין לה הרבה קשר לשאר הישיבות בעולם, ע"כ אין לדון בהם. רק שלא אהיה טועה בדברי.
יש לך טעות חמורה
אפרט לך את סדר היון בישיבה קטנה של תומכי תמימים,
בוקר- 7:15-8:00 חסידות, תפילה וארוחת בוקר,
מ10:00 עד 14:00 גמרא עיונא, 16:00-17:00 הלכה, 17:15 עד 18:45 גמרא גירסא, ארוחת ערב, שעה אחרונה חסידות,
האם אין זה לימוד ישיבתי מעמיק? ישיבה לכל דבר?

סמל אישי של משתמש
שש משזר
הודעות: 4822
הצטרף: 15 ינואר 2014, 03:21
מיקום: ארה"ב
קיבל תודה: 1 פעם

Re: בינו בוערים בעם! - מאמר נוקב אודות דור הצעירים שלנו

נושא שלא נקרא על ידי שש משזר »

הבעיה עם משה פיניירו הוא, שהוא כתב חצאי אמתיות, וכיון שלא כתב דברי הבל מתחילה ועד סוף - צריך להפריך כל דבריו בזה אח"ז, ואילו אני - אין לי הזמן לזה, על כן יהיו נא בעיניכם כאילו הייתי פורטם, וכבר מזמן ראיתי שאי אפשר לי לענות לכל מי שיכתוב דעתו בנושא, כי יכלה הזמן והדעות המרובות לא יוכלו.

אינני מסכים כי אם לנקודה ז' שדבריו הקודמים, ואף שם הגזים, כי לולי הגעת הרב מסאטמר היה הוא עושה מהפכה - אם כי לא גדולה כ"כ כפי שעשה הרב מסאטמר.

יוסי גרין
הודעות: 62
הצטרף: 11 דצמבר 2016, 11:32

Re: בינו בוערים בעם! - מאמר נוקב אודות דור הצעירים שלנו

נושא שלא נקרא על ידי יוסי גרין »

סליחה, אבל אם מותר להעיר למע"כ-
אם תהיה אפשרות להגיב לכל אחד עם קצת פחות שחץ וגאווה הניכרת מבין השורות.
לא מצפה לתגובה מתנשאת פוגענית וחריפה...
מי שמאמין אוכל חמין
כל מי שאינו אוכל חמין צריך בדיקה אחריו אם הוא מין...ולענג את השבת ולהשמין הוא המאמין וזוכה לקץ הימין... (בעל המאור שבת טז:)

משה פיניירו
הודעות: 98
הצטרף: 06 ינואר 2017, 22:24

Re: בינו בוערים בעם! - מאמר נוקב אודות דור הצעירים שלנו

נושא שלא נקרא על ידי משה פיניירו »

לא צריכים לענות על הכל. אם יש לו מה לענות, היה יכול לענות רק על חלק מהדברים כפי הפנאי.

סמל אישי של משתמש
שש משזר
הודעות: 4822
הצטרף: 15 ינואר 2014, 03:21
מיקום: ארה"ב
קיבל תודה: 1 פעם

Re: בינו בוערים בעם! - מאמר נוקב אודות דור הצעירים שלנו

נושא שלא נקרא על ידי שש משזר »

כי העולם גולם קונה כל מה ש'כתוב'. אם אני שותק ולא עונה כלום, יאמרו מדשתק שמע מינה שאין לו מה לענות.

גם אי אפשר לענות רק על חלק מהדברים, מאותו טעם.

כבר הקדמתי ואמרתי שזה ממש גונב לי את הזמן היקר שלי, והתמסרתי לכתוב בתחילת האשכול, אבל באמת אין לי זמן לכתוב.

יעל
הודעות: 23
הצטרף: 05 מאי 2015, 03:17

Re: בינו בוערים בעם! - מאמר נוקב אודות דור הצעירים שלנו

נושא שלא נקרא על ידי יעל »

הנה מה שהניק שש משזר מרכל עלינו בפרומים אחרים:
http://www.kaveshtiebel.com/viewtopic.p ... 59#p359759

סמל אישי של משתמש
יאיר
מנהל ראשי
הודעות: 17621
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
נתן תודה: 290 פעמים
קיבל תודה: 464 פעמים
יצירת קשר:

Re: בינו בוערים בעם! - מאמר נוקב אודות דור הצעירים שלנו

נושא שלא נקרא על ידי יאיר »

יעל כתב:הנה מה שהניק שש משזר מרכל עלינו בפרומים אחרים:
http://www.kaveshtiebel.com/viewtopic.p ... 59#p359759
אם אפשר ציטוט.
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!

יעל
הודעות: 23
הצטרף: 05 מאי 2015, 03:17

Re: בינו בוערים בעם! - מאמר נוקב אודות דור הצעירים שלנו

נושא שלא נקרא על ידי יעל »

שש משזר כתב:
ריכטיג כתב:
מיש-נייעס כתב:שמעתי מאחורי הפרגוד אז שש טשיד"ט אויף קאווע שטיבל ער האט זיך פארליבט צו אנדערע פורם'ס ווי ער שרייבט דארט בגדול
יא ליידער, און ער רייסט שטיקער דארטן. מחמת כבודו וכבוד קאווע שטיבל לאמיר נישט אהינגיין, לאמיר ווארטן ביז ער קומט דא אריין (האפנטליך דאנערשטאג) און זאל ער דיסקוסירן דא זיין ברענענדיגע שמועס.
חברה, א שאד צו ווערן אזוי עקסייטעד.

מיין ווירטואלע שרייבעריי האט זיך אנגעהויבן אין יענע נארישע וועבזייטל, וואס דאן איז עס נאך געווען אביסל נארמאלער - הגם גאר ווייט פון נוסח ק"ש. שפעטער בין איך געוואויר געווארן פון אונזער אוצר, און איך האב כמעט גארנישט געשריבן דארטן, און צוביסלעך איז יענץ געווארן א ריכטיגער א"וו סטיל פארום, און פיל נארישער און עקסטרעמער. עס איז געווארן אזוי עקסטרעם, אז איך האב ניטאמאל געוואלט שרייבן דארטן, ווייל זיי זענען שוין אפגערוקט פון מיר ת"ק פרסה.

לעצטנס איז דארט געווארן א שמועס וועגן ר' מענדל ראטה, און איך האב געזען ווי ווייט זיי זענען פון פארשטיין דעם היינטיגן דור ובעיותיו, און איך האב אפגעשריבן א לענגערע מאמר פרובירנדיג צו עפענען אביסעלע זייערע קעפ. הגם עפעס האט עס דארט א שאקל געגעבן, האב איך מיך נאכאמאל איבערצייגט וואס דער הייליגער בעל משלי שש האט אמאל געשריבן [פרק ב' פסוק כ"ג]: "פרוביר נישט אויפצוקלערן דעם מאלפע, וואס איז גענוג צופרידן מיט זיין באנאנע".

דארטן האט זיך עס געענדיגט...

סמל אישי של משתמש
יאיר
מנהל ראשי
הודעות: 17621
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
נתן תודה: 290 פעמים
קיבל תודה: 464 פעמים
יצירת קשר:

Re: בינו בוערים בעם! - מאמר נוקב אודות דור הצעירים שלנו

נושא שלא נקרא על ידי יאיר »

מי יכול לתרגם בבקשה? (הבנתי בערך אך די טוב דרך גוגל טרנסליישין).
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!

סמל אישי של משתמש
מתכנת web
הודעות: 1401
הצטרף: 22 מאי 2015, 00:27
קיבל תודה: 4 פעמים

Re: בינו בוערים בעם! - מאמר נוקב אודות דור הצעירים שלנו

נושא שלא נקרא על ידי מתכנת web »

יעל כתב:
שש משזר כתב:
ריכטיג כתב:
מיש-נייעס כתב:שמעתי מאחורי הפרגוד אז שש טשיד"ט אויף קאווע שטיבל ער האט זיך פארליבט צו אנדערע פורם'ס ווי ער שרייבט דארט בגדול

שמעתי מאחורי הפרגוד אז שש טשיד"ט מקאווע שטיבל הוא התאהב בפורום אחר והוא כותב שם בגדול
יא ליידער, און ער רייסט שטיקער דארטן. מחמת כבודו וכבוד קאווע שטיבל לאמיר נישט אהינגיין, לאמיר ווארטן ביז ער קומט דא אריין (האפנטליך דאנערשטאג) און זאל ער דיסקוסירן דא זיין ברענענדיגע שמועס.

כן לצערי, הוא שבר שם חתיכות. מחמת כבודו וכבוד קאווע שטיבל לא ניכנס לשם הבה נחכה עד שהוא מגיע לכאן (מקווה בחמישי) ויפרט לנו פה את שיחת קודשו
חברה, א שאד צו ווערן אזוי עקסייטעד.

מיין ווירטואלע שרייבעריי האט זיך אנגעהויבן אין יענע נארישע וועבזייטל, וואס דאן איז עס נאך געווען אביסל נארמאלער - הגם גאר ווייט פון נוסח ק"ש. שפעטער בין איך געוואויר געווארן פון אונזער אוצר, און איך האב כמעט גארנישט געשריבן דארטן, און צוביסלעך איז יענץ געווארן א ריכטיגער א"וו סטיל פארום, און פיל נארישער און עקסטרעמער. עס איז געווארן אזוי עקסטרעם, אז איך האב ניטאמאל געוואלט שרייבן דארטן, ווייל זיי זענען שוין אפגערוקט פון מיר ת"ק פרסה.



לעצטנס איז דארט געווארן א שמועס וועגן ר' מענדל ראטה, און איך האב געזען ווי ווייט זיי זענען פון פארשטיין דעם היינטיגן דור ובעיותיו, און איך האב אפגעשריבן א לענגערע מאמר פרובירנדיג צו עפענען אביסעלע זייערע קעפ. הגם עפעס האט עס דארט א שאקל געגעבן, האב איך מיך נאכאמאל איבערצייגט וואס דער הייליגער בעל משלי שש האט אמאל געשריבן [פרק ב' פסוק כ"ג]: "פרוביר נישט אויפצוקלערן דעם מאלפע, וואס איז גענוג צופרידן מיט זיין באנאנע".

דארטן האט זיך עס געענדיגט...


חברה, חבל להיות כל כך שמחים

הכתיבה הוירטואלית שלי החל מאותו אתר טיפשי, שאז זה עוד היה קצת נורמלי - הגם מאד רחוק מנוסח ק"ש. אחר כך נודע לי מהאוצר שלנו, ואני כמעט לא כתבתי שם כלום, ולאט לאט זה הפך להיות א"וו סטיל פארום, ורבים טיפשיים וקיצונים. היא נעשתה כה קיצונית שאני לא אכתוב שם יותר, כי הם כבר התרחקו ממני ת"ק פרסה.


לאחרונה הייתה שיחה על רבי מנדל רוט, וראיתי איך הם רחוקים להבין את בעיות הדור הנוכחי, וכתבתי מאמר ארוך כדי לנסות לפתוח קצת את ראשיהם. אגב שזה הזיז שם משהו,
 אני עצמי שוב משוכנע שבעל משלי שש הקדוש כתב אי פעם [פרק ב' פסוק כ"ג]:" נסה לא להסביר לקוף, כשהוא מרוצה מספיק עם הבננה שלו ".

בתקווה להבנה
בשמחה

סמל אישי של משתמש
יאיר
מנהל ראשי
הודעות: 17621
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
נתן תודה: 290 פעמים
קיבל תודה: 464 פעמים
יצירת קשר:

Re: בינו בוערים בעם! - מאמר נוקב אודות דור הצעירים שלנו

נושא שלא נקרא על ידי יאיר »

תודה רבה ויישר כח!!
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!

שים שלום
הודעות: 840
הצטרף: 22 יולי 2014, 15:39
מיקום: רחובות
נתן תודה: 2 פעמים

Re: בינו בוערים בעם! - מאמר נוקב אודות דור הצעירים שלנו

נושא שלא נקרא על ידי שים שלום »

מתכנת web כתב:
יעל כתב:
שש משזר כתב:
ריכטיג כתב:
מיש-נייעס כתב:שמעתי מאחורי הפרגוד אז שש טשיד"ט אויף קאווע שטיבל ער האט זיך פארליבט צו אנדערע פורם'ס ווי ער שרייבט דארט בגדול

שמעתי מאחורי הפרגוד אז שש טשיד"ט מקאווע שטיבל הוא התאהב בפורום אחר והוא כותב שם בגדול
יא ליידער, און ער רייסט שטיקער דארטן. מחמת כבודו וכבוד קאווע שטיבל לאמיר נישט אהינגיין, לאמיר ווארטן ביז ער קומט דא אריין (האפנטליך דאנערשטאג) און זאל ער דיסקוסירן דא זיין ברענענדיגע שמועס.

כן לצערי, הוא שבר שם חתיכות. מחמת כבודו וכבוד קאווע שטיבל לא ניכנס לשם הבה נחכה עד שהוא מגיע לכאן (מקווה בחמישי) ויפרט לנו פה את שיחת קודשו
חברה, א שאד צו ווערן אזוי עקסייטעד.

מיין ווירטואלע שרייבעריי האט זיך אנגעהויבן אין יענע נארישע וועבזייטל, וואס דאן איז עס נאך געווען אביסל נארמאלער - הגם גאר ווייט פון נוסח ק"ש. שפעטער בין איך געוואויר געווארן פון אונזער אוצר, און איך האב כמעט גארנישט געשריבן דארטן, און צוביסלעך איז יענץ געווארן א ריכטיגער א"וו סטיל פארום, און פיל נארישער און עקסטרעמער. עס איז געווארן אזוי עקסטרעם, אז איך האב ניטאמאל געוואלט שרייבן דארטן, ווייל זיי זענען שוין אפגערוקט פון מיר ת"ק פרסה.



לעצטנס איז דארט געווארן א שמועס וועגן ר' מענדל ראטה, און איך האב געזען ווי ווייט זיי זענען פון פארשטיין דעם היינטיגן דור ובעיותיו, און איך האב אפגעשריבן א לענגערע מאמר פרובירנדיג צו עפענען אביסעלע זייערע קעפ. הגם עפעס האט עס דארט א שאקל געגעבן, האב איך מיך נאכאמאל איבערצייגט וואס דער הייליגער בעל משלי שש האט אמאל געשריבן [פרק ב' פסוק כ"ג]: "פרוביר נישט אויפצוקלערן דעם מאלפע, וואס איז גענוג צופרידן מיט זיין באנאנע".

דארטן האט זיך עס געענדיגט...


חברה, חבל להיות כל כך שמחים

הכתיבה הוירטואלית שלי החל מאותו אתר טיפשי, שאז זה עוד היה קצת נורמלי - הגם מאד רחוק מנוסח ק"ש. אחר כך נודע לי מהאוצר שלנו, ואני כמעט לא כתבתי שם כלום, ולאט לאט זה הפך להיות א"וו סטיל פארום, ורבים טיפשיים וקיצונים. היא נעשתה כה קיצונית שאני לא אכתוב שם יותר, כי הם כבר התרחקו ממני ת"ק פרסה.


לאחרונה הייתה שיחה על רבי מנדל רוט, וראיתי איך הם רחוקים להבין את בעיות הדור הנוכחי, וכתבתי מאמר ארוך כדי לנסות לפתוח קצת את ראשיהם. אגב שזה הזיז שם משהו,
 אני עצמי שוב משוכנע שבעל משלי שש הקדוש כתב אי פעם [פרק ב' פסוק כ"ג]:" נסה לא להסביר לקוף, כשהוא מרוצה מספיק עם הבננה שלו ".

בתקווה להבנה
הזוי הפורום,
כמו כל הפורומים החשובים בעיני עצמם והסגורים לקהל,
תמהני מה עלה בדעתו של שש משזר להיות שם, (אומר בעדינות אני מריח קצת גאווה)

סמל אישי של משתמש
גאליציאנער
הודעות: 8633
הצטרף: 21 מרץ 2016, 13:54
נתן תודה: 94 פעמים
קיבל תודה: 86 פעמים

Re: בינו בוערים בעם! - מאמר נוקב אודות דור הצעירים שלנו

נושא שלא נקרא על ידי גאליציאנער »

יעל כתב:
שש משזר כתב:
ריכטיג כתב:
מיש-נייעס כתב:שמעתי מאחורי הפרגוד אז שש טשיד"ט אויף קאווע שטיבל ער האט זיך פארליבט צו אנדערע פורם'ס ווי ער שרייבט דארט בגדול

יא ליידער, און ער רייסט שטיקער דארטן. מחמת כבודו וכבוד קאווע שטיבל לאמיר נישט אהינגיין, לאמיר ווארטן ביז ער קומט דא אריין (האפנטליך דאנערשטאג) און זאל ער דיסקוסירן דא זיין ברענענדיגע שמועס.

חברה, א שאד צו ווערן אזוי עקסייטעד.

מיין ווירטואלע שרייבעריי האט זיך אנגעהויבן אין יענע נארישע וועבזייטל, וואס דאן איז עס נאך געווען אביסל נארמאלער - הגם גאר ווייט פון נוסח ק"ש. שפעטער בין איך געוואויר געווארן פון אונזער אוצר, און איך האב כמעט גארנישט געשריבן דארטן, און צוביסלעך איז יענץ געווארן א ריכטיגער א"וו סטיל פארום, און פיל נארישער און עקסטרעמער. עס איז געווארן אזוי עקסטרעם, אז איך האב ניטאמאל געוואלט שרייבן דארטן, ווייל זיי זענען שוין אפגערוקט פון מיר ת"ק פרסה.

לעצטנס איז דארט געווארן א שמועס וועגן ר' מענדל ראטה, און איך האב געזען ווי ווייט זיי זענען פון פארשטיין דעם היינטיגן דור ובעיותיו, און איך האב אפגעשריבן א לענגערע מאמר פרובירנדיג צו עפענען אביסעלע זייערע קעפ. הגם עפעס האט עס דארט א שאקל געגעבן, האב איך מיך נאכאמאל איבערצייגט וואס דער הייליגער בעל משלי שש האט אמאל געשריבן [פרק ב' פסוק כ"ג]: "פרוביר נישט אויפצוקלערן דעם מאלפע, וואס איז גענוג צופרידן מיט זיין באנאנע".

דארטן האט זיך עס געענדיגט...


איזה פורום זה ??

אני רואה שהוא פה גם נגד איוועלט, וגם שמה הוא כתב - למיטב ידיעתי.
ראה פה קישור עם תמונתו : http://www.ivelt.com/forum/viewtopic.ph ... 8#p1377036

נו נו...
אנא עבדא דקודשא בריך הוא

סמל אישי של משתמש
יאיר
מנהל ראשי
הודעות: 17621
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
נתן תודה: 290 פעמים
קיבל תודה: 464 פעמים
יצירת קשר:

Re: בינו בוערים בעם! - מאמר נוקב אודות דור הצעירים שלנו

נושא שלא נקרא על ידי יאיר »

גאליציינער כתב:
יעל כתב:
שש משזר כתב:
ריכטיג כתב:
מיש-נייעס כתב:שמעתי מאחורי הפרגוד אז שש טשיד"ט אויף קאווע שטיבל ער האט זיך פארליבט צו אנדערע פורם'ס ווי ער שרייבט דארט בגדול

יא ליידער, און ער רייסט שטיקער דארטן. מחמת כבודו וכבוד קאווע שטיבל לאמיר נישט אהינגיין, לאמיר ווארטן ביז ער קומט דא אריין (האפנטליך דאנערשטאג) און זאל ער דיסקוסירן דא זיין ברענענדיגע שמועס.

חברה, א שאד צו ווערן אזוי עקסייטעד.

מיין ווירטואלע שרייבעריי האט זיך אנגעהויבן אין יענע נארישע וועבזייטל, וואס דאן איז עס נאך געווען אביסל נארמאלער - הגם גאר ווייט פון נוסח ק"ש. שפעטער בין איך געוואויר געווארן פון אונזער אוצר, און איך האב כמעט גארנישט געשריבן דארטן, און צוביסלעך איז יענץ געווארן א ריכטיגער א"וו סטיל פארום, און פיל נארישער און עקסטרעמער. עס איז געווארן אזוי עקסטרעם, אז איך האב ניטאמאל געוואלט שרייבן דארטן, ווייל זיי זענען שוין אפגערוקט פון מיר ת"ק פרסה.

לעצטנס איז דארט געווארן א שמועס וועגן ר' מענדל ראטה, און איך האב געזען ווי ווייט זיי זענען פון פארשטיין דעם היינטיגן דור ובעיותיו, און איך האב אפגעשריבן א לענגערע מאמר פרובירנדיג צו עפענען אביסעלע זייערע קעפ. הגם עפעס האט עס דארט א שאקל געגעבן, האב איך מיך נאכאמאל איבערצייגט וואס דער הייליגער בעל משלי שש האט אמאל געשריבן [פרק ב' פסוק כ"ג]: "פרוביר נישט אויפצוקלערן דעם מאלפע, וואס איז גענוג צופרידן מיט זיין באנאנע".

דארטן האט זיך עס געענדיגט...


איזה פורום זה ??
לינקקו למעלה http://www.kaveshtiebel.com/viewtopic.p ... 59#p359759

http://www.kaveshtiebel.com/index.php

'קאווע שטיבל', אינך קורא את כל ההודעות?
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!

יעל
הודעות: 23
הצטרף: 05 מאי 2015, 03:17

Re: בינו בוערים בעם! - מאמר נוקב אודות דור הצעירים שלנו

נושא שלא נקרא על ידי יעל »

איזה ספר זה, "בעל משלי שש הקדוש", מה שהוא מצטט? - האם יש בכלל ספר כזה?

סמל אישי של משתמש
יאיר
מנהל ראשי
הודעות: 17621
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
נתן תודה: 290 פעמים
קיבל תודה: 464 פעמים
יצירת קשר:

Re: בינו בוערים בעם! - מאמר נוקב אודות דור הצעירים שלנו

נושא שלא נקרא על ידי יאיר »

יעל כתב:איזה ספר זה, "בעל משלי שש הקדוש", מה שהוא מצטט? - האם יש בכלל ספר כזה?
'ספר' שלו...
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!

סמל אישי של משתמש
גאליציאנער
הודעות: 8633
הצטרף: 21 מרץ 2016, 13:54
נתן תודה: 94 פעמים
קיבל תודה: 86 פעמים

Re: בינו בוערים בעם! - מאמר נוקב אודות דור הצעירים שלנו

נושא שלא נקרא על ידי גאליציאנער »

יאיר כתב:
גאליציינער כתב:
יעל כתב:
שש משזר כתב:
ריכטיג כתב:
מיש-נייעס כתב:שמעתי מאחורי הפרגוד אז שש טשיד"ט אויף קאווע שטיבל ער האט זיך פארליבט צו אנדערע פורם'ס ווי ער שרייבט דארט בגדול

יא ליידער, און ער רייסט שטיקער דארטן. מחמת כבודו וכבוד קאווע שטיבל לאמיר נישט אהינגיין, לאמיר ווארטן ביז ער קומט דא אריין (האפנטליך דאנערשטאג) און זאל ער דיסקוסירן דא זיין ברענענדיגע שמועס.

חברה, א שאד צו ווערן אזוי עקסייטעד.

מיין ווירטואלע שרייבעריי האט זיך אנגעהויבן אין יענע נארישע וועבזייטל, וואס דאן איז עס נאך געווען אביסל נארמאלער - הגם גאר ווייט פון נוסח ק"ש. שפעטער בין איך געוואויר געווארן פון אונזער אוצר, און איך האב כמעט גארנישט געשריבן דארטן, און צוביסלעך איז יענץ געווארן א ריכטיגער א"וו סטיל פארום, און פיל נארישער און עקסטרעמער. עס איז געווארן אזוי עקסטרעם, אז איך האב ניטאמאל געוואלט שרייבן דארטן, ווייל זיי זענען שוין אפגערוקט פון מיר ת"ק פרסה.

לעצטנס איז דארט געווארן א שמועס וועגן ר' מענדל ראטה, און איך האב געזען ווי ווייט זיי זענען פון פארשטיין דעם היינטיגן דור ובעיותיו, און איך האב אפגעשריבן א לענגערע מאמר פרובירנדיג צו עפענען אביסעלע זייערע קעפ. הגם עפעס האט עס דארט א שאקל געגעבן, האב איך מיך נאכאמאל איבערצייגט וואס דער הייליגער בעל משלי שש האט אמאל געשריבן [פרק ב' פסוק כ"ג]: "פרוביר נישט אויפצוקלערן דעם מאלפע, וואס איז גענוג צופרידן מיט זיין באנאנע".

דארטן האט זיך עס געענדיגט...


איזה פורום זה ??
לינקקו למעלה http://www.kaveshtiebel.com/viewtopic.p ... 59#p359759

http://www.kaveshtiebel.com/index.php

'קאווע שטיבל', אינך קורא את כל ההודעות?
קראתי את כל ההודעות, רק שאולי לא הסברתי את שאלתי, שאלתי איזה סוג פורום הוא זה, מה טיבו ??
אנא עבדא דקודשא בריך הוא

קטןודל
הודעות: 924
הצטרף: 02 אוקטובר 2014, 20:39
קיבל תודה: 2 פעמים

Re: בינו בוערים בעם! - מאמר נוקב אודות דור הצעירים שלנו

נושא שלא נקרא על ידי קטןודל »

קאווע שטיבל הוא פורום שפרש נגד אייוועלט (שדומה מאוד להפורום שלנו, והוא מקום כשר ומכובד) בגלל שאיוועלט נהי' יותר מדי שמרני לטעמם. בקאווע שטיבל נמצאים אוסף אנשים חכמים\פתוחים\משכילים וכדו', וכבר נשמע טענות רבות על מה שקורה שם. (זהו על קצה המזלג)

מי זה
הודעות: 2718
הצטרף: 22 דצמבר 2018, 21:10
נתן תודה: 47 פעמים
קיבל תודה: 95 פעמים

Re: בינו בוערים בעם! - מאמר נוקב אודות דור הצעירים שלנו

נושא שלא נקרא על ידי מי זה »

אני בטוח שר' אשר וייס לא התכוון להעלות את זה בצורה כ"כ פומבית, אבל אם זה כבר פורסם אשמח לדעת האם המצב כ"כ גרוע.

הגאון רבי אשר וייס: "האלכוהול בישיבות - חרפה ובושה"

בשיעור שמסר בירושלים למאות אברכים מארה"ב במסגרת התוכנית השנתית 'ירחי כלה', תקף הרב וייס בחריפות את צריכת האלכוהול המופרזת, שנפוצה לדבריו בישיבות.

"יש תופעה שמשפיעה על הישיבות, ואני חייב לומר את זה. אני חושב שזו חרפה ובושה שכיום ילדינו הצעירים שותים אלכוהול ונהיים שתויים.

"תמיד ידענו שיהודים שותים יין רק בקידושא ואבדלתא (בקידוש ובהבדלה), וכן בין הדגים לבשר בסעודת שבת. אז זו בושה, מה שקורה בכמה חוגים בציבור שלנו, בארה"ב וכן בישראל. צריכה מופרזת של אלכוהול.

"בעלי התוספות וכן הרא"ש אומרים שהסיבה שהחמירו ב'סתם יינם' (יין שלא ידוע שהוא יין נסך) שייאסר בהנאה, אינה בהכרח מחשש שהוא יין נסך, אלא שידעו שאם תשתה, עם השכרות מגיע מצב של ללא גבולות, ללא מסגרת, ולכן ישנו חשש גדול שירגיל את השותה בעבירה. 'קרובה ומצויה תקלתו'.

"לכן החמירו ביין יותר מבפת עכו"ם", סיכם הרב וייס את הדברים.

כיכר השבת
"אני אידיאליסט. אני לא יודע לאן אני הולך, אבל אני בדרך" (קארל סנדבורג)

סמל אישי של משתמש
גליציא
הודעות: 99
הצטרף: 26 פברואר 2018, 23:18
קיבל תודה: 1 פעם

Re: בינו בוערים בעם! - מאמר נוקב אודות דור הצעירים שלנו

נושא שלא נקרא על ידי גליציא »

הכתב והמכתב כתב: לפני כ20 לא היה אינטרנס בשימוש ולכן לא יתכן שהאדמו"ר מבעלזא שליט"א. דיבר על זה אז (אולי דיבר נגד סרטים). ב. זה שהוא דיבר מזה (הבנתי שבשנים האחרונות מזכיר את הנושא במוצאי שמח"ת כל שנה) לא אומר שהוא התחיל לעסוק בזה.
הבלים. תבדוק לפני שאתה אומר.

האדמו"ר מבעלזא הזכיר לראשונה את המושג 'אינטרנט' בשטייעדיגע תורה מוצאי שמחת תורה תשנ"ט, וזה לשונו הקדוש (בתרגום מאידיש):

רציתי גם לעורר על ענין נחוץ עד מאד בשנים האחרונות נמצא הכלי הנקרא 'קאמפיוטער' (מחשבים), באלפי בתים של שומרי תורה ומצוות, ובכל תקופה מתחדשים המצאות שונות וחדושים רבים, וכיום ישנם מחשבים כאלו, שאפשר להכניס בהם כל מיני קלטות וסרטים המלאים לכלוך וזוהמא וטומאה, וכן גם כלי הנקרא 'אינטרנט', שיכולים לראות בו דברים מתועבים ומלוכלכים ביותר.
להחזיק בבית כלים ומכשירים אלו, היא סכנה איומה ליהדות, ושומר נפשו ירחק מהם. אף על פי שאני יודע, שאי אפשר לאסור את הדבר לגמרי, לפי שישנם אנשים הצריכים את ה'מחשב' לצורך הפרנסה, אבל אם אפשר הדבר לכל הפחות שיחזיקו זאת בחנות או במשרד ולא בבית, ובפרט מי שיש לו ילדים בבית, צריך למנוע מלהכניס את הכלי לביתו, ואם אי אפשר בשום אופן שלא להחזיק את הכלי בבית, ינעלו אותו במקום סגור בפינה מוסתרת, באופן שלא יהיה בהישג יד של ילדיו, והגם שזוהי עצה חלשה, אבל היא טובה מלא כלום.
ישנם אברכים ובחורים, שהיו יראים ושלמים ממש, ומעת שהכניסו כלי זה בביתם, נתדרדרו וירדו מטה מטה, והגיעו לדיוטא התחתונה, עד כדי זלזול בהנחת תפילין ושמירת שבת ועבירות חמורות ביותר, והתחלת ההתדרדרות היתה על ידי הסתכלות בסרטים שלכאורה אין בהם עבירה, אבל כך היא דרכו של יצר הרע, הוא מתחיל בדברים מותרים וכשרים, וגומר בתמונות תועבה, המטמאות העינים והמוח, עד שקשה לשוב בתשובה.
הרבה ילדים משכנעים את הוריהם, שהם צריכים את הכלי כדי לכתוב חדושי תורה, אוי להם ואוי לתורתם, צריך לדעת שזוהי עצת היצר, שכן יכולים להתחיל אמנם בדברי תורה, אבל דרך זה מובילה לדברי זוהמא ותועבה.
אני מבקש מכם: רחמו על עצמכם ועל נשמותיכם, וחוסו על נשמות צאצאיכם, להתרחק מכלי זה, וכן אל תרשו לילדים לבקר אצל חברים שנמצא בביתם כלי זה שמסתכלים בו ומשחקים בו, שאין לדעת במה זה מתחיל, ובודאי אי אפשר לדעת במה זה מסתיים.

שלח תגובה