דיון אודות הר' קוק (והשגחה פרטית)

לדעת ולדון על הנעשה והנשמע בציבור החרדי.

מנהלים: אחד, יאיר

סמל אישי של משתמש
שש משזר
הודעות: 4822
הצטרף: 15 ינואר 2014, 03:21
מיקום: ארה"ב
קיבל תודה: 1 פעם

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי שש משזר »

הכתב והמכתב כתב:
yehuda כתב:לענ"ד ברור כי הוא כתב לשונות אלו למען השלום (הרי זה היתה כל מטרת ביקורו כידוע וכמו שהאריך במכתבו באריכות במעלת השלום), שהרי לאחר כל הלשונות החריפים שכתב "מפני היד שנשתלחה במקדשיך" ו"אומר על טמא טהור ועל טהור טמא" כו' מבלי לשונות אלו שהרגיעו מעט את הצד השני, הרי זה מכתב חירוף וגידוף הכי חריף כנגד ההוא שביקר אצלו. זה גם מסביר את היותו נמנע לתאר את ההוא בתואר נוסף מלבד "בתורה ומידות תרומיות", ולא כמו שנהוג לתאר גדול בתורה אמיתי. מי שרוצה יקבל, ומי שלא רוצה לא יקבל. מצידי מכתב האמרי אמת הוא השלימות בהתגלמותה. הוא מדבר בלשונות הכי חריפים כלפי כתביו של אותו האיש, אך באופן שיתקבל גם אצל אנשים שהאמינו בגדלותו של קוק. כמו שהדגשתי שוב ושוב, כל מטרתי ג"כ בדבריי לעיל הוא רק כדי למנוע אנשים מליפול ברשת ספריו הגרועים, ואם זכינו לכך דיינו.
א. אני לא מבין. אם הוא בן אדם כזה פסול אז מה הצורך להשקיע בשלום, הרי לפי התיאורים המובאים פה הרי שמצווה לריב עמו ולא להשלים עמו?
ב. אולי הפוך, מה שהוא לא מכנה אותו בתוארים מפליגים כדבריך זה כדי לרצות את הקנאים ? אפשר לפרשן כך ואפשר כך, ואני מעדיך לפרשן כפשוטו שכל הכתוב במכתב נכון כשלעצמו. ועוד להזכירך, המכתב אינו מיועד כלל לבני ירושלים אלא לבני משפחתו. כך להגיד שכתב אותו להרגיע אנשים בירושלים זה לא סביר.
ג. ידוע שנפגש עמו פעמיים, בפעם הראשונה זה חרה מאוד לקנאים והם בקשוהו להאמרי אמת לא לעשות זאת שוב, כשביקר בפעם השניה האמרי אמת בארץ הקודש ביקר שוב את הרב קוק, יצאו נגד האמרי אמת (!) פאשקווילים ברחבי ירושלים על התחברותו לרשעים וכו'. מה שלא כל כך מתאים לפרשנותך.
ד. אסיים באימרה דמיתאמרא משמיה אם כן אינו זוכר היכן ראיתיה - שאמר שהרב קוק היה גדול מכל אלו שחלקו עליו.
הנקודות שהעלית יפות, אך כאמור, אני לא ממשיך להתווכח עם אנשים שלא רוצים לשמוע, ולכן לא אוסיף בראיות שונות וכפי שרצית לעשות.

רק אבוא להאיר על אות ד', שהמקור לזה היא בכתבי טולנא, מה ששמע האדמו"ר מטולנא מפי הפני מנחם, שאביו האמרי אמת התבטא כן על הרב קוק [לעומת הרב זוננפלד].

סמל אישי של משתמש
קריא
הודעות: 90
הצטרף: 22 מרץ 2016, 10:54
נתן תודה: 1 פעם
קיבל תודה: 1 פעם

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי קריא »

משולש כתב:אבל אחד הספרים הבודדים שיש עליו הסכמת הרב אלישיב הוא "האיש על החומה" בו נכתבו דברים חמורים מאוד על הרב קוק.
אין בספר דברים חמורים, הספר בסה"כ מביא את הדין ודברים שהיה בין הגאון ר' יוסף חיים זצ"ל להרב קוק, וכמובן שנוטה לצד ר' חיים
לאחרונה דפדפתי בספר ומצאתי את זה, בכרך א' עמוד 365
בסיום סיפורו נזכר ר׳ משה (שפירא), שבדעתנו להכניס את סיפורו לספר ביאוגרפי על מורנו, והעיר בחיוך: ״רבי חיים (זוננפלד) היה אומר ״השמר לך פן על ה״פן׳ (העט) צריכים לשמור ביותר״; וכששאלתי פעם לרבי חיים, מה בעצם חילוקי הדעות בינו לבין הרב קוק, ענה לי: ״הרב קוק הוא אדם גדול, אבל לא כל מה שחושבים מהראוי להוציא בשפתים, ולא כל מה שמדברים יש לכתוב, ולא כל מה שכותבים צריכים להדפיס...״

ובדרך אגב יש כאן קצת דברי מוסר להרבה מן הכותבים והמעירים, חכמים הזהרו בדבריכם,

סמל אישי של משתמש
יאיר
מנהל ראשי
הודעות: 17644
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
נתן תודה: 300 פעמים
קיבל תודה: 486 פעמים
יצירת קשר:

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי יאיר »

מרן ראש הישיבה כתב:
רמה בים כתב:
גדול הדור כתב:די! נמאס לי!!!
"גדול הדור"??? מאיפה הוא נחת??? :o :o :o
תראו כמה זמן בין תגובה לתגובה
הבדל של כמעט שנה בין תגובה לתגובה 2.JPG
שוב ראיתי את זה
יאיר כתב:
משולש כתב:
רמה בים כתב:
גדול הדור כתב:די! נמאס לי!!!
"גדול הדור"??? מאיפה הוא נחת??? :o :o :o
מותר לי לנחש שידו של רבינו יאיר במעל :roll: :roll:
(אם זכרוני אינו מטעני, גדול זה חסום מכל ניק וחניכה דאית ליה, וזה גם לא הסגנון שלו בכלל).
יפה! צדקת וזכרת היטב! :P

פשוט ראיתי שהוא לא בא (בניק אחר) אז הבאתי אותו בכח... :lol::
ואם כך יתכן שגם ההוא משנה שעברה הוא כנ"ל
אכן. כמו שכתוב שם (ובהודעה עצמה כותב שהוא חסום) - אם תראה את כל האשכול שם תבין.
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!

הכתב והמכתב
הודעות: 262
הצטרף: 04 אוגוסט 2015, 14:21

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי הכתב והמכתב »

משולש כתב:
הכתב והמכתב כתב: א. 1. סכנה של.... ? 2. אם העם שבשדות נמשכים אחרי אפיק.... צריך להרחיק אותם לא להכשיר אותו לבוא בקהל....
ב. תלמד קצת היסטוריה.
א. 1. אינך רואה את הסכנה בכתבי הרב קוק? לך תראה איך נראים תלמידיו ותבין.
ב. תלמד אתה הסטוריה. הביטוי "קנאים" בא לתת תחושה של קבוצה שולית קטנה וקיצונית (עם אסוציאציה של קנאות פינחס, אנשים שהורגים כל מי שחושבים שאינו הולך בדרך הישר, בקיצור: קבוצת מטורפים מסוכנים לציבור).
א. תבדוק על מה הגבתי... משהו כתב למעלה שאמרי אמת ניסה להשלים בין היריבים מפני הסכנה. ועל זה שאלתי איזה סכנה.
לגופו של ענין. נכון טעויותיו הביאו באמת לסטיות חזקות מהדרך המסורה והיראת שמים. ולא על זה הויכוח. הויכוח הוא על אישיותו וכוונותיו כמו שנתכתב לעיל.
ב. כן. גם בזמנו היו קנאים כפי הגדרתך. ונקראו כך. הם טרטרו גדולי ישראל ואת הציבור שיסכים לדרכיהם כפי שהם הבינו. והם הוציאו אשקוילים כמו היום. ואחד מהם נגד האמרי אמת על הרב קוק. ראיתי אותו פעם. והניסוח שלו דומה לפשקווילים האנונימים המופצים היום.
אני אומר שוב. הויכוח הוא לא אם היה גדול שלא טעה בכלום וכו' או לא. הויכוח הוא עם טעויותיו הם בגדר טעות אנוש שגם גדול יכול לטעות, ואינם מורידות מגדלותו וצדקותו. או שמדובר בכאלה המצדיקות לכנותו בתארים בזוים וחמורים - כשאין טעם בכך (לאפוקי בשעת מעשה שהיה צורך בהרחקת אנשים שלא ילמדו ממנו).
להרב שש, כמדומני שיש כאן כאלה שרוצים לשמוע. ואני בתוכם. אני קורא לכל מי שיש בידו הוכחות לגוף הויכוח כפי שכתבתי לכאן או לכאן, שיעלה אותם ותתברר האמת, כמובן עדיף בלי תגיות וביטויים המסיטים מהנושא

סמל אישי של משתמש
סבא קשישא
הודעות: 9999
הצטרף: 10 מרץ 2016, 18:51
קיבל תודה: 9 פעמים

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי סבא קשישא »

בעקבות דיון ארוך (לא זה שכאן) שלח לי ידיד יקר את הקובץ המצורף כאן.

הבהרה חשובה: אין בכוונתי לצדד בכל הסיפורים שהובאו במאסף דנן שאכן כך הם התרחשו במציאות (חלק מהסיפורים ידוע לי כמעט בוודאות שאינם אלא עורבא פרח).
הגרי''ש אלישיב והרב קוק.pdf
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.

סמל אישי של משתמש
מרן ראש הממשלה שליט''א
הודעות: 824
הצטרף: 13 יולי 2016, 05:50
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 50 פעמים

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי מרן ראש הממשלה שליט''א »

משולש כתב:אינך רואה את הסכנה בכתבי הרב קוק? לך תראה איך נראים תלמידיו ותבין.
מרן ראש הישיבה כתב:כתבתי תגובה באריכות, אך לאחר מחשבה גנזתי, ובעזה"י לאחר עריכה והגהה אעלה תגובה ראויה
אקוה שכעת ערוכים הדברים היטב,
ויהיו דבריי היוצאים מן המקלדת, מתיישבים בדעת התלמידים, ויהיו דברי תורה פרים ורבים.

פו"א:
לא כל תלמיד של הראי"ה הוא בהחלט חובש כיפה סרוגה,
ולא כל חובש כיפה סרוגה הוא בהחלט תלמיד של הראי"ה.

חובשי כיפות סרוגות שדעותיהם ואמונותיהם אינן מקובלות עלינו, ואפילו בעייתיות מאוד להשקפתנו, עד כדי אפיקורסות וכדו',
יבססו אותם אלה על מי שיבססו ויתלו עצמם באילן גדול או קטן, אינן ראיה לסכנתה של שיטתו של רב זה או אחר אשר בשמו או בשם בנו פועלים הנפשות הפועלות בעניין.

כמו שלא כל חרדי שעושה מעשה מעיד על המכלול הציבורי
ולא כל יהודי שעושה מעשה מעיד על העם היהודי כולו

אלא מאי, אחוזי הנשירה בקרב המחנה הד"לי - חרד"לי גבוהים יותר,

זרמים רבים בין חסידי הראי"ה, ויש בהם אשר עולים עלינו בכל מבחן אפשרי בשמירת כל התורה כולה
(ולא לא תרי"ג בעיותיה של התורה, אלא תרי"ג מצוות הבורא) בהקפדה על כל קוצו של יו"ד,
בעבודה פנימית של ה6 מצוות תמידיות שאין לה אח ורע בציבורנו אנו!!! בדוק ותיווכח!
דעותיהם והשקפתם בעניינים נקודתיים של התבדלות מרשעים וכדומה
איני יודע אם מכעיסה את הבורא יותר מאלה שכתבו כאן למעלה דברי (ספק) בלע על (ספק) צדיקים מדורות קודמים...

איני יודע אם ראויים הם לקנאה, כי במבחן התוצאה של כמויות (המספריות) ה"גלאט" הנשארים לאחר כור ההיתוך החרד"לי
אל מול כמויות (המספריות) ה"גלאט" העוברים את כור ההיתוך של מחננו אנו,
(ושוב תלוי מול איזו עדה תמדוד)
התוצאה ברורה לטובת הציבור שלנו הצועד בדרך החרדיות
שעוצבה ע"י גדולי עולם מרנן החת"ס וסיעתו בהונגריה בשעתו והחזו"א וסיעתו בארה"ק לדור שאחרי המלחמה.
שבמבחן התוצאה של כמויות באחוזים, השיטה הזו ניצחה מעל לכל ספק.

לראי"ה, (בעצמו יותר ברמיזה) ולבנו (בעיקר, הוא עיצב את הדרך לפיה צועדים הם כיום לפי תלמידי הרצי"ה מי יותר 'פרום' ומי פחות)
היה מהלך אחר בהתמודדות מול עוברי עבירה, ועוד כמה נקודות (לא רבות!!! - בבסיס).
שהם חזו את התוצאות המנויות כאן למעלה, אך העדיפו את הדרך הזאת וטעמם עימם, ואין כאן המקום להרחיב בזה.
(ובקצרה אפשר לומר שנתבססו גם על הפסוק: "ודור רביעי ישובו הנה...")
שורה תחתונה:
לבוא ולהאשים את הראי"ה בתוצאות שיטתו, זה (מבחינת שיטתו) כמו לבוא לחקלאי בין זריעת השתילים לחנטתם,
ולהאשימו בקלקולם ובעבירת "בל תשחית", לדידם התהליך עודנו באיבו, והתוצאות תעלינה על התוצאות שלנו.

איני חושב שיש יהודי חרדי אחד שלא מפרגן לחרד"לים ולד"לים שיצליחו בחינוך הדור הבא שלהם וימנעו את נשירת הפירות בטרם חנטתם.
אני אישית מתפלל על כך 3 פעמים ביום,

ובברכה שיתקיים מאמר הכתוב "וחשב... מחשבות לבלתי ידח ממנו נדח"
ונראה בקיבוץ כלל ישראל יחד במהרה
בגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומיד ממש
תלמידיי היקרים אנא מכם!
נצלו את הזמן, ואל תשתטו!

סמל אישי של משתמש
yehuda
הודעות: 1274
הצטרף: 24 יוני 2015, 05:36
קיבל תודה: 2 פעמים

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי yehuda »

כתוב ברמב"ם פירוש המשניות - מסכת חולין פרק א משנה ב"
ובאומות העולם קורין לפריצים בגמרא ואומרים גוזאים והם העם שכהה הסכלות עין שכלם והשחירו התאוות מאור נפשותם וחלקו על הדת ועל הנביאים עליהם השלום בסכלותן ומכזיבין הנביאים במה שאינן יודעים בו מאומה ועוזבין הדתות ונוהגים קלות ראש, והכת הזאת היא כת דואג ואחיתופל וגחזי ואלישע אחר והדומה להן. עכ"ל.

אך מחבר הספר "אורות התורה" (ע' כד) לא מצא אלא לומר "גדולה היא מעלתם של דואג ואחיתופל" (עיי"ש שמשבחם על ריבוי הספיקות שלהם, מבלי שום הסתייגות מאיזה טעות שהיה להם) (וראה עוד תולדות יעקב יוסף - פרשת חקת - אות יג -וכן שידין יהודאין הוא השטן הוא היצה"ר עצמו, שכל עסק תורתן לכבוד עצמן כמו דואג ואחיתופל הנ"ל.)

עוד קטע מעניין מהבליו של הלה: למוד התורה בהלכה באגדה בפלפול ובכל דבר תורה מכניס את המאור שבחיי הישראליות בתוך נפשותינו ומעיר בקרבה את הדעות הנאות והרגשות הטובות הכמוסות בקרבה מצד התכונה המיוחדת של ישראל כשם שלמודים כוללים מעירים בקרבנו את הדעות והרגשות של האדם הכללי. אמנם התורה נותנת לנו חיים לא רק חיים לאומיים פרטיים כי אם גם חיים כלליים, כי התכונה האנושית היותר טובה תגיע לנו בצורה היותר מתוקנת כשתבוא לנו ערוכה במטבע ישראל וזה נמצא על ידי שקידת התורה".

http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... &pgnum=106 - חשיבות הבשר הגשמי

http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... &pgnum=157 - חשיבות פושעי ישראל על פני ת"ח

http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... &pgnum=158 - אי אפשר לעולם בלא רשעים, בחשיבות החוצפא של הרשעים

http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... &pgnum=172 - בחשיבות המעלה הגדולה ששמה "חופש"

http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... &pgnum=174 - אין אנו פחותים מכל העמים, בגבורה חומרית, מוסר אנושי, כבוד לאומי, עושר עממי, הרחבת החיים

http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... &pgnum=186 - יש לנו שני ערכים כללים בחיים: קודש וחול (החול מוגזם מדי)

http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... &pgnum=199 - אסור להבדיל בין קודש לחול, הכל בעצם דבר אחד
כמה פעמים אנו מבקשים וטהר לבנו לעבדך באמת?

הבה לא נזהם אותו... כי לב יש לנו רק אחד!

סמל אישי של משתמש
גאליציאנער
הודעות: 8633
הצטרף: 21 מרץ 2016, 13:54
נתן תודה: 94 פעמים
קיבל תודה: 86 פעמים

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי גאליציאנער »

סבא קשישא כתב:בעקבות דיון ארוך (לא זה שכאן) שלח לי ידיד יקר את הקובץ המצורף כאן.

הבהרה חשובה: אין בכוונתי לצדד בכל הסיפורים שהובאו במאסף דנן שאכן כך הם התרחשו במציאות (חלק מהסיפורים ידוע לי כמעט בוודאות שאינם אלא עורבא פרח).
הגרי''ש אלישיב והרב קוק.pdf
אם אתה עצמך טוען שחלק מהסיפורים שהעלת לפה אינם אמיתיים, א"כ מדוע העלת את זה לפה ?
אנא עבדא דקודשא בריך הוא

הכתב והמכתב
הודעות: 262
הצטרף: 04 אוגוסט 2015, 14:21

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי הכתב והמכתב »

yehuda כתב:כתוב ברמב"ם פירוש המשניות - מסכת חולין פרק א משנה ב"
ובאומות העולם קורין לפריצים בגמרא ואומרים גוזאים והם העם שכהה הסכלות עין שכלם והשחירו התאוות מאור נפשותם וחלקו על הדת ועל הנביאים עליהם השלום בסכלותן ומכזיבין הנביאים במה שאינן יודעים בו מאומה ועוזבין הדתות ונוהגים קלות ראש, והכת הזאת היא כת דואג ואחיתופל וגחזי ואלישע אחר והדומה להן. עכ"ל.

אך מחבר הספר "אורות התורה" (ע' כד) לא מצא אלא לומר "גדולה היא מעלתם של דואג ואחיתופל" (עיי"ש שמשבחם על ריבוי הספיקות שלהם, מבלי שום הסתייגות מאיזה טעות שהיה להם) (וראה עוד תולדות יעקב יוסף - פרשת חקת - אות יג -וכן שידין יהודאין הוא השטן הוא היצה"ר עצמו, שכל עסק תורתן לכבוד עצמן כמו דואג ואחיתופל הנ"ל.)

עוד קטע מעניין מהבליו של הלה: למוד התורה בהלכה באגדה בפלפול ובכל דבר תורה מכניס את המאור שבחיי הישראליות בתוך נפשותינו ומעיר בקרבה את הדעות הנאות והרגשות הטובות הכמוסות בקרבה מצד התכונה המיוחדת של ישראל כשם שלמודים כוללים מעירים בקרבנו את הדעות והרגשות של האדם הכללי. אמנם התורה נותנת לנו חיים לא רק חיים לאומיים פרטיים כי אם גם חיים כלליים, כי התכונה האנושית היותר טובה תגיע לנו בצורה היותר מתוקנת כשתבוא לנו ערוכה במטבע ישראל וזה נמצא על ידי שקידת התורה".

http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... &pgnum=106 - חשיבות הבשר הגשמי

http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... &pgnum=157 - חשיבות פושעי ישראל על פני ת"ח

http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... &pgnum=158 - אי אפשר לעולם בלא רשעים, בחשיבות החוצפא של הרשעים

http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... &pgnum=172 - בחשיבות המעלה הגדולה ששמה "חופש"

http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... &pgnum=174 - אין אנו פחותים מכל העמים, בגבורה חומרית, מוסר אנושי, כבוד לאומי, עושר עממי, הרחבת החיים

http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... &pgnum=186 - יש לנו שני ערכים כללים בחיים: קודש וחול (החול מוגזם מדי)

http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... &pgnum=199 - אסור להבדיל בין קודש לחול, הכל בעצם דבר אחד
תמהני עליך. דברו כאן על טעויות, וחלק מהרשימה הנ"ל אינה אלא טעויות (אם אנו שופטים טוב). חלק אחר מהרשימה הם דברים שנמצאים בהרבה ספרים ואיני יודע מה מצאת דבריו יותר. ולדוגמא.
א. אודות אחיתופל וכו. ספרי חסידות מלאים אודות אנשים שונים שמתוארים שלילי. ובכל זאת מצאו בהם כוונות טובות ונשגבות וכו'. כהכרה בכך שהיו אנשים גדולים, למרות שחטאו כמתואר. אב לכולם הוא קורח, שרוב ספרי חסידות מדברים על גדולתו. על זמרי בן סלוא ידוע מהאיזבצ'ר, ודתן ואבירם, שלא תמצא בחז"ל מילה טובה עליהם ובכל זאת יש בהם נקודות גדלות. על אחת כמה וכמה אחיתופל ודואג המתוארים בגמרא כתלמידי חכמים עצומים. אז 'מותר' להרב קוק לדרוש בנקודות טובות שלהם.
ב. הקטע השני ידוע יותר כחידוש שלו. וזהו באמת חידוש גדול. ויש לדון בו. ואולי הוא באמת לא נכון. אבל תסביר לי מה הבעיתיות מבחינת אמונה וכו' להגיד כן.
לגבי רוב פסיקותיו אפשר להתווכח כנ"ל. וסביר להניח שם הייתי מביא את הציטוטים מאיזה מחבר אחר היית עונה לי כמו שעניתי.
לכן אני עדיין לא מבין למה להגדיר אותו כך.

סמל אישי של משתמש
yehuda
הודעות: 1274
הצטרף: 24 יוני 2015, 05:36
קיבל תודה: 2 פעמים

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי yehuda »

הכתב והמכתב כתב:
yehuda כתב:כתוב ברמב"ם פירוש המשניות - מסכת חולין פרק א משנה ב"
ובאומות העולם קורין לפריצים בגמרא ואומרים גוזאים והם העם שכהה הסכלות עין שכלם והשחירו התאוות מאור נפשותם וחלקו על הדת ועל הנביאים עליהם השלום בסכלותן ומכזיבין הנביאים במה שאינן יודעים בו מאומה ועוזבין הדתות ונוהגים קלות ראש, והכת הזאת היא כת דואג ואחיתופל וגחזי ואלישע אחר והדומה להן. עכ"ל.

אך מחבר הספר "אורות התורה" (ע' כד) לא מצא אלא לומר "גדולה היא מעלתם של דואג ואחיתופל" (עיי"ש שמשבחם על ריבוי הספיקות שלהם, מבלי שום הסתייגות מאיזה טעות שהיה להם) (וראה עוד תולדות יעקב יוסף - פרשת חקת - אות יג -וכן שידין יהודאין הוא השטן הוא היצה"ר עצמו, שכל עסק תורתן לכבוד עצמן כמו דואג ואחיתופל הנ"ל.)

עוד קטע מעניין מהבליו של הלה: למוד התורה בהלכה באגדה בפלפול ובכל דבר תורה מכניס את המאור שבחיי הישראליות בתוך נפשותינו ומעיר בקרבה את הדעות הנאות והרגשות הטובות הכמוסות בקרבה מצד התכונה המיוחדת של ישראל כשם שלמודים כוללים מעירים בקרבנו את הדעות והרגשות של האדם הכללי. אמנם התורה נותנת לנו חיים לא רק חיים לאומיים פרטיים כי אם גם חיים כלליים, כי התכונה האנושית היותר טובה תגיע לנו בצורה היותר מתוקנת כשתבוא לנו ערוכה במטבע ישראל וזה נמצא על ידי שקידת התורה".

http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... &pgnum=106 - חשיבות הבשר הגשמי

http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... &pgnum=157 - חשיבות פושעי ישראל על פני ת"ח

http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... &pgnum=158 - אי אפשר לעולם בלא רשעים, בחשיבות החוצפא של הרשעים

http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... &pgnum=172 - בחשיבות המעלה הגדולה ששמה "חופש"

http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... &pgnum=174 - אין אנו פחותים מכל העמים, בגבורה חומרית, מוסר אנושי, כבוד לאומי, עושר עממי, הרחבת החיים

http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... &pgnum=186 - יש לנו שני ערכים כללים בחיים: קודש וחול (החול מוגזם מדי)

http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... &pgnum=199 - אסור להבדיל בין קודש לחול, הכל בעצם דבר אחד
תמהני עליך. דברו כאן על טעויות, וחלק מהרשימה הנ"ל אינה אלא טעויות (אם אנו שופטים טוב). חלק אחר מהרשימה הם דברים שנמצאים בהרבה ספרים ואיני יודע מה מצאת דבריו יותר. ולדוגמא.
א. אודות אחיתופל וכו. ספרי חסידות מלאים אודות אנשים שונים שמתוארים שלילי. ובכל זאת מצאו בהם כוונות טובות ונשגבות וכו'. כהכרה בכך שהיו אנשים גדולים, למרות שחטאו כמתואר. אב לכולם הוא קורח, שרוב ספרי חסידות מדברים על גדולתו. על זמרי בן סלוא ידוע מהאיזבצ'ר, ודתן ואבירם, שלא תמצא בחז"ל מילה טובה עליהם ובכל זאת יש בהם נקודות גדלות. על אחת כמה וכמה אחיתופל ודואג המתוארים בגמרא כתלמידי חכמים עצומים. אז 'מותר' להרב קוק לדרוש בנקודות טובות שלהם.
ב. הקטע השני ידוע יותר כחידוש שלו. וזהו באמת חידוש גדול. ויש לדון בו. ואולי הוא באמת לא נכון. אבל תסביר לי מה הבעיתיות מבחינת אמונה וכו' להגיד כן.
לגבי רוב פסיקותיו אפשר להתווכח כנ"ל. וסביר להניח שם הייתי מביא את הציטוטים מאיזה מחבר אחר היית עונה לי כמו שעניתי.
לכן אני עדיין לא מבין למה להגדיר אותו כך.
אין לי עניין בהבאת ציטוטים אלו להגדיר אותו כאפיקורוס במובן הפשוט (שכופר בי"ג עיקרים), למרות שבדבריו המצוטטים כאן בחשיבות פושעי ישראל (במובן מסויים) על פני ת"ח, הוא גורם בזיון חמור של ת"ח (מכיון שהוא משוה את פושעי ישראל לת"ח כאילו לכל אחד יש מעלה מסויימת), כאשר בזיון של ת"ח עלול להכנס בגדר אפיקורוס (עי' סנהדרין צט, ב), אך איני נכנס לזה (יש ציטוטים הרבה יותר חמורים בגנות הת"ח שבחוץ לארץ).

אלא להראות את דרכו העקומה והמודרנית כאשר הוא בעקביות לאורך כל ספריו (עברתי אתמול ברפרוף על כמה מהם) מחשיב את הדעה האנושית של האדם כנוספת על דעת תורה, ואכן מביא כל מיני הבלים ושטויות בספרו כאשר חלקם מנוגדת לדעת תורה ולקוחה מתרבות יון ושאר קליפות טמאות (כמו החשבת וחיזוק הגוף עקב חשיבותו העצמית ולא רק כדי לחזקו ללמוד תורה ולקיים מצוות, וכמו קיום שני גדרים נפרדים של קודש וחול באופן שלשניהם יש חשיבות), וחלקם מנוגדים למקורות מפורשים בתוה"ק (כמו הבליו כאילו יתכן לקבל את הרוח מבלי לקבל את הנפש המנוגד לדברי הזוה"ק ח"ב צד, ב "תא חזי, בר נש כד אתיליד יהבין ליה נפשא, זכה יתיר יהבין ליה רוחא"), וחלק מנוגדים ליסודות חמורים ביותר בהשקפה (יסוד ההבדלה בין קודש לחול, שהוא מתנגד לו פעמים רבות בפירוש בעוד שגם ע"פ נגלה וגם ע"פ קבלה הדבר נשלל בחריפות וגורם לחטאים חמורים).

יודגש שלא מדובר בסתם ציטוטים שהוצאו מהקשרם, אלא בשיטה בה הוא הולך בעקביות לאורך כל ספריו. אדם עם דיעות עקומות כ"כ המנוגדות כ"כ לדעת תורה - בשרשם וביסודם - (לא בפרטים) אינו יכול להקרא "גדול בישראל" בשום פנים ואופן. תמיד בהסטוריה גדולי ישראל לא כיבדו אדם שהיה לו ידע תורני כאשר לבן אדם לא היה דעת תורה ויכולת בסיסית להבדיל בין קודש לחול. התורה אינה אוסף ידיעות שמי שאצרן בראשו באופן של חמור נושא ספרים נחשב לאדם גדול, אלא התורה היא דרך חיים ואור אלקות שמי שנכנע אליה בשלימות ומקבלה כראוי נפשו ורוחו מתגדלים כמים המגדלים את הוולד ומי שלא - היא נעשית לו סם המוות.

זה חשוב מאוד לדעת את זה, שדרך הציונות והלאומיות שלו שגרמה לחרבנות גדולים כ"כ מנוגדת בתכלית לדעת תורה ומיוסדת על דעותיו הכוזבות. כאשר מכבדים בן אדם שאסור לכבד אותו, עלולים לגרום בכך להשרשת דיעותיו הכוזבות בקרב יהודים תמימים שלא יודעים להבדיל בין טוב לרע.
כמה פעמים אנו מבקשים וטהר לבנו לעבדך באמת?

הבה לא נזהם אותו... כי לב יש לנו רק אחד!

סמל אישי של משתמש
משולש
הודעות: 13889
הצטרף: 07 נובמבר 2012, 21:24
קיבל תודה: 20 פעמים

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי משולש »

לרבנו מרן ראש הישיבה.
מתנצל שאיני יכול להתייחס לכל תגובתך הארוכה.

תלמידי הרב קוק זה הגדרה מאוד פשוטה: אלו שלומדים את שיטתו, ובעיקר תלמידי "מרכז הרב".

אני מפרגן להם שיצליחו ויחזרו בתשובה, אך כעת הם נמצאים במצב של כופרים ואפיקורסים שלומדים תורה ושומרים מצוות.

סמל אישי של משתמש
שש משזר
הודעות: 4822
הצטרף: 15 ינואר 2014, 03:21
מיקום: ארה"ב
קיבל תודה: 1 פעם

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי שש משזר »

משולש כתב:תלמידי הרב קוק זה הגדרה מאוד פשוטה: אלו שלומדים את שיטתו, ובעיקר תלמידי "מרכז הרב".

אני מפרגן להם שיצליחו ויחזרו בתשובה, אך כעת הם נמצאים במצב של כופרים ואפיקורסים שלומדים תורה ושומרים מצוות.
אני מפרגן לך שתצליח לחזור בתשובה ולשפיות, בתשובה על הוצאת דיבתם רעה חינם, ולשפיות על דברים מטופשים כאלו.

'אך כעת הם נמצאים במצב של כופרים ואפיקורסים'. נכון שאתה לא מצרפם למנין, יינם יין נסך, ושחיטתם נבילה?

דברים רדודים כאלו לא הייתי מאמין שיצאו מפיך. כנראה שמשהו עבר על הפורום הזה לאחרונה.

סמל אישי של משתמש
יאיר
מנהל ראשי
הודעות: 17644
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
נתן תודה: 300 פעמים
קיבל תודה: 486 פעמים
יצירת קשר:

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי יאיר »

זו דעתו מאז ומעולם.
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!

סמל אישי של משתמש
גאליציאנער
הודעות: 8633
הצטרף: 21 מרץ 2016, 13:54
נתן תודה: 94 פעמים
קיבל תודה: 86 פעמים

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי גאליציאנער »

שש משזר כתב:
משולש כתב:תלמידי הרב קוק זה הגדרה מאוד פשוטה: אלו שלומדים את שיטתו, ובעיקר תלמידי "מרכז הרב".

אני מפרגן להם שיצליחו ויחזרו בתשובה, אך כעת הם נמצאים במצב של כופרים ואפיקורסים שלומדים תורה ושומרים מצוות.
אני מפרגן לך שתצליח לחזור בתשובה ולשפיות, בתשובה על הוצאת דיבתם רעה חינם, ולשפיות על דברים מטופשים כאלו.

'אך כעת הם נמצאים במצב של כופרים ואפיקורסים'. נכון שאתה לא מצרפם למנין, יינם יין נסך, ושחיטתם נבילה?

דברים רדודים כאלו לא הייתי מאמין שיצאו מפיך. כנראה שמשהו עבר על הפורום הזה לאחרונה.
זה ש'הם נמצאים במצב של כופרים ואפיקורסים' עדיין אינו אומר שאסור לצרפם למניין, אצלך הכל שחור ולבן ??
יכול להיות שאכן מן הדין אסור לצרפם למניין, איני יודע, אדרבא, תביא אתה ראיות ומענות לכך...
אנא עבדא דקודשא בריך הוא

הכתב והמכתב
הודעות: 262
הצטרף: 04 אוגוסט 2015, 14:21

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי הכתב והמכתב »

ברוח הימים חושב לעצמי מה מטרת אלו שמתבטאים בחריפות נגדו.
והגעתי למסקנא כי הם חרדים מהתקרבות לדרכם של אלה הנחשבים ממשיכיו, וביותר לציבור הרחב הנקרא ד"ל אשר הרב קוק נחשב אצל רבים ל'מיסדו', וכיון שאכן ישנם דברים שקשה לקבלם, אזי נתינת לגיטמציה למי שנחשב המייסד, היא בעיניהם מזיקה. ועל ידי התבטאויות נגדו מוציאים הם מלבם כל רגש של התקרבות.
אם טעיתי תקנו

סמל אישי של משתמש
פעמון זהב וקורונימון
הודעות: 4385
הצטרף: 28 ינואר 2014, 02:36
נתן תודה: 68 פעמים
קיבל תודה: 146 פעמים

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי פעמון זהב וקורונימון »

הכתב והמכתב כתב:ברוח הימים חושב לעצמי מה מטרת אלו שמתבטאים בחריפות נגדו.
והגעתי למסקנא כי הם חרדים מהתקרבות לדרכם של אלה הנחשבים ממשיכיו, וביותר לציבור הרחב הנקרא ד"ל אשר הרב קוק נחשב אצל רבים ל'מיסדו', וכיון שאכן ישנם דברים שקשה לקבלם, אזי נתינת לגיטמציה למי שנחשב המייסד, היא בעיניהם מזיקה. ועל ידי התבטאויות נגדו מוציאים הם מלבם כל רגש של התקרבות.
אם טעיתי תקנו


יותר נראה לי, וסליחה אם אני טועה, שאלו החריפים נגדו הם או נכדי אלו שהיו חריפים אז, משהו מהקהילות הסגורות של בתי אונגארין שממשיכים את סביהם, וזה האחוז הקטן שביניהם.
או שהם בני ונכדי כאלו שהיו בצד המזרחיסטי ו"נשרפו" ולמדו שהרב קוק היה גרוע, וכרגיל שגפרור שרוף עקום יותר מהמקור... כעת הם צריכים לתרץ עצמם על המהפכה שעשו אביהם או סבם, ובקיצוניות דווקא.
ה' הושיעה המלך יעננו ביום קורונה, אנא ה' קורו נא
כ"ד הכו"ח עבדכם הנאמן בלונ"ח
פע'מון ז'הב ור'ימון (המכונה לפנים פע"ח),
הגאב"ד דק"ק פצלוחנה פופיטות יצ"ו

סמל אישי של משתמש
שש משזר
הודעות: 4822
הצטרף: 15 ינואר 2014, 03:21
מיקום: ארה"ב
קיבל תודה: 1 פעם

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי שש משזר »

פעזו"ר, מתוך ידיעה - אתה צודק.

סמל אישי של משתמש
גאליציאנער
הודעות: 8633
הצטרף: 21 מרץ 2016, 13:54
נתן תודה: 94 פעמים
קיבל תודה: 86 פעמים

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי גאליציאנער »

פעמון זהב ורימון כתב:
הכתב והמכתב כתב:ברוח הימים חושב לעצמי מה מטרת אלו שמתבטאים בחריפות נגדו.
והגעתי למסקנא כי הם חרדים מהתקרבות לדרכם של אלה הנחשבים ממשיכיו, וביותר לציבור הרחב הנקרא ד"ל אשר הרב קוק נחשב אצל רבים ל'מיסדו', וכיון שאכן ישנם דברים שקשה לקבלם, אזי נתינת לגיטמציה למי שנחשב המייסד, היא בעיניהם מזיקה. ועל ידי התבטאויות נגדו מוציאים הם מלבם כל רגש של התקרבות.
אם טעיתי תקנו


יותר נראה לי, וסליחה אם אני טועה, שאלו החריפים נגדו הם או נכדי אלו שהיו חריפים אז, משהו מהקהילות הסגורות של בתי אונגארין שממשיכים את סביהם, וזה האחוז הקטן שביניהם.
או שהם בני ונכדי כאלו שהיו בצד המזרחיסטי ו"נשרפו" ולמדו שהרב קוק היה גרוע, וכרגיל שגפרור שרוף עקום יותר מהמקור... כעת הם צריכים לתרץ עצמם על המהפכה שעשו אביהם או סבם, ובקיצוניות דווקא.
הכתב והמכתב, במידה מסויימת אתה צודק... וכבר הועלה לפה הנושא הזה בעבר, לענ"ד צריך רק לשמור על ריחוק מסויים מדעתו ושיטתו, מה שהוא היה זה לא כ"כ מענייני, אני בעד ריחוק, אפילו כיום, משיטתו האידיאולוגית מכיון שהיא מהווה סתירה מוחלטת ליסודות היהדות החרדית.

פעזו"ר, טעית ובגדול, אני לא מבתי אונגארין וכפי שכולם יודעים אני חסיד בעלזא ואני לא מסתיר את זה, לך תברר את השקפת רבוה"ק לבית בעלזא ותראה שהמהרי"ד מבעלזא זי"ע השתמש בכל הלשונות שיהודה ומשולש ציטטו פה, ועוד... [יש דרשה מפורסמת שלו נגד הרב קוק על שדיבר ביום פתיחת הספריה הלאומית \ האוניברסיטה העברית, אין לי את זה ואשמח אם מישהו שיש לו את זה שיעלהו לכאן.] אני ב"ה חסיד בעלזא שורשי מדורי דורות, עוד מגאליצייה... ואין לי שום שייכות וקירבה למזרחי, ובכ"ז...
אנא עבדא דקודשא בריך הוא

סמל אישי של משתמש
גאליציאנער
הודעות: 8633
הצטרף: 21 מרץ 2016, 13:54
נתן תודה: 94 פעמים
קיבל תודה: 86 פעמים

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי גאליציאנער »

שש משזר כתב:פעזו"ר, מתוך ידיעה - אתה צודק.
אתה מכיר אותי ??
;) ;) ;) ;)
או שרק התכוונת ליהודה ??
אנא עבדא דקודשא בריך הוא

סמל אישי של משתמש
yehuda
הודעות: 1274
הצטרף: 24 יוני 2015, 05:36
קיבל תודה: 2 פעמים

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי yehuda »

קשה לי להאמין ששש משזר מתכוין אלי, מכיון שהמציאות שונה לגמרי.
כמה פעמים אנו מבקשים וטהר לבנו לעבדך באמת?

הבה לא נזהם אותו... כי לב יש לנו רק אחד!

סמל אישי של משתמש
שש משזר
הודעות: 4822
הצטרף: 15 ינואר 2014, 03:21
מיקום: ארה"ב
קיבל תודה: 1 פעם

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי שש משזר »

לא התכוונתי לשניכם, ומי שהתכוונתי אליו - ברור שלא ישאל אם התכוונתי אליו...

סמל אישי של משתמש
גאליציאנער
הודעות: 8633
הצטרף: 21 מרץ 2016, 13:54
נתן תודה: 94 פעמים
קיבל תודה: 86 פעמים

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי גאליציאנער »

דווקא הוא לצידך...
אנא עבדא דקודשא בריך הוא

סמל אישי של משתמש
משולש
הודעות: 13889
הצטרף: 07 נובמבר 2012, 21:24
קיבל תודה: 20 פעמים

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי משולש »

שש משזר כתב:
משולש כתב:תלמידי הרב קוק זה הגדרה מאוד פשוטה: אלו שלומדים את שיטתו, ובעיקר תלמידי "מרכז הרב".

אני מפרגן להם שיצליחו ויחזרו בתשובה, אך כעת הם נמצאים במצב של כופרים ואפיקורסים שלומדים תורה ושומרים מצוות.
אני מפרגן לך שתצליח לחזור בתשובה ולשפיות, בתשובה על הוצאת דיבתם רעה חינם, ולשפיות על דברים מטופשים כאלו.

'אך כעת הם נמצאים במצב של כופרים ואפיקורסים'. נכון שאתה לא מצרפם למנין, יינם יין נסך, ושחיטתם נבילה?

דברים רדודים כאלו לא הייתי מאמין שיצאו מפיך. כנראה שמשהו עבר על הפורום הזה לאחרונה.
בוודאי יש לחוש לשיטת החזון איש שאמר:
אין לאכול משחיטתו ק.jpg
והנה הרב שמואל דוד מונק כתב תשובה ארוכה בעניינם, ובסיכום דבריו כתב:
העולה לדינא:

א) לכתחילה אין ליקח אותם לעדי גיטין וקדושין ובדיעבד יש מקום להקל, וכן במקום איבה, וכן יש לנהוג למעשה כדי שלא יתבלבלו כמה משפחות. מיהו הללו שדורשין רק בדרשות של דופי ואינן מוסיפין על התורה צ"ע דאולי כשרים אף לכתחילה.
...
[וכל מה שכתבנו היינו אם הוא מאמין בכל עיקרי הדת, אבל הללו המצויים ביניהם שאינם מאמינים בלב שלם בעיקרי הדת, וכן אם עוברים במזיד על איסורי תורה, ודאי פסולים לעדות, ולכן ראוי שלא לקחת שום אדם ממפלגתם לכתחילה לעדות, כי הוא מיעוט המצוי].
וכל אלו שמנסים להטות את הדיון לכיוון האישי, ולנסות להסביר את המניעים הנסתרים שעומדים מאחורי כל אחד, זה עוד ניסיון להתמודד מול דבריהם של גדולי ישראל בבוקי סריקי.
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.

סמל אישי של משתמש
משולש
הודעות: 13889
הצטרף: 07 נובמבר 2012, 21:24
קיבל תודה: 20 פעמים

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי משולש »

שש משזר כתב:לא התכוונתי לשניכם, ומי שהתכוונתי אליו - ברור שלא ישאל אם התכוונתי אליו...
התכוונת אלי??

סמל אישי של משתמש
משולש
הודעות: 13889
הצטרף: 07 נובמבר 2012, 21:24
קיבל תודה: 20 פעמים

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי משולש »

פעמון זהב ורימון כתב:
הכתב והמכתב כתב:ברוח הימים חושב לעצמי מה מטרת אלו שמתבטאים בחריפות נגדו.
והגעתי למסקנא כי הם חרדים מהתקרבות לדרכם של אלה הנחשבים ממשיכיו, וביותר לציבור הרחב הנקרא ד"ל אשר הרב קוק נחשב אצל רבים ל'מיסדו', וכיון שאכן ישנם דברים שקשה לקבלם, אזי נתינת לגיטמציה למי שנחשב המייסד, היא בעיניהם מזיקה. ועל ידי התבטאויות נגדו מוציאים הם מלבם כל רגש של התקרבות.
אם טעיתי תקנו


יותר נראה לי, וסליחה אם אני טועה, שאלו החריפים נגדו הם או נכדי אלו שהיו חריפים אז, משהו מהקהילות הסגורות של בתי אונגארין שממשיכים את סביהם, וזה האחוז הקטן שביניהם.
או שהם בני ונכדי כאלו שהיו בצד המזרחיסטי ו"נשרפו" ולמדו שהרב קוק היה גרוע, וכרגיל שגפרור שרוף עקום יותר מהמקור... כעת הם צריכים לתרץ עצמם על המהפכה שעשו אביהם או סבם, ובקיצוניות דווקא.
בין אם אתה צודק ובין אם לא, עליך להתמודד עם האמת ולא לנסות להשליך בוץ באלו שאומרים אותה.

סמל אישי של משתמש
משולש
הודעות: 13889
הצטרף: 07 נובמבר 2012, 21:24
קיבל תודה: 20 פעמים

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי משולש »

הכתב והמכתב כתב:ברוח הימים חושב לעצמי מה מטרת אלו שמתבטאים בחריפות נגדו.
והגעתי למסקנא כי הם חרדים מהתקרבות לדרכם של אלה הנחשבים ממשיכיו, וביותר לציבור הרחב הנקרא ד"ל אשר הרב קוק נחשב אצל רבים ל'מיסדו', וכיון שאכן ישנם דברים שקשה לקבלם, אזי נתינת לגיטמציה למי שנחשב המייסד, היא בעיניהם מזיקה. ועל ידי התבטאויות נגדו מוציאים הם מלבם כל רגש של התקרבות.
אם טעיתי תקנו
הארכת יותר מידי, אנסח את דבריך יותר בקיצור: רבים נמשכים אחר שיטתו, ואינם יודעים שלדעת רוב גדולי ישראל שיטתו פסולה בתכלית. ויתכן שיש איש אמת אחד או שניים שישמע וישוב מדרכו הרעה והיה זה שכרנו.

הכתב והמכתב
הודעות: 262
הצטרף: 04 אוגוסט 2015, 14:21

Re: דיון אודות הר' קוק (והשגחה פרטית)

נושא שלא נקרא על ידי הכתב והמכתב »

...
מול האמת התמודדתי.
'נמשכים אחר שיטתו'... לא מכיר. מלבד כמה שעוסקים בהגיגיו בכמה ענינים עמוקים - שאני לא מכיר. אך לא רואה עליהם איזה שנוי לרעה או משהו. וכמובן אם אתה מכיר כאלה שכן אז טוב אתה עושה. אבל לדעתי כשרוצים להרחיק אנשים (מבוגרים) מדעות מסוימות אזי הדרך היא לאלצעוק 'אפיקורס' וכו' אלא להסביר את הענין לגופו בלי קריאות גנאי.

סמל אישי של משתמש
גאליציאנער
הודעות: 8633
הצטרף: 21 מרץ 2016, 13:54
נתן תודה: 94 פעמים
קיבל תודה: 86 פעמים

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי גאליציאנער »

משולש כתב:
הכתב והמכתב כתב:ברוח הימים חושב לעצמי מה מטרת אלו שמתבטאים בחריפות נגדו.
והגעתי למסקנא כי הם חרדים מהתקרבות לדרכם של אלה הנחשבים ממשיכיו, וביותר לציבור הרחב הנקרא ד"ל אשר הרב קוק נחשב אצל רבים ל'מיסדו', וכיון שאכן ישנם דברים שקשה לקבלם, אזי נתינת לגיטמציה למי שנחשב המייסד, היא בעיניהם מזיקה. ועל ידי התבטאויות נגדו מוציאים הם מלבם כל רגש של התקרבות.
אם טעיתי תקנו
הארכת יותר מידי, אנסח את דבריך יותר בקיצור: רבים נמשכים אחר שיטתו, ואינם יודעים שלדעת רוב גדולי ישראל שיטתו פסולה בתכלית. ויתכן שיש איש אמת אחד או שניים שישמע וישוב מדרכו הרעה והיה זה שכרנו.
קצר וקולע !!
אנא עבדא דקודשא בריך הוא

סמל אישי של משתמש
משולש
הודעות: 13889
הצטרף: 07 נובמבר 2012, 21:24
קיבל תודה: 20 פעמים

Re: דיון אודות הר' קוק (והשגחה פרטית)

נושא שלא נקרא על ידי משולש »

הכתב והמכתב כתב:...
מול האמת התמודדתי.
'נמשכים אחר שיטתו'... לא מכיר. מלבד כמה שעוסקים בהגיגיו בכמה ענינים עמוקים - שאני לא מכיר. אך לא רואה עליהם איזה שנוי לרעה או משהו. וכמובן אם אתה מכיר כאלה שכן אז טוב אתה עושה. אבל לדעתי כשרוצים להרחיק אנשים (מבוגרים) מדעות מסוימות אזי הדרך היא לאלצעוק 'אפיקורס' וכו' אלא להסביר את הענין לגופו בלי קריאות גנאי.
אתה לא מכיר, כנראה לא היית בישיבת מרכז הרב ובעוד הרבה מקומות.
אבל הבעיה היא בעיקר לא לאלו שלומדים בפועל את שיטתו, אלא לאלו שבאים להציג כאילו יש משקל נגד לכל גדולי ישראל שהתנגדו בחריפות לציונות. ועל כן צריך להראות שאין פה בר פלוגתא כלל.

אני לא צועק אפיקורס אלא מצטט את דבריהם של גדולי ישראל ומקווה שיש אנשי אמת שלפחות יודעים את הכלל ש"למיחש מיבעי" במקום שעלולים להפסיד את כל העולם הבא שלהם.

סמל אישי של משתמש
שימי התימני
הודעות: 759
הצטרף: 18 אפריל 2016, 22:55
מיקום: מאחוריך
קיבל תודה: 19 פעמים

Re: דיון אודות הר' קוק (והשגחה פרטית)

נושא שלא נקרא על ידי שימי התימני »

הכתב והמכתב כתב:...
מול האמת התמודדתי.
'נמשכים אחר שיטתו'... לא מכיר. מלבד כמה שעוסקים בהגיגיו בכמה ענינים עמוקים - שאני לא מכיר. אך לא רואה עליהם איזה שנוי לרעה או משהו. וכמובן אם אתה מכיר כאלה שכן אז טוב אתה עושה. אבל לדעתי כשרוצים להרחיק אנשים (מבוגרים) מדעות מסוימות אזי הדרך היא לא לצעוק 'אפיקורס' וכו' אלא להסביר את הענין לגופו בלי קריאות גנאי.
נראה לי שכבר מספיק הסבירו את הענין לגופו והיוצא מכל הדברים זה "אפיקורס"
נ נח נחמ נחמן מאומן
סבא הוא המלך

שלח תגובה