תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

לדעת ולדון על הנעשה והנשמע בציבור החרדי.

מנהלים: אחד, יאיר

סמל אישי של משתמש
מרן ראש הממשלה שליט''א
הודעות: 824
הצטרף: 13 יולי 2016, 05:50
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 50 פעמים

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

נושא שלא נקרא על ידי מרן ראש הממשלה שליט''א »

שש משזר כתב:אני פשוט עוצר את עצמי מלהגיב את אשר על לבי...
ואם אראה שכמה ניקים רוצים לשמוע את דעתי, אצא מגדרי ואכתוב באריכות לבאר בטוטו"ד הכל בכל מכל כל, היינו: שיטת ר' יואל ראטה, שיטת ר' מענדל ראטה, שיטת ברסלב בכלליות, שיטת האיז'ביצר, ההתנגדות לשני הראטה'ים, עולם הישיבות שלנו, מה חסר להם, מה קורה לאברכים ולצעירים, בארה"ב ובארה"ק.
ר' שש משזר, אזור כגבר חלציך ובאר "באר היטב היטב באר"
למען ידעו דור אחרון יקומו ויספרו לבניהם,
הזדרז בטרם יינעל אשכולא קדישא הדין.
תלמידיי היקרים אנא מכם!
נצלו את הזמן, ואל תשתטו!

סמל אישי של משתמש
גאליציאנער
הודעות: 8633
הצטרף: 21 מרץ 2016, 13:54
נתן תודה: 94 פעמים
קיבל תודה: 86 פעמים

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

נושא שלא נקרא על ידי גאליציאנער »

מרן ראש הישיבה כתב:
שש משזר כתב:אני פשוט עוצר את עצמי מלהגיב את אשר על לבי...
ואם אראה שכמה ניקים רוצים לשמוע את דעתי, אצא מגדרי ואכתוב באריכות לבאר בטוטו"ד הכל בכל מכל כל, היינו: שיטת ר' יואל ראטה, שיטת ר' מענדל ראטה, שיטת ברסלב בכלליות, שיטת האיז'ביצר, ההתנגדות לשני הראטה'ים, עולם הישיבות שלנו, מה חסר להם, מה קורה לאברכים ולצעירים, בארה"ב ובארה"ק.
ר' שש משזר, אזור כגבר חלציך ובאר "באר היטב היטב באר"
למען ידעו דור אחרון יקומו ויספרו לבניהם,
הזדרז בטרם יינעל אשכולא קדישא הדין.
בעז"ה האשכול הזה לא יינעל !!
וממילא חבל על העלת מילים אלו על דל שפתיך ואשים בזה קנצי לשפתי בעניין זה באשכול זה בעז"ה ובל"נ בל"נ.
אנא עבדא דקודשא בריך הוא

סמל אישי של משתמש
שימי התימני
הודעות: 759
הצטרף: 18 אפריל 2016, 22:55
מיקום: מאחוריך
קיבל תודה: 19 פעמים

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

נושא שלא נקרא על ידי שימי התימני »

מרן ראש הישיבה כתב:
שש משזר כתב:אני פשוט עוצר את עצמי מלהגיב את אשר על לבי...
ואם אראה שכמה ניקים רוצים לשמוע את דעתי, אצא מגדרי ואכתוב באריכות לבאר בטוטו"ד הכל בכל מכל כל, היינו: שיטת ר' יואל ראטה, שיטת ר' מענדל ראטה, שיטת ברסלב בכלליות, שיטת האיז'ביצר, ההתנגדות לשני הראטה'ים, עולם הישיבות שלנו, מה חסר להם, מה קורה לאברכים ולצעירים, בארה"ב ובארה"ק.
ר' שש משזר, אזור כגבר חלציך ובאר "באר היטב היטב באר"
למען ידעו דור אחרון יקומו ויספרו לבניהם,
הזדרז בטרם יינעל אשכולא קדישא הדין.
מחכים בכליון עיניים
נ נח נחמ נחמן מאומן
סבא הוא המלך

סמל אישי של משתמש
מרן ראש הממשלה שליט''א
הודעות: 824
הצטרף: 13 יולי 2016, 05:50
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 50 פעמים

Re: ה"כוכב" העולה בעולם המוזיקה הרה"צ מענדל ראטה

נושא שלא נקרא על ידי מרן ראש הממשלה שליט''א »

א יודעלע כתב:...אולם רבותי,
נדמה לי שיש כאן בלבול בין איש זה לאיש המדובר באשכול המקביל
https://chl.co.il/viewtopic.php?f=1&t=8854

ברור שר' יואל ראטה, שהוא ת"ח, ר"י, מקרב יהודים לאביהם שבשמים הוא ה'איש והניגון והשיטה'.
בנ"א מבוגר, קרוב לגיל 40 שפועל רבות באמריקה הקרובה למקום מגורי של שש משזר.
וע"א שיודע אני שארגונים קיצוניים שונים בסאטמער מתנגדים אליו, הרי שיש לי ד"א כלפיו וכלפי מה שהוא מקרב ומחמם יהודים.
ואכן ניתן לכנותו 'משפיע'.
(ואגב, בארה"ב מצב הצעירים שונה לגמרי ממצבם בארץ, ממה שאני מכיר היטב ארץ, ושומע פה ושם בארה"ב, ובעיקר ממה שאני רואה צעירים אמריקאיים שרק אתמול היה להם פיאות מסולסלות ארוכות, והיום יש להם בלורית ופיאות קצרות מדולדדלות, הש"י)

מה שאין כן ר' מנדל ראטה, הוא ה'איש והניגון והקשקושים' (אני מעתיק את לש"ק מהבלוגים שלו, כך הוא מכנה את דבריו) פעיל בעיקר בא"י, מקשקש באתרים, איש צעיר בן פחות מ25, אין בידיו כל ישיבה,הוא אינו עוסק כלל וכלל בבחורים, אלא בנגינה ובשוטטות בערי ברסלב (לא מאמין שהוא חקר את שיטת ברסלב, הוא רק נהנה לשוטט בערי הגליל) ומכיוון שלא הצליח בישיבה, הוא מנסה לגרום לישיבה להיראות לא מוצלחת...
(מה שאין כן ר' יואל שהצליח בישיבה, ורק אחרי נישואיו נמשך גם לברסלב)
איני יודע אם בכתיבתך את השורות האלו היית מונע מרצון לסלף עובדות בצורה מכוונת או מחוסר ידיעה
עכ"פ אנסה לדונך לכף זכות.

א] הניסיון שלך להעביר את הדיון מהר"מ להר"י או להשוות ביניהם היה די מתוחכתם
(כפלשון מלשון חכם ותם גם יחד, דהיינו דבר חכמה בתמימות מעושה)
אך מכיוון שאתה פתחת משוואה, אפתור אותה נכונה בעזה"י.

ב] הגיל: לפי מיטב ידיעתי ר' יואל ראטה הכניס את בנו בכורו בעול המצוות בשלהי חורף דאשתקד.
אכן איני יודע את גילו המדוייק אך בהכירי את סגנון גיל הנישואין בקהילתם והגלילות עולה שגילו הוא בין 32-34.
ר' מענדל ראטה ג"כ איני יודע במדוייק, אך לפי חשבון שעשיתי אמור להיות כבן 26.

ג] ההצלחה-הנוכחית: איני יודע אם שמעת על ר' יואל ראטה בשנים הראשונות לפעילותו תחת הנהגת מוהרא"ש, שאז הוא היה בערך בגילו של ר' מענדל כעת, לעומתו ר' מענדל בגיל זה זכה לפירסום רב יותר ועל כן אנו דנים בעניינו בפורום ציבורי, איני יודע מי מטפל בבחורים בהצלחה רבה יותר, והאם הישיבה של ר' יואל ראטה יש לה כלל מתחרים בעולם הישיבות בכלל, בדרך הלימוד, במצב תלמידיה בכניסתם אליה, וביציאתם ממנה, ודי בהערה זו. לעומתו ר' מענדל כעת בתחילת דרכו הציבורית ואתה מנסה למדוד הצלחות...

ד] ההצלחה-בישיבה: איני זוכר את הגר"י ראטה בבחרותו ולא הכרתיו עד שנתפרסם ע"י ניגוני ישראל דגן המתורגמים,
את הגר"מ הכרתי, ואם אמנם שצעיר הוא ממני בכמה שנים לא ראיתי את חוסר ההצלחה שלו.
ועל דבר אשר כתב: "הוא מנסה לגרום לישיבה להיראות לא מוצלחת..." הכל לפי מבטך המקטרג לחינם
תוך אי הכרת האישיות ואי הכרת העובדות, או חלילה התכחשות למציאות.
אכן, אין דרכו של הגר"מ דרכה של הישיבה בה התחנך, כך גם רוב בני הדור החרדים והחסידים אין דרכם כדרכה של אותה ישיבה,
ואני הקטן שהכרתיו בישיבה, יודע אני שהצליח מאוד בלימודיו בה, ממש מתקצף למקרא השורה:
"צעיר ישראלי שאינו יודע ספר, ומסתובב כל היום ומוציא קליפים אין סוף של שירים, ומעיז לדבר סרה בישיבה"
או "לא מאמין שהוא חקר את שיטת ברסלב, הוא רק נהנה לשוטט בערי הגליל"
חזור בך יודעלע, ויפה שעה אחת קודם

ה]ההתנגדות: אני כמעט בטוח שלא שמעת בקו הטלפון שלהם המכונה בפיהם "קול ברסלב" את השיחות של הגר"י ראטה לאחרונה,
כי הבן-אדם הצליח להזכיר בשיחה בת חצי שעה עניינים כל כך חשובים עד כדי כך שנחום רוזנברג הידוע מניו יורק העלה לקו-החם שלו את השיחה במלואה
ואינך זוכר את מעמד "בר מצוות השלום" שערך לבנו בכורו בהשתתפות אביו וסבו שלא פגשו שנים קודם לכן.
כי אני כן זוכר, ואכן, לא יוצאים נגדו בפומבי וגם אני לא מדבר בו סרה על אף האמור בריש הערה זו.
מחמת שהוא מציל נפשות מרדת שחת (בפרהסיה עכ"פ.)
שמעתי בקו הטלפון הנ"ל עשרות משיחותיו של ר' יואל ואף צפיתי במספר מהדרשות שלו שהופצו לאנ"ש באתרים שידינו מגעת אליהם.
ומנגד צפיתי ברבים משיעורי הערב-שבת הידועים של ר' מענדל.
איך נאמר בעדינות, בלי לדעת את הרקע וההיסטוריה אתה מבין לאיזה קהל יעד הוא מדבר...

יתכן שהארכתי במקום שיש לקצר, ויותר גרוע אם הארכתי במקום שהורו רבותינו לקצר.
אך, ההכרח לא יגונה בעוד מכל עבר מופצים להם בדלי שקרים ורבעי אמיתות.
אמרתי די למעצור אצבעותיי, והעליתי על הכתב את המובא לפני חכמי הפורום דפה.

אה, ואני מבקש לא להמשיך את דיון ההשוואות הלז, כי אין קשר ושייכות בין השניים ושיטתם אפי' כמלוא נימא.
לא
תלמידיי היקרים אנא מכם!
נצלו את הזמן, ואל תשתטו!

א יודעלע
הודעות: 1997
הצטרף: 01 מרץ 2014, 20:40
נתן תודה: 21 פעמים
קיבל תודה: 69 פעמים

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

נושא שלא נקרא על ידי א יודעלע »

מרן ראש ישיבה,
אכן לא ידעתי שר' מענדל אכן יודע ספר
וגם התרתחתי יותר מדי,
וחוזר אני מדברי שכתבתי עליו.

אגב, לפי ויקי ר' יואל יליד תש"מ
כך שהוא מתקרב ל40
והוריו התרחקו ממנו בגלל היותו לברסלבר, מה שאסור במחוזותיהם...


מה שמקומם אותי בדברי רמ"מ,
זה שהוא מזלזל באופן נורא בישיבות ובחצרות האדמורים.
וכל זאת בגלל ה'נשירה' הגדולה לפי דעתו.
דוגמא למשפט מהבלוגים שלו:
"היום רוב הטישים החסידיים שטחיים בלי תוכן"

נניח שאכן ה'שטחיות' ו'חוסר התוכן' בעולם הישיבות ובחסידויות גורמות לנשירה,
עדיין הנשירה לא כ"כ גדולה בשביל לזלזל בצורה כה נוראה בטישים ובישיבות.

עדיין הישיבות והחסידויות יש להם פחות נושרים מדרכם של ה'מזרחי',
ומדוע נלך ללמוד מהם איך להפסיק את הנשירה?

וגם אם זו דרכו בשביל להחזיר נושרים בתשובה,
החומר הכתוב שלו לא אמור להגיע לכל בחור חסידי שלא חושב לנשור,
כמו ששאלות עמוקות באמונה לא אמורות להגיע למי שלא חשב על שאלות כאלה.

כמו"כ יש לי עוד הרבה תמיהות על כל מיני משפטים בבלוגים שלו,
על אף שיש בהם גם הרבה דברים נכונים.

סמל אישי של משתמש
מרן ראש הממשלה שליט''א
הודעות: 824
הצטרף: 13 יולי 2016, 05:50
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 50 פעמים

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

נושא שלא נקרא על ידי מרן ראש הממשלה שליט''א »

א יודעלע כתב:...החומר הכתוב שלו לא אמור להגיע לכל בחור חסידי שלא חושב לנשור...
...כמו"כ יש לי עוד הרבה תמיהות על כל מיני משפטים בבלוגים שלו,
על אף שיש בהם גם הרבה דברים נכונים.
קודם כל אשריך ר' יודעלע על כחך לחזור בך ולהתנצל.

ועל דבר הגעת החומר לידי בחורים חסידיים וכו',
אזכיר כי ר' מענדל מעלה את הגיגיו עלי כתב, וששולח אותם לאתר כיכר השבת
ואני הקטן או אי מי מידידינו דפה מעתיק ומעלה את הדברים בפורומא קדישא הדין. (להבדיל אא"ה מהאתר הנ"ל)
שעם כל הכבוד והיקר אינו המקום לבחורים חסידיים לשוטט. (לטעמי עכ"פ)

על כך ששיטתו ייחודית היא, ולשונו עתים שהיא מדגישה מדי הערות שיש בהם הרבה מן האמת
בהחלט שיש מקום לדון, ואם הוא קורא את התגובה הזאת כדאי שאכן ישים אל לבו לחשוב שוב על דברים כגון אלו שציינת.
אני הקטן בכל אופן יכול לדבר עמו על העניין, ואקוה לעשות זאת בשבוע הקרוב.

והלואי ואלמד גם אני ממך להודות על טעויותיי.

הרייששיבה.
תלמידיי היקרים אנא מכם!
נצלו את הזמן, ואל תשתטו!

סמל אישי של משתמש
אדוק
הודעות: 453
הצטרף: 30 יולי 2014, 03:10
קיבל תודה: 1 פעם

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

נושא שלא נקרא על ידי אדוק »

שש משזר כתב:אני פשוט עוצר את עצמי מלהגיב את אשר על לבי, כי באמת אין לי זמן, ולעת עתה לא ראיתי שיתרבו המבקשים לשמוע את אשר בפי.

רק לאותו יודעלע שלא שוכח להשתולל: כתבתי כמה אני מרוויח בשעה, רק בכדי שתבין מדוע אני לא יכול לכתוב דבריי באריכות, ורק אם יתרבו המבקשים לשמוע דבריי אצא מגדרי. יתר קשקושיך במה שדקדקת דקדוקי עניות בדבריי, אינם ראויים לתשובה, אלא הבהירו לי שכנראה אתה לא רוצה לשמוע צד שני, ואם כן - אזי רק בכדי שתוכל להשתולל שוב. אי לכן, לא נראה לי שאוכל להתווכח עמך כלל, לדאבון לבי.

עוד דבר אחד: אני מכיר את ר' יואל ראטה, ואת ר' מענדל ראטה, והחילוק שביניהם, והחילוק שבין בחורי ארה"ק לבחורי ארה"ב, והחילוק שבין ההתנגדות אליהם. גם קראתי הבלוגים של מענדל ראטה, וגם שמעתי לא פעם ולא פעמיים את שיעוריו בספר מי שילוח. ולא, אני לא משנה - אלא מחזק - את דעתי בנושא.


יתר הניקים שרוצים לשמוע את אשר בפי, ורוצים להתווכח בצורה ובנימה מכובדת, יוכלו לשאול אותי כרצונם, ואם אראה שכמה ניקים רוצים לשמוע את דעתי, אצא מגדרי ואכתוב באריכות לבאר בטוטו"ד הכל בכל מכל כל, היינו: שיטת ר' יואל ראטה, שיטת ר' מענדל ראטה, שיטת ברסלב בכלליות, שיטת האיז'ביצר, ההתנגדות לשני הראטה'ים, עולם הישיבות שלנו, מה חסר להם, מה קורה לאברכים ולצעירים, בארה"ב ובארה"ק.
נו אנו מצפים כבר בכליון עינים לשמוע באריכות בנושא ולוואי יאיר כבוד תורתו את עינינו ונצא מאפילה לאור גדול

איש פשוט 0
הודעות: 46
הצטרף: 15 נובמבר 2016, 18:07

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

נושא שלא נקרא על ידי איש פשוט 0 »

שש משזר משתהה מגדרו לצאת
מהרבה חברים נראה שהגיע העת
את כל הידע המסודר להגיש/לתת
כולנו מצפים, אמת?

סמל אישי של משתמש
גאליציאנער
הודעות: 8633
הצטרף: 21 מרץ 2016, 13:54
נתן תודה: 94 פעמים
קיבל תודה: 86 פעמים

Re: ה"כוכב" העולה בעולם המוזיקה הרה"צ מענדל ראטה

נושא שלא נקרא על ידי גאליציאנער »

מרן ראש הישיבה כתב:
א יודעלע כתב:...אולם רבותי,
נדמה לי שיש כאן בלבול בין איש זה לאיש המדובר באשכול המקביל
https://chl.co.il/viewtopic.php?f=1&t=8854

ברור שר' יואל ראטה, שהוא ת"ח, ר"י, מקרב יהודים לאביהם שבשמים הוא ה'איש והניגון והשיטה'.
בנ"א מבוגר, קרוב לגיל 40 שפועל רבות באמריקה הקרובה למקום מגורי של שש משזר.
וע"א שיודע אני שארגונים קיצוניים שונים בסאטמער מתנגדים אליו, הרי שיש לי ד"א כלפיו וכלפי מה שהוא מקרב ומחמם יהודים.
ואכן ניתן לכנותו 'משפיע'.
(ואגב, בארה"ב מצב הצעירים שונה לגמרי ממצבם בארץ, ממה שאני מכיר היטב ארץ, ושומע פה ושם בארה"ב, ובעיקר ממה שאני רואה צעירים אמריקאיים שרק אתמול היה להם פיאות מסולסלות ארוכות, והיום יש להם בלורית ופיאות קצרות מדולדדלות, הש"י)

מה שאין כן ר' מנדל ראטה, הוא ה'איש והניגון והקשקושים' (אני מעתיק את לש"ק מהבלוגים שלו, כך הוא מכנה את דבריו) פעיל בעיקר בא"י, מקשקש באתרים, איש צעיר בן פחות מ25, אין בידיו כל ישיבה,הוא אינו עוסק כלל וכלל בבחורים, אלא בנגינה ובשוטטות בערי ברסלב (לא מאמין שהוא חקר את שיטת ברסלב, הוא רק נהנה לשוטט בערי הגליל) ומכיוון שלא הצליח בישיבה, הוא מנסה לגרום לישיבה להיראות לא מוצלחת...
(מה שאין כן ר' יואל שהצליח בישיבה, ורק אחרי נישואיו נמשך גם לברסלב)
איני יודע אם בכתיבתך את השורות האלו היית מונע מרצון לסלף עובדות בצורה מכוונת או מחוסר ידיעה
עכ"פ אנסה לדונך לכף זכות.

א] הניסיון שלך להעביר את הדיון מהר"מ להר"י או להשוות ביניהם היה די מתוחכתם
(כפלשון מלשון חכם ותם גם יחד, דהיינו דבר חכמה בתמימות מעושה)
אך מכיוון שאתה פתחת משוואה, אפתור אותה נכונה בעזה"י.

ב] הגיל: לפי מיטב ידיעתי ר' יואל ראטה הכניס את בנו בכורו בעול המצוות בשלהי חורף דאשתקד.
אכן איני יודע את גילו המדוייק אך בהכירי את סגנון גיל הנישואין בקהילתם והגלילות עולה שגילו הוא בין 32-34.
ר' מענדל ראטה ג"כ איני יודע במדוייק, אך לפי חשבון שעשיתי אמור להיות כבן 26.

ג] ההצלחה-הנוכחית: איני יודע אם שמעת על ר' יואל ראטה בשנים הראשונות לפעילותו תחת הנהגת מוהרא"ש, שאז הוא היה בערך בגילו של ר' מענדל כעת, לעומתו ר' מענדל בגיל זה זכה לפירסום רב יותר ועל כן אנו דנים בעניינו בפורום ציבורי, איני יודע מי מטפל בבחורים בהצלחה רבה יותר, והאם הישיבה של ר' יואל ראטה יש לה כלל מתחרים בעולם הישיבות בכלל, בדרך הלימוד, במצב תלמידיה בכניסתם אליה, וביציאתם ממנה, ודי בהערה זו. לעומתו ר' מענדל כעת בתחילת דרכו הציבורית ואתה מנסה למדוד הצלחות...

ד] ההצלחה-בישיבה: איני זוכר את הגר"י ראטה בבחרותו ולא הכרתיו עד שנתפרסם ע"י ניגוני ישראל דגן המתורגמים,
את הגר"מ הכרתי, ואם אמנם שצעיר הוא ממני בכמה שנים לא ראיתי את חוסר ההצלחה שלו.
ועל דבר אשר כתב: "הוא מנסה לגרום לישיבה להיראות לא מוצלחת..." הכל לפי מבטך המקטרג לחינם
תוך אי הכרת האישיות ואי הכרת העובדות, או חלילה התכחשות למציאות.
אכן, אין דרכו של הגר"מ דרכה של הישיבה בה התחנך, כך גם רוב בני הדור החרדים והחסידים אין דרכם כדרכה של אותה ישיבה,
ואני הקטן שהכרתיו בישיבה, יודע אני שהצליח מאוד בלימודיו בה, ממש מתקצף למקרא השורה:
"צעיר ישראלי שאינו יודע ספר, ומסתובב כל היום ומוציא קליפים אין סוף של שירים, ומעיז לדבר סרה בישיבה"
או "לא מאמין שהוא חקר את שיטת ברסלב, הוא רק נהנה לשוטט בערי הגליל"
חזור בך יודעלע, ויפה שעה אחת קודם

ה]ההתנגדות: אני כמעט בטוח שלא שמעת בקו הטלפון שלהם המכונה בפיהם "קול ברסלב" את השיחות של הגר"י ראטה לאחרונה,
כי הבן-אדם הצליח להזכיר בשיחה בת חצי שעה עניינים כל כך חשובים עד כדי כך שנחום רוזנברג הידוע מניו יורק העלה לקו-החם שלו את השיחה במלואה
ואינך זוכר את מעמד "בר מצוות השלום" שערך לבנו בכורו בהשתתפות אביו וסבו שלא פגשו שנים קודם לכן.
כי אני כן זוכר, ואכן, לא יוצאים נגדו בפומבי וגם אני לא מדבר בו סרה על אף האמור בריש הערה זו.
מחמת שהוא מציל נפשות מרדת שחת (בפרהסיה עכ"פ.)
שמעתי בקו הטלפון הנ"ל עשרות משיחותיו של ר' יואל ואף צפיתי במספר מהדרשות שלו שהופצו לאנ"ש באתרים שידינו מגעת אליהם.
ומנגד צפיתי ברבים משיעורי הערב-שבת הידועים של ר' מענדל.
איך נאמר בעדינות, בלי לדעת את הרקע וההיסטוריה אתה מבין לאיזה קהל יעד הוא מדבר...

יתכן שהארכתי במקום שיש לקצר, ויותר גרוע אם הארכתי במקום שהורו רבותינו לקצר.
אך, ההכרח לא יגונה בעוד מכל עבר מופצים להם בדלי שקרים ורבעי אמיתות.
אמרתי די למעצור אצבעותיי, והעליתי על הכתב את המובא לפני חכמי הפורום דפה.

אה, ואני מבקש לא להמשיך את דיון ההשוואות הלז, כי אין קשר ושייכות בין השניים ושיטתם אפי' כמלוא נימא.
לא
להלן הערותי על מכתב הריישעשיבה וכל שום וחניכה דאית להו:
על הערה ב' כבר הגיב 'א יודעלע', עיי"ש את גילו.
ג] אכן, יואלי ראטה התחיל באותו גיל בערך שבו התחיל מענדל ראטה, אבל ההבדל הוא שיואלי 'התחיל', כלומר שהוא התחיל לעשות ופעל והפעיל ואת זה מענדל לא עושה, גם מה שלא היה פרסומות עליו זה לדעתי סימן טוב, אם כל ההתחלה שלו זה פרסומת, זה אומר שזה כל מה שיש לו למכור, אבל יואלי כמה שנים טובות לאחר שהקים את הישיבה ואחרי שהוא השקיע הרבה בבחוריו והתחיל לצאת תוצאות, אז התחילו הפרסומות שלו.
גם את זה שהיה לו מורה דרך [לטב ולמוטב... ואכמ"ל] ולמענדל אין מורה דרך אומר דרשני, אסור לצאת לדרך אחרת בלי מורה דרך.
ד] לגבי מה שכתבת שיואלי לא היה מוכר, אמת, ואין בכך שום פסול, אבל לגבי מה שהוא הביא את דברי מענדל שהוא תוקף את הישיבות החסידיות וטוען שאין זה הדרך לחנך בדורינו, תבדוק את הבלוגים שלו שוב ואח"כ תראה שזה היה לשון נקיה... הוא תוקף שמה את כל היסודות שהקימו גדולי הדור בדורות האחרונים וטוען שיש להקים קרעטשמע'ס בישיבות ועוד כמה שגיונות שאין הדעת סובלתם כמעט.
ומה שכתבת שהוא הצליח בישיבה, אני לא הכרתי אותו ואני לא מכיר אותו, אני רק קראתי את מה שהוא עצמו כתב בבלוג שלו שהוא לא הצליח בישיבה והיה לו משברים ממשברים שונים... רק שתלמידי חכמים שניהם לא...
ה] ומה שכתבת בגנותו של יואלי ראטה, יכול להיות, חלק גדול מהדברים הם אמת, אבל לא משנה את העובדות, זה שלא היה לו קשר עם אביו וסבו הגדול שיח', זה קשור לנטייתו לברסלב.

אני מדבר פה על פועליו ופעולותיו, וזה שיואלי הועיל ומועיל והוא לא רוצה לשנות את כולם ולתקן את העולם, הוא רוצה לעזור לבחורים שלו, ומצד שני מענדל ראטה עדייין לא הקים מוסד אחד, עוד לא התחיל לעשות כלום וכבר הוא רוצה לשנות את כולם ולתקן את העולם, איך שזה שכל בלוג שלו מגיע בסופו של דבר לתיקון העולם, שצריך לתקן את זה וזה... איך זה ??

[לענ"ד אתה צריך להוסיף בכל הודעה בנושא הזה שאתה ידיד אישי שלו ואתה מכירו, הרי אתה נוגע בדבר, לתשומת ליבך.]
בידידות והערכה: גאליציינער.
אנא עבדא דקודשא בריך הוא

סמל אישי של משתמש
1010
הודעות: 6212
הצטרף: 26 אפריל 2015, 18:10
נתן תודה: 1 פעם
קיבל תודה: 18 פעמים

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

נושא שלא נקרא על ידי 1010 »

אמש באישון ליל שילמתי 7.8 ש"ח לחברת תח"צ בארה"ק [האמת, סכום יותר קטן, כי שילמתי ברב קו]
וזכיתי תמורת כך, לשבת במחיצתו של הרה"צ, תחת קורת גג [ניידת] אחת...
א.
ב.

ג. ברגע האמת, כולנו חרדים לדעת.

סמל אישי של משתמש
גאליציאנער
הודעות: 8633
הצטרף: 21 מרץ 2016, 13:54
נתן תודה: 94 פעמים
קיבל תודה: 86 פעמים

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

נושא שלא נקרא על ידי גאליציאנער »

1010 כתב:אמש באישון ליל שילמתי 7.8 ש"ח לחברת תח"צ בארה"ק [האמת, סכום יותר קטן, כי שילמתי ברב קו]
וזכיתי תמורת כך, לשבת במחיצתו של הרה"צ, תחת קורת גג [ניידת] אחת...
נו ו......
אנא עבדא דקודשא בריך הוא

סמל אישי של משתמש
1010
הודעות: 6212
הצטרף: 26 אפריל 2015, 18:10
נתן תודה: 1 פעם
קיבל תודה: 18 פעמים

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

נושא שלא נקרא על ידי 1010 »

בסוף ירדתי משם...
א.
ב.

ג. ברגע האמת, כולנו חרדים לדעת.

צדיק'ל
הודעות: 8
הצטרף: 08 דצמבר 2016, 15:46

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

נושא שלא נקרא על ידי צדיק'ל »

אחרי בירורים שונים עלה בידי מסקנה הפוכה, כי אמנם הרה"צ ר' מנחם מענדעל ראטה יש לו פתרון נפלא לבעיות הדור, והוא יושיענו והוא יצלינו, פתרונו הוא פתרון היחיד לבעיית הנשירה, הוא ואין בלתו, ואכן יש לסגור כל הישיבות כולן, ולפתוח קרעטשמעס ובארים למיניהם לחינוך הדור הבא, ולשיר אתם בגיטרות ולרקוד בבתי רקודים עד לפנות הבוקר, כי בקרעטשמעס נמצאים האיכות שלא נמצאים בטישים של אדמורי"ם ובבתי רקודים ישנם תוכניות ללימוד יהדות כל אחד לפי דרכו, ומה שאין כן בבתי מדרשות, ישיבות וכוללים, אין לומדים כלום, ומוטב שעה אחת קודם...

סמל אישי של משתמש
הכתב התורני
הודעות: 563
הצטרף: 19 נובמבר 2014, 19:53
קיבל תודה: 3 פעמים

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

נושא שלא נקרא על ידי הכתב התורני »

יש שמועה שהיום בערב הולך לעלות קליפ של 'המשפיע' כמוהו עוד לא נראה בציבור החרדי - וכפי ששמעתי ממנו בעצמי: העלות של הקליפ מסתכמת בלמעלה מ40,000 דולר

סמל אישי של משתמש
חבצלת השרון
הודעות: 3506
הצטרף: 16 נובמבר 2016, 15:54
קיבל תודה: 3 פעמים

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

נושא שלא נקרא על ידי חבצלת השרון »

מה הכוונה שמעתי ממנו בעצמי?
היית בזיץ שלו?
מנצחים הם לא אנשים שלעולם לא נכשלים, אלא אנשים שלעולם לא נכנעים.

סמל אישי של משתמש
הכתב התורני
הודעות: 563
הצטרף: 19 נובמבר 2014, 19:53
קיבל תודה: 3 פעמים

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

נושא שלא נקרא על ידי הכתב התורני »

חבצלת השרון כתב:מה הכוונה שמעתי ממנו בעצמי?
היית בזיץ שלו?
דיברתי אתו בטלפון לצורך מסוים (אין לי עמו כל קשר)

סמל אישי של משתמש
שימי התימני
הודעות: 759
הצטרף: 18 אפריל 2016, 22:55
מיקום: מאחוריך
קיבל תודה: 19 פעמים

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

נושא שלא נקרא על ידי שימי התימני »

לגבי הקרעיטשמע'ס
אני מכיר ישיבה השייכת לחסידות ברסלב ובכל לילה אחר הסדר מפנים את הביהמ"ד ומדליקים מוזיקה בקול רעש גדול וכל העולם רוקדים בשיא המרץ
נהנתי מאוד מה'געדאנק' ואת האמת דיי קינאתי
נ נח נחמ נחמן מאומן
סבא הוא המלך

שבט מישור
הודעות: 260
הצטרף: 11 מאי 2015, 14:16
קיבל תודה: 8 פעמים

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

נושא שלא נקרא על ידי שבט מישור »

שימי התימני כתב:לגבי הקרעיטשמע'ס
אני מכיר ישיבה השייכת לחסידות ברסלב ובכל לילה אחר הסדר מפנים את הביהמ"ד ומדליקים מוזיקה בקול רעש גדול וכל העולם רוקדים בשיא המרץ
נהנתי מאוד מה'געדאנק' ואת האמת דיי קינאתי
אכן א געוואלדיגע געדאנק. גם אני מכיר קבוצות חבושי כיפות שכולנו אוהבים להתחפש אתם בפורים (עם כל מיני כיתובים מהסוג של: קו קורי קוריקו...), שבכל מדינה נורמטיבית היו סוגרים אותם במוסדות כמו 'אברבנאל' וכדומה, והם יוצאים - לא רק בלילה - לרחובות העיר עם מכוניות רועשות ורוקדים בשיא המרץ ברחובות עיר, וליהודים היתה אורה...

סמל אישי של משתמש
שש משזר
הודעות: 4822
הצטרף: 15 ינואר 2014, 03:21
מיקום: ארה"ב
קיבל תודה: 1 פעם

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

נושא שלא נקרא על ידי שש משזר »

הייתי כ"כ עסוק בימים האחרונים, שלא הספקתי אף להגיח ולראות מה הענינים באתר הק' הלז. אני עדיין עסוק, אבל בעז"ה אשתדל עוד השבוע לכתוב מאמר ארוך ומנומק לבאר את הנושא בטוטו"ד [לכאורה אפתח אשכול מיוחד בשביל זה. הן לא 'תגובה' יקרא לזאת, אלא מאמר ארוך].

אני לא תמים לקוות שכולם יסכימו לדבריי, וכ"ש לא אלו שאינם מעוניינים להבין אלא לצעוק נגדו, אבל ברור אצלי שאם מישהו רק תוהה ואינו מבין מדוע הוא מתנהג/כותב ככה, אזי דבריי יהיו לו לקילורין לעינים בס"ד, ואקוה שדבריי יכנסו אל הלב כראוי ויתקדש ש"ש בעולם.

א יודעלע
הודעות: 1997
הצטרף: 01 מרץ 2014, 20:40
נתן תודה: 21 פעמים
קיבל תודה: 69 פעמים

Re: ה"כוכב" העולה בעולם המוזיקה הרה"צ מענדל ראטה

נושא שלא נקרא על ידי א יודעלע »

גאליציינער כתב: להלן הערותי על מכתב הריישעשיבה וכל שום וחניכה דאית להו:
על הערה ב' כבר הגיב 'א יודעלע', עיי"ש את גילו.
ג] אכן, יואלי ראטה התחיל באותו גיל בערך שבו התחיל מענדל ראטה, אבל ההבדל הוא שיואלי 'התחיל', כלומר שהוא התחיל לעשות ופעל והפעיל ואת זה מענדל לא עושה, גם מה שלא היה פרסומות עליו זה לדעתי סימן טוב, אם כל ההתחלה שלו זה פרסומת, זה אומר שזה כל מה שיש לו למכור, אבל יואלי כמה שנים טובות לאחר שהקים את הישיבה ואחרי שהוא השקיע הרבה בבחוריו והתחיל לצאת תוצאות, אז התחילו הפרסומות שלו.
גם את זה שהיה לו מורה דרך [לטב ולמוטב... ואכמ"ל] ולמענדל אין מורה דרך אומר דרשני, אסור לצאת לדרך אחרת בלי מורה דרך.
ד] לגבי מה שכתבת שיואלי לא היה מוכר, אמת, ואין בכך שום פסול, אבל לגבי מה שהוא הביא את דברי מענדל שהוא תוקף את הישיבות החסידיות וטוען שאין זה הדרך לחנך בדורינו, תבדוק את הבלוגים שלו שוב ואח"כ תראה שזה היה לשון נקיה... הוא תוקף שמה את כל היסודות שהקימו גדולי הדור בדורות האחרונים וטוען שיש להקים קרעטשמע'ס בישיבות ועוד כמה שגיונות שאין הדעת סובלתם כמעט.
ומה שכתבת שהוא הצליח בישיבה, אני לא הכרתי אותו ואני לא מכיר אותו, אני רק קראתי את מה שהוא עצמו כתב בבלוג שלו שהוא לא הצליח בישיבה והיה לו משברים ממשברים שונים... רק שתלמידי חכמים שניהם לא...
ה] ומה שכתבת בגנותו של יואלי ראטה, יכול להיות, חלק גדול מהדברים הם אמת, אבל לא משנה את העובדות, זה שלא היה לו קשר עם אביו וסבו הגדול שיח', זה קשור לנטייתו לברסלב.

אני מדבר פה על פועליו ופעולותיו, וזה שיואלי הועיל ומועיל והוא לא רוצה לשנות את כולם ולתקן את העולם, הוא רוצה לעזור לבחורים שלו, ומצד שני מענדל ראטה עדייין לא הקים מוסד אחד, עוד לא התחיל לעשות כלום וכבר הוא רוצה לשנות את כולם ולתקן את העולם, איך שזה שכל בלוג שלו מגיע בסופו של דבר לתיקון העולם, שצריך לתקן את זה וזה... איך זה ??

[לענ"ד אתה צריך להוסיף בכל הודעה בנושא הזה שאתה ידיד אישי שלו ואתה מכירו, הרי אתה נוגע בדבר, לתשומת ליבך.]
בידידות והערכה: גאליציינער.

ייש"כ גאליציאנר על התגובה המפורטת
תחזקנה ידיך
אכן גם אנוכי הקטן חושב כך
רק שכבר לא היה בכוחי להאריך בתגובות (שאין זה דרכי בד"כ)

ואדרבא אני מחכה מאוד לראות את דברי שש משזר
ולראות אם יצליח להסביר את תמיהותי הרבות על האיש.
שכן ברור שיש לפעול אכן בקרב הנוער ולקרב את לבבם לעבודת ד'
ושירגישו מחוברים בפועל.
אבל מה שלא ברור לי זה הדרך שלו.

סמל אישי של משתמש
הכתב התורני
הודעות: 563
הצטרף: 19 נובמבר 2014, 19:53
קיבל תודה: 3 פעמים

Re: ה"כוכב" העולה בעולם המוזיקה הרה"צ מענדל ראטה

נושא שלא נקרא על ידי הכתב התורני »

גאליציינער כתב:
להלן הערותי על מכתב הריישעשיבה וכל שום וחניכה דאית להו:
על הערה ב' כבר הגיב 'א יודעלע', עיי"ש את גילו.
ג] אכן, יואלי ראטה התחיל באותו גיל בערך שבו התחיל מענדל ראטה, אבל ההבדל הוא שיואלי 'התחיל', כלומר שהוא התחיל לעשות ופעל והפעיל ואת זה מענדל לא עושה, גם מה שלא היה פרסומות עליו זה לדעתי סימן טוב, אם כל ההתחלה שלו זה פרסומת, זה אומר שזה כל מה שיש לו למכור, אבל יואלי כמה שנים טובות לאחר שהקים את הישיבה ואחרי שהוא השקיע הרבה בבחוריו והתחיל לצאת תוצאות, אז התחילו הפרסומות שלו.
גם את זה שהיה לו מורה דרך [לטב ולמוטב... ואכמ"ל] ולמענדל אין מורה דרך אומר דרשני, אסור לצאת לדרך אחרת בלי מורה דרך.
ד] לגבי מה שכתבת שיואלי לא היה מוכר, אמת, ואין בכך שום פסול, אבל לגבי מה שהוא הביא את דברי מענדל שהוא תוקף את הישיבות החסידיות וטוען שאין זה הדרך לחנך בדורינו, תבדוק את הבלוגים שלו שוב ואח"כ תראה שזה היה לשון נקיה... הוא תוקף שמה את כל היסודות שהקימו גדולי הדור בדורות האחרונים וטוען שיש להקים קרעטשמע'ס בישיבות ועוד כמה שגיונות שאין הדעת סובלתם כמעט.
ומה שכתבת שהוא הצליח בישיבה, אני לא הכרתי אותו ואני לא מכיר אותו, אני רק קראתי את מה שהוא עצמו כתב בבלוג שלו שהוא לא הצליח בישיבה והיה לו משברים ממשברים שונים... רק שתלמידי חכמים שניהם לא...
ה] ומה שכתבת בגנותו של יואלי ראטה, יכול להיות, חלק גדול מהדברים הם אמת, אבל לא משנה את העובדות, זה שלא היה לו קשר עם אביו וסבו הגדול שיח', זה קשור לנטייתו לברסלב.

אני מדבר פה על פועליו ופעולותיו, וזה שיואלי הועיל ומועיל והוא לא רוצה לשנות את כולם ולתקן את העולם, הוא רוצה לעזור לבחורים שלו, ומצד שני מענדל ראטה עדייין לא הקים מוסד אחד, עוד לא התחיל לעשות כלום וכבר הוא רוצה לשנות את כולם ולתקן את העולם, איך שזה שכל בלוג שלו מגיע בסופו של דבר לתיקון העולם, שצריך לתקן את זה וזה... איך זה ??

[לענ"ד אתה צריך להוסיף בכל הודעה בנושא הזה שאתה ידיד אישי שלו ואתה מכירו, הרי אתה נוגע בדבר, לתשומת ליבך.]
בידידות והערכה: גאליציינער.
יש טעם לשבח!

סמל אישי של משתמש
גאליציאנער
הודעות: 8633
הצטרף: 21 מרץ 2016, 13:54
נתן תודה: 94 פעמים
קיבל תודה: 86 פעמים

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

נושא שלא נקרא על ידי גאליציאנער »

שבט מישור כתב:
שימי התימני כתב:לגבי הקרעיטשמע'ס
אני מכיר ישיבה השייכת לחסידות ברסלב ובכל לילה אחר הסדר מפנים את הביהמ"ד ומדליקים מוזיקה בקול רעש גדול וכל העולם רוקדים בשיא המרץ
נהנתי מאוד מה'געדאנק' ואת האמת דיי קינאתי
אכן א געוואלדיגע געדאנק. גם אני מכיר קבוצות חבושי כיפות שכולנו אוהבים להתחפש אתם בפורים (עם כל מיני כיתובים מהסוג של: קו קורי קוריקו...), שבכל מדינה נורמטיבית היו סוגרים אותם במוסדות כמו 'אברבנאל' וכדומה, והם יוצאים - לא רק בלילה - לרחובות העיר עם מכוניות רועשות ורוקדים בשיא המרץ ברחובות עיר, וליהודים היתה אורה...
שימי, אם אתה מחפש קבוצה כזו אני יכול להמליץ לך על קבוצה כזו:
אני מכיר במירון בחוץ לד הנטילת ידיים מתחת לגג [שמעליו הוא המעבר לנשים בקומה העליונה] יש שמה בכל שבת קבוצה אחת שכזאת, זה פעיל בעיקר בשבת ביום, על יד הספר תורה הם עומדים, רוקדים, שרים, הוללים וחוגגים. שיא הפעילות הוא במוצאי שבת, אז יש שמה התאספות וטקס שירה וזמרה, ברכות ואיחולים לשבוע המגיע, זה מאוד מעניין, מומלץ למי שצורך את זה...
אנא עבדא דקודשא בריך הוא

סמל אישי של משתמש
גאליציאנער
הודעות: 8633
הצטרף: 21 מרץ 2016, 13:54
נתן תודה: 94 פעמים
קיבל תודה: 86 פעמים

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

נושא שלא נקרא על ידי גאליציאנער »

הכתב התורני כתב:יש שמועה שהיום בערב הולך לעלות קליפ של 'המשפיע' כמוהו עוד לא נראה בציבור החרדי - וכפי ששמעתי ממנו בעצמי: העלות של הקליפ מסתכמת בלמעלה מ40,000 דולר
זה לא נשמע מוגזם ?????????

אם הוא היה משקיע את הכסף בקירוב בחורים הוא היה מועיל הרבה יותר והיה מקבל על זה שכר בשמים, עכשיו זה פועל להיפך...
אנא עבדא דקודשא בריך הוא

סמל אישי של משתמש
גאליציאנער
הודעות: 8633
הצטרף: 21 מרץ 2016, 13:54
נתן תודה: 94 פעמים
קיבל תודה: 86 פעמים

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

נושא שלא נקרא על ידי גאליציאנער »

שש משזר כתב:הייתי כ"כ עסוק בימים האחרונים, שלא הספקתי אף להגיח ולראות מה הענינים באתר הק' הלז. אני עדיין עסוק, אבל בעז"ה אשתדל עוד השבוע לכתוב מאמר ארוך ומנומק לבאר את הנושא בטוטו"ד [לכאורה אפתח אשכול מיוחד בשביל זה. הן לא 'תגובה' יקרא לזאת, אלא מאמר ארוך].

אני לא תמים לקוות שכולם יסכימו לדבריי, וכ"ש לא אלו שאינם מעוניינים להבין אלא לצעוק נגדו, אבל ברור אצלי שאם מישהו רק תוהה ואינו מבין מדוע הוא מתנהג/כותב ככה, אזי דבריי יהיו לו לקילורין לעינים בס"ד, ואקוה שדבריי יכנסו אל הלב כראוי ויתקדש ש"ש בעולם.
תודה רבה. מחכים ומצפים בכליון עיניים....

בבקשה נא לחלק את ההודעה ולא לעשותו מגילה אחת ארוכה, אני לא יכול לקרוא מגילות ארוכות, תודה רבה מראש.
גאליציינער.
אנא עבדא דקודשא בריך הוא

סמל אישי של משתמש
גאליציאנער
הודעות: 8633
הצטרף: 21 מרץ 2016, 13:54
נתן תודה: 94 פעמים
קיבל תודה: 86 פעמים

Re: ה"כוכב" העולה בעולם המוזיקה הרה"צ מענדל ראטה

נושא שלא נקרא על ידי גאליציאנער »

א יודעלע כתב:
הכתב התורני כתב: יש טעם לשבח!
ייש"כ גאליציאנר על התגובה המפורטת
תחזקנה ידיך
אכן גם אנוכי הקטן חושב כך
רק שכבר לא היה בכוחי להאריך בתגובות (שאין זה דרכי בד"כ)

ואדרבא אני מחכה מאוד לראות את דברי שש משזר
ולראות אם יצליח להסביר את תמיהותי הרבות על האיש.
שכן ברור שיש לפעול אכן בקרב הנוער ולקרב את לבבם לעבודת ד'
ושירגישו מחוברים בפועל.
אבל מה שלא ברור לי זה הדרך שלו.
תודה רבה לשניכם !!
אנא עבדא דקודשא בריך הוא

סמל אישי של משתמש
שימי התימני
הודעות: 759
הצטרף: 18 אפריל 2016, 22:55
מיקום: מאחוריך
קיבל תודה: 19 פעמים

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

נושא שלא נקרא על ידי שימי התימני »

גאליציינער כתב:
שבט מישור כתב:
שימי התימני כתב:לגבי הקרעיטשמע'ס
אני מכיר ישיבה השייכת לחסידות ברסלב ובכל לילה אחר הסדר מפנים את הביהמ"ד ומדליקים מוזיקה בקול רעש גדול וכל העולם רוקדים בשיא המרץ
נהנתי מאוד מה'געדאנק' ואת האמת דיי קינאתי
אכן א געוואלדיגע געדאנק. גם אני מכיר קבוצות חבושי כיפות שכולנו אוהבים להתחפש אתם בפורים (עם כל מיני כיתובים מהסוג של: קו קורי קוריקו...), שבכל מדינה נורמטיבית היו סוגרים אותם במוסדות כמו 'אברבנאל' וכדומה, והם יוצאים - לא רק בלילה - לרחובות העיר עם מכוניות רועשות ורוקדים בשיא המרץ ברחובות עיר, וליהודים היתה אורה...
שימי, אם אתה מחפש קבוצה כזו אני יכול להמליץ לך על קבוצה כזו:
אני מכיר במירון בחוץ לד הנטילת ידיים מתחת לגג [שמעליו הוא המעבר לנשים בקומה העליונה] יש שמה בכל שבת קבוצה אחת שכזאת, זה פעיל בעיקר בשבת ביום, על יד הספר תורה הם עומדים, רוקדים, שרים, הוללים וחוגגים. שיא הפעילות הוא במוצאי שבת, אז יש שמה התאספות וטקס שירה וזמרה, ברכות ואיחולים לשבוע המגיע, זה מאוד מעניין, מומלץ למי שצורך את זה...
חבר'ה תרגיעו
אני לא מדבר מקבוצה תימהונית או משוגעת אני מדבר מ'עכטע חסידישע איידעלע בחורים' שיושבים ולומדים במשך כל היום ומתדבקים בהשי"ת ובתורתו אמנם הם ברעסלעוור'ס אך אין זה שום חיסרון (א"כ להיפך), לא שאני ברעסלעווע'ר חסיד וא"כ אני מהמתנגדים שלהם אבל מאוד נהנתי מהגעדאנק
נ נח נחמ נחמן מאומן
סבא הוא המלך

סמל אישי של משתמש
מרן ראש הממשלה שליט''א
הודעות: 824
הצטרף: 13 יולי 2016, 05:50
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 50 פעמים

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

נושא שלא נקרא על ידי מרן ראש הממשלה שליט''א »

הגיע הזמן לתת ביטוי לתרבות החרדית
המשפיע הרב מנדל ראטה בטור נוקב אודות דיכוי הכישרון של הנוער החרדי, והנזקים הנגרמים בעטיו: "הגיעה שעת האמנות והיצירה. הגיעה שעתה של נפש הדור הצעיר" • 'הבלוג של המשפיע' - הפרק השביעי - קובי הר צבי - יום רביעי י"ד כסלו תשע"ז 22:01 14/12/2016

ראיתי ילדים קטנים בוכים מהתרגשות. ראיתי הורים שבוכים ללא הרף ומביטים על ילדיהם באהבה ובדמע. ראיתי בני משפחה, אחים ואחיות, שמחבקים את ילדיהם הקטנים ובוכים בהתרגשות. ראיתי גם צעירים בשנות העשרים או יותר שבוכים את בכי חייהם, בכי שמרעיד את הנשמה. לא , זה לא היה בסרט של השואה או של איזו רעידת אדמה. גם לא בחתונה של ילד או בהתרחשות של נס גדול. זה היה בסרטון קטן של איזו תכנית שנתנה במה מוזיקלית לצעירים, לא זוכר את שם התכנית, אולי 'כוכב נולד'. ראיתי ילד קטן וחמוד שובה לב, בן שמונה בסך הכל, ניגש לרמקול מול אלפי ילדים ונערים, ושר שיר יפה ומרגש. לא הבנתי מילה, בגלל שזה היה באנגלית. אבל הורדתי דמעות כמו מים. הילד שר, והילדים כולם הרימו ידיים ונענעו לאט ימינה ושמאלה, כמו ליוו אותו בחום. או מיי גאש. זה היה כמו בגן עדן.

ואז ראיתי את ההורים שבוכים ומחבקים את הילד שרץ אל חיקם אחרי מחיאות הכפים שאיימו לבקוע את הגג מעוצמת הרעש. והוא קרן מאושר, הילד, וכל האחים, האחיות, הדודים, האחיינים והחברים... איזה דבר, איזה דבר. אני כבר ידעתי בליבי: הילד הזה קיבל את העתיד שלו עכשיו בידיים, הוא קיבל את האמונה בעתיד שלו, בכישרון שלו, ביכולת הביטוי להמיית נפשו. להופיע, לשיר, לפעול ולהיות. הוא קיבל את החיים שלו ליד. נתנו לו את ההזדמנות. וכמה שהוא חיכה וציפה לכך, כמה שהוא חלם ורצה ודמיין ושאף, כמה שהוא התכונן וניסה ועבר אימונים מפרכים ולא הפסיק לדמיין את הרגע הזה. והנה זה קרה והוא קיבל את האישור. הרגע היפה הגיע והתגלה האור שלו.

ואז התחלתי לחשוב משהו: מה היה כשאני הייתי ילד? האם אני קיבלתי הזדמנות? לא מדבר על ללמוד, אלא לבטא את הכישרונות האחרים שלי, את החלומות האחרים שהיו לי, חוץ מהחלום שהיה לי להיות תלמיד חכם גדול וירא שמים. תמיד חלמתי לשיר לפני רבים, לכתוב שירים, לנגן על כלי נגינה... חלמתי גם שאני רוצה לצייר. אני נזכר באיזה סיפור: כשהייתי ילד, למדנו ב'מתמידים', מסגרת לימודית מחוץ לסדרי בית הספר. לכבוד מסיבת חנוכה הם ארגנו ערב שירה יפיפה, ובו הופיעה מקהלה של הילדים שלמדו שם. רוב הילדים שרו במקהלה. לא הייתי שם סולן, בסדר, אבל גם לא שרתי במקהלה בכלל. הייתי בוכה על כך בלילות. רק מי שעבר דבר כזה יכול להבין מה זה. אני חייתי אז מוזיקה ברמה מטורפת, ביום ובלילה. אני נזכר כשהייתי בכיתה ו', בחיידר 'מחנובקא', הרב'ה לימד אותנו את השיר שיצא אז, 'מכניסי רחמים' של חיים בנט, אני רעדתי על הכיסא. חודש שלם פיזמתי ללא הרף את השיר. כשהייתי שומע את השיר 'א נשמה' של משה גולדמן, הייתי בוכה בכי תמרורים. אבל אף אחד לא באמת חשב שצריך להאמין בכישרון השירה והנגינה שלי. הייתי אמור, כביכול, להיות מוכשר רק בלהתפלל הרבה וללמוד הרבה תורה.

אז בתקופה האחרונה נפתחו תכניות כמו 'הקול הבא' או 'קול הנערים'. אבל כמה בחורי ישיבות מצוינות מעזים באמת להשתתף שם? האם יימצא בחור ישיבה חסידי אחד שיעז להציג את עצמו כאחד ששואף לפתוח קריירה כאמן? או שזה עומד לקלקל לו ב'שידוכים', ולכן עד גיל עשרים הוא יצטרך לשחק אותה כאילו הוא רוצה רק ללמוד תורה 12 שעות ביום. איפה היא הבמה לאמנות בציבור שלנו? למה כל ילד בעולם שיש לו חלום להיות אמן, זמר, מנגן, ריקוד, משחק וכדומה, הוא יוכל לממש את עצמו וכל העולם יעזור לו, ההורים, המשפחה, החברים, ומאות אירועי תרבות ואמנות למיניהם שמעודדים את היצירה והכישרון, את המימוש העצמי ואת הגשמת החלום, ורק אצלנו במגזר החרדי הבחור צריך להילחם ולהסתיר את חלומותיו האמתיים ולהיות במשחק תמידי מול החברה?

האם אכן נולדו כולם רק בשביל ללמוד כל היום ולא להגשים את החלומות האחרים הנוספים? האם אכן נבראו כל הכישרונות הגדולים שיש למאות ואלפי צעירים משלנו, בשביל להיקבר חיים? למה אנחנו לא נותנים את הצ'אנס לילדים שלנו? למה בחור שבסך הכל מנסה להיות מה שהוא באמת, הופך להיות בחור סוג ב'? האין זו שערורייה? האין זה לחסום את נביעת הנשמה שרוצה להתבטא? אין לי ספק, בחור או ילד שיש לו כשרון מסוים והוא לא מגשים אותו, לא באמת יכול להגיע לאיזון פנימי ולבריאותו הנפשית עד שהוא יממש את כל החלום שלו עד הסוף. אני זוכר שכשלמדתי בישיבה וקניתי יום אחד גיטרה, התחלתי לנגן, ובאותו יום הפכתי לבחור מרדן ושונה, גיטריסט. איך זה שבישיבות לא מעודדים כל בחור לממש את כל החלומות שלו עד הסוף? האין אנו עושים עוולה נוראית עם הצעירים שלנו? האין אנו חוסמים להם ברגש קר את הנפש, את החלום, את התשוקה הבוערת, להיות, לחיות, ליצור ולממש?

אני נזכר בסיפור נוסף: למדתי בישיבה באיזו תקופה עם חברותא, בחור עדין נפש ומתמיד. גם היה מוכשר ומשכיל כזה. יום אחד הוא מוציא לי אחרי הלימוד בהיכל הישיבה תמונה שהוא צייר את דיוקנו של הרבי מבעלזא הקודם זצוק"ל. בטעות יצא לי כזה מין שריקה גדולה של הפתעה בתוך ההיכל. הבחור באמת היה מוכשר בטירוף. אמן ציור, אבל לא סתם. משהו ברמה גבוהה. אני מתחיל לדבר על הגאונות שלו והוא מסתכל עלי בעיניים פתוחות ובוהות. ואז הוא אומר לי: "תקשיב, זו פעם ראשונה מכל השנים בישיבה שמישהו מחמיא לי על הציורים(!). תמיד זה הפוך. אומרים לי - צא מהשטויות, זה ביטול תורה וביטול זמן". אני שואל אתכם, אנשים יקרים, האם דבר כזה, לבטל כשרון של בן אדם באמתלא של ביטול תורה, לא נקרא להרוס נפש יקרה בידיים? הוא סך הכל למד הרבה, התפלל בכוונה, רק נתן זמן גם לכשרון שנבע ודחף אתו מבפנים, ואתם לא באמת יכולים לדעת מה זו האש הבוערת של הילד האמן שמשתוקק לממש את חלומו. הוא פשוט לא בריא, חסר איזון נפשי, עד שהוא לא מממש את שאיפתו. הוא לא יכול לישון בלילות, לא יכול להתרכז בעבודה הרוחנית, לא יכול לעשות שום דבר בריכוז מלא, עד שהוא לא מממש באמת את מה שהוא רוצה כל כך עמוק בליבו להיות.

יש לי חלום: אני חולם על פרויקט שיעזור להרבה מהצעירים לממש את חלומותיהם. אולי צריך להוביל פרויקט כזה עם מגמה לעידוד הצעירים לביטוי כישרונות ואמנות. יוזמה שתיתן במה למאות כישרונות צעירים להופיע, לשיר, לנגן, להלחין וליצור. בדיוק כמו שישנן הופעות בחנוכה ובחול המועד של זמרים גדולים, אפשר גם לכנס אלפי בני נוער לאולמות גדולים ולתת שם במה לאמנים צעירים לעלות על הבמה עם גיטרה ולהציע את השירים שיש להם. שירים שהם כתבו והלחינו או מישהו אחר. אני בטוח שישנם מאות צעירים שיש להם כישרונות אדירים ויכלו להיות אמנים גדולים, אם רק היו נותנים להם את הצ'אנס. אם רק היו נותנים להם את ההזדמנות ומישהו היה מאמין בהם. אני מדמיין הופעה לחמש אלף בני נוער, ופתאום קוראים בקול איזה שם של בחור, יענקי ווייסברוטנר מישיבת בעלזא, או שמא חזון נחום. אני רואה בדמיוני בחור חסידי עם פנים עדינות, עולה עם גיטרה ביד, מרים יד לתזמורת המורכבת מתופים, גיטרות חשמליות וקצת כלי נשיפה, ו..בום, פוצח בשיר יחד עם מוזיקה מטורפת שמשלהבת את הקהל ומוציאה מהם שריקות ומחיאות כפיים. מה אתם אומרים? אלפי בני נוער שצורחים בהתלהבות: יענקי, יענקי, יענקי... והוא, מאושר עלי אדמות, יורד מהבמה קורן כמו השכינה ויודע: הבאתי את חלום חיי להגשמה.

מה אתם אומרים? זה ענק. יש בכך צורך אדיר וגדול ביותר. אנחנו כבר לא יכולים לא לתת לנוער שום דבר. הדור שלנו מתאפיין בתרבות עשירה ופורחת, במוזיקה, בשירה, במשחק, ובריקוד. הצורך באלטרנטיבה של תרבות יהודית וחסידית היא אדירה. אנחנו ישנים בעמידה. צריך להתחיל להביא אלטרנטיבה. אני אולי חוזר על כך ברבים ממאמריי, אבל זהו הפתרון האמיתי לדור. אנחנו עוסקים בעיקר במלחמה מול הרוע שבתרבות הכללית ואנחנו שוכחים שהמענה הנכון הוא לתת משהו אחר, משהו יהודי, משהו לנשמה. במקום להילחם בסימפטומים, תבריאו את זה מבפנים. הגיעה שעתה של התרבות והאמנות גם בעולם החרדי והחסידי. שמעתי פעם מאחד האדמורי"ם הגדולים בירושלים בשיחה אישית איזה משפט בסגנון: 'החברה שלנו היא חברה מאוד מבוססת אך מאוד שוחקת'. יצרנו חומות גבוהות ויפות אך שכחנו שבתוך החומות צריך לבנות עיר שלמה ובריאה ולא רק להתמקד בחומות כל הזמן, אם הם מספיק גבוהות וחזקות או לא. הגיע הזמן לבנות משהו בפנים. הגיעה שעתה של האמנות והיצירה. הגיעה שעתה של נפש הדור הצעיר. להבריא, לחיות, להתפתח, לפרוץ החוצה בשיא עוזו וכשרונו, בשיא כוחו ויופיו.

הבעש"ט זי"ע אמר פעם: "חור בגוף (אי שמירה על בריאות הגוף) זהו חור בנשמה". ושמעתי פעם מאחד מאדמור"י לעלוב שהוסיף, "ואני אומר, חור בנפש זהו גם כן חור בנשמה". רק עם גוף בריא ונפש בריאה, נוכל לפתח גם נשמה בריאה ודור בריא ושלם, השומר את תורתו ויהדותו מתוך שלוות הנפש ושמחת חיים שוקקה. הגיעה שעתה של הבראת נפש האומה. הבראה מבפנים ובניית חיי נפש ורוח מלאים ותוססים. הגיעה שעתכם, דור צעיר ואמיץ. הגיעה שעתכם לחיות, להיות, להתבטא וליצור. להקרין את יופייכם וכשרונכם על האומה כולה. הגיעה שעתכם.
הבלוג של המשפיע.jpg
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
תלמידיי היקרים אנא מכם!
נצלו את הזמן, ואל תשתטו!

בניו
הודעות: 69
הצטרף: 25 אוגוסט 2015, 21:20

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

נושא שלא נקרא על ידי בניו »

אני רוצה ברשותכם לשאול על דברי הרב מ''מ ראטה שאלה פשוטה, אולי אפילו טיפשה...
כולם מסכימים שאצל הגויים אין שום ''גבולות'', ילד שרוצה להיות מוזיקאי, קומדאי, שוטר, רופא, צייר וכו' יכול לעשות זאת ואף אחד לא ימנע זאת ממנו.
אם הוא רוצה לרקוד הוא יכול, אם הוא רוצה לראות סרט הוא יכול, להיתפרק איך שהוא רק רוצה.

האם בגלל זה יש אצל הגויים פחות בעיות נפשיות???
האם שם אין אנשים שמשתגעים??? שנופלים בדיכאון?? שמתאבדים? שמשתעממים?
אני כמעט בטוח שלהיפך, שאצלם יש יותר ''נשירה'', קרי-''אובדן דרך'', ''קרע בנפש'' ''נתק מההוריהם או מהחברה או מהדרך שבה הם גדלו'' !!

המסקנה שלי, שטעות לחשוב שהתרבות מונעת נשירה, זה לא הנושא, בכלל...
אני מסכים שאפשר לסייע לבן אדם פרטי לבטא את עצמו דרך מוזיקה, ציור, ספורט וכדו' זה לא טרייף, אבל להפוך את זה לנחלת הכלל?, לתרבות?
איפה ראינו שציבורים מתורבתים הם יותר מאושרים? הרי בכל סוג של חברה בין אם זה חברה של אריסטוקרטים או אנשים פשוטים, כפריים או אנשי עיר, מלומדים או אנלפביתים, אומנים או אנשים שכליים, הרי תמיד יש בתוכם כאלה שהם שמחים וכאלה שלא...

א יודעלע
הודעות: 1997
הצטרף: 01 מרץ 2014, 20:40
נתן תודה: 21 פעמים
קיבל תודה: 69 פעמים

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

נושא שלא נקרא על ידי א יודעלע »

בניו כתב:אני רוצה ברשותכם לשאול על דברי הרב מ''מ ראטה שאלה פשוטה, אולי אפילו טיפשה...
כולם מסכימים שאצל הגויים אין שום ''גבולות'', ילד שרוצה להיות מוזיקאי, קומדאי, שוטר, רופא, צייר וכו' יכול לעשות זאת ואף אחד לא ימנע זאת ממנו.
אם הוא רוצה לרקוד הוא יכול, אם הוא רוצה לראות סרט הוא יכול, להיתפרק איך שהוא רק רוצה.

האם בגלל זה יש אצל הגויים פחות בעיות נפשיות???
האם שם אין אנשים שמשתגעים??? שנופלים בדיכאון?? שמתאבדים? שמשתעממים?
אני כמעט בטוח שלהיפך, שאצלם יש יותר ''נשירה'', קרי-''אובדן דרך'', ''קרע בנפש'' ''נתק מההוריהם או מהחברה או מהדרך שבה הם גדלו'' !!

המסקנה שלי, שטעות לחשוב שהתרבות מונעת נשירה, זה לא הנושא, בכלל...
אני מסכים שאפשר לסייע לבן אדם פרטי לבטא את עצמו דרך מוזיקה, ציור, ספורט וכדו' זה לא טרייף, אבל להפוך את זה לנחלת הכלל?, לתרבות?
איפה ראינו שציבורים מתורבתים הם יותר מאושרים? הרי בכל סוג של חברה בין אם זה חברה של אריסטוקרטים או אנשים פשוטים, כפריים או אנשי עיר, מלומדים או אנלפביתים, אומנים או אנשים שכליים, הרי תמיד יש בתוכם כאלה שהם שמחים וכאלה שלא...

אם כבר נגעת ב'ראו מה בין בני לבן חמי'
ברצוני להעלות נקודה נוספת.
אנו אכן רואים את הבחורים מתמודדים עם כל מיני 'משברים', מנסים לבדוק גבולות, לא מתחברים ללימוד וכד'

מה שמעניין שגם בעבר השני, אצל הגויים והחילוניים קיימת תופעה זהה!

גם אצליהם יש משברים, חיפוש עצמי, נסיון לגבש את הזהות העצמית, פריצת גבולות,
וההורים והמחנכים מתמודדים גם הם עם תופעות קשות מאוד ומנסים לחנך את בניהם.
(אע"פ שזה נראה כאילו שם אין גבולות, גם להם יש גבולות, וגם הם רוצים לחנך.)

גם במקומות בהם יש קלאבים, ומועדונים, ומקום לאומנות,
גם שם הנער המתבגר הקלאסי מנסה לפרוץ את כל הגבולות ומתקשה למצוא את האני העצמי.

זה כלל לא קשור למסגרת בו הנער נמצא.
זה לא קשור לישיבה.
זה חלק מהתהליך של התבגרות האדם.

ולכן נראה לענ"ד שא"א למדוד הצלחה של מערכת ע"פ כמות המשברים של הנערים,
כי נערים בכל מקום מתמודדים עם תהליכים בנפש,
אלא יש למדוד את ההצלחה לפי 'איך מתבססים הנערים?'
כלומר איך הם נראים בגיל 25,
לאיזה מוסדות הם שולחים את הילדים
וכן על זה הדרך.
ואז נראה תופעה מענינת שהרבה מאוד מאותם נערים שהיו להם טענות על הישיבה, שולחים את בניהם למוסדות הצדיקים והקדושים,
וגם אותם שקרויים 'חרדים עובדים' ואפילו לובשים חולצה צבעונית,
מתעקשים להכניס את בניהם לת"ת הטובים ביותר.
מדוע?
הרי מדובר במוסדות לא 'מודרניים' לא נותנים שם מקום לאומנות ולהתפתחות האישית של כל ילד,
מדוע לא יפתחו הנערים הללו מוסדות משל עצמם?

ובמו אוזני שמעתי אברך אחד, שהיה מה'פייפערס' הגדולים ביותר בישיבה, וגם היום הוא מתלבש מעט יותר פתוח מהאברך הממוצע הנהוג במחוזותינו,
שואל את המלמד, האם אכן בני אינו מתחצף? הוא ילד טוב? כך כמה וכמה פעמים, וניכר שאכן זה 'הלך לו בחיים'
גם הוא רוצה שהבן שלו יהיה הילד הטוב והצדיק בת"ת המיושן...

סליחה על האריכות...

סמל אישי של משתמש
שש משזר
הודעות: 4822
הצטרף: 15 ינואר 2014, 03:21
מיקום: ארה"ב
קיבל תודה: 1 פעם

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

נושא שלא נקרא על ידי שש משזר »

המאמר הארוך שלי בת עשרה פרקים: https://chl.co.il/viewtopic. ... 94#p328394

שלח תגובה