דיון אודות הר' קוק (והשגחה פרטית)

לדעת ולדון על הנעשה והנשמע בציבור החרדי.

מנהלים: אחד, יאיר

סמל אישי של משתמש
yehuda
הודעות: 1274
הצטרף: 24 יוני 2015, 05:36
קיבל תודה: 2 פעמים

Re: חדשות - האשכול המרכזי

נושא שלא נקרא על ידי yehuda »

קריא כתב:
yehuda סגן מנהל ראשי כתב:כבר ענו לך על תמיהתך https://chl.co.il/viewtopic. ... 58#p293658

גדולי ישראל (למשל המהרי"ד מבעלזא, הרוגוטשובער, הכף החיים, רבי שמואל ענגיל) הם שמחליטים מי זכאי לתואר "רב". ואם הם בחרו לכנות אות קוק בלשונות גנאי אז כנראה שזה התוארים המתאימים לו.
א. ההנחה שגדולי ישראל הנ"ל כינוהו בלא "רב" טעונה הוכחה.
ב. ואף אם כן עדיין קיימת אפשרות שהיתה למטרה באותם הימים שהיה סכנה של התחברות, וראו בזה צורך שלא יטעו צעירי הצאן אחר התנועה של המזרחי.
ג. מכיון שיש כאן ספק דאורייתא של בזיון ת"ח, ומצד שני אין שום תועלת, אפשר להתעלם, אל תכתוב את שמו ולא תצטרך לכנותו.
אין בכוונתי לפתוח כאן את הדיון שוב, אבל אתה מוזמן לצפות באשכול המיועד לכך (ראה בהודעה של יאיר שמעלי), ולראות כיצד הובאו מכתביהם של הגאונים הנ"ל והוכח שהם אמיתיים.

ב. כאשר מכנים אדם בכינויים כמו "אפיקורוס" או "ימח שמו" זה אומר שהוא בטוח לא היה משהו בסביבה של "רב" או "צדיק".

ג. מכיון שיש ספק דאורייתא עד היום שיש שנמשכים אחר דיעותיו הכזבניות, חובה לפרסם את דעתם האמיתית של גדולי ישראל בדורו, לאחר שהמסרחיסטים מנסים להעלים אותה.
כמה פעמים אנו מבקשים וטהר לבנו לעבדך באמת?

הבה לא נזהם אותו... כי לב יש לנו רק אחד!

סמל אישי של משתמש
פעמון זהב וקורונימון
הודעות: 4385
הצטרף: 28 ינואר 2014, 02:36
נתן תודה: 67 פעמים
קיבל תודה: 145 פעמים

Re: חדשות - האשכול המרכזי

נושא שלא נקרא על ידי פעמון זהב וקורונימון »

עטרת תפארת כתב:ושוב אני מזכיר שהויכוח שמתנהל פה הוא עם סגן מנהל הפורום!!!

חוץ מתודה רבה והוקרה אין שום פריבילגיה למנהל או לסגן מנהל.
אם הוא לא רוצה שיתווכחו איתו ורוצה להשאיר את הניק המנהל או המתמסגן סטרילי, אז שלא יכתוב דעתו באשכול, או שיפתח ניק אחר לתגובות.
בכל מקרה אין דיקטטורה בחרדים לדעת.
ה' הושיעה המלך יעננו ביום קורונה, אנא ה' קורו נא
כ"ד הכו"ח עבדכם הנאמן בלונ"ח
פע'מון ז'הב ור'ימון (המכונה לפנים פע"ח),
הגאב"ד דק"ק פצלוחנה פופיטות יצ"ו

סמל אישי של משתמש
פעמון זהב וקורונימון
הודעות: 4385
הצטרף: 28 ינואר 2014, 02:36
נתן תודה: 67 פעמים
קיבל תודה: 145 פעמים

Re: חדשות - האשכול המרכזי

נושא שלא נקרא על ידי פעמון זהב וקורונימון »

יאיר כתב:
פעמון זהב ורימון כתב:לא זכור לי בעבר שהיה הקו בפורום להשמיט ממנו את התואר רב.
https://chl.co.il/viewtopic. ... 07#p293707

נכון שהיו כאלו שכתבו בלי תואר. אבל זה לא היה הקו הרשמי והמוביל. לא הודגש שכך ראוי לכתוב ולא אחרת. הרוב המכריע לא נהג כן. ובעיקר - זה היה בעת ויכוח עם הנגטיב שרומם והילל את מלאכיותו ומשיחיותו של הרב קוק בצורה מטורפת וחולנית...
ה' הושיעה המלך יעננו ביום קורונה, אנא ה' קורו נא
כ"ד הכו"ח עבדכם הנאמן בלונ"ח
פע'מון ז'הב ור'ימון (המכונה לפנים פע"ח),
הגאב"ד דק"ק פצלוחנה פופיטות יצ"ו

סמל אישי של משתמש
יאיר
מנהל ראשי
הודעות: 17621
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
נתן תודה: 290 פעמים
קיבל תודה: 464 פעמים
יצירת קשר:

Re: חדשות - האשכול המרכזי

נושא שלא נקרא על ידי יאיר »

פעמון זהב ורימון כתב:
יאיר כתב:
פעמון זהב ורימון כתב:לא זכור לי בעבר שהיה הקו בפורום להשמיט ממנו את התואר רב.
https://chl.co.il/viewtopic. ... 07#p293707

נכון שהיו כאלו שכתבו בלי תואר. אבל זה לא היה הקו הרשמי והמוביל. לא הודגש שכך ראוי לכתוב ולא אחרת. הרוב המכריע לא נהג כן. ובעיקר - זה היה בעת ויכוח עם הנגטיב שרומם והילל את מלאכיותו ומשיחיותו של הרב קוק בצורה מטורפת וחולנית...
גם כעת זה לא הקו הרשמי והמוביל ואף אחד לא ביקש להשמיט תואר זה.
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!

הכתב והמכתב
הודעות: 262
הצטרף: 04 אוגוסט 2015, 14:21

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי הכתב והמכתב »

חבל.הרב קוק הוא באמת שנוי במחלוקת. הרבה סברו שהוא מוביל לאבדון עם התקשרותו לציבור החילוני ודעתו האידיאלוגית על פורקי עול חילונים, כידוע. וכמובן יצאו נגדו גם שלא יגררו אחריו וגם שסברו שהוא באמת טועה. אבל בסף הכל מדובר באיש שהיה גם גדול בתורה, גם גדול ביראה, כידוע מהנהגתו בחייו הפרטיים, וברור שלולא הויכוח הנ"ל היה נחשב לגדול מאוד. לכן מתאים להגיד שהוא טעה - כי זו הייתה כוונת אלו שהתנגדו בו. אבל לתאר אותו כמו שמתארים ארחי ופרחי והגרוע - הוא לדעתי טעות, הנובעת מחוסר יכולת להכיל ולהבין שגם גדו"י שבעידנא דריתחא התבטאו נגדו בחריפות כוונתם היתה כנ"ל אבל אף אחד לא חשב שהוא אפיקורס וכו'. ובדברי הימים אפשר למצוע במחלוקות שהיו התבטאיות חמורות מאנשים גדולים וכל אחד מבין שזה היה לפי צורך השעה להתבטא כך. אבל אין הכוונה שמעכשיו אפשר לצטט משמו שאוחז על האחר שהוא אפיקרוס (עם כל המשמעות הנלוית).
בקיצור גדלות רוחנית אי אפשר לבטל במחי יד. אפשר לדבר על טעויות חוסר הבנה וכו'. אבל לא על אפיקורסות וכו'.
מה דעתכם?

סמל אישי של משתמש
yehuda
הודעות: 1274
הצטרף: 24 יוני 2015, 05:36
קיבל תודה: 2 פעמים

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי yehuda »

אני אכן חושב ג"כ שאין תועלת לצטט את כל הלשונות החריפים נגדו. הסיבה שאני עושה כן באשכול זה, הרי זה מפני שלאחרונה נתוודעתי, שמרוב תעמולה של המסרוחניקים בנוגע גדלותו של הזקן הלזה, כאשר הם אוהבים להביא חצאי ציטוטים ומעלימים את כל המכתבים החריפים נגדו, אז אדם מן הרחוב פשוט חושב שמדובר באדם גדול וצדיק ומושלם שסה"כ לא היה ממש בדרך שלנו, ואינו מודע לנזק הנורא שבקריאת ספריו, דהיינו ספרי ההשקפה שלו שבו הוא מראה על טמא טהור וטהור טמא. ביודעני ביותר מתלמיד חכם חרדי אחד שעוסק בספרים שלו, פשוט מאי ידיעה במי מדובר.

לכן אני חושב שחובה לפרסם לכל הפחות שדיעותיו המוזרות של הקוק הזה, הם על גבול האפיקורסות (אני אומר זאת לא רק מכיון שהגדולים של הדור הקודם אמרו זאת, אלא גם מידיעה אישית שברפרוף בכתבי ההבל שלו), גם אם לא התכון וגם אם לא התכון, איסור חמור לעיין בכתביו. וזה כל המטרה בעצם.
כמה פעמים אנו מבקשים וטהר לבנו לעבדך באמת?

הבה לא נזהם אותו... כי לב יש לנו רק אחד!

סמל אישי של משתמש
קריא
הודעות: 90
הצטרף: 22 מרץ 2016, 10:54
נתן תודה: 1 פעם
קיבל תודה: 1 פעם

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי קריא »

העובדה שלא שומעים את גדולי ישראל בדורנו שידברו בגנותו מחזק את הטענה שפעם זה היה צורך השעה.

הכתב והמכתב
הודעות: 262
הצטרף: 04 אוגוסט 2015, 14:21

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי הכתב והמכתב »

נכון.
וזה גם מסביר את הסרטון שהועלה כאן שהרב עובדיה החזיק ממנו כמלאך ה' צבקות. למרות שידוע ומפורסם שהרב עובדיה עם כל אהבת ישראל שלו נלחם בתוקף נגד החילונים והתבטא נגדם רבות וכו' וכו' - בניגוד גמור להרב קוק. לכן אין לומר שהוא החזיק מדרכו ושיטתו בענין זה.
הסגן מנהל היקר קצת מתמיה אותי בזה שהוא משתדל להזכירו בזלזול מה כל אימת שמדבר עליו.
גם מה שכותב על הלומדים בספריו וכו'. אמנם זה נושא לא כל כך פשוט ללמוד בספריו של מי שחלקו על הרבה מדעותיו. ואינו ראוי לחוות דעה בענין. אבל להוי ידוע שישנם חלקים שלמים מתורתו שלא קשורים לדעותיו הנ"ל ויש אנשים הנמשכים לזה. אם הם עושים זאת בהתיעצות אם משהו שמבין בזה אז זה לא כל כך חמור. כי לא נראה לי שיש חשש להמשך אחריו בהנהגותיו ודעתיו על פושעי ישראל. א. כי הוא כבר לא חי. ב. בנושא הזה הוכח לכאורה שהוא טעה. אבל כמובן צריך להתייעץ על זה.

סמל אישי של משתמש
רמה בים
הודעות: 496
הצטרף: 29 אוקטובר 2014, 23:51
קיבל תודה: 6 פעמים

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי רמה בים »

סתם ככה, המילים "השגחה פרטית" בכותרת מיותרים, זה סתם מבלבל
פורום לדעת זך ונקי, כי אין לנו פורום אחר!
הבה נשמור על רָמָה בְּיַם ההודעות...

סבתא
הודעות: 63
הצטרף: 29 אוגוסט 2016, 21:43

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי סבתא »

סליחה, למי הכוונה האיש המתקרא קוק(ו)?

שים שלום
הודעות: 840
הצטרף: 22 יולי 2014, 15:39
מיקום: רחובות
נתן תודה: 2 פעמים

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי שים שלום »

הראי"ה קוק

סבתא
הודעות: 63
הצטרף: 29 אוגוסט 2016, 21:43

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי סבתא »

האשכול הזה גרם לי לזעזוע עמוק!!!
אף אחד, אבל אף אחד פה לא מתכנן לשנות את דעתו,
ואף אחד, אבל אף אחד לא הצליח להשפיע פה על מישהו.
ולא, אין לי מקורות לצטט,
אבל גם אין לי אמון בשום הפרחה חרדית, כ"כ הרבה שמועות מתגלגלות בכל מיני נושאים- בשם גדולי ישראל, שלא היו ולא נבראו

אבל בא לי להקיא, ואני דווקא חרדית מבטן ומלידה!
איך? איך? איך?
מי מסוגל להכניס את ראשו במחלוקות של ענקי עולם?
"היזהרו בגחלתן..."- לא רשום במשנה הזו שזה תלוי בהשקפת תלמיד החכם!

אנו מבינים מהלכי עולם?!
אדם שהשפיע כה רבות, אין ספק שקיבל כוחות מיוחדים משמים!
אנו מבינים אפילו בקצה של הקצה אם אדם בסדר גודל כזה הזיק או הועיל?

זוכרים את הקפידה של המלך מנשה (שאם היה היום בכותרות היה סופג פי כמה), על שנקרא "חברנו מנשה"?

אז רבים פה לא ילמדו מספריו של הרב קוק, וגם אני לא, וההשקפות שלי שונות מאד מדרכו,
אבל אולי דווקא כשיבוא המשיח נבין את דרכו? אולי דווקא אז נבין שבשום אופן העולם לא היה מגיע לתיקונו לולא הוא? אולי.

אייייי! בדיוק לזה אני קוראת גלות!
(וזה בניגוד להשקפת "אתחלתא דגאולה"...)

סמל אישי של משתמש
גאליציאנער
הודעות: 8633
הצטרף: 21 מרץ 2016, 13:54
נתן תודה: 94 פעמים
קיבל תודה: 86 פעמים

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי גאליציאנער »

הכתב והמכתב כתב:נכון.
וזה גם מסביר את הסרטון שהועלה כאן שהרב עובדיה החזיק ממנו כמלאך ה' צבקות. למרות שידוע ומפורסם שהרב עובדיה עם כל אהבת ישראל שלו נלחם בתוקף נגד החילונים והתבטא נגדם רבות וכו' וכו' - בניגוד גמור להרב קוק. לכן אין לומר שהוא החזיק מדרכו ושיטתו בענין זה.
הסגן מנהל היקר קצת מתמיה אותי בזה שהוא משתדל להזכירו בזלזול מה כל אימת שמדבר עליו.
גם מה שכותב על הלומדים בספריו וכו'. אמנם זה נושא לא כל כך פשוט ללמוד בספריו של מי שחלקו על הרבה מדעותיו. ואינו ראוי לחוות דעה בענין. אבל להוי ידוע שישנם חלקים שלמים מתורתו שלא קשורים לדעותיו הנ"ל ויש אנשים הנמשכים לזה. אם הם עושים זאת בהתיעצות אם משהו שמבין בזה אז זה לא כל כך חמור. כי לא נראה לי שיש חשש להמשך אחריו בהנהגותיו ודעתיו על פושעי ישראל. א. כי הוא כבר לא חי. ב. בנושא הזה הוכח לכאורה שהוא טעה. אבל כמובן צריך להתייעץ על זה.
כן ולא...

זה ברור שמכיון שהוא כיום לא חי ממילא השפעת האידאולוגיה שלו פחותה, אבל בל נשכח שישנם כיום כאלו שעשו מתורתו 'מורשת' שלימה, למרות שאני בטוח שאם הוא היה רואה את אלו שכיום קוראים לעצמם ממשיכי דרכו הוא היה מלא פלצות, וכמו שיש כאן סבא, שאם הוא לא משתייך לשם, הוא טוען הרבה מדבריו מכיון שהוא למד הרבה מספריו, ואם אחד שלא שמע כלום ולא יודע מכלום והוא נכנס פעם אחת לביהמ"ד ד"לי והוא פותח שמה את ספריו ומגלה את גאונותו שעל זה לית מאן דפליג, ומכיון שהוא אף פעם לא שמע בבהירות ובברירות את דעת גדו"י עליו הוא יחשוב שהוא 'מהגדולים שלנו' גם אידיאולוגית ומשם הדרך קצרה עד לשמיעת שיעורים מפי 'תלמידיו' כביכול ואז הוא מפעפע כארס של עכנאי.
וזהו לענ"ד הסיבה שצריך לשמור ריחוק מסויים מספריו והשקפתו.
אנא עבדא דקודשא בריך הוא

סמל אישי של משתמש
שש משזר
הודעות: 4822
הצטרף: 15 ינואר 2014, 03:21
מיקום: ארה"ב
קיבל תודה: 1 פעם

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי שש משזר »

yehuda כתב:אני אכן חושב ג"כ שאין תועלת לצטט את כל הלשונות החריפים נגדו. הסיבה שאני עושה כן באשכול זה, הרי זה מפני שלאחרונה נתוודעתי, שמרוב תעמולה של המסרוחניקים בנוגע גדלותו של הזקן הלזה, כאשר הם אוהבים להביא חצאי ציטוטים ומעלימים את כל המכתבים החריפים נגדו, אז אדם מן הרחוב פשוט חושב שמדובר באדם גדול וצדיק ומושלם שסה"כ לא היה ממש בדרך שלנו, ואינו מודע לנזק הנורא שבקריאת ספריו, דהיינו ספרי ההשקפה שלו שבו הוא מראה על טמא טהור וטהור טמא. ביודעני ביותר מתלמיד חכם חרדי אחד שעוסק בספרים שלו, פשוט מאי ידיעה במי מדובר.

לכן אני חושב שחובה לפרסם לכל הפחות שדיעותיו המוזרות של הקוק הזה, הם על גבול האפיקורסות (אני אומר זאת לא רק מכיון שהגדולים של הדור הקודם אמרו זאת, אלא גם מידיעה אישית שברפרוף בכתבי ההבל שלו), גם אם לא התכון וגם אם לא התכון, איסור חמור לעיין בכתביו. וזה כל המטרה בעצם.
טיפשות וחוצפה על גבול הרשעות.
יהודה, כמו רוב תגובותיך באשכול הלז על הגראי"ה קוק זצ"ל, כתבת בהקצנה נוראה שלא מתאים לך.

היות ואני מכיר אותך באופן אישי, לבר דעת וירא שמים, אדון אותך לכף זכות שאתה לא מכיר את הפרשיות סביב הגראי"ה באופן הראוי, ולכן כתבת בהקצנה מופלגת שלא כדרכך.


בשנים האחרונות התעמקתי בפרשיית הגראי"ה קוק, ומצאתיו כשר וישר בתורה, במצוות, ביראת שמים, ובדעותיו. אסתייג משיטותיו שהיו קיצוניים מאוד ושגה ברוחו הגדול שלא כראוי, אבל לומר שטעותיו גובלים באפיקורסות - אמירה זו גובלת בטיפשות.

אם יבקשו כאן שאאריך בזה, ואביא ראיות והסברים ונימוקים, אשתדל לעשות כן - על אף שאין לי כ"כ הרבה זמן ופנאי כבעבר.


ולסיום, קינוח סעודה קטנה, שיכול לזעזע כמה מוחות קטנות כאן.
בשנת תרצ"ה, כאשר הגראי"ה חלה בחוליו אשר ממנה לא קם, חתמו אדירי התורה מכל רחבי הקשת, על כרוז לעשות יום תפילה לרפואתו של 'ראש הרבנים, רבינו גאון עוזנו', שהוא 'עמוד התוך של התורה והיהדות באה"ק', וגם לא פחות מאשר 'בית ישראל נשען עליו'. החותמים לא היו אנשי הוגריה ורוסיא ששמעו שמועה רחוקה מצדקתו/רשעתו, אלא כולם היו גאוני וצדיקי ארץ ישראל שהכירוהו מקרוב. הם גם חתמו בשנתו האחרונה של הרב קוק, שזה אומר שהכתירוהו ככה אף לאחר כל הפולמוסים והמערכות שהקנאים עשו נגדו.
בין החותמים, הגאון האדיר ר' איסר זלמן מלצר בעל אבן האזל וחותנו של הגר"א קוטלר, הגאון ר' אברהם אלישיב אבי הגרי"ש אלישיב, הגה"ק רבי שלמה'קע זוויעהלער [בעל רוה"ק מפורסם], האחים הק' לבית רחמיסטריבקה, הגאון רה"י ר' יחזקאל סרנא ר"י חברון, הגרי"ה סנקוויץ ר"י גור, האדמו"ר ממודזיץ, המקובל הידוע רח"ל אוירבך ר"י שער השמים ואביו של הגרש"ז אוירבאך, הגה"צ ר' אריה לוין חותנו של הגרי"ש אלישיב, הגאון ר' פישל ברנשטיין [שהיה לאחמ"כ מחברי בד"צ העדה"ח!], ועוד.

כמדומה שדיבור יתר אך למותר!
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.

סמל אישי של משתמש
קריא
הודעות: 90
הצטרף: 22 מרץ 2016, 10:54
נתן תודה: 1 פעם
קיבל תודה: 1 פעם

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי קריא »

אני לא מבין איך אנשים קטנים כערכנו נוטלים אחריות לדבר בגנותו במילים גסות, ועוד היו פה כמה שהסכימו שהיה גדול רק מפני שעשו מתורתו "מורשת" או מסיבות שונות, האם שמעת עליו מהרבי שלך פעם מילת גנאי, האם יצא עליו מחדרו אימרה זולה, אני לא מדבר מדורות קודמים שראו בכך צורך שעה,
אגב, התפעלתי ממה שהביאו מהרב עובדיה זצ"ל, ובעיקר בסוף דבריו שרמז לו שצריך לדעת איך למחות, והייתי מכוון את זה לאלו שכתבו שלא להתערב בין גדולי עולם, בבקשה לא להשוות.

הכתב והמכתב
הודעות: 262
הצטרף: 04 אוגוסט 2015, 14:21

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי הכתב והמכתב »

גאליציינער כתב:
הכתב והמכתב כתב:נכון.
וזה גם מסביר את הסרטון שהועלה כאן שהרב עובדיה החזיק ממנו כמלאך ה' צבקות. למרות שידוע ומפורסם שהרב עובדיה עם כל אהבת ישראל שלו נלחם בתוקף נגד החילונים והתבטא נגדם רבות וכו' וכו' - בניגוד גמור להרב קוק. לכן אין לומר שהוא החזיק מדרכו ושיטתו בענין זה.
הסגן מנהל היקר קצת מתמיה אותי בזה שהוא משתדל להזכירו בזלזול מה כל אימת שמדבר עליו.
גם מה שכותב על הלומדים בספריו וכו'. אמנם זה נושא לא כל כך פשוט ללמוד בספריו של מי שחלקו על הרבה מדעותיו. ואינו ראוי לחוות דעה בענין. אבל להוי ידוע שישנם חלקים שלמים מתורתו שלא קשורים לדעותיו הנ"ל ויש אנשים הנמשכים לזה. אם הם עושים זאת בהתיעצות אם משהו שמבין בזה אז זה לא כל כך חמור. כי לא נראה לי שיש חשש להמשך אחריו בהנהגותיו ודעתיו על פושעי ישראל. א. כי הוא כבר לא חי. ב. בנושא הזה הוכח לכאורה שהוא טעה. אבל כמובן צריך להתייעץ על זה.
כן ולא...

זה ברור שמכיון שהוא כיום לא חי ממילא השפעת האידאולוגיה שלו פחותה, אבל בל נשכח שישנם כיום כאלו שעשו מתורתו 'מורשת' שלימה, למרות שאני בטוח שאם הוא היה רואה את אלו שכיום קוראים לעצמם ממשיכי דרכו הוא היה מלא פלצות, וכמו שיש כאן סבא, שאם הוא לא משתייך לשם, הוא טוען הרבה מדבריו מכיון שהוא למד הרבה מספריו, ואם אחד שלא שמע כלום ולא יודע מכלום והוא נכנס פעם אחת לביהמ"ד ד"לי והוא פותח שמה את ספריו ומגלה את גאונותו שעל זה לית מאן דפליג, ומכיון שהוא אף פעם לא שמע בבהירות ובברירות את דעת גדו"י עליו הוא יחשוב שהוא 'מהגדולים שלנו' גם אידיאולוגית ומשם הדרך קצרה עד לשמיעת שיעורים מפי 'תלמידיו' כביכול ואז הוא מפעפע כארס של עכנאי.
וזהו לענ"ד הסיבה שצריך לשמור ריחוק מסויים מספריו והשקפתו.
נשמע מרחיק לכת בחששות שלך.
לדעתי החובה לדבר עליו כך הוא מוגזם מדי. מי שאין לו ראש קטן מדי (היינו שמעל גיל 16) יכול להבין היטב הסתיגות מדעתיו ברמה של טעות וכו' ולא להגרר. בקשר לתלמידים שלו, הכשרים שבהם דים כמוהו ואלו שלא הרי הם התפרסמו כקלי דעת לפחות בחלק ממצוות התורה ואם כן מה החשש להגרר להם.
נניח שמישהו ישמע על הרב קוק שהוא פוקר ואפיקורס וכו' כמו שנוסה לתארו כן ואחר כך יפתח את ספריו ויראה שם למדנות או השקפה עמוקה הוא עלול לחשוב הפוך מדברך, שרימו אותו על אודות אישיות זו. ואם כן עדיף להגיד את האמת שהיה ת"ח עצום ויר"ש ועמקן אלא שבכמה דברים דרך בשנוי מרוב גדולי ישראל ועל כןאנו מניחים שטעה בזה.

סמל אישי של משתמש
גאליציאנער
הודעות: 8633
הצטרף: 21 מרץ 2016, 13:54
נתן תודה: 94 פעמים
קיבל תודה: 86 פעמים

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי גאליציאנער »

לכבוד הכתב והמכתב הי"ו:
1] יכול להיות שאני מרחיק לכת אבל זה עובדה, שכיום ישנם רבים שלומדים את ספריו וכתוצאה מכך גם את ספרי תלמידיו והם נחשפים שם להשקפה שהיא לא דרכינו, היות וזהו עובדה והוא מתרחש ובראשי ישנם כמה וכמה כאלו שמות ע"כ אי אפשר לומר שזהו חשש רחוק.
2] לגבי תלמידיו, אני לא דברתי על תלמידיו דאז, אני מדבר מאלו ש'כיום' הם קורים לעצמם 'ממשיכי דרכו', אולי אתה נותן לי שם אחד של מישהו שנושא את 'מורשת הראי"ה', שהוא כמוהו או כמו תלמידיו ?? אין כיום א"א שהוא נראה כתלמידו, אם בחיצוניות ואם בפנימיות..
3] אני לא דיברתי ח"ו וח"ו מלומד עליו שהוא פוקר ואפיקורס, אני מדבר אך ורק ע"ז שצריך לשמור על 'ריחוק', מספריו והשקפתו, וא"כ זהו מובן והכל בא על מקומו בשלום.
אנא עבדא דקודשא בריך הוא

סמל אישי של משתמש
גאליציאנער
הודעות: 8633
הצטרף: 21 מרץ 2016, 13:54
נתן תודה: 94 פעמים
קיבל תודה: 86 פעמים

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי גאליציאנער »

שש משזר כתב:
yehuda כתב:אני אכן חושב ג"כ שאין תועלת לצטט את כל הלשונות החריפים נגדו. הסיבה שאני עושה כן באשכול זה, הרי זה מפני שלאחרונה נתוודעתי, שמרוב תעמולה של המסרוחניקים בנוגע גדלותו של הזקן הלזה, כאשר הם אוהבים להביא חצאי ציטוטים ומעלימים את כל המכתבים החריפים נגדו, אז אדם מן הרחוב פשוט חושב שמדובר באדם גדול וצדיק ומושלם שסה"כ לא היה ממש בדרך שלנו, ואינו מודע לנזק הנורא שבקריאת ספריו, דהיינו ספרי ההשקפה שלו שבו הוא מראה על טמא טהור וטהור טמא. ביודעני ביותר מתלמיד חכם חרדי אחד שעוסק בספרים שלו, פשוט מאי ידיעה במי מדובר.

לכן אני חושב שחובה לפרסם לכל הפחות שדיעותיו המוזרות של הקוק הזה, הם על גבול האפיקורסות (אני אומר זאת לא רק מכיון שהגדולים של הדור הקודם אמרו זאת, אלא גם מידיעה אישית שברפרוף בכתבי ההבל שלו), גם אם לא התכון וגם אם לא התכון, איסור חמור לעיין בכתביו. וזה כל המטרה בעצם.
טיפשות וחוצפה על גבול הרשעות.
יהודה, כמו רוב תגובותיך באשכול הלז על הגראי"ה קוק זצ"ל, כתבת בהקצנה נוראה שלא מתאים לך.

היות ואני מכיר אותך באופן אישי, לבר דעת וירא שמים, אדון אותך לכף זכות שאתה לא מכיר את הפרשיות סביב הגראי"ה באופן הראוי, ולכן כתבת בהקצנה מופלגת שלא כדרכך.


בשנים האחרונות התעמקתי בפרשיית הגראי"ה קוק, ומצאתיו כשר וישר בתורה, במצוות, ביראת שמים, ובדעותיו. אסתייג משיטותיו שהיו קיצוניים מאוד ושגה ברוחו הגדול שלא כראוי, אבל לומר שטעותיו גובלים באפיקורסות - אמירה זו גובלת בטיפשות.

אם יבקשו כאן שאאריך בזה, ואביא ראיות והסברים ונימוקים, אשתדל לעשות כן - על אף שאין לי כ"כ הרבה זמן ופנאי כבעבר.


ולסיום, קינוח סעודה קטנה, שיכול לזעזע כמה מוחות קטנות כאן.
בשנת תרצ"ה, כאשר הגראי"ה חלה בחוליו אשר ממנה לא קם, חתמו אדירי התורה מכל רחבי הקשת, על כרוז לעשות יום תפילה לרפואתו של 'ראש הרבנים, רבינו גאון עוזנו', שהוא 'עמוד התוך של התורה והיהדות באה"ק', וגם לא פחות מאשר 'בית ישראל נשען עליו'. החותמים לא היו אנשי הוגריה ורוסיא ששמעו שמועה רחוקה מצדקתו/רשעתו, אלא כולם היו גאוני וצדיקי ארץ ישראל שהכירוהו מקרוב. הם גם חתמו בשנתו האחרונה של הרב קוק, שזה אומר שהכתירוהו ככה אף לאחר כל הפולמוסים והמערכות שהקנאים עשו נגדו.
בין החותמים, הגאון האדיר ר' איסר זלמן מלצר בעל אבן האזל וחותנו של הגר"א קוטלר, הגאון ר' אברהם אלישיב אבי הגרי"ש אלישיב, הגה"ק רבי שלמה'קע זוויעהלער [בעל רוה"ק מפורסם], האחים הק' לבית רחמיסטריבקה, הגאון רה"י ר' יחזקאל סרנא ר"י חברון, הגרי"ה סנקוויץ ר"י גור, האדמו"ר ממודזיץ, המקובל הידוע רח"ל אוירבך ר"י שער השמים ואביו של הגרש"ז אוירבאך, הגה"צ ר' אריה לוין חותנו של הגרי"ש אלישיב, הגאון ר' פישל ברנשטיין [שהיה לאחמ"כ מחברי בד"צ העדה"ח!], ועוד.

כמדומה שדיבור יתר אך למותר!
למח הגדול !
אין בזה שום זעזוע כלל ועיקר, כבר דיברנו ע"כ שתוארי כבוד זה לא אומר כלום, כולם היו צריכים להגיע אליו וממילא היו צריכים להתחנף, אם כי שהוא היה גדול בתורה ולכן התפללו עליו. ועל גדול בתורה שנפל למשכב מותר וצריך להתפלל עליו- אם חשבת שהמוחות הקטנים דפה חושבים שלא...
ואכן, הוא היה 'עמוד התווך' - שכל מי שרצה לקבל קצבאות וכספים היה צריך ללכת אליו או לאנשיו מכיון שהם ישבו על השיבר, וכן 'בית ישראל נשען עליו', אתה יכול ללמוד מכאן כמה הם דקדקו בלשונם ולא הוציאו מפיהם דברים שאינם מתאימים...
תלמד מזה גם אתה לדייק יותר בלשונך שמפיקה פנינים ומרגליות...
בתקווה להבנה.
אנא עבדא דקודשא בריך הוא

הכתב והמכתב
הודעות: 262
הצטרף: 04 אוגוסט 2015, 14:21

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי הכתב והמכתב »

הכתב והמכתב כתב:
גאליציינער כתב:
הכתב והמכתב כתב:נכון.
וזה גם מסביר את הסרטון שהועלה כאן שהרב עובדיה החזיק ממנו כמלאך ה' צבקות. למרות שידוע ומפורסם שהרב עובדיה עם כל אהבת ישראל שלו נלחם בתוקף נגד החילונים והתבטא נגדם רבות וכו' וכו' - בניגוד גמור להרב קוק. לכן אין לומר שהוא החזיק מדרכו ושיטתו בענין זה.
הסגן מנהל היקר קצת מתמיה אותי בזה שהוא משתדל להזכירו בזלזול מה כל אימת שמדבר עליו.
גם מה שכותב על הלומדים בספריו וכו'. אמנם זה נושא לא כל כך פשוט ללמוד בספריו של מי שחלקו על הרבה מדעותיו. ואינו ראוי לחוות דעה בענין. אבל להוי ידוע שישנם חלקים שלמים מתורתו שלא קשורים לדעותיו הנ"ל ויש אנשים הנמשכים לזה. אם הם עושים זאת בהתיעצות אם משהו שמבין בזה אז זה לא כל כך חמור. כי לא נראה לי שיש חשש להמשך אחריו בהנהגותיו ודעתיו על פושעי ישראל. א. כי הוא כבר לא חי. ב. בנושא הזה הוכח לכאורה שהוא טעה. אבל כמובן צריך להתייעץ על זה.
כן ולא...

זה ברור שמכיון שהוא כיום לא חי ממילא השפעת האידאולוגיה שלו פחותה, אבל בל נשכח שישנם כיום כאלו שעשו מתורתו 'מורשת' שלימה, למרות שאני בטוח שאם הוא היה רואה את אלו שכיום קוראים לעצמם ממשיכי דרכו הוא היה מלא פלצות, וכמו שיש כאן סבא, שאם הוא לא משתייך לשם, הוא טוען הרבה מדבריו מכיון שהוא למד הרבה מספריו, ואם אחד שלא שמע כלום ולא יודע מכלום והוא נכנס פעם אחת לביהמ"ד ד"לי והוא פותח שמה את ספריו ומגלה את גאונותו שעל זה לית מאן דפליג, ומכיון שהוא אף פעם לא שמע בבהירות ובברירות את דעת גדו"י עליו הוא יחשוב שהוא 'מהגדולים שלנו' גם אידיאולוגית ומשם הדרך קצרה עד לשמיעת שיעורים מפי 'תלמידיו' כביכול ואז הוא מפעפע כארס של עכנאי.
וזהו לענ"ד הסיבה שצריך לשמור ריחוק מסויים מספריו והשקפתו.
נשמע מרחיק לכת בחששות שלך.
לדעתי החובה לדבר עליו כך הוא מוגזם מדי. מי שאין לו ראש קטן מדי (היינו שמעל גיל 16) יכול להבין היטב הסתיגות מדעתיו ברמה של טעות וכו' ולא להגרר. בקשר לתלמידים שלו, הכשרים שבהם דים כמוהו ואלו שלא הרי הם התפרסמו כקלי דעת לפחות בחלק ממצוות התורה ואם כן מה החשש להגרר להם.
נניח שמישהו ישמע על הרב קוק שהוא פוקר ואפיקורס וכו' כמו שנוסה לתארו כן ואחר כך יפתח את ספריו ויראה שם למדנות או השקפה עמוקה הוא עלול לחשוב הפוך מדברך, שרימו אותו על אודות אישיות זו. ואם כן עדיף להגיד את האמת שהיה ת"ח עצום ויר"ש ועמקן אלא שבכמה דברים דרך בשנוי מרוב גדולי ישראל ועל כןאנו מניחים שטעה בזה.
אני שואל אם מכל אלה שאתה מכיר האם אתה מכיר משהו שנגרם חלישות ביראת שמים או פריקת עול כתוצאה מכך. או למשל משהו שכתוצאה מספריו הלך ללמוד גם את ספרי הרב צבי יהודה או הרב דרוקמן וכו' ? דומני שלא תמצא. ההגיון הבריא מבחין בין תכלת ללבן בדרך כלל כל עוד שאינו לומד מינות ואפיקורסות

סמל אישי של משתמש
yehuda
הודעות: 1274
הצטרף: 24 יוני 2015, 05:36
קיבל תודה: 2 פעמים

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי yehuda »

כמו שאומר גאליציינער - מחתימות כאלו אין להביא ראיה שכן כולם היו צריכים להזדקק לטובותיו (וחלק אף קבלנו ממנו טובות, כמו ר"ש מזוויהל שעלה לא"י בעקבות השתדלותו של קוק).

בכל אופן, שכשאני אומר שבכתביו של קוק יש דברים הקרובים לאפיקורסות, יש לדעת כי לא תמצאו לעולם בכתביו של קוק איזה אפיקורסות כפשוטה, דהיינו כפירה מפורשת באחד מהי"ג עיקרים. מדובר בענינים שבהשקפה, שמי שאינו בקי בהם לא יראה בהם דבר רע (חוץ מכמה דברי שטות מפורסמים שכתב ואמר והתפרסמו בכל העולם) בעייתו העיקרית של קוק היתה כמיטב הבנתי, היא ההבדלה בין טוב לרע. הוא לא ראה רע בשום דבר, לא בנצרות (אותה ראה בעלת כוונות טובות וכתב בכתביו בשבחה), לא באיסלם (ראה בהיכל יצחק חאהע"ז ע' ע' כמה המליץ טוב עליהם עד שאמר שיש להם דין גר תושב!!) , ועל אחת כמה וכמה לא בפושעי ישראל, בפרט אותם הגרים בא"י אותם ראה כמתוקנים בנפשם יותר מתלמידי חכמים המתגוררים בחו"ל, בזכות האהבה שיש להם ללאומיות - הדת אותה בדה קוק וחבר מריעיו.

זה לענ"ד סוד כל טעויותיו, ההבדלה בין טוב לרע היא יסוד היהדות "ויבדל אלוקים בין האור ובין החושך". הוא לקח מושגים מהקבלה ועיוות אותם לפי דעתו המוטעית, הוא כותב בשבח העזות והחוצפה של פושעי ישראל, וכלשונו של האמרי אמת "אומר על טהור טמא ועל טמא טהור".

לא אני כתבתי עליו אפיקורוס אלא גדולים וענקי קומה, שלא היה בדומה להם בדורותיהם (כמו מהרי"ד מבעלזא ורבי יוסף רוז'ין מרוגוטשוב וכף החיים). זה לא קשור כלל למרחק זה או אחר, שכן הם ראו את כתביו ועל סמך זה הם פסקו. מתפלא אני עליך שש משזר, איך בהינף יד אתה מבטל דעת של גדולים וענקים כאלו, שהעניקו חמה בקומתם. ברצונך ללמד זכות על קוק? ברצונך לומר שהיו כאלו שאחזו ממנו כגדול? או שכן או שלא, אבל לבטל דעתם של גדולים כאלו בטענה שהיו בארצות רחוקות? איני מבין אותך.
כמה פעמים אנו מבקשים וטהר לבנו לעבדך באמת?

הבה לא נזהם אותו... כי לב יש לנו רק אחד!

סמל אישי של משתמש
יאיר
מנהל ראשי
הודעות: 17621
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
נתן תודה: 290 פעמים
קיבל תודה: 464 פעמים
יצירת קשר:

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי יאיר »

לא יודע למה, אבל תמיד כשמדברים על הר' קוק יש 'אקשן'...

[אני כבר מריח את 'קטן הדור' מרחוק...]
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!

סמל אישי של משתמש
שש משזר
הודעות: 4822
הצטרף: 15 ינואר 2014, 03:21
מיקום: ארה"ב
קיבל תודה: 1 פעם

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי שש משזר »

גאליציינער כתב:
שש משזר כתב:
yehuda כתב:אני אכן חושב ג"כ שאין תועלת לצטט את כל הלשונות החריפים נגדו. הסיבה שאני עושה כן באשכול זה, הרי זה מפני שלאחרונה נתוודעתי, שמרוב תעמולה של המסרוחניקים בנוגע גדלותו של הזקן הלזה, כאשר הם אוהבים להביא חצאי ציטוטים ומעלימים את כל המכתבים החריפים נגדו, אז אדם מן הרחוב פשוט חושב שמדובר באדם גדול וצדיק ומושלם שסה"כ לא היה ממש בדרך שלנו, ואינו מודע לנזק הנורא שבקריאת ספריו, דהיינו ספרי ההשקפה שלו שבו הוא מראה על טמא טהור וטהור טמא. ביודעני ביותר מתלמיד חכם חרדי אחד שעוסק בספרים שלו, פשוט מאי ידיעה במי מדובר.

לכן אני חושב שחובה לפרסם לכל הפחות שדיעותיו המוזרות של הקוק הזה, הם על גבול האפיקורסות (אני אומר זאת לא רק מכיון שהגדולים של הדור הקודם אמרו זאת, אלא גם מידיעה אישית שברפרוף בכתבי ההבל שלו), גם אם לא התכון וגם אם לא התכון, איסור חמור לעיין בכתביו. וזה כל המטרה בעצם.
טיפשות וחוצפה על גבול הרשעות.
יהודה, כמו רוב תגובותיך באשכול הלז על הגראי"ה קוק זצ"ל, כתבת בהקצנה נוראה שלא מתאים לך.

היות ואני מכיר אותך באופן אישי, לבר דעת וירא שמים, אדון אותך לכף זכות שאתה לא מכיר את הפרשיות סביב הגראי"ה באופן הראוי, ולכן כתבת בהקצנה מופלגת שלא כדרכך.


בשנים האחרונות התעמקתי בפרשיית הגראי"ה קוק, ומצאתיו כשר וישר בתורה, במצוות, ביראת שמים, ובדעותיו. אסתייג משיטותיו שהיו קיצוניים מאוד ושגה ברוחו הגדול שלא כראוי, אבל לומר שטעותיו גובלים באפיקורסות - אמירה זו גובלת בטיפשות.

אם יבקשו כאן שאאריך בזה, ואביא ראיות והסברים ונימוקים, אשתדל לעשות כן - על אף שאין לי כ"כ הרבה זמן ופנאי כבעבר.


ולסיום, קינוח סעודה קטנה, שיכול לזעזע כמה מוחות קטנות כאן.
בשנת תרצ"ה, כאשר הגראי"ה חלה בחוליו אשר ממנה לא קם, חתמו אדירי התורה מכל רחבי הקשת, על כרוז לעשות יום תפילה לרפואתו של 'ראש הרבנים, רבינו גאון עוזנו', שהוא 'עמוד התוך של התורה והיהדות באה"ק', וגם לא פחות מאשר 'בית ישראל נשען עליו'. החותמים לא היו אנשי הוגריה ורוסיא ששמעו שמועה רחוקה מצדקתו/רשעתו, אלא כולם היו גאוני וצדיקי ארץ ישראל שהכירוהו מקרוב. הם גם חתמו בשנתו האחרונה של הרב קוק, שזה אומר שהכתירוהו ככה אף לאחר כל הפולמוסים והמערכות שהקנאים עשו נגדו.
בין החותמים, הגאון האדיר ר' איסר זלמן מלצר בעל אבן האזל וחותנו של הגר"א קוטלר, הגאון ר' אברהם אלישיב אבי הגרי"ש אלישיב, הגה"ק רבי שלמה'קע זוויעהלער [בעל רוה"ק מפורסם], האחים הק' לבית רחמיסטריבקה, הגאון רה"י ר' יחזקאל סרנא ר"י חברון, הגרי"ה סנקוויץ ר"י גור, האדמו"ר ממודזיץ, המקובל הידוע רח"ל אוירבך ר"י שער השמים ואביו של הגרש"ז אוירבאך, הגה"צ ר' אריה לוין חותנו של הגרי"ש אלישיב, הגאון ר' פישל ברנשטיין [שהיה לאחמ"כ מחברי בד"צ העדה"ח!], ועוד.

כמדומה שדיבור יתר אך למותר!
למח הגדול !
אין בזה שום זעזוע כלל ועיקר, כבר דיברנו ע"כ שתוארי כבוד זה לא אומר כלום, כולם היו צריכים להגיע אליו וממילא היו צריכים להתחנף, אם כי שהוא היה גדול בתורה ולכן התפללו עליו. ועל גדול בתורה שנפל למשכב מותר וצריך להתפלל עליו- אם חשבת שהמוחות הקטנים דפה חושבים שלא...
ואכן, הוא היה 'עמוד התווך' - שכל מי שרצה לקבל קצבאות וכספים היה צריך ללכת אליו או לאנשיו מכיון שהם ישבו על השיבר, וכן 'בית ישראל נשען עליו', אתה יכול ללמוד מכאן כמה הם דקדקו בלשונם ולא הוציאו מפיהם דברים שאינם מתאימים...
תלמד מזה גם אתה לדייק יותר בלשונך שמפיקה פנינים ומרגליות...
בתקווה להבנה.
למח הלא גדול!
עצם הענין שרבנים וצדיקים גדולים כ"כ החליטו שצריך להתפלל עליו, אומר לנו דבר אחד: הם חשבוהו לגדול בתורה, שאף צריך להתפלל עליו, ולא לאפיקורס ובעל דעות כוזבות שמתעלמים ממנו במקרה הטוב, או כותבים נגדו במקרה הרע. זוהי הנקודה כאן.

ואגב, השפה של 'התחנפות' מאוד נפלאת בעיני, מתי משתמשים בשפה זו ומתי לא? במקרים מסוימים, אותם הניקים יאמרו שאסור להגיד על רבנים שפועלים מתוך מניעים אישיים, או שיש להם 'גיחזים' למיניהם', ושאר טענות בדומה לזה. הוי אומר, שצריך לקבל דבריהם בפשטות ובתמימות, כפי שאמרו. ואילו כשלא 'גישמאק' כ"כ - שולפים טענות כמו 'היו צריכים להתחנף'... אבל זאת רק בדרך אגב, עיקר הנקודה היא כנ"ל.

אם אתה מדייק בלשון 'עמוד התוך' שהכוונה לקצבאות וכספים [אתה עילוי גדול איך 'לפרש שיחת ת"ח'], תדייק גם בזה שכתבו 'עמוד התוך של התורה והיהדות'. לא רק יהדות (קצבאות וכספים, נניח), אלא גם 'תורה'. וכמה נפלא שהתעלמת לגמרי מתואר 'רבינו גאון עוזנו', אופס, התואר הזה מפיל החשבונות שלך בתוארים מדוקדקים. אבל זה בסדר, אתה עוד תמצא דרך ליישב זאת לפי מגמתך.
תלמד מזה גם אתה לדייק בלשונך שאינה מפיקה כי אם צרורות ואבנים.
אין תקוה להבנה.

סמל אישי של משתמש
שש משזר
הודעות: 4822
הצטרף: 15 ינואר 2014, 03:21
מיקום: ארה"ב
קיבל תודה: 1 פעם

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי שש משזר »

yehuda כתב:כמו שאומר גאליציינער - מחתימות כאלו אין להביא ראיה שכן כולם היו צריכים להזדקק לטובותיו (וחלק אף קבלנו ממנו טובות, כמו ר"ש מזוויהל שעלה לא"י בעקבות השתדלותו של קוק).

בכל אופן, שכשאני אומר שבכתביו של קוק יש דברים הקרובים לאפיקורסות, יש לדעת כי לא תמצאו לעולם בכתביו של קוק איזה אפיקורסות כפשוטה, דהיינו כפירה מפורשת באחד מהי"ג עיקרים. מדובר בענינים שבהשקפה, שמי שאינו בקי בהם לא יראה בהם דבר רע (חוץ מכמה דברי שטות מפורסמים שכתב ואמר והתפרסמו בכל העולם) בעייתו העיקרית של קוק היתה כמיטב הבנתי, היא ההבדלה בין טוב לרע. הוא לא ראה רע בשום דבר, לא בנצרות (אותה ראה בעלת כוונות טובות וכתב בכתביו בשבחה), לא באיסלם (ראה בהיכל יצחק חאהע"ז ע' ע' כמה המליץ טוב עליהם עד שאמר שיש להם דין גר תושב!!) , ועל אחת כמה וכמה לא בפושעי ישראל, בפרט אותם הגרים בא"י אותם ראה כמתוקנים בנפשם יותר מתלמידי חכמים המתגוררים בחו"ל, בזכות האהבה שיש להם ללאומיות - הדת אותה בדה קוק וחבר מריעיו.

זה לענ"ד סוד כל טעויותיו, ההבדלה בין טוב לרע היא יסוד היהדות "ויבדל אלוקים בין האור ובין החושך". הוא לקח מושגים מהקבלה ועיוות אותם לפי דעתו המוטעית, הוא כותב בשבח העזות והחוצפה של פושעי ישראל, וכלשונו של האמרי אמת "אומר על טהור טמא ועל טמא טהור".

לא אני כתבתי עליו אפיקורוס אלא גדולים וענקי קומה, שלא היה בדומה להם בדורותיהם (כמו מהרי"ד מבעלזא ורבי יוסף רוז'ין מרוגוטשוב וכף החיים). זה לא קשור כלל למרחק זה או אחר, שכן הם ראו את כתביו ועל סמך זה הם פסקו. מתפלא אני עליך שש משזר, איך בהינף יד אתה מבטל דעת של גדולים וענקים כאלו, שהעניקו חמה בקומתם. ברצונך ללמד זכות על קוק? ברצונך לומר שהיו כאלו שאחזו ממנו כגדול? או שכן או שלא, אבל לבטל דעתם של גדולים כאלו בטענה שהיו בארצות רחוקות? איני מבין אותך.
כמו שאמרתי, החתימות מלמדות הרבה. אגב, שכחתי גם לציין שקנאי ירושלים לא חתמו, הרי שרואים בבהירות שרוב הרבנים לא חשבו כהגרי"ח זוננפלד כלפי הרב קוק.

בענין דברים המוזרים שכתב הרב קוק, כבר אמרתי שטעה כמה פעמים ושגה ברוחו הגדול. אבל הטענה אודות נצרות ואיסלם מקורה באי ידיעה בדברי קדמונינו אודותם. הידעת מה כתב הגאון יעב"ץ על הנצרות, והרמב"ם עצמו על איסלאם? הפתעה מובטחת, אבל זה שלא מן הענין כאן.

בענין אלו שפסקו שהוא אפיקורס. אז קודם כל תדע לך, שקשה מאוד לפסוק על סמך כתבים בכלל, ועל סמך מכתביו בפרט. והא ראי' שרוב רובם של גדולי ישראל שהתגוררו בארץ ישראל לא פסקו עליו שהוא אפיקורס על סמך מכתביו, והטעם - כי ידעו את האיש ואת שיחו, ולכן ידעו איך לפרש דבריו, מתוך ידיעה ברורה מיהו הכותב ומהי כונתו. אבל כשהולכים לגדול א' אשר במדינת רוסיה ופולין והונגריה, ומראים לו קטע תמוה בספרו, אז ברור שיפסקו דינו לשבט במהירות יתר. שנית, אם היה קטע קשה, אזי היה הגדול הארצי ישראלי הולך אליו ומבקש תשובה, אבל לא כן הגדול החול"י, שהוציא את דיבתו החוצה. שלישית, כאשר הלכו לגדולי חו"ל, הרי לא רצו לשאול את דעתם דעת תורה, אלא רצו שהגדולים יפסקו שהוא אפיקורס, לכן סיפרו אל הגדולים ממעללי הרב קוק, ושגדולי ארץ ישראל יצאו נגדו וכו', וכראי' לזה הראו קטעים מוזרים בספריו, ועי"ז נפסק דינו לרעה, על סמך כל מה ששמעו ולכן 'הבינו' בספרו שהתכוין לומר כך וכך, וכבר אחז"ל שברית כרותה לאזנים וכו'.

ולכן לא ביטלתי כלום בהינף יד, אלא מתוך הערות החשובות הנ"ל. חוץ מזה, כבר אחז"ל 'ניתי ספר ונחזה', הרי ספריו נמכרים בכל מקום. אדרבה, מי שיכול להוכיח 'אפיקורסיות' באיזשהו ספר, יבוא ויוכיח. פעם אחת ולתמיד נראה שהגדולים אשר בארץ רחוקה ידעו והבינו יותר טוב מרוב רבני ארץ ישראל שהכירוהו מקרוב. הלוא איננו דנים באיזושהי אימרה המיוחסת אליו, והוא או כן אמר או לא אמר, אלא על ספריו. לכו נא וניווכחה יאמר שש משזר. ואגב, סוד קטן: כבר יצאו פירושים והסברים על כל ספריו, כך שאין קטע שכביכול יושב בסתר, אלא הכל גלוי וידוע, ויש יותר הוגים במשנתו מאשר במשנת כל מתנגדיו ביחד. ואף אחד לא ראה היכן האפיקורסיות מוטמנת.


ולבסוף, קבעתי בהחלטיות מול החוצפה וההחלטיות שלך לומר שהיה אפיקורס. החילוק שבינינו הוא, שבהחלטיות שלך קבעת שהרבנים שהכירוהו מקרוב לא הכירוהו באמת, ואילו אני קבעתי שהרבנים שלא הכירוהו מקרוב לא הכירוהו באמת. ועוד חילוק גדול, שכדאי לכאו"א לזכור כאשר מדברים אודותיו: בהחלטיות שלך אמרת על גדול בישראל שהוא אפיקורס, ובהחלטיות שלי אמרתי על גדולים שלא הבחינו כ"כ בהרב קוק [ושלא באשמתם].

ומכאן לסיום הדברים: היות והיו גדולים ואדירי התורה משני הצדדים [אף אם תתעלם מזה שרוב הרבנים שהכירוהו מקרוב צידדו בזכותו], מה לנו להיכנס לגוב אריות ולפסוק בהחלטיות? וכ"ש לפסוק בהחלטיות שגדול בישראל הוא לא פחות מ'אפיקורס'?! הלא תדע שזה ענין הקשור ל'הזהרו בגחלתן', ולא באתי אלא להעיר שלא יבוא מאן דהו להשמיץ גדול בישראל, אף אם הוא שנוי במחלוקת.

ואת והב בסופה.

סמל אישי של משתמש
יאיר
מנהל ראשי
הודעות: 17621
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
נתן תודה: 290 פעמים
קיבל תודה: 464 פעמים
יצירת קשר:

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי יאיר »

שש משזר כתב:וכבר אחז"ל שברית כרותה לאזנים וכו'
?

אשמח מאוד אם תראה לי היכן מופיע חז"ל כזה.
(וחוץ מפה לא מצאתי כזה בשום מקום http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?1 ... 9110900841).
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!

סמל אישי של משתמש
שש משזר
הודעות: 4822
הצטרף: 15 ינואר 2014, 03:21
מיקום: ארה"ב
קיבל תודה: 1 פעם

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי שש משזר »

נכון, סליחה.

התכוונתי להחזקה על לשה"ר שמתקבלת על הלב.

סמל אישי של משתמש
מרן ראש הממשלה שליט''א
הודעות: 824
הצטרף: 13 יולי 2016, 05:50
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 50 פעמים

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי מרן ראש הממשלה שליט''א »

אוה, הרבדק"ק, בוא ונראה אותך מעשיר את האשכול בידיעותיך,

הגיע הזמן שמישהו יכתוב לעניין,

נמאס מהקש וגבבא [*] ששרר כאן עד כה



[*](תגובא=תגובת גבבא, - כפלשון)
תלמידיי היקרים אנא מכם!
נצלו את הזמן, ואל תשתטו!

סמל אישי של משתמש
yehuda
הודעות: 1274
הצטרף: 24 יוני 2015, 05:36
קיבל תודה: 2 פעמים

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי yehuda »

צירפנו בזה שני קבצים. הראשון - למען דעת קורותיו של זה האיש, מעודו בנעוריו ועד החרבנות שהחריב ביד רמה בירושלים

והשני - מכתבי גאוני וקדושי ירושלים אודות אותו האיש המתקרה בשם רב קוק אשר בחכמתו וצדקתו כי רבה עד אין חקר קרא למשומד הידוע בשם "משיח בן יוסף", וכונותיו העמוקות עד מאוד אין לשער. גם פליאות דעת צדקתו שהחשיב לאונברסיטה העברית בשם "כי מציון תצא תורה", אשר ממש סודות עמוקים וגנוזים טמונים בעומק דבריו הטהורים, אין זה כי אם רוח אלוקים דבר בו, מי אנו ליגוע בכבוד הענק הזה שחטא והחטיא את הרבים.

ולמען לא השאיר הנייר חלק נביא בכאן מכתבו של קדוש ישראל מרן החפץ חיים אודות אותו האיש שרצה לעקור כל התורה כולה וזלה"ק:

הודעה לבית ישראל
הנה ידוע מעולם שירושלים עה"ק היא העיר אשר בה בחר ד' להשרות שכינתו והיא
היתה תמיד מלאה תורה ועבודת ד' ובה הי' בנוי בית המקדש לשם ד' כידוע לכל יושבי
תבל וכתוב מפורש בנביאים ובכתובים וע"י בית המקדש נתפרסמו אמונת ד' ותורתו בעולם
וכל ישראל מצפים ומחכים מתי יבנה המקדש השלישי כמו שהבטיחנו ע"י נביאיו הק'
וכהיום נמצאים אנשים אשר מבלי דעת ותבונה מכנים ומדמים את האוניברסיטה אשר בנו
בעה"ק בשם בית המקדש השלישי ואכסני' של תורה
והרעיון הזה מפרסמים ומפיצים
אותו בקרב בית ישראל וזה חילול בית מקדשינו וחורתינו הק' אשר לא נשמע מעולם כמותו
או לאזנים שכך שומעות מחויב אנכי להגיד לכל כלל ישראל כי האומרים את זה והמסכימים
לזה הם רוצים לעקור את כל התורה כולה ומצותיה
ואסור לילך בשיטותיהם וכל המאמינים
ומחזיקים בתורת ד' ית' מחויבין למחות נגד בזיון קודש כזה
ישראל מאיר הכהן
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
כמה פעמים אנו מבקשים וטהר לבנו לעבדך באמת?

הבה לא נזהם אותו... כי לב יש לנו רק אחד!

סמל אישי של משתמש
yehuda
הודעות: 1274
הצטרף: 24 יוני 2015, 05:36
קיבל תודה: 2 פעמים

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי yehuda »

כן יש לפרסם מכתב האמרי אמת שנפגש בעצמו עם האיש הזה, ששש משזר לא מצא כל פסול בדיעותיו:

והרה"ג ר' אברהם קוק שי' הוא איש האשכולות בתורה ומדות תרומיות גם רבים אומרים כי הוא שונא בצע אולם אהבתו לציון עוברת כל גבול ואומר על טמא טהור ומראה לו פנים כאותו שאמרו חז"ל וכו' ומזה באו הדברים הזרים שבחבוריו והרבה התוכחתי עמו אם כי כונתו רצוי' אבל מעשיו וכו' שנותן יד לפושעים כל עוד שעומדים במרדם ומחללים כל קודש ואשר הוא אומר כי בזה הוא דבוק במדותיו כמ"ש אתה נותן יר לפושעים וכו' אני אומר כי ע"ז מתוודים מפני היד שנשתלחה במקדשך ובנין נערים סתירה ואפילו בנין ביהמ"ק כמ"ש רש"י
אמת כי הוחלט גם בווין לבל לגרום נזק להבטחת הזכיות שנתנו לנו בא"י ואפילו ח"ו לאחרים כי יבא הטוב מכל מקום אבל להגדיל תעמולת הפושעים ולהחניפם באופן נבהל לקרות להם שלום עליכם מלאכי השרת וכו' מלאכי עליון זה מרגיז החרדים באופן שא"א לתארו גם שיטתו בענין העלאת הנצוצות הוא דרך מסוכן כל עוד שאינם שבים מפשע אז הנצוצות אין בהם ממש ומביא בזה סכנה לנפשות טהורות ונקיות שיתחברו עי"ז לפושעים בכח יפיפיתו של יפת גם סכנה על העוסק בזה כאשר הורונו רבותינו זצ"ל.
כמה פעמים אנו מבקשים וטהר לבנו לעבדך באמת?

הבה לא נזהם אותו... כי לב יש לנו רק אחד!

סמל אישי של משתמש
yehuda
הודעות: 1274
הצטרף: 24 יוני 2015, 05:36
קיבל תודה: 2 פעמים

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי yehuda »

כמו כן מצורף בזה דברי קוק בענין התעמלות של פושעי ישראל, וקצת הסטוריה על מעשיו ועידודו למשחקי הכדורגל הקדושים והנשגבים שהתקיימו בעיצומו של יום השבת תוך חילול שבת
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
כמה פעמים אנו מבקשים וטהר לבנו לעבדך באמת?

הבה לא נזהם אותו... כי לב יש לנו רק אחד!

סמל אישי של משתמש
yehuda
הודעות: 1274
הצטרף: 24 יוני 2015, 05:36
קיבל תודה: 2 פעמים

Re: השגחה פרטית - ואשכול דיעות במגוון נושאים (הר' קוק)

נושא שלא נקרא על ידי yehuda »

מכתבו של הרה"ק רבי מרדכי חיים מסלאנים זי"ע בענין האיש הזה המתקרא בלשונו הזהב "שבנא":

העצה לזה לדעתי שכ"ק יתאמץ וישתדל בזה טרם הפרדו מארצינו לחיים ושלום שיעשה
גדולה ויגלה דעתו דעת תורה בפומבי שלא יכשלו ישראל בעצת שבנא הסוכן
ומוסר עמו של ישראל להריגה כמתלהלה היורה זיקים חיצים למות ואומר לש"ש
מחכוין לקרב הרחוקים ולרחק המקורבים בזרוע
ומה נתגלו דברי חכז"ל לעין כל שאמרו
מט מיום שחרב ביהמ"ק כל יום קללתו מרובה מחבירו ועל מה העולם קיים
דבי סדרא ולכאורה מה נוכל לומר ח"ו שהיום הקללה יותר כמקודם וכשנראה
עד כמה הגיעה הדחיפה לעניי ירושלים ולכל ארצינו ובפרט לעניים הכשרים והזקנים
והיתומים הצעירים שנמנע מהם מיניקתם השפעתם ופרנסתם שהי' להם ממדינת
ואסטרייך מקומות הכשרים שבישראל וניתן להם מעט תמיכה שלא הגיע אפי' ללחם
ע"י צוררי ישראל השונאים את דת ישראל יותר מהגויים והגיע כ"כ סרחונם עד שלכדו
הרבנות והשיגה ידם להעמיד מתפלסף ודורש מהיר ומערב בר בתוך התבן ותבן בתוך
לאהבה את שונאי ישראל ולשנוא את אוהביהם ולהתהפך לכמה גוונים היום אומר
עשה כך ולמחר עשה כך ומראה פנים לטהר את השרץ ומושיב רשע אצל צדיק
...
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
כמה פעמים אנו מבקשים וטהר לבנו לעבדך באמת?

הבה לא נזהם אותו... כי לב יש לנו רק אחד!

שלח תגובה